ι Τα μυστικά του Κόλπου
Παρασκευή, Οκτωβρίου 07, 2005
Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα...

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ 10-28: H ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ‘Η ΑΠΛΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΘΕΡΜΑΪΚΟ;

Η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης 10-28 παρουσιάζεται ως η μοναδική δυνατότητα της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει επιτέλους ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της πόλης, αλλά και της Μακεδονίας. Είναι, όμως, έτσι;

Κατ’ αρχήν, ας δούμε περί τίνος πρόκειται: Ένας γιγαντιαίος πρόβολος (50 – σύμφωνα με άλλους 70, ίσως 100 - μέτρα πλάτος, 900 μέτρα μήκος) σχεδόν κάθετος στην ακτογραμμή. Πάνω σ’ αυτόν θα υπάρχει διάδρομος προσγείωσης και τροχόδρομος. Η κατασκευή θα «πατάει» στο βυθό του κόλπου, με θεμέλια ανάλογης έκτασης και βάθους. Θα υψώνεται, υποχρεωτικά, αρκετά μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Από όσα έχουν γραφεί στις εφημερίδες και από όσα έγιναν γνωστά από τις επίσημες ανοικτές παρουσιάσεις του έργου, προκύπτει το συμπέρασμα ότι δεν έγιναν αξιόπιστες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που να περιγράφουν τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί. Ωστόσο, είναι αναμενόμενο ότι ευθύς αμέσως η κίνηση των ρευμάτων του κόλπου θα προκαλέσει σοβαρότατες αλλοιώσεις της ακτογραμμής σε όλη την έκτασή της, από την Καλαμαριά μέχρι την Αγία Τριάδα. Ο δήμος Θερμαϊκού, προκειμένου να συναινέσει, ζητάει τέτοιες μελέτες – και ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς υπόσχεται ότι οι τυχόν επιπτώσεις θα εκτιμώνται κατά τη διάρκεια του έργου και, αναλόγως της έκτασής τους, στη συνέχεια, θα λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα!

Όλοι είναι σε θέση να αντιληφθούν πόσο «ρεαλιστική» είναι αυτή η θέση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Αλλά είναι προφανές ότι και ο δήμος Θερμαϊκού διαπράττει ένα τραγικό σφάλμα. Είναι σα να σου ζητάει κάποιος να σου κόψει το πόδι και συ να δέχεσαι, υπό την προϋπόθεση ότι θα σου εγγυηθεί ότι μετά θα μελετήσει τις λύσεις για να περπατάς μια χαρά.

Η παρατήρηση ανάλογων παρεμβάσεων στην εγγύς περιοχή του Θερμαϊκού, (κρηπίδωμα στους Νέους Επιβάτες, παράλληλο κιόλας στην ακτογραμμή και πολύ μικρότερο βέβαια από τον διάδρομο προσγείωσης) δείχνει ότι τα ρεύματα δημιουργούν συσσωρεύσεις άμμου, που «τρώνε» από τις γειτονικές ακτές. Ως αποτέλεσμα παρατηρείται η δημιουργία μεγάλης έκτασης προσχώσεων, αλλά και φθοράς της ακτογραμμής. Το φαινόμενο αυτό είναι καταφανές, σε αδαείς και μη, και στην παραλία της Κατερίνης, όπου από το κρηπίδωμα του αλιευτικού καταφυγίου δημιουργήθηκαν επιπτώσεις τέτοιες που, για να μην κινδυνέψουν και οι σιδηροδρομικές γραμμές από το «φάγωμα» της ακτής, κατασκευάστηκε σειρά λίθινων προβόλων που κατέστρεψαν την αισθητική, αλλά και τη λειτουργικότητα, μιας από τις ωραιότερες παραλίες της χώρας.

Δεν χρειάζεται, επομένως, να είναι κανείς ειδικός για να υποθέσει ότι επειδή τα ρεύματα του κόλπου θα αρνηθούν να συνεργαστούν με τους κατασκευαστές και θα εξακολουθήσουν να κυλάνε όπως συνηθίζουν, θα δημιουργηθούν μεγάλες προσχώσεις εκατέρωθεν του διαδρόμου προσγείωσης, με μεταφορά των φερτών υλικών από την αποδόμηση της ακτογραμμής των δήμων Πυλαίας, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, με ανυπολόγιστα (κυριολεκτικά) αποτελέσματα. Είναι αυτονόητες και άλλες συνέπειες, σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα αυτοκαθαρισμού του θαλάσσιου οικοσυστήματος, τις οποίες δεν ξέρει κανείς ακόμα με ακρίβεια και πολύ φοβούμαστε ότι θα τις «μετρήσουμε» κι αυτές εκ των υστέρων.

Αλλά και από καθαρά «πτητική» άποψη, με δεδομένο ότι ουδέποτε κοινοποιήθηκε η τεχνοκρατική αεροπορική εκτίμηση των δυνατοτήτων του διαδρόμου 10-28, υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις για τις δυνατότητες που θα παρέχει, καθώς οι λόφοι που υπάρχουν στη συνέχεια της θέσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» δυσχεραίνουν και ίσως αποκλείουν τη δυνατότητα τυφλής προσγείωσης σύμφωνα με τις ισχύουσες διεθνείς προδιαγραφές, τουλάχιστον για τα μεγάλα αεροσκάφη. Αν ισχύει αυτό, τότε η όλη υπόθεση είναι μια σύγχρονη επανάληψη της ιστορίας των αρχαίων Αβδήρων, με την οποία θα γελάσουν όλα τα παρδαλά κατσίκια, απανταχού της οικουμένης.

Κάποιες άλλες συνέπειες είναι πολύ πιο εύκολο να προβλεφθούν: Η ηχορύπανση και η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με τους ρύπους από τις πολλαπλάσιες απογειώσεις και προσγειώσεις, μέσα σε ήδη πυκνά δομημένες περιοχές, είναι γεγονότα που κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει, αν και δεν είναι σε θέση να προβλέψει επακριβώς τις επιπτώσεις στην υγεία του πληθυσμού (εκ των υστέρων, και πάλι, θα μάθουμε πόση θα είναι η ποσοστιαία αύξηση των καρκίνων και ποικίλων άλλων νοσημάτων στους πληθυσμούς της εγγύς περιοχής).

Φυσικά, θα αλλάξει άρδην η αισθητική του τοπίου, καθώς θα αλλοιωθεί η φυσική συνέχεια της ακτογραμμής στην ανατολική ακτή, με την παρεμβολή αυτού του τεράστιου προβόλου και το υποχρεωτικό τσιμεντάρισμα των ακτών που θα ακολουθήσει. (Το τσιμεντάρισμα είναι αναπόφευκτο, για να αντιμετωπιστεί η αποδόμηση των ακτών, η οποία θα προκαλείται λόγω της βίαιης αλλαγής στην κίνηση των ρευμάτων)

Πέρα από την οικολογική διάσταση του έργου, ας δούμε λίγο και την οικονομική. Από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ακούγεται κατά κόρον ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται την επέκταση του αεροδρομίου της για να γίνει ενδιάμεσος κόμβος των διεθνών αεροπορικών εταιρειών σε Ανατολή και Δύση. Και αν γίνει, υποστηρίζουν, τα οικονομικά οφέλη από την αυξημένη δραστηριότητα του αεροδρομίου θα είναι πολλά για το ίδιο και την εγγύς σε αυτό περιοχή (αυξημένο προσωπικό, ξενοδοχειακές μονάδες, εταιρείες εξυπηρέτησης κλπ). Υποστηρίζουν ακόμα ότι τα οφέλη θα συμβάλλουν στη ραγδαία ανάπτυξη της περιοχής. Δεν διαβλέπουν όμως ότι με την ανάπτυξη αυτή, πολύ σύντομα το αεροδρόμιο θα ασφυκτιά και θα είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια της πόλης, όπως τα αεροδρόμια του Ελληνικού και του Ηρακλείου – και σειρά άλλων διεθνών αεροδρομίων που μεταφέρθηκαν /μεταφέρονται αναγκαστικά σε καταλληλότερες περιοχές. Γιατί αυτή η βιασύνη της επέκτασης ενός αεροδρομίου με μικρό προσδόκιμο χρόνο αποδοτικής επιβίωσης; Γιατί να μην προκριθεί (με συγχρηματοδότηση από την ΕΕ/ με αυτοχρηματοδότηση /με συνεργασία του Δημοσίου με ιδιώτες) η από αιώνος σχεδιασθείσα κατασκευή αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης;

Φυσικά, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι η τωρινή θέση του αεροδρομίου «Μακεδονία» είναι εξαρχής ακατάλληλη, γιατί η διαμόρφωση του εδάφους προξενεί κάθε λίγο και λιγάκι τις γνωστές ομίχλες.

Νομίζουμε ότι η τύχη που επιφυλάσσεται για το Θερμαϊκό πρέπει να είναι εντελώς διαφορετική. Αντί να τον φορτώσουμε με ένα γιγαντιαίο σύνολο από οπλισμένο μπετόν και μπάζα, πρέπει να φροντίσουμε ώστε να σταματήσει η μόλυνσή του, να επιταχυνθούν οι δράσεις για την απορρύπανση και η ανατολική ακτή να μετατραπεί σε έναν πραγματικό παράδεισο, δυο βήματα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Αν φύγει το αεροδρόμιο και αναπτυχθεί τουριστικά η παραλία όλης της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία του στη νέα του θέση θα γιγαντωθεί από την ανάγκη εξυπηρέτησης των επισκεπτών της πόλης και όχι από την ανάγκη εξυπηρέτησης αυτών που διέρχονται, προς άλλους προορισμούς.

Η διατήρηση, κατά το δυνατόν, του φυσικού περιβάλλοντος, δεν είναι ρομαντισμός και ουτοπία, είναι η καλύτερη επένδυση για το μέλλον, και σε καθαρά οικονομικό επίπεδο.
Αν καταστρέψουμε τώρα τον Θερμαϊκό, δεν θα τον ξαναβρούμε ποτέ, κι αυτό θα είναι η χειρότερη δυνατή αντι – αναπτυξιακή επιλογή.

Απευθύνουμε έκκληση και σε εσάς: Συμβάλλετε ώστε να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, σε κατάλληλο σημείο, μακριά από τα οικιστικά σύνολα του Θερμαϊκού. Βοηθήστε ώστε να αποτραπεί ένα τεράστιο και μη αναστρέψιμο λάθος, όσο υπάρχει ακόμα καιρός.

(Κείμενα και εκτενή συζήτηση επί του θέματος μπορείτε να βρείτε στο Διαδίκτυο, ξεκινώντας από την ιστοσελίδα http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/ )

Πάνος Α. Ζέρβας
Περαία
e- mail: panosz@otenet.gr

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

-Γραφείο Πρωθυπουργού
-Γεώργιος Α. Παπανδρέου
-Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ

-Βουλευτές ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Δ. Αβραμόπουλος, A. Αγγελής, Ν. Αγγελόπουλος, Κ. Αγοραστός, Π. Αδρακτάς, Π. Αλιβιζάτος, Α. Ανδρεουλάκος, Α. Ιλχάν, Μ. Βαρβιτσιώτης, Γ. Βασιλείου, Θ. Βασιλείου, Ξ. Βεργίνης, Γ. Βλάχος, Γ. Βουλγαράκης, Σ. Βούλτεψη, Δ. Γαλαμάτης, Γ. Γαρουφαλιάς, Ν. Γεωργιάδης, Γ. Γιακουμάτος, Μ. Γιαννάκης, Μ. Γιαννάκου- Κουτσίκου, Ι. Γιαννέλης, Α. Γιαννόπουλος, Κ. Γκιουλέκας, Α. Δαβάκης, Σ. Δαϊλάκης, Γ. Δεικτάκης, Ν. Δενδιάς, Α. Δερμεντζόπουλος, Π. Δούκας, Μ. Έβερτ, Ε. Ζαγορίτης, Χ. Ζώης, Θ. Θαλασσινός, Ι. Ιωαννίδης, Ν. Κακλαμάνης, Σ. Καλαντζάκου, Γ. Καλαντζής, Σ. Καλαφάτης, Η. Καλλιώρας, Χ. Καλογήρου, Σ. Καλογιάννης, Γ. Καλός, Π. Καμμένος, Κ. Κανελοπούλου, Α. Καραγκούνης, Α. Καραμανλής, Α. Καραμάριος, Κ. Καραμπίνας, Θ. Καράογλου, Γ. Καρασμάνης, Α. Καρπούζας, Κ. Καρράς, Θ. Κασσίμης, Α. Κατσιγιάννης, Σ. Κεδίκογλου, Ε. Κεφαλογιάννης, Ι. Κεφαλογιάννης, Κ. Κιλτίδης, Μ. Κόλλια- Τσαρουχά, Γ. Κοντογιάννης, Α. Κοντός, Α. Κόρκα- Κώνστα, Ε. Κουντουρά, Ι. Κουράκος, Δ. Κωνσταντάρας, Γ. Κωνσταντόπουλος, Α. Κωστόπουλος, Ι. Λαμπρόπουλος, Ν. Λέγκας, Θ. Λεονταρίδης, Μ-Γ. Λιάπης, Α. Λιάσκος, Α. Λυκουρέντζος, Β. Μαγγίνας, Α. Μανούσου –Μπινοπούλου, Π. Μαντούβαλος, Ε. Μεϊμαράκης, Π. Μελάς, Κ. Μητσοτάκης, Β. Μιχαλολιάκος, Α. Μπέζας, Μ. Μπεκίρης, Α. Μπενάκη –Ψαρούδα, Ε. Μπερνιδάκη, Ι. Μπουγάς, Α. Μπούρας, Α. Νάκος, Α. Νεράτζης, Σ. Νικηφοράκης, Ν. Νικολόπουλος, Γ. Ορφανός, Φ. Πάλλη- Πετραλιά, Π. Παναγιωτόπουλος, Γ. Παπαγεωργίου, Ε. Παπαδημητρίου, Μ. Παπαδόπουλος, Ι. Παπαθανασίου, Α. Παπακώστα –Σιδηροπούλου, Α. Παπαληγούρας, Β. Παππάς, Α. Παυλίδης, Π. Παυλόπουλος, Ι. Πλακιωτάκης, Β. Πολύδωρας, Ε. Ράπτη, Α. Ρεγκούζας, Γ. Σαλαγκούδης, Μ. Σαλμάς, Δ. Σαμπαζιώτης, Δ. Σιούφας, Π. Σκανδαλάκης, Θ. Σκρέκας, Γ. Σούρλας, Α. Σπηλιόπουλος, Α. Σπηλιωτόπουλος, Α. Σταθάκης, Ν. Σταυρογιάννης, Α. Σταύρου, Ε. Στυλιανίδης, Σ. Ταλιαδούρος, Κ. Τασούλας, Ι. Τζαμτζής, Τ. Τζαννετάκης, Μ. Τζήμας, Κ. Τσιάρας, Ν. Τσιαρτσιώνης, Κ. Τσιπλάκης, Σ. Τσιτουρίδης, Π. Φουντουκίδου, Α. Φούσας, Χ. Φώλιας, Η. Φωτιάδης, Ε. Χαϊτίδης, Μ. Χαλκίδης, Μ. Χαρακόπουλος, Σ. Χατζηγάκης, Β. Χρύσης, Ι. Χωματάς.

- Βουλευτές ΠΑΣΟΚ: Χ. Αηδόνης, Α. Ακριβάκης, Α. Αλευράς, Μ. Ανδρουλάκης, Π. Αντωνακόπουλος, Α. Αντωνίου, Γ. Ανωμερίτης, Μ. Αποστολάκη, Χ. Αράπογλου, Ε. Αργύρης, Ε. Βενιζέλος, Χ. Βερελής, Μ. Βέρρας, Ι. Βλατής, Κ. Βρεττός, Κ. Γείτονας, Β. Γερανίδης, Δ. Γεωργακόπουλος, Α. Γκερέκου, Λ. Γρηγοράκος, Μ. Δαμανάκη, Ι. Δημαράς, Ι. Διαμαντίδης, Ι. Δριβελέγκας, Ρ. Ζήση, Κ. Καϊσερλής, Α. Κακλαμάνης, Μ. Καρχιμάκης, Χ. Καστανίδης, Ν. Κατσέλη, Π. Κατσιλιέρης, Α. Κατσιφάρας, Β. Κεγκλέρογλου, Θ. Κολιοπάνος, Ε. Κούρκουλα, Δ. Κουσελάς, Γ. Λιάνης, Δ. Λιντζέρης, Α. Λομβέρδος, Λ. Λωτίδης, Ι. Μαγκριώτης, Α. Μακρυπίδης, Ι. Μανιάτης, Α. Μανωλάκης, Χ. Μανωλιά, Σ. Μπένος, Μ. Μπόλαρης, Ε. Νασιώκας, Γ. Νιώτης, Γ. Ντόλιος, Β. Οικονόμου, Θ. Πάγκαλος, Α. Παπαγεωργίου, Γ. Παπαγεωργίου, Λ. Παπαδήμας, Α. Παπαδόπουλος, Η. Παπαηλίας, Μ. Παπαϊωάννου, Β. Παπανδρέου, Β. Παπαχρήστος, Χ. Παπουτσής, Ι. Παρασκευάς, Φ. Πετσάλνικος, Δ. Πιπεργιάς, Χ. Πρωτόπαπας, Σ. Ράπτη, Δ. Ρέππας, Π. Ρήγας, Κ. Ρόβλιας, Ν. Σαλαγιάννης, Π. Σγουρίδης, Α. Σιδηρόπουλος, Κ. Σκανδαλίδης, Ε. Σκουλάκης, Κ. Σπηλιόπουλος, Μ. Στρατάκης, Ε. Σχοιναράκη, Θ. Τζακρή, Σ. Τζουμάκας, Β. Τόγιας, Ι. Τσακλίδης, Θ. Τσιόκας, Α. Τσούρας, Α. Τσοχατζόπουλος, Γ. Φλωρίδης, Α. Φούρας, Μ. Φραγκιαδουλάκης, Χ. Χάιδος, Φ. Χατζημιχάλης, Ν. Χριστοδουλάκης, Π. Χριστοφιλοπούλου, Μ. Χρυσοχοϊδης, Τ. Χυτήρης, Α. Χωρέμης.

- Κοινοβουλευτική ομάδα ΚΚΕ, Ν. Γκατζής, Λ. Κανέλλη, Ο. Κολοζώφ, Π. Κοσιώνης, Σ. Σκοπελίτης, Α. Σκυλλάκος, Α. Τζέκης, Δ. Τσιόγκας

- Βουλευτές ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ: Α. Αλαβάνος, Α. Ξυροτύρη, Γ. Δραγασάκης, Φ. Κουβέλης, Α. Λεβέντης, Ν. Κωνσταντόπουλος

- Ανεξάρτητοι βουλευτές: Α. Ανδριανόπουλος, Σ. Μάνος, Σ. Παπαθεμελής

- Ευρωβουλευτές: Σ. Αρναουτάκης, Κ. Μπατζελή, Π. Μπεγλίτης, Γ. Δημητρακόπουλος, Κ. Χατζιδάκης, Ρ. Κράτσα- Τσαγκαροπούλου, Σ. Λαμπρινίδης, Δ. Μανωλάκου, Μ. Μαυρομμάτης, Μ. Παναγιωτοπούλου – Κασσιώτου, Δ. Παπαδημούλης, Γ. Παπαστάμκος, Α. Σαμαράς, Ν. Σηφουνάκης, Α. Τρακατέλλης, Ε. Τσαμπάζη, Ν. Βακάλης, Μ. Ξενογιαννακοπούλου

- Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα)

- Τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση/ τοπικές διευθύνσεις: Δήμοι: Θερμαϊκού, Καλαμαριάς, Θέρμης, Μηχανιώνας, Θεσσαλονίκης, Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Πολιτιστικός και Οικολογικός Σύλλογος Περαίας, Εφημερίδα Η ΦΩΝΗ, Εφημερίδα ΔΗΜΟΤΗΣ του Θερμαϊκού.

- Επαγγελματικές ενώσεις /φορείς/ σύλλογοι: Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος.

- Οικολογικές ομάδες/ ομάδες πολιτών: «Καλλιστώ» Εταιρεία για την άγρια ζωή και το περιβάλλον, Αρκτούρος, Αστική Εταιρεία «Νομικοί Περιβάλλοντος», Ένωση πολιτών Θεσσαλονίκης για το περιβάλλον και τον πολιτισμό, Κίνηση Πολιτών Χορτιάτη, Οικολογική Κίνηση Δήμου Χορτιάτη, Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, Οικολογική Κίνηση Νέας Μηχανιώνας, Οικοτοπία, Greenpeace.

- ΜΜΕ: Ελευθεροτυπία, Αγγελιοφόρος, Καθημερινή, Έθνος, Απογευματινή, Νέα, Βήμα, Ριζοσπάστης, Αυγή.

- Περιοδικά/ διαδικτυακές σελίδες: Άρδην, Νέμεσις, Περιεκτική Δημοκρατία, indymedia, Ιστολόγιον

- Πρόσωπα: Ν. Δήμου, Π. Μανδραβέλλης, Μ. Τρεμόπουλος, Τ. Κουράκης

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Η απουσία πολλών ονομάτων βουλευτών από τον ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ οφείλεται σε απλούς τεχνικούς λόγους: δεν εντοπίστηκε το e- mail τους στο Διαδίκτυο.

2. Το κείμενο της επιστολής αποτελεί, σε μεγάλο βαθμό, προϊόν συλλογικής επεξεργασίας, από μια ομάδα ανθρώπων. Ευχαριστώ όλους τους φίλους/ φίλες που συμμετείχαν με παρατηρήσεις/ προτάσεις/ σχόλιά τους.

3. Καθοριστική υπήρξε η συμβολή του ΗΜΙΑΙΜΟΥ, εκλεκτού συναδέλφου εν τοις ιστολογίοις. Το κείμενο της επιστολής του "οφείλει" πολλά - τον ευχαριστώ και από εδώ.

4. Τελειώσαμε... ή αρχίζουμε;
 
Έγραψε ο Πάνος - Παρασκευή, Οκτωβρίου 07, 2005 |


15 Comments:


  • At 4:10 μ.μ., Blogger Νίκος Οπελάτης

    Εύγε!

     
  • At 4:24 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Εύγε και από μένα!!
    Το στέλνω κι εγώ σε όποιον βαρύγδουπο βρίσκω εκτός καταλόγου. Θα σου στείλω τα ονόματα στο e-mail.

     
  • At 5:24 μ.μ., Blogger talos

    Μπράβο, εξαιρετική πρωτοβουλία!

    Μικρή υπόδειξη: τα email όλων των βουλευτών (που έχουν email).

    Επίσης το ημέιλ του Παπαδημούλη είναι: papadimoulis[παπάκι]syn.gr.

    ελπίζω να υπάρξει ανταπόκριση...

     
  • At 6:05 μ.μ., Blogger Πάνος

    Μιχάλη, ευχαριστώ. Είχα πάρει τα e-mail από τις σελίδες των κομμάτων, γι αυτό και οι ελλείψεις. (Αλλά και τα λάθη, καθώς είδα πολλές ηλ. διευθύνσεις έχουν αλλάξει!)

    Σύντομα, θα συμπληρωθεί ο κατάλογος και στα "μυστικά του Κόλπου"

     
  • At 9:53 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Πάνο, βάζουμε στοίχημα ότι δεν θα ιδρώσει το αφτί κανενός;
    Δες την ταινία με τον περίφημο Μαυρογιαλούρο.

    Παντελής

     
  • At 6:47 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ο Μαυρογιαλούρος στο τέλος αντιλαμβάνεται πως τον έχουν τυλίξει τα λαμόγια (Γκρούεζας κλπ) και ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ, για λόγους ευθυξίας,

    ...κάτι που ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχει συμβεί με τους πραγματικούς πολιτικούς.

    Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος, αλλά δεν πάει πολύ να περάσει ένα τέτοιο τέρας και να μην ακουστεί ούτε "κιχ" - από κανέναν;

     
  • At 5:34 μ.μ., Anonymous Δημήτρης

    Συγχαρητήρια για την προσπάθεια σου, τη βρίσκω αξιέπαινη και θέλω να δηλώσω ότι ο στόχος μας είναι κοινός αλλά οι αφετηρίες μας αρκετά διαφορετικές. Δε μιλώ φυσικά για το γράμμα το οποίο θα προωθήσω κι εγώ αλλά για την όλη στάση σου απέναντι στο θέμα της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων. Σε παραπέμπω εδώ --> http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18352&m=N18&aa=1
    Είσαι προφανώς άνθρωπος με έντονο ενδιαφέρον για τα κοινά οπότε έυκολα θα μπορούσες να περάσεις από τον δήμο και να ζητήσεις περισσότερες πληροφορίες για το ζήτημα. Υπάρχουν πολλές παράμετροι τις οποίες δεν ανέφερες οι οποίες δυσκολεύουν αφάνταστα το έργο ενός "προεστού" όπως είπες σε άλλη δημοσίευση σου, όταν αυτός τα βάζει με το τέρας που λέγεται κεντρική εξουσία. Ενδεικτικά σου αναφέρω την απόσυρση επιδότησης ύψους 1.5 εκ Ευρώ, εκβιαστικά, από το ΥΠΕΧΩΔΕ όταν πληροφορήθηκαν για την προσφυγή στο ΣτΕ. Σημειωτέον ότι η επιδότηση είχε εγκριθεί αρχικά από τα στελέχη του Υπουργείου και απέμεναν κάποια τυπικά διαδικαστικά θέματα για να περάσουν στον δήμο. Παρακολουθώ με έντονο ενδιαφέρον το Blog σου και θα επανέλθω.
    Φιλικά,
    Δημήτρης

     
  • At 6:35 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Καλώς τον Δημήτρη!
    Εννοείς αυτά που έταξαν αρχικά για "προστασία των ακτών από τις προφανείς επιπτώσεις";
    Τα τριάντα δηλαδή αργύρια για να ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ ο Δήμος στο έγκλημα;
    Αυτά ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΔΕΧΘΕΙ εξ αρχής!
    Και, βεβαίως, από όπου κι αν ξεκινάει κανείς, ας πεί κάποιος στον κ Δήμαρχο ότι είναι ΠΟΛΛΟΙ αυτοί που γνωρίζουν τα πραγματικά δεδομένα και θα είναι δίπλα του όσο προσπαθεί για το καλό.
    Και ας κοιτάξει και την αυλή του να μη παρασύρεται σε "έργα" σαν αυτά του αλιευτικού καταφυγίου των Ν.Επιβατών που τον εκθέτουν.

     
  • At 6:46 μ.μ., Anonymous Δημήτρης

    Τα συγκεκριμένα χρήματα δεν αφορούσαν περιβαλλοντικές επιπτώσης του έργου και σε καμία περίπτωση δε συνδέονταν με αυτό οπότε ο όρος 30 αργύρια είναι τουλάχιστον βαρύς και άστοχος. Επρόκειτο για επιχορήγηση η οποία ακυρώθηκε με την εξής φρασεολογία: "Σιγά μη δώσουμε και λεφτά στον δήμαρχο που μπλοκάρει τα έργα μας". Ταδε έφη γραμματειακό στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ. Εννοείται ότι δεν πήρε την πρωτοβουλία.
    Το είναι δίπλα του θα με συγχωρέσεις φίλε ημίαιμε αλλά δε το βλέπω. Πασχίζουμε για ένα κοινό σκοπό κι όμως οι απαξιώσεις στο προσωπό του γίνονται και συχνά και εύκολα. Δεν είμαι εδώ όμως για να τον υπερασπιστώ ως πρόσωπο. Είμαι για να υπερασπιστώ τις πράξεις και τις κινήσεις του στο συγκεκριμένο θέμα.

     
  • At 7:36 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Αργήσατε! Και επαναλαμβάνω, προσωπικά δεν καταλογίζω τίποτα αρνητικό στον κ.Δήμαρχο εκτός από τις προφανώς ατυχείς επιλογές του σε συνεργάτες. Το έχω δηλώσει και πριν από την εμφάνισή σου, Δημήτρη.
    Δηλαδή σκοπεύει να πάρει τα "προβλεπόμενα" για την αποκατάσταση των ζημιών στις ακτές;
    Πριν να αμφισβητείτε τις προθέσεις (για το δίπλα) ξεκαθαρείστε τη θέση σας και εξηγείστε γιατί η αντίδρασή σας εκδηλώθηκε στο στάδιο της ΕΝΑΡΞΗΣ του έργου.
    Ζητώ συγνώμη από τον οικοδεσπότη του μπλογκ για την αυθαίρετη παρέμβασή μου.

     
  • At 8:15 μ.μ., Blogger Πάνος

    Δημήτρη, η παρέμβασή σου είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη.

    Κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον δήμαρχο, αν δεν το κάνει ο ίδιος, με τις πράξεις του (ή τις παραλήψεις του).

    Το ερώτημα είναι απλό και ξεκάθαρο: Δέχεται, επί της αρχής, οτι το αεροδρόμιο θα επεκταθεί μέσα στο Θερμαϊκό;

    Εάν ναι, εμένα (και πολλούς άλλους) θα μας βρει αποφασιστικά απέναντί του.

    Εάν όχι, εμένα τουλάχιστον θα με έχει συμπαραστάτη σε όποια ενέργεια κάνει προς την κατεύθυνση αποτροπής του εγκλήματος.

    Και όχι μονάχα αυτό.

    Είμαι αποφασισμένος να ξεχάσω όλα τα υπόλοιπα, γιατί το θέμα της επέκτασης δεν είναι γκρίνια για τα σκουπίδια, τους δρόμους, τα πεζοδρόμια, τα σκουπίδια, την αποχέτευση κλπ.

    Είναι κορυφαίο θέμα, από την έκβαση του οποίου θα εξαρτηθεί αν τα παιδιά μας θα μεγαλώσουν σε ανθρώπινο ή σε εφιαλτικό περιβάλλον.

    Θα ευχόμουν ο Δήμαρχος να είναι επικεφαλής της προσπάθειας να περιφρουρήσουμε την ποιότητα της ζωής μας.

    Θα ευχόμουν επίσης να ενημερώσει τον κόσμο, να τον κινητοποιήσει και να στηριχτεί σ' αυτόν.

    Απόδειξη των προθέσεών μου είναι το post με τίτλο "ποιός φούρνος γκρεμίστηκε;" (9/9/2005 - μπορείς να το καλέσεις) όπου, διαβάζοντας στον τύπο για την (καταρχήν) ευτυχή απόφαση του ΣΕ για την αναστολή των έργων, ΕΠΑΙΝΟΥΣΑ τις ενέργειες του Δημάρχου και κατέληγα:

    "Δεν άλλαξε η συνολική εικόνα που έχω για τον δήμαρχο, αλλά αισθάνομαι οτι πρέπει να του απευθύνω ένα ειλικρινές ΕΥΓΕ, γιατί τα σημερινά νέα ήταν πραγματικά σημαντικά για τον Κόλπο"

    Δυστυχώς, λίγες μέρες αργότερα, στη ΦΩΝΗ, είδαμε διαφορετικά πράγματα - τουλάχιστον αυτό προέκυπτε από τα γραφόμενα της εφημερίδας (Βλ. σχετικά το post "η επέκταση του αεροδρομίου" 18/9/2005)

    Εδώ δεν έχει να κάνει αν συμπαθούμε ή όχι τον κ. Μαντζάρη, αλλά αν αγαπάμε τα παιδιά μας - και τον τόπο που διαλέξαμε για να ζήσουμε.

    Αν ο Δήμαρχος, έστω και τώρα (ποτέ δεν είναι αργά!) τεθεί επικεφαλής της γιγαντιαίας προσπάθειας που απαιτείται, εγώ θα έρθω ως εθελοντής στο πλευρό του, με όλες μου τις δυνάμεις!

    ΥΓ. Σε καλοσωρίζω στη συζήτηση και περιμένω κι άλλες παρεμβάσεις, αφού συμφωνούμε στο βασικό: δεν πρέπει να αφήσουμε να καταστραφεί ο Θερμαϊκός!

    Για να βρω το άρθρο στα ΝΕΑ, γράψε την ημερομηνία και τον συντάκτη - δεν βγάζω άκρη με τα "κινέζικα"

     
  • At 8:18 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ημίαιμε, μείνε συντονισμένος: κατά πάσα πιθανότητα θα έχουμε σύντομα ενδιαφέροντα στοιχεία στην διάθεσή μας.

     
  • At 9:31 π.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    ΤΑ ΝΕΑ, 29/9/2005, Σελ.Ν18, Κωδ. Άρθρου Α183552Ν181, ID 487635.
    Συνέντευξη κ.Δημάρχου

    "-Πού στηρίζετε την προσφυγή σας;
    -Στο αναφαίρετο δικαίωμα του δήμου να προασπίζει τα συμφέροντά του.Στραφήκαμε εναντίον της δημοπράτησης του έργου, γιατί δεν διασφαλίζονται οι ακτές μας."
    Απορία:Πώς θα "διασφαλίζονταν";

    "-Χρησιμοποιήσατε άλλους τρόπους προτού καταφύγετε στη Δικαιοσύνη;
    -είχαμε επαφές με όλους τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, ώστε να δεσμευτούν για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Δυστυχώς, όμως, χωρίς κανένα αποτέλεσμα."
    Απορία:Τι είδους παρεμβάσεις;

    "-Θεωρείτε ότι επιχειρείται η υποβάθμιση της περιοχής σας;
    -Αν δεν υπάρξουν διασφαλίσεις στην εργολαβία θα υποβαθμιστεί όχι μόνο ο Δήμος αλλά και ο Θερμαϊκός."
    Απορία:Ποιές "διασφαλίσεις";

    "-Δεν θεωρείτε αναγκαίο το έργο;
    -Αν υπάρχει ένας δήμος που ωφελείται άμεσα από το έργο είναι ο Δήμος Θερμαϊκού. Πειράζει που ζητούμε και το έργο να γίνει και ο δήμος μας να μην καταστραφεί;"
    και
    "-Τι εναλλακτική λύση προτείνετε για την αναβάθμιση του αερολιμένα της πόλης;
    -Πιστεύω ότι άλλοι είναι αρμόδιοι να απαντήσουν."

    Δηλαδή, και την πίτα σωστή και τον σκύλο χορτάτο.
    Ερωτήσεις που δεν τέθηκαν από τον καλό δημοσιογράφο:
    -Ποιός, πότε και ποιό ποσό έταξε ότι θα περιλαμβανόταν στον προϋπολογισμό του έργου ως επιδότηση των Δήμων Θερμαϊκού και Πυλαίας για την "προστασία" των ακτών από την εξάμμωση;
    -Συμπεριλήφθηκαν αυτά τα ποσά στο τεύχος δημοπράτησης ή στον προϋπολογισμό του έργου με χρονοδιάγραμμα απόδοσης στους Δήμους;
    -Εκτιμάτε ότι το προφανώς αναγκαίο τσιμεντάρισμα μεγάλου μήκους από τις ακτές σας για την προστασία της κατοικημένης περιοχής από τη διάβρωση της ακτογραμμής θα εξασφαλίσει την ανάπτυξη του Δήμου σας;
    -Ποιός υπογράφει την περιβαλλοντική μελέτη του έργου;
    Είναι "δημοσιεύσιμη" ώστε να θαυμάσουν όλοι οι πολίτες την πληρότητά της;

     
  • At 12:32 μ.μ., Blogger Πάνος

    Δημήτρη: απ' ό,τι βλέπεις ο ΗΜΙΑΙΜΟΣ είναι ταχύτατος!

    Ελπίζω όμως οτι διακρίνεις και συ στις απαντήσεις του δημάρχου αυτό που βλέπουμε εμείς: δέχεται ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ την επέκταση και προσπαθεί να πιέσει για "διασφαλίσεις".

    Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί κανείς να είναι στη λογική του "ναι μεν, αλλά...".

    ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΗ η όποια "εξασφάλιση" για έναν απλό λόγο: και τα μωρά καταλαβαίνουν οτι τα έργα θα είναι καταστροφικά για το περιβάλλον ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.

    Από το δήμαρχο περιμένουμε ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ να ατηρίξει τη μοναδική εναλλακτική λύση:

    Το νέο αεροδρόμιο, μακριά από τα οικιστικά σύνολα του Θερμαίκού!

     
  • At 1:06 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Δυστυχώς οι Ελλήνες είναι ανίκανοι,χωρίς γνώσεις και επομένως εξαιρετικά επικίνδυνοι και καταστροφικοί σε οτιδήποτε κάνουν.