ι Τα μυστικά του Κόλπου
Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 21, 2005
Help!
Αυτός είναι ο αεροδιάδρομος "10-28" που θα επεκταθεί (αν δεν κάνουμε κάτι). Πίσω ο (ανύποπτος) Θερμαϊκός και στο βάθος η Θεσσαλονίκη.

(Η φωτογραφία είναι της Αερολέσχης Βεροίας http://www.aerosport.gr/uk/photo.htm)

Λεπτομέρειες...

Σκαλίζοντας λίγο στο Διαδίκτυο, βρήκα κάποιες λεπτομέρειες για το θέμα της επέκτασης του αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το έργο προβλέπει την επέκταση του διαδρόμου «10-28» κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα, με την κατασκευή και παράλληλου τροχοδρόμου. Ο διάδρομος θα έχει πλάτος 50 μέτρων.

Στους όρους διακήρυξης του έργου αναφέρεται ότι τα φερτά υλικά της επίχωσης του διαδρόμου θα προέρχονται από την περιοχή των πηγών της Σουρωτής. Οι κάτοικοι της Σουρωτής ισχυρίζονται ότι υπάρχει κίνδυνος να ανακοπεί η παροχή του μεταλλικού νερού.

Θα υπάρξουν στα παράλια του Δήμου Θερμαϊκού, μήκους 7 χιλιομέτρων, εκτεταμένες προσχωματώσεις και εξαμμώσεις, που θα οδηγήσουν στην υποβάθμιση της περιοχής.

Θα αλλάξει η φορά των θαλασσίων ρευμάτων, με αποτέλεσμα τα φερτά υλικά να καταλήγουν στην παραλία της Καλαμαριάς, στην απέναντι ακτή.

Στον προϋπολογισμό του έργου έχει συνυπολογισθεί κονδύλι 9 εκατ. Ευρώ, περίπου, για έργα ανάπλασης της παραλίας του Δήμου Θερμαϊκού από την εργολαβία η οποία θα κατασκευάσει το έργο.

…ολίγα σύντομα σχόλια

Ωραία! Πλάτος 50 μέτρα, μήκος 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα! Ύψος της κατασκευής δεν αναφέρεται, αλλά είναι προφανές ότι ο διάδρομος δεν μπορεί να είναι στο επίπεδο της θάλασσας. Συνολικά: ένα τέρας από μπετόν μέσα στον λεπτεπίλεπτο Θερμαϊκό…

Σκεφτείτε τι σημαίνουν οι αθώες λέξεις «προσχωματώσεις» και «εξαμμώσεις»: Δεν θα αλλάξουν μοναχά τα ρεύματα του Κόλπου. Θα αλλάξουν (=θα καταστραφούν) πολλά περισσότερα. Μεταξύ αυτών, η αισθητική του οικιστικού συνόλου. Και η παραμικρή αίσθηση πολιτισμού που απόμεινε…

Δεν υπάρχουν «όροι» και «περιβαλλοντική μέριμνα» για το συγκεκριμένο έργο. Όσοι τα επικαλούνται κοροϊδεύουν (εν ψυχρώ!) τους πολίτες.

…κι εκείνα τα 9 εκατομμύρια, για την «ανάπλαση της παραλίας» μας… Ποιος θα τολμήσει να απλώσει το χέρι και να τα πάρει; Θα τον καταριούνται τα παιδιά του και τα εγγόνια του!

Δια ταύτα...

Ιστολόγοι και ιστολόγες, βοήθεια! Ιδίως όσοι κατοικείτε στις πόλεις και τα χωριά του Θερμαϊκού – αλλά και κάθε άλλος.

Κάντε τον Θερμαϊκό δική σας υπόθεση - όπως μπορείτε. Ο Θερμαϊκός δεν είναι υπόθεση στενά τοπική – αύριο η «ανάπτυξη» θα χτυπήσει αλύπητα τα δικά σας χώματα και νερά!

Κάτοικοι του Κόλπου – να οργανωθούμε (που λέει και το ανέκδοτο). Υπάρχει ήδη κάποια κίνηση πολιτών; (κάτι πήρε το αυτί μου για την Καλαμαριά). Ή πρέπει να φτιάξουμε επειγόντως μία;

Από τους πολιτικούς μην περιμένετε τίποτα – ίσως βοηθήσουν τα δυο κόμματα της αριστεράς και οι εξωκοινοβουλευτικοί. Ο Δήμος Θερμαϊκού φαίνεται ότι …κιότεψε (δες post Κυριακής 18/9)

Καμιά επέκταση! Το αεροδρόμιο πρέπει να γίνει καινούριο, έξω από τα οικιστικά σύνολα του Κόλπου! (όπως σε κάθε πόλη που σέβεται τον εαυτό της). Αν κοστίζει πολύ, no problem! – θάρθει καιρός που θα βρεθούν τα ευρώ.

Αν καταστρέψουμε τώρα τον Θερμαϊκό, δεν θα τον ξαναβρούμε ποτέ!
 
Έγραψε ο Πάνος - Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 21, 2005 |


33 Comments:


  • At 5:30 μ.μ., Blogger spyros

    how can I help?

     
  • At 5:59 μ.μ., Blogger Πάνος

    Υπάρχει αυτό που λέγεται "πίεση της κοινής γνώμης" - όσο πιο ισχυρή, τόσο το καλύτερο.

    Προς το παρόν θα πρέπει να ενημερωθεί όσο γίνεται περισσότερος κόσμος - να που μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι.

    Τι στην ευχή, τόσος κόσμος κυκλοφορεί στο διαδίκτυο- θα πέσουν και καλές ιδέες!

    Σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.

     
  • At 6:27 μ.μ., Blogger kaltsovrako

    Έτρεξα να βοηθήσω γιατί άκουσα μια φωνή από μακρυά.

    Λοιπόν αν αυτό είναι το θέμα μας, έχω μια ιδέα.
    Να μην πάρουμε χώμα κλπ απο τη Σουρωτή (μα είναι δυνατόν να βάλεις χώμα στη θάλασσα απο μέρος που λέγεται Σουρωτή;).
    Εδώ χάμου έχουμε που λες Πανούλη χωματάκι ενισχυμένο μούρλια! Από την Ψυτάλλεια, ιστορικό χώμα και αν δεν σου κάνει έχουμε και από κάτι περισσέματα απο το Καραϊσκάκη arena.


    ;)))))))

     
  • At 10:25 μ.μ., Blogger Πολιορκητής

    Δεν είμαι από την περιοχή, αλλά δούλευα πριν κάποια χρόνια κοντά και τον αγαπάω πολύ τον Θερμαϊκό. Μπράβο γι'αυτό που κλανεις!

    Μην υποτιμάς τους πολιτικούς! Αν αισθανθούν ότι κινδυνεύουν θα αντιδράσουν. Μπορείς να βρεις το mail μου από το blog μου, έχω κάποιες σκέψεις που νομίζω ότι μπορούν να βοηθήσουν...

     
  • At 9:21 π.μ., Blogger GRodafinos

    Τι σου λέει ο νέος εμπρησμός στη ΔΙΑΝΑ εκεί γύρω στο 15Αύγουστο στους άπειρους τόνους διοξινών που πληρώσανε πανάκριβα εργολάβο να τους πάρει να τους στείλει γερμανία και τους άφησε εκεί; Όπως είναι γνωστό, οι διοξίνες δεν έχουν κατώτατο όριο ασφάλειας. Σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ποσότητα αναπνευστούν, είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Τις αναπνέουμε λοιπόν για τα επόμενα χρόνια. Δε θα γίνει ποτέ σύνδεση με τους καρκίνους που θα προκαλέσουν...

     
  • At 9:26 π.μ., Blogger GRodafinos

    Τι σου λέει που θα προσπαθήσουν και πάλι να βάλουν μπρος το ΜΕΤΡΟ, σε μια πόλη που έχει άλλες 2-3 απο κάτω πιο αρχαίες; Με έξοδα που ποτέ δε θα μπορέσουμε να ξεχρεώσουμε; Με ένα κυκλοφοριακό (το χειρότερο σε πόλη της ΕΕ!!!) που θα χειροτερέψει για καμμιά δεκαριά χρόνια απο τα σκαψίματα; Και που όταν ολοκληρωθεί θα είναι απλά η τελική καταστροφή της κυκλοφορίας στην πόλη; Και όλα αυτά γιατί το μετρό τους δίνει πολύ μεγαλύτερη μίζα απο το ΤΡΑΜ που είναι υπέροχη λύση;

     
  • At 9:31 π.μ., Blogger GRodafinos

    Να αναφέρω και το Κοζλοντούι που απ όσο ξέρω συνεχίζει να παρουσιάζει ένα μικρό πυρηνικό ατύχημα την εβδομάδα;
    Φίλε, εγώ όπως είδες στο blog μου οργανώνω τακτική φυγή ;) Αλλά όσο παραμένω, όλο και κάτι κάνω... Γιατί δεν προσπαθείς να δεις μήπως στα παιδιά της Οικολογικής Κίνησης έμεινε καθόλου ενέργεια να ασχοληθούν και μ αυτό μαζί με σένα; 2310222503. Επίσης, Οικολόγοι Πράσινοι (μήπως έχουν ενέργεια) www.ecogreens.gr

     
  • At 11:05 π.μ., Blogger Taflinel

    Δεν ξέρω κατά πόσο μπορούμε να βοηθήσουμε άμεσα, αλλά πρώτη σου κίνηση πρέπει να'ναι η ενημέρωση των ΜΜΕ για το θέμα. Καλά και άγια τα ιστολόγια αλλά πρέπει να μάθουν όλοι όσοι τους επηρεάζει αυτό το έργο τι συμβαίνει.

     
  • At 8:33 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ??? (?者 -’O)“?在彩?市?90%以上“I?•i?“s是?清,根-{无-@’シ接收看-「-“I”字高清晰???-レ,???•i我?今后•s会再?-ケ。”昨“V,“-ァ”字”}‘フ-L限公司正式?外宣•z,将在‘”・A‘’・A??、永?“刮ニ?????’竡~?售?清•ス”ツ??,‘S•”改售可以’シ接收看-「-・”字高清晰???-レ“I高清?•i,成?‘“燻s?上首家’笞S?清??“I生?厂家。?“熕l士??,“-ァ此?很-L可”\引”嚶’[彩?市?“I“’’[清-・”。

     
  • At 1:39 μ.μ., Blogger Πάνος

    Σαφέστατος!

     
  • At 9:52 μ.μ., Blogger S G

    "Το αεροδρόμιο πρέπει να γίνει καινούριο, έξω από τα οικιστικά σύνολα του Κόλπου! (όπως σε κάθε πόλη που σέβεται τον εαυτό της). Αν κοστίζει πολύ, no problem! – θάρθει καιρός που θα βρεθούν τα ευρώ."

    αυτο ειναι αυτο που λεω εγω υπευθυνη αποψη, ενδειξη ρεαλισμου κτλ Η Θεσαλλονικη σημερα εχει πολυ κακες αεροπορικες συνδεσεις και σιγουρα το μικροσκοπικο της αεροδρομιο φερει μερος της ευθυνης. Τωρα το ποσο σημαντικες ειναι οι αεροπορικες συγκοινωνιες για μια πολη, δεν χρειαζεται να το πολυτονισω. Καμμια εταιρεια δεν εγκαθισταται σε μερος που δεν επικοινωνει με καλες αεροπορικες συνδεσεις, ερχονται λιγοτεροι τουριστες, λιγοτερα συνεδρια, λιγοτεροι ξενοι επαγγελματιες, επιστημονες, ερευνητες, καλλιτεχνες κτλ
    Αν κρινετε σαν Σαλονικεις οτι τα εισοδηματα σας δεν χρειαζετε να ανεβουν αλλο, οτι η πολη δεν χρειαζεται να ανοιχτει αλλο στον εξω κοσμο αλλα εισαστε μια χαρα ετσι, πηγαιντε καντε πορειες μπροστα στις μπουλντοζες.
    Αν οχι προσευχηθειτε η επεκταση να γινει γρηγορα.
    Αν νομιζετε οτι η υπολοιπη Ελλαδα οφειλει να σας πληρωσει ενα νεο εξ ολοκληρου αεροδρομιο σε ασχετη περιοχη (με τις συνεπαγομενες απαλλοτριωσεις κτλ), την οποια δεν εχετε βρει καν ακομα, ξανασκεφτειτε το (ασε που θα παρει 20 χρονια παραπανω οπως το αεροδρομιο των Σπατων που ξεκινησε το 1978!!).

     
  • At 11:19 μ.μ., Blogger Πάνος

    Φίλε S G

    1.Το εισόδημα είναι πάντοτε σεβαστή υπόθεση - δεν είναι όμως η μοναδική παράμετρος του πλούτου. Εκτός από τα ευρώ, πλούτος είναι και το λεγόμενο πολιτισμικό κεφάλαιο, όπως και η διαβίωση σε ανθρώπινες (δηλαδή κατά το δυνατόν φυσικές συνθήκες). Τον συνολικό μας πλούτο απειλούν οι επεμβάσεις στο Θερμαϊκό, χωρίς καν να συνεπάγονται αύξηση των εισοδημάτων για τους κατοίκους.

    2. Ουδείς ζήτησε από την υπόλοιπη Ελλάδα να μας πληρώσει ένα καινούριο αεροδρόμιο. Μπορεί κάλλιστα να αυτο -χρηματοδοτηθεί, με παραχώρηση της εκμετάλλευσής του στον κατασκευαστή.

    3. Περιοχές για το νέο αεροδρόμιο υπάρχουν (η πέραν της Σίνδου, είναι ίσως η καταλληλότερη). Οι απαλλοτριώσεις θα αφορούν κυρίως ριζοχώραφα και μπαμπακοχώραφα - οπότε μην τρομάζεις με το κόστος. Επιπλέον, υπάρχουν (ενδεχομένως) κατάλληλες εκτάσεις που ανοίκουν σε κρατικούς φορείς.

    4. Δεν είναι ανάγκη να μας πιάνει η φούρια να "προλάβουμε" την ανάπτυξη - μέσω της πραγματοποίησης του συγκεκριμένου έργου. Η Αθήνα ζει ακόμα, παρόλο που έκανε το μετρό και το αεροδρόμιό της με τριάντα (τουλάχιστον) χρόνια καθυστέρηση. Συνολικά, ως χώρα, δεν έχουμε καλή σχέση με το χρόνο. Μπορούμε να το τακτοποιήσουμε αυτό επισπεύδοντας τις διαδικασίες για ένα νέο αεροδρόμιο - όχι αποδεχόμενοι μοιρολατρικά τη "λύση" που μας προσφέρεται.

    5. Το απαξιωτικό ύφος για όσους, ενδεχομένως, κάνουν πορείες μπροστά στις μπουλντόζες, δεν το σχολιάζω.

    6. Σε κανένα σημείο δεν είδα να ασχολείσαι με τις επιπτώσεις που θα έχει το έργο στο οικοσύστημα του Θερμαϊκού - και κατ΄επέκταση στη ζωή των κατοίκων. Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα! Μήπως νομίζεις οτι μας έπιασε ξαφνικά μια παράκρουση κατά των άνετων αεροπορικών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης;

    7. Το ότι θα ανεβοκατεβαίνουν κάθε λίγα λεπτά αεροπλάνα ΜΕΣΑ ΣΕ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, δεν σου λέει τίποτα; Να κάνει τώρα η Θεσσαλονίκη αυτό που είχε η Αθήνα (στο Ελληνικό) τις προηγούμενες δεκαετίες - και κατάφερε με τα πολλά να το διορθώσει; - Όχι, ευχαριστούμε...

    Ευχαριστώ, πάντως, για το σχόλιο.

     
  • At 11:38 μ.μ., Blogger Oneiros

    Αν κρινετε σαν Σαλονικεις οτι τα εισοδηματα σας δεν χρειαζετε να ανεβουν αλλο, οτι η πολη δεν χρειαζεται να ανοιχτει αλλο στον εξω κοσμο αλλα εισαστε μια χαρα ετσι, πηγαιντε καντε πορειες μπροστα στις μπουλντοζες.
    Αν οχι προσευχηθειτε η επεκταση να γινει γρηγορα.


    Αυτό μ' αρέσει (;) σε σένα ρε S G: που ζεις στη Μπαρτσελόνα και κρίνεις αψήφιστα τα issues που αφορούν την ελληνική επικράτεια, κι απαξιωτικά όσους προτείνουν κινητοποιήσεις.
    Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά όμως' με τις ακραιφνείς τοποθετήσεις σου αυτές ακυρώνεις και το όσο δίκιο μπορεί να έχει η "φράξια" σου. Αυτή ακριβώς η μεταξύ τύρου κι αχλαδιού "πολιτική σκέψη" των συμπολιτών μας (και η ρουσφετολογία των decision makers) είναι που έχει καταδικάσει τις προοπτικές της αειφόρου ανάπτυξης στη χώρα μας.

    Να με συγχωρείς για το απότομο ύφος μου, αλλά δεν καλοβλέπω τις ρητορείες και τους εξυπνακισμούς για θέματα που άπτονται της ποιότητας ζωής στην πόλη μου. Επαναπατρίσου πρώτα, και το ξανασυζητάμε.

     
  • At 2:47 π.μ., Blogger S G

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

     
  • At 3:14 π.μ., Blogger S G

    Ονειρε καταρχας κανε μου την χαρη να την λες ή Βαρκελωνη ή Μπαρθελονα. Το ΜπαρΤΣελονα δεν ξερω ποιος σας το κολλησε αλλα με ολον τον σεβασμο, ειναι λαθος, κακογουστο και ενοχλητικο.

    Μια που μιλαμε για την ΒΚΝ, και εδω κανουν μια τεραστια επεκταση (οχι τις μικροεπισκευες που σχεδιαζουν στην Θεσ.) του αεροδρομιου, που ω του θαυματος, ειναι και αυτο παραλιακο! Εχω ακουσει ελαχιστους να γκρινιαζουν, οπως ελαχιστοι γκρινιαξαν για την πληρη αναμορφωση του παραλιακου μετωπου της πολης (στην Ελλαδα αυτο το ονομαζουμε τσιμεντοποιηση). Η πλακα ειναι οτι ολοι οι Ελληνες που με επισκεπτονται και ειδικα οι Σαλονικεις, παθαινουν σοκ και φευγουν φορτωμενοι συμπλεγματα απο εδω οταν βλεπουν τις "τσιμεντοποιησεις" και τις "καταστροφες του επαρχιακου χαρακτηρα της πολης".

    Αυτο ειναι κατι που ποτε δεν καταλαβα με τους Ελληνες.
    -Μου το παιζουν small is beautiful, αλλα παθαινουν πλακα οταν πανε στην ΝΥ.
    -Μου το παιζουν φυσιολατρες και καλα και ειναι εναντιοι σε καθε αναπτυξη, αλλα απτην αλλη ζηλευουν τις πιο διαμορφωμενες απτον ανθρωπο (οχι την φυση) περιοχες του πλανητη, οπως την Γερμανια, το Λονδινο, το Παρισι ή την ΒΚΝ.
    -Το παιζουν οικολογοι αλλα οπου εχει πιασει ελληνικο χερι, το περιβαλλον ειναι το πιο υποβαθμισμενο στην ΕΕ 15.
    -Θελουν ευρωπαϊκους μισθους, αλλα δεν θελουν ευρωπαϊκες υποδομες.

    Δεν μπορουμε να ταχουμε ολα, λυπαμαι. Θελετε ψαροχωρια διπλα στην δευτερη μεγαλυτερη ελληνικη πολη? Θα εχετε εισοδηματα ψαρα... Η επιλογη ειναι σιγουρα δικη σας (οσο δεν προσπαθειτε να κανετε γαμο με ξενα κολλυβα, τουτεστιν τους φορους των Ελληνων) εγω μονο θελω αν σας δειξω τι πραγματικα διακυβευεται, γιατι το βλεπετε πολυ αφελως το θεμα.

    Πανο
    Στο (1) και (6) λες ακριβως το ιδιο πραγμα. Δεν διαφωνω οτι θα ζημιωθει το περιβαλλον, το θεμα ειναι αν τελικα βγαινετε κερδισμενοι ή χαμενοι ΣΥΝΟΛΙΚΑ. Αν κρινω απτην καθολικη γενικευμενη γκρινια περι χαμηλων μισθων, δεν νομιζω οτι αδιαφορετιε για την αυξηση των εισοδηματων που φερνει ενα καλο αεροδρομιο.

    (2),(3)
    ωραια θες να πεις οτι το ελληνικο κρατος ειναι εντελως ηλιθιο, μπορουσε να κανει τσαμπα νεο αεροδρομιο χωρις καμμια ζημια στο περιβαλλον αλλα ανταυτου κανουν μια δυσκολη επεκταση στην θαλασσα? Ισως ειναι αληθεια, αποδειξτε το...
    Προσοχη, αν υπαρχουν κρατικες εκτασεις, δεν σημαινει οτι ειναι τσαμπα. Εχουν εναλλακτικες χρησεις των οποιων η απωλεια πρεπει να ζυγιστει. Α, και βεβαια, η περιουσια του ελληνικου δημοσιου δεν ανηκει μονο στην Θεσαλλονικη ;-)

    4) εσυ δεν βιαζεσαι. Αλλοι που ισως ειναι ανεργοι ή φτωχοι, δεν το βρισκουν μαλλον τοσο αστειο να περιμενουν αλλα 30 χρονια... να υποθεσω οτι ενδιαφερεσαι για τους φτωχους?

    7) τα Μεσογεια ειναι κατοικημενη περιοχη, και το νεο αεροδρομιο ενοχλει καμποσους. Ετσι ειναι παγκοσμιως (τι να πουν οι Λονδρεζοι με 100 εκατ πτησεις τον χρονο!!), τι να κανουμε. Οπως παντα ζυγιζουμε τα υπερ και τα κατα. Θα μπορουσαμε να γυρισουμε στην εποχη του χαλκου και το περιβαλλον ναναι μια χαρα. Αλλα δεν νομιζω οτι το θες.

     
  • At 3:25 μ.μ., Blogger Πάνος

    Φίλε s g

    Στο (6) δεν λέω το ίδιο πράγμα - λέω οτι ΕΣΥ δεν είχες ασχοληθεί (στο πρωτο σου σημείωμα) με τις επιπτώσεις. Απόδειξη, το κάνεις στο δεύτερο, αλλά (φοβάμαι) επιφανειακά: τις υποβαθμίζεις, χωρίς να μπαίνεις στον κόπο να το τεκμηριώσεις. Γιατί δεν είναι σοβαρό θέμα οτι θα αλλάξει η φορά των ρευμάτων του κόλπου; Τι αποτελέσματα θα έχει αυτό για (όλους) τους παράκτιους οικισμούς; Γιατί δεν είναι σοβαρό το θέμα των πηγών της Σουρωτής; Γιατί δεν έχει καμμιά σημασία η αισθητική υποβάθμιση του τοπίου; Γιατί θα πρέπει να αλλάξει άρδην η οικονομική κατεύθυνση των δήμων της ανατολικής ακτής - και να ξεχάσουν τον τουρισμό (που ήδη αναπτύσσεται ραγδαία); Οι επισκέπτες, οι σύνεδροι κλπ θα φτάνουν και θα φεύγουν μια ώρα αρχύτερα μακριά από την περιοχή μας - ωραία προοπτική! Ποιά είναι η εναλλακτική πρόταση για την απασχόληση και την αύξηση των εισοδημάτων;

    Φαντάζομαι οτι έχεις πειστικές απαντήσεις για όλα αυτά - τις περιμένω.

    Το ελληνικό κράτος, κάποιες φορές ΕΙΝΑΙ εντελώς ηλίθιο - και κάποιες άλλες απλώς κουτοπόνηρο (ευτυχώς υπάρχουν και οι περιπτώσεις που ξεπερνάει τον εαυτό του, γι αυτό και η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει).

    Ποιός σου είπε οτι έχουμε τη φιλοδοξία να αντιγράψουμε επακριβώς οποιαδήποτε πατάτα έκαναν οι Μπαρθελονέζοι - ή οποιοδήποτε άλλος;

    (Πάλι) χρησιμοποιείς κάποιους χαρακτηρισμούς, που (και πάλι) δεν θα σχολιάσω. Παρακαλώ, ας μείνουμε στα επιχειρήματα.

    Νομίζω οτι το μοντέλο ανάπτυξης που προτείνεις είναι ξεπερασμένο, ειδικά για την Ελλάδα. Αν η χώρα μας θα έχει κάποια "αξία" στις αγορές, στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον, θα την έχει επειδή συντήρησε και δεν κατάστρεψε εντελώς τον φυσικό της πλούτο (το θέμα είναι αρκετά σύνθετο για να αναλυθεί εδώ - ίσως δεν είμαι και ο πλέον κατάλληλος για μια τέτοια ανάλυση)

    Δες τα άκρως ενδιαφέροντα σχόλια του ΗΜΙΑΙΜΟΥ, σε πιο πρόσφατα posts (O Ζουράρις επιμένει: τα post, όχι τα posts) και (ίσως) παραδεχτείς οτι τα πράγματα μπορεί είναι περισσότερο σύνθετα απ' όσο φαίνονται από πρώτη ματιά.

     
  • At 4:28 μ.μ., Blogger Oneiros

    Ονειρε καταρχας κανε μου την χαρη να την λες ή Βαρκελωνη ή Μπαρθελονα.
    Επίτηδες το έγραψα έτσι' ξέρω πως προφέρεται το όνομά της, έχω κι εγώ φίλους εκεί.

    Η πλακα ειναι οτι ολοι οι Ελληνες που με επισκεπτονται και ειδικα οι Σαλονικεις, παθαινουν σοκ
    Δεν τίθεται θέμα, όλοι οι Θεσσαλονικείς θα θέλαμε να είναι η πόλη μας περισσότερο σαν τη Βαρκελώνη, κι εγώ προσωπικά το έχω άχτι εδώ και χρόνια να την επισκεφτώ.

    Δεν διαφωνω οτι θα ζημιωθει το περιβαλλον, το θεμα ειναι αν τελικα βγαινετε κερδισμενοι ή χαμενοι ΣΥΝΟΛΙΚΑ
    Αυτό προϋποθέτει ότι τέτοιοι σχεδιασμοί θα περιλαμβάνουν την καταγραφή όλων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την πλήρη ενημέρωση των εμπλεκόμενων μερών, κάτι που σπανίως συμβαίνει. Επίσης, κάποιες περιβαλλοντικές παρεμβάσεις είναι εξ' ορισμού μη βιώσιμες για τους κατοίκους (και την πανίδα) των επηρεαζόμενων περιοχών.

    Αυτο ειναι κατι που ποτε δεν καταλαβα με τους Ελληνες[..]εγω μονο θελω αν σας δειξω τι πραγματικα διακυβευεται, γιατι το βλεπετε πολυ αφελως το θεμα.
    Αυτό ακριβώς εννοώ όταν μιλάω για απαξιωτικό λόγο. Όταν μας βάζεις όλους σ' ένα τσουκάλι, και τον εαυτό σου απ' έξω (κι από πάνω), δεν έχει νόημα να κάνουμε συζήτηση.

     
  • At 6:04 μ.μ., Blogger S G

    "(Πάλι) χρησιμοποιείς κάποιους χαρακτηρισμούς"

    ?????

    "Αν η χώρα μας θα έχει κάποια "αξία" στις αγορές, στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον"

    δεν μιλω για καμμια αφηρημενη αξια. Μιλω για την δυνατοτητα να εχουμε οι Ελληνες μια ευημερουσα, ευνομουμενη, τακτικη, ομορφη χωρα για να ζουμε χωρις να χρειαζεται να ψαχνουμε αλλου. Το καλο περιβαλλον ειναι προφανως μερος του στοχου, αλλα δεν ειναι μονος στοχος. Και προπαντος δεν ειναι στοχος το απειραχτο περιβαλλον, τουλαχιστον στις πολεις μας. Στην εποχη που ζουμε ο ανθρωπος μπορει να βελτιωνει το περιβαλλον του με εξυπνες επεμβασεις. Καποιες περιοχες θα αλλαξουν για να εχουν αεροδρομια, ελαφρες βιομηχανιες, αποθηκες κτλ άλλες περιοχες θα αναβαθμιστουν για να γινουν παραλιες. Η Βαρκελωνη εχει στα 15 λεπτα με τα ποδια απο το κεντρο της θαυμασιες παραλιες. Ειναι ολες τεχνητες... αν σκεφτοντουσαν σαν εμας θα ηταν ακομα η πολη οπως το Φαληρο στην Αθηνα, τσιμεντο και παλι τσιμεντο.

    "Οι επισκέπτες, οι σύνεδροι κλπ θα φτάνουν και θα φεύγουν μια ώρα αρχύτερα μακριά από την περιοχή μας - ωραία προοπτική!"

    οι οποιοι σημερα δεν ερχονται καν. Δεν ξερω αν τοχετε προσεξει αλλα η Θεσαλλονικη ουσιαστικα δεν υπαρχει στον ευρωπαϊκο χαρτη συνεδριων ή τουρισμου. Πολη εισαστε, οχι χωριο, αστικο πολιτισμο πρεπει να προσφερετε (καλα ετσι κιαλλιως ποιος παλαβος θα παει για μπανιο στον Θερμαϊκο???), αστικες υποδομες...


    Ονειρε, τι εννοεις μερικες επεμβασεις ειναι εξορισμου μη-βιωσιμες? Ας πουμε η μεταλλαξη της Αθηνας απο λεκανοπεδιο γεμοτο ελαιωνες σε μεγαλουπολη ειναι προφανως μη-βιωσιμη (ουτε αναστρεφεται, ουτε επιζουν πολλες ελιες). Ειναι απαραιτητα κακη? Δεν θα μπορουσε η Αθηνα να εχει γινει μια ωραια πολη αν το 50 αποφασιζαμε να την επεκτεινουμε σωστα και με σχεδιο αντι να απαγορευουμε τα παντα ελπιζοντας να παραμεινει η Αθηνα ομορφο χωριο και τελικα να πηζουμε σε αυτην βιασμενη πολη που αποτελειται απο δεκαδες βιασμενα χωρια γεματα αυθαιρετα? Γιατι κανετε στην Θεσ/νικη το ιδιο λαθος, τωρα που εχετε παρει τα μαθηματα της αθηνας?

    "Αυτό προϋποθέτει ότι τέτοιοι σχεδιασμοί θα περιλαμβάνουν την καταγραφή όλων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την πλήρη ενημέρωση των εμπλεκόμενων μερών"

    προφανως!! ξερεις κανεναν καλυτερο τροπο να ξοδεψεις δισεκατομμυρια ευρω, απο το να αναλυεις διεξοδικα τις διαθεσιμες εναλλακτικες? Αν το προβλημα ειναι οτι δεν γινεται μελετη, εγω θα ζητουσα μελετες, οχι τις απερισκεπτες αρλουμπες που ακουει κανεις στις διαδηλωσεις (οπως στην Αγ.Παρασκευη που λεγανε "μονη λυση η σηραγγα" για τον Περιφερειακο Υμηττου!!!).

    "Όταν μας βάζεις όλους σ' ένα τσουκάλι, και τον εαυτό σου απ' έξω (κι από πάνω)"

    καλα ρε συ, πρεπει να βαζω προειδοποιηση Δεν μιλω για καθε Ελληνα, αλλα για το τυπικο λαθος που βλεπεις στην Ελλαδα?
    Προφανως δεν βλεπω τον εαυτο μου να κανει αυτο το λαθος, και προφανως θεωρω οτι βλεπω το θεμα πιο σωστα. Αν δεν το εβλεπα ετσι, θα ηταν εντελως κουτο να το σχολιαζω. Κριτικαρω μονο οταν θεωρω οτι εχω δικιο και κατι σωστο να προτεινω (λογικο δεν ειναι?).
    Κατα τα αλλα δεν ξερω γιατι σε ενοχλει που βλεπω τον εαυτο μου σαν μη Ελλαδιτη. Δεν μενω στην Ελλαδα εδω και χρονια και δεν εχω σκοπο να επιστρεψω για αρκετα χρονια. αυτα και ζητω συγγνωμη απο το παρον ιστολογιο για την παρεκβαση και συζητηση επι προσωπικων θεματων.

     
  • At 8:17 μ.μ., Blogger Πάνος

    Επί των προσωπικών, κανένα πρόβλημα, φίλε S G [δε φαντάζομαι τα αρχικά να είναι από τις λέξεις S(kao) G(aidaro)...]- καλαματιανό χιούμορ

    Επί των προτάσεων για εναλλακτική οικονομική ανάπτυξη (και απασχόληση) των δήμων της ανατολικής ακτής, αν ανασταλλεί η τουριστική κίνηση - δεν τις είδαμε ακόμα.

    Και κάτι που συμφωνούμε κατ' αρχήν(μπά!): "ποιός παλαβός θα πάει για μπάνιο στο Θερμαϊκό;" Ε, λοιπόν, από τέλη Μαϊου μέχρι χθές (χθές, 27/9 - σήμερα βρέχει) η παραλία της Περαίας ήταν γεμάτη κόσμο. Ιούλιο και Αύγουστο γινόταν το αδιαχώρητο. Πολλοί ντόπιοι (αυτοί θάπρεπε να ξέρουν), πολλοί ομογενείς, άπειροι Θεσαλονικείς και πάρα πολλοί ξένοι τουρίστες - που χρόνο με το χρόνο πολλαπλασιάζονται.

    Παλαβοί, λοιπόν, υπάρχουν πολλοί. Ο Θερμαϊκός είναι μολυσμένος (οι τοπικοί παράγοντες το καλύπτουν επιμελώς, όπως η γάτα το σκατό της), αλλά το τμήμα από Περαία ως Αγγελοχώρι (8+ χιλιόμετρα ακτής) είναι εκτάκτου κάλλους - και τραβάει σα μαγνήτης τον τουρισμό: κολύμπι, beach volley, surfing, άπειρα μπαράκια και χώροι εστίασης, πολλά παλιά (που ανακαινίστηκαν όλα) και καινούρια ξενοδοχεία, πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας. Την πηγή αυτή του πλούτου και της απασχόλησης πρέπει να την κρατήσουμε ζωντανή, κάνοντας τα πάντα για να καθαρίσουμε (ουσιαστικά να πάψουμε να μολύνουμε) τον Κόλπο - κάτι που είναι εφικτό, ρεαλιστικό και προσοδοφόρο!

    Παράλληλα με αυτό, είναι απαραίτητο ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, στον κάμπο που σήμερα καλλιεργείται με ρύζια και βαμβάκια (και πολύ σύντομα με ΤΙΠΟΤΑ, αν συνεχίσουμε έτσι).

    Δεν καταστρέφεις μια πηγή πλούτου έτσι ελαφρά τη καρδία, για να δημιουργήσεις (πολύ αμφίβολλο...) μιαν άλλη. Προσπαθείς να κρατήσεις και να επαυξήσεις την πρώτη - και να προσθέσεις τη δεύτερη. Αυτό τουλάχιστο λέει η δική μου λογική.

    Και μια παράκληση: αν είναι να συνεχιστεί ο διάλογος, ας τον μεταφέρουμε "μπροστά", στο πιο πρόσφατο σχετικό post.

     
  • At 8:48 μ.μ., Blogger ultrasonic15

    Λες πάνο ότι: “Αν η χώρα μας θα έχει κάποια "αξία" στις αγορές, στο άμεσο και στο απώτερο μέλλον, θα την έχει επειδή συντήρησε και δεν κατάστρεψε εντελώς τον φυσικό της πλούτο”

    Αυτά τα λες αναφερόμενος στην ελλάδα και τη θεσσαλονίκη ή μήπως ζεις στη Ζυρίχη? (η θεσσαλονίκη, στην οποία έχω ζήσει 7-8 χρόνια και ξέρω τι γίνεται ή δε γίνεται εκεί, είναι η περισσότερο μολυσμένη ατμοσφαιρικά πόλη στην ευρώπη – με δεύτερη την αθήνα) Πού τη βρήκες την περιβαλλοντική κουλτούρα και την προστασία του φυσικού πλούτου της χώρας στην ελλάδα, θα ήθελα πολύ να ήξερα…
    Η χώρα μας συντηρεί τον περιβαλλοντικό πλούτο χτίζοντας όπου βρει τα εκατοντάδες χιλιάδες αυθαίρετα?
    Η χώρα μας συντηρεί τον περιβαλλοντικό πλούτο που από συμφέροντα διαφόρων επαγγελματιών είναι (μαζί με χώρες επιπέδου μποτσουάνα) από τις λίγες που δεν έχουν κτηματολόγιο? Μέχρι να βρουν νόμιμη εναλλακτική λύση για το νέο βραχίονα του αεροδρομίου και που θα έχει απαλλοτριωθεί νόμιμα (δε βάζω εδώ το κόστος) και θα αξιοποιηθεί (αν οι θεσσαλονικείς δεν έχουν προλάβει να χτίσουν αυθαίρετα στην περιοχή επειδή είχε ήδη πάρει τα πάνω της – ξέρεις τι μπίζνες γίνεται με το real estate σε περιοχές κοντά στο αεροδρόμιο? – λόγω του επικείμενου αεροδρομίου – και δεν έχουν αρχίσει ξανάμανά να φωνάζουν για ‘αεροδρόμια κοντά στα σπίτια’) θα έχει περάσει τόσος καιρός που βάσιμα πιστεύω ότι θα έχει ήδη γίνει όχι απλά επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, αλλά θα έχει έχουν ανοίξει και παράρτημα εκεί τα mc’donald’s (και, η greenpeace, για να μην ξεχνιόμαστε).
    Η χώρα μας συντηρεί τον περιβαλλοντικό πλούτο με τη δεη που καίει σε τρελές ποσότητες λιγνίτη (μια απαράδεκτη περιβαλλοντικά καύσιμη ύλη). Πάρτε χαμπάρι δηλαδή ότι εμείς ‘καίμε’, αλλιώς ας πληρώσουμε ακριβότερα το ρεύμα για να δείξουμε ότι είμαστε οικολόγοι όχι μόνο στα εύκολα λόγια. Διαλέγετε και παίρνετε…
    Η χώρα μας συντηρεί τον περιβαλλοντικό πλούτο με τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν (δες τι γίνεται στη θεσσαλονίκη π.χ.)? Και εδώ διαλέγετε και παίρνετε…
    Η χώρα μας συντηρεί τον περιβαλλοντικό πλούτο που πετάει τη λυματολάσπη όπου να ’ναι επειδή δε φρόντισε και δε προνόησε να βρει από πριν λύση και ξεχείλισε το σκατό στην ψυττάλεια? Και το πετάνε χύμα στο έδαφος με ανυπολόγιστες συνέπειες?

    Και τέλος δεν έχει ο κατάλογος…
    Αλήθεια πιστεύεις ότι οι έλληνες νοιάζονται περισσότερο από τους υπόλοιπους (ευρωπαίους π.χ.) για το περιβάλλον? Το άλλο με τον Τοτό?

    Τα συμπερασματικά σχόλια τα έκανα στο σχετικό ποστ του SG (http://e-roosters.blogspot.com/2005/09/blog-post_28.html#comments), από όπου και οδηγήθηκα στο παρόν.

     
  • At 9:16 μ.μ., Blogger Πάνος

    Συμφωνούμε! (σε πάρα πολλά)

    Δε συμφωνούμε σε ένα: επειδή γίνεται ΕΤΣΙ ως τώρα, πρέπει να συνεχίσει να γίνεται ΕΤΣΙ στον αιώνα τον άπαντα!

    Κάποτε πρέπει να μπει ένα τέλος σ' αυτή την κατρακύλα - τώρα είναι ώρα να το υπενθυμίζουμε (παντα είναι...)

    Ζούμε ένα καινούριο κύμα: παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη, επίθεση (διπλή) στην Πυλία, λογική "του Χέοπα" στην Κρήτη, λογική άλλου Φαραώ στο θέμα του Αχελώου - και άλλα, αλλού.

    Τι σόι τόπο θα αφήσουμε στα παιδιά μας; Τι λογής πολιτισμό θα τους διδάξουμε;

    Κι αν οι αντιδράσεις μας αποδειχτούν μάταιες - και περάσει η βαρβαρότητα για μια ακόμα φορά, εντάξει.

    Τουλάχιστον δε θα ντρεπόμαστε για την ανθρώπινη ιδιότητά μας - ούτε για την παράδοσή μας.

    ΥΓ. Ζω μόνιμα στη Θεσσαλονίκη από το '79. Ξέρω πολύ καλά τα χάλια της - αλλά και τις ομορφιές και τις δυνατότητές της.

     
  • At 12:44 π.μ., Blogger S G

    καλα ρε γμτ, καλαματιανος και κατεληξες στην θεσαλλονικη? Η Αθηνα δεν σου κανει? :-)

    Ολα αυτα που λες καλα ειναι, αλλα δεν μου απεδειξες οτι θα διαλυθει ολη η παραλια με το αεροδρομιο! Εγω σου λεω οτι αν γινει σωστα η επεκταση, ειναι σιγουρα πιο φτηνη απο νεο αεροδρομιο και δεν ενοχλει τοσο το περιβαλλον (θα αλλαξουν τα ρευματα λες. Και? θα πανε τα φερτα υλικα αλλου. Και?) Το αεροδρομιο ηταν στο ελληνικο και διπλα του υπηρχαν καλες παραλιες, στην Βαρκελωνη σου πα ειναι πανω στην παραλια!
    Οσο για τις δουλειες που θα φερει ενα μεγαλυτερο αεροδρομιο δεν χρειαζεται να τα πω, τα ειπα. Απο αμεσες θεσεις στο αεροδρομιο, μεχρι νεες επενδυσεις, τουριστες, συνεδρια...

    Μην συγκρινεις με τα φραγματα, γιατι εκει οντως πιστευω οτι με απλα μετρα (ας πουμε πιο ακριβο νερο) θα μπορουσαμε να εξοικονομησουμε πολυ περισσοτερο νερο και με μικροτερο κοστος.

    για ποια επιθεση μιλας στην Πυλια?

     
  • At 7:14 π.μ., Blogger Πάνος

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

     
  • At 7:41 π.μ., Blogger Πάνος

    Αρχίζω να υποψιάζομαι οτι στο τέλος θα συνεννοηθούμε.

    ΘΕΛΟΥΜΕ καινούριο αεροδρόμιο - και θέλουμε δυό φορές την αύξηση της τουριστικής και συνεδριακής κίνησης - και τρεις φορές την άυξηση των θέσεων απασχόλησης.

    ΘΕΛΟΥΜΕ αυτό να γίνει με τον πιο σωστό τρόπο, δηλαδή χωρίς να καταστρέφει ανεπανόρθωτα τον τόπο μας και χωρίς να αναιρεί τη βάση της ήδη υφιστάμενης οικονομικής του κίνησης: Ο δήμος Θερμαϊκού θεωρείται ο θαλάσσιος παράδεισος για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης (και για πολλούς απ' έξω)- κι αυτό φέρνει απασχόληση και πλούτο.

    (Σκοπίμως αφήνω έξω τις άλλες παραμέτρους, που δεν φαίνεται να σε συγκινούν, ας μιλήσουμε μόνο για οικονομία)

    Ο ΣΩΣΤΟΣ τρόπος να τα πετύχουμε αυτά είναι να διαφυλάξουμε την ομορφιά του τοπίου, η οποία προσελκύει τους επισκέπτες. Δε νομίζω οτι θα έρθει κανείς για 7 ή 10 μέρες διακοπών στην Περαία, με στόχο να θαυμάζει τις προσγειώσεις και τις απογειώσεις - ούτε μπορούμε να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη στη βάση τέτοιων δραστικών παρεμβάσεων.

    Ακόμα κι αν το έχουν πετύχει άλλοι, είναι απολύτως αδύνατον να "δουλέψει" σε μας, για προφανείς λόγους. Οι Νεοϋορκέζοι και οι Μπαρθελονέζοι έχουν πολλά περισσότερα στο πακέτο που προσφέρουν στον επισκέπτη, που εμείς δεν τα έχουμε. Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτούμε ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα;

    Για τη σημασία που θα έχει η αλλαγή της κατεύθυνσης των ρευμάτων του κόλπου κλπ - λίγη υπομονή. Πιστεύω οτι θα παρέμβουν κι άλλοι, πολύ πιο ειδικοί από μένα, και θα το τεκμηριώσουν πειστικά.

    Για την Πυλία: Θέλουν να φτιάξουν λυγνιτωρυχείο στη Φοινικούντα (ανατολική πλευρά) και να κάνουν μια γιγάντια τουριστική επένδυση στη Γιάλοβα (δυτικά). Λεπτομέρειες (και παραπομπές) δες στα post ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ και ΜΙΚΡΟ ΙΝΤΕΡΜΕΔΙΟ.

    Όντως, κανονικά θα έπρεπε να βρίσκομαι στην Καλαμάτα (η Αθήνα, πράγματι δεν μου κάνει). Είναι το μόνο σημείο που συμφωνώ μαζί σου απολύτως και χωρίς επιφυλάξεις!

     
  • At 11:15 π.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    "Ανεβείτε" ρε παιδιά σε πιό πάνω post να μη ψαχνόμαστε!

     
  • At 5:11 μ.μ., Blogger S G

    ποτη

    δεν νομιζω οτι ερχεται και τοσο κοσμος στην Θεσαλλονικη για τις παραλιες της. Στην Χαλκιδικη ναι, αλλα στην Θεσ/νικη? Και ποιος θα ερθει δηλαδη στον Θερμαϊκο, αφου με ή χωρις αεροδρομιο ειναι πολυ μολυσμενη θαλασσα χωρις ιδιαιτερα φυσικα καλη? Συγκριτικο πλεονεκτημα σημαινει αυτο που μπορεις να κανεις καλυτερα οχι απο τους αλλους αλλα απο τις αλλες εναλλακτικες σου. Οι αλλες εναλλακτικες για την Θεσαλλονικη ειναι αναμφισβητητα μια ορθα σχεδιασμενη, συστηματικη αστικοποιηση. Δεν θα γινετε ουτε Μυκονος, ουτε Χαλκιδικη με λη χωρις αεροδρομιο. Ομως με καλο αεροδρομιο μπορειτε να γινετε το κεντρο μεταφορων, ερευνας και βιομηχανιας της ευρυτερης περιοχης. Και, να μην το παραβλεπουμε, ολα αυτα σε ενα παραλιακο μερος που τραβαει τους καλλιτεχνες και επιστημονες. Νομιζετε θελει κανεις να μενει στην Γερμανια, αν μπορει να εχει τις ιδιες υποδομες και δουλεια στην Ν.Ευρωπη? (οχι. αποδειξη οτι η ΒΚΝ εχει χιλιαδες βορειοευρωπαιους μεταναστες καθε χρονο!).

    Για τις λεπτομερεις θα τα πουμε στο νεο κειμενο σου...

     
  • At 5:15 μ.μ., Blogger S G

    α και τωρα καταλαβα οτι μιλουσες για την Πυλο, οχι την Πυλαια. Εκει ειναι σαφως εγκλημα να γινει λιγνιτωρυχιο.

    Ο λιγνιτης ειναι παμβρωμικος, χωρις μελλον μια και θα καταργηθει αργα η γρηγορα σαν καυσιμο. Η Πυλια ειναι πανεμορφη περιοχη με πραγματικες τουριστικες προοπτικες. Δεν θελει ορυχεια η Νοτια Πελοποννησος, υποδομες, δρομους και αεροδρομια θελει!

     
  • At 11:23 μ.μ., Blogger Πάνος

    Οι ανατολικές ακτές του Θερμαϊκού έχουν το πλεονέκτημα οτι απέχουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης μόλις 20-30 λεπτά. Οι κοντινότερες της Χαλκιδικής απέχουν μιάμιση + ώρα, λόγω του απίστευτου κυκλοφοριακού φόρτου και της ανεπαρκούς οδοιποιίας.

    Γι αυτό οι ακτές του Θερμαϊκού είναι ΓΕΜΑΤΕΣ (8+ χιλιόμετρα!) από το Μάη μέχρι τα τέλη του Σεπτέμβρη - και όλα τα ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα και τις αργίες του χρόνου.

    Αλλά εκτός από τους ντόπιους είναι γεμάτες και από ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ - και όχι μόνο από τις τέως σοσιαλιστικές χώρες, αλλά και από τη Γερμανία και άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Τα παλιά ξενοδοχεία έχουν ΟΛΑ ανακαινιστεί και χτίζονται διαρκώς καινούρια.

    (Μην το αμφισβητείς αυτό, γιατί ζω στην Περαία και το βλέπω ιδίοις όμμασιν)

    Δεν ξεχνώ οτι ο Θερμαϊκός είναι μολυσμένος. Προσωπικά αρνούμαι κατηγορηματικά να βρέξω τα πόδια μου σ' αυτά τα νερά. Θεωρώ όμως πολύ πιθανό να μπορέσω να το κάνω στο εγγύς μέλλον, όταν (αν) ολοκληρωθεί το πρόγραμμμα απορρύπανσης και προστασίας του κόλπου. Η κατάσταση έχει ήδη βελτιωθεί ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ σε σχέση με αυτό που υπήρχε πριν 10 χρόνια (το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η καθαριότητα της ακτής - καθήκον της δημοτικής αρχής)

    Επιμένω λοιπόν, οτι υπάρχει η ρεαλιστική δυνατότητα η ανατολική ακτή να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο (και χρυσοφόρο) τουριστικό - ταξιδιωτικό προορισμό.

    Και βέβαια διαφωνώ μετά λόγου γνώσεως οτι η περιοχή δεν είναι όμορφη - και όχι μόνο: διαθέτει και μεγάλη ποικιλία, δεν είναι καθόλου μονότονη. Επιπλέον διαθέτει ως προσόν τη (μαγευτική) άποψη της έναντι Θεσσαλονίκης - ιδιαίτερα τις νύχτες (όπου στα άπειρα μπαράκια/ουζερί/ταβέρνες της ακρογιαλιάς δεν πέφτει καρφίτσα!)

    Για την αναγκαιότητα του μεγάλου, σύγχρονου κλπ αεροδρομίου, που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ευημερία της Θεσσαλονίκης, ας μην επανερχόμαστε. Το μόνο σημείο που διαφωνούμε (προς το παρόν) είναι το ΠΟΥ πρέπει να γίνει.

    (πότη; μήπως είμαστε κοντοχωριανοί;)

     
  • At 12:18 μ.μ., Blogger S G

    ο πατερας μου εχει καποια καταγωγη απο την Καλαματα και η μια προγιαγια μου αποτι ξερω ειναι Μανιατισα ;-)

    "Οι κοντινότερες [παραλιες] της Χαλκιδικής απέχουν μιάμιση + ώρα, λόγω του απίστευτου κυκλοφοριακού φόρτου και της ανεπαρκούς οδοιποιίας."

    το οποιο θα επρεπε να διορθωθει οχι σημερα, χτες! Γιαυτο λεω περισσοτερες υποδομες θελετε, οχι λιγοτερες!

    επιμενω: πρεπει βεβαια να καθαρισει ο Θερμαϊκος και να υπαρχουν αξιοπρεπεις παραλιες στην περιοχη. Αλλα η κυρια χρηση θα ειναι χρηση κατοικιας οχι παραθεριστικη. Και δεν βλεπω γιατι ενα καλοφτιαγμενο αεροδρομιο με καλους αεροδιαδρομους (δηλαδη να μην πηγαινουν πανω απο σπιτια) θα ενχολει περισσοτερο αποσο θα βοηθα.

     
  • At 5:41 μ.μ., Blogger Angelito

    Δεν γνώριζα ότι η λεγόμενη επέκταση θα είναι σχεδόν το ίδιο μακριά με τους υπάρχοντες διαδρόμους, και σχεδόν μιάμιση φορά φαρδύτερη από τον καθένα τους! Εννοείται ότι θα είναι και καμιά δεκαριά τουλάχιστον μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας! Έκτρωμα! Μη σώσει και επεκταθεί το αεροδρόμιο! Μαζί σας Πάνο!

     
  • At 9:28 μ.μ., Blogger Πάνος

    Angelito, θενξ. Νεώτερα κείμενα, στη στήλη "Ο διάδρομος της απωλείας" των "μτΚ"

    *

    Το Γενάρη, αν είμαστε καλά, θα προσπαθήσουμε (όσοι ιστολόγοι μαζευτούμε, κατ' αρχήν) μια διαδικτυακή καμπάνια. Ιδέες, ευπρόσδεκτες (και βοήθεια, επίσης). Σε λίγο θα σκάσει το θέμα και σε έντυπο, θα έχουμε και εικαστικό υλικό για τα ιστολόγια κλπ.

    *

    Καλές γιορτές!

     
  • At 4:18 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Εντελώς ενημερωτικά, στη φωτογραφία του άρθρου βλέπουμε το διάδρομο 16/34 και όχι τον διάδρομο 10/28.
    Και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για αεροδιάδρομος! :-P 'Ενας αεροδιάδρομος δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί σε φωτογραφία.

     
  • At 6:01 μ.μ., Blogger Πάνος

    Σωστός, αλλά όχι έγκαιρος! Τα λάθη που επισημαίνεις έχουν διορθωθεί εδώ και μήνες, σε επόμενα ποστ των "μτΚ" για το θέμα. Κάτι επί της ουσίας;