ι Τα μυστικά του Κόλπου
Δευτέρα, Δεκεμβρίου 05, 2005
Μια νύχτα στο Αιγάλεω
Ένα βράδυ στις 11, που είχα μετρήσει τα χρήματά μου και τα βρήκα ακριβώς 166, ήρθε η Ρηνιώ με το Δημήτρη, που είναι πολύ φίλοι μου, και με μια άλλη παρέα, και με ρώτησαν αν θέλω να πάμε ν' ακούσουμε μπουζούκια στον Αιγάλεω.
-Πάμε, είπε η γυναίκα μου.
-Πάμε, είπα κ' εγώ, διότι θα είναι ωραία.
Κ' έτσι αποφάσισα εγώ να πάμε.
Ανοίξαμε, βγήκαμε από την πόρτα και μπήκαμε στο αυτοκίνητό τους. Όταν φτάσαμε, ανοίξαμε την πόρτα, βγήκαμε και μπήκαμε.


(συνεχίζεται, εντός)

*

Αυτές είναι οι πρώτες φράσεις ενός εκπληκτικού κειμένου του ΜΠΟΣΤ, με τίτλο Μια νύχτα στο Αιγάλεω. Το βρήκα στο βιβλίο -βίβλο του Ηλία Πετρόπουλου ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ, εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ - όταν αποφάσισα, εδώ και είκοσι χρόνια περίπου να το κάνω δώρο στον εαυτό μου.

Δεν ήταν αστεία απόφαση: κόστιζε, τότε, 30 χιλιάδες δραχμές. Αλλά τις άξιζε, μέχρι την τελευταία! Ειδικά το κομμάτι του ΜΠΟΣΤ το διαβάζω όποτε νοιώθω πεσμένος - τελειώνοντας έχω πάντα ένα χαμόγελο από το ένα αυτί μέχρι το άλλο.

Γιατί σας τα λέω τώρα αυτά; Μα για να σας θυμίσω οτι πριν ανακαλυφθούν τα ιστολόγια ανοίγαμε και κανένα βιβλίο. Και για να σας πω απλά οτι το συγκεκριμένο βιβλίο - βίβλος δεν πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη.

Και για να σας ανοίξω την όρεξη, ιδού πως διάλεξε ο ΜΠΟΣΤ τι θα φάνε με τη γυναίκα του:

*

-Τι έχει, Μαρία, το Κέντρον;
Και η γυναίκα μου, που γνωρίζει τις προτιμήσεις μου, μου εδιάβασε το μενού:
-Έχει 40, 45, 60.
-Δεν μου φαίνονται καλά.
-Επίσης 36, 22, 18, 16.
-Φρεσκότερα μοιάζουν.
-Μήπως προτιμάς το 3; Αλλά δεν νομίζω οτι θα το φας...
-Το τρώω. Πως δεν το τρώω. Στο φαγητό ξεύρεις οτι δεν είμαι δύσκολος. Τι είναι;
-Κουβέρ.
-Τίποτε ενδιαμέσως χορταστικό δεν έχει;
-Σαν τι θέλεις;
-Ξέρω γω. Μεταξύ 3 και 16, πόσα φαγητά υπάρχουν;
-Θέλεις ένα 8; Αλλά, πάλι, έτσι σκέτο, πως θα χορτάσεις;
-Ας είναι σκέτο. Χωρίς σάλτσα χορταίνω. Τι λέει; Μακαρόνια;
-Πορτοκάλι το τεμάχιον...
-Πήδα τα φρούτα κι ανέβα λιγάκι...
-Μα όσο ανεβαίνω, ανεβαίνουν κ' εκείνα.
-Κρατήσου γερά απ΄τον κατάλογο κι ανέβαινε σιγά-σιγά.
-12.
-Μήλο θάναι. Ανέβαινε.
-15.
-Είμεθα στις μπανάνες.
-22.
-Φαγητόν;
-ΤΥΡΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ.
-Ανέβα προσεκτικά.
-45.
-Ουϊσκυ...
-Κι΄εγώ ένα ουϊσκυ, είπε ο Δημήτρης, που εκάθητο δίπλα μου. Δύο να γίνουν.
-Στάσου Δημήτρη μου. Εμένα το ουϊσκυ, ξέρεις, με πειράζει στην καρδιά, κ' έδειξα το πονεμένο μέρος όπου συνήθως εμφανίζονται εις τους άνδρας αφόρητοι πόνοι. Φέρτε μου εμένα μια μπυρρ...
-Μπύρα; ρώτησε το γκαρσόνι.
-Αυτό... μπυριζόλα... αλλά να είναι καλή, ε;
-Και μια μπριζόλα ο κύριος...
-Είναι φρέσκια;
-Φρεσκότατη.
-Δεν ρωτώ εσάς. Τη γυναίκα μου.
-Μα αφού σας εγγυώμαι εγώ;
-Παιδί μου, η δική σου εγγύησις δεν ωφελεί. Η γυναίκα μου γνωρίζει από κρέατα.
-Φρέσκια φαίνεται και λέω να πάρω κ' εγώ, είπε τότε εκείνη.
-Ωραία... Τότε να μας τις γαρνίρετε και με άφθονες πατατούλες, διότι οι πατατούλες μας αρέσουν πολύ.
-Σύμφωνοι μαντάμ, είπε το γκαρσόνι προς τη γυναίκα μου με σεβασμό, αναρωτώμενο, ενώ έφευγε, τίνος ζωεμπόρου κόρη ήτο.
Έρριξα ένα αδιάφορον βλέμμα προς την αίθουσαν και εζήτησα συμπληρωματικάς πληροφορίας από την σύζυγόν μου.
-Σε πόσην ψύξι, Μαρία, διατηρούνται αι μπριζόλαι;
-Στους 26 βαθμούς.
-Θαυμάσια! Πρώτης τάξεως ψύξις.
Κ' έτσι ανακουφισμένος από την παραγγελία περιεργάστηκα τον διάκοσμον του Κέντρου με ηρεμίαν.

 
Έγραψε ο Πάνος - Δευτέρα, Δεκεμβρίου 05, 2005 |


16 Comments:


  • At 1:39 μ.μ., Blogger COSTANTINA

    Αυτό το κείμενο κύριοι, να το διαβάσουν οι απανταχού εργένηδες. Είδατε ρε, τί είναι, να έχεις γυναίκα;
    Πάνο, κορυφή ο τύπος! Να ΄σαι καλά. : )

     
  • At 1:47 μ.μ., Blogger kosmopolitis

    ..ευχές δια χειρός Μποστ.

    Πάνο μου, δεν θα το πιστέψεις, αλλά έχω στο σαλόνι μου πίνακα του με χειρόγραφη αφιέρωση.
    Με συγκίνησες πολύ ρε φίλε.

     
  • At 10:50 μ.μ., Anonymous Athanassios

    ένα πλοίον ταξιδεύον μακριάν των Αζορών.... το 22 στα μπουζούκια το βρίσκω και μόνος μου δεν χρειάζομαι γυναίκα να μου το παραγγείλει... κανένα φαί στο σπίτι ποιος θα κάνει να δούμε...
    ΥΓ... χρειάζομαι επειγόντως τη συνταγή του Βαρραβά.... για τη ξαδέλφη της Αριάδνης... email it to me..

     
  • At 11:24 μ.μ., Blogger Πάνος

    Athanassios, φαϊ στο σπίτι σημαίνει κάτι που φέρνει μάλλον σε "εσταυρωμένο ληστή" και όχι σε "απολυθέντα Βαρραβά": Γάμος...

    (...αφού προηγηθεί εξαντλητικό test-kook της υποψηφίας!)

     
  • At 11:44 μ.μ., Blogger kosmopolitis

    ΠΑΝΟ ! Σερφάροντας διάβασα τα κείμενα του Κ. Μοσκώφ στο άωρον.
    Διάβασα και το σχόλιο σου που τον θυμάσαι να σας κάνει μαθήματα πριν πολλά χρόνια.
    Τον ήξερα. Είχαμε συνεργαστεί στα βραβεία ποίησης "Κωνσταντίνος Καβάφης" που θέσπισε και απένεμε ο ίδιος όταν ήταν μορφωτικός ακόλουθος στην Αίγυπτο.
    Σπουδαίος υπηρέτης των γραμμάτων.
    Μικρός που είναι ο κόσμος ε ;
    ( Όχι, ούτε του ζήτησα ούτε μου πρότεινε ποτέ το βραβείο - για να απαντήσω στην ερώτηση που σίγουρα σκέφτηκες να κάνεις ! )

     
  • At 11:44 μ.μ., Blogger Πάνος

    μπαρδόν: cooking test είναι το σωστό (όπως με δίδαξε η Δ. - που σου στέλνει χαιρετισμούς)

    (Αν κι αυτό δεν είναι σωστό, ρώτα κι εσύ: θαρσείν χρή!)

     
  • At 12:03 π.μ., Blogger Πάνος

    Kosmopolitis: Μποστ, Μοσκώφ, Άκης Πάνου, Ελύτης...

    Όχι, δεν είναι μικρός ο κόσμος φίλε μου - μάλλον κυκλοφορήσαμε (κυκλοφορούμε) παράλληλα, στον όντως μικρό κόσμο που γνώριζε και αγαπούσε (γνωρίζει και αγαπά) τους ελάχιστους εκείνους ανθρώπους (σήμερα, ακόμα πιο λίγους) που μας έπειθαν (μας πείθουν) οτι υπήρχε (υπάρχει) ομορφιά, ακόμα και μέσα σ' αυτόν τον γουρουνότοπο...

    Χαίρομαι ειλικρινά για τη συνάντηση...

     
  • At 12:17 π.μ., Blogger kosmopolitis

    Επίσης, φίλτατε.

    τελικά το έκανε καλοκαιρινό το σπίτι ο..πιτσιρίκος ? !

    ( Να σου ζήσει και να τον χαίρεσαι. )

     
  • At 12:25 π.μ., Blogger Πάνος

    Πάντα προσπαθεί - πάντα, εμείς, άμυνα...

    (Η αδερφή του "μεγάλωσε" πια, αλλά ο μεγάλος κίνδυνος για το σπίτι εξακολουθεί να είναι όταν αναπαριστούν οι δυό τους τη μάχη στα Γαυγάμηλα...)

     
  • At 1:43 μ.μ., Blogger nicola beerman

    ΠΑΝΟ αν και πολυ νεοτερος απο σενα το ,χω αγορασει το βιβλιο του Πετροπουλου εδω και πεντε χρονια.Μολις το ειδα μου εκανε εντυπωση ,πρωτον γιατι δεν ειχα επαφη με τετοιου ειδους βιβλια ,δευτερον γιατι μουαρεσαν τα ρεμπετικα και τριτον γιατι σκεφτηκα κι εγω οτι δεν επρεπε να λειπει απο τη βιβλιοθηκη κανενος.Ομολογω οτι δεν το εχω ξεψαχνισει ,εχω διαβασει μονο τα πρωτα ''κεφαλαια'',εχω ξεφυλλισει τις σελιδες με το φωτογραφικο υλικο και εριξα και μια ματια στα περιεχομενα των τραγουδιων.Το ειχα αγορασει κι εγω 30000δρχ. και η αληθεια ειναι οτι πολλες φορες η τιμη αυτων των βιβλιων ειναι λιγακι απαγορευτικη.Εχω να φανταστεις υποψιν(ετσι γραφεται;)τον Κωστα Μπαλαφα εδω και τρια χρονια και δεν μπορω να διαθεσω 70 ευρω για να κανω δικο μου το ''ΗΠΕΙΡΟΣ''(ατιμη ζωη).Οποτε το πετυχαινω σε κανενα βιβλιοπωλειο καθομαι και το χαζευω...

    θα'θελα επισης να σου ζητησω αν μπορεις να μου στειλεις σε mp3 θεοδωρακη τον οποιο θελω να γνωρισω καλυτερα(μουσικα παντα)και δεν μπορω γιατι τιθεται και παλι θεμα οικονομικο.Εν τω μεταξυ ρωταω συνεχεια γνωστους και φιλους μηπως ακουνε θεοδωρακη και Μαρκοπουλο και συνηθως με χλευαζουν.Μου προτεινουν να μου δωσουν σκυλοτσιφτεντελια...Προς θεου μην νομισεις οτι το παιζω ''κουλτουριαρης''.Αμα πιω τα ουισκακια μου κανω κεφι με ρεμπετικα,ζειμπεκικα,τσιφτεντελια,σκυλαδικα και δε βαζω θεοδωρακη.Ο Μικης ειναι για προσωπικες στιγμες περισυλλογης...Και επισης πρεπει να πω οτι τη λεξη 'κουλτουριαρης' την απεχθανομαι ως χαρακτηρισμο γιατι απο μονη της δεν μπορει να σου πει τιποτα για τον ανθρωπο που εχεις απεναντι σου.Και λεγω και ενα τελευταιον:ο καθε ανθρωπος δινει τη δικη του ερμηνεια στις λεξεις γι αυτο πρεπει να'μαστε προσεκτικοι και να αναλυουμε λιγο περισσοτερο τις συζητησεις που εχουμε...

     
  • At 2:37 μ.μ., Blogger alombar42

    ο καθε ανθρωπος δινει τη δικη του ερμηνεια στις λεξεις γι αυτο πρεπει να'μαστε προσεκτικοι και να αναλυουμε λιγο περισσοτερο τις συζητησεις που εχουμε...

    Εχω το ακαταλόγιστο οπότε ιδού το ερώτημα:
    ΑΝ
    - κάθε άνθρωπος δίνει τη δική του ερμηνεία (υποθέτω κανείς δεν αμφιβάλλει σε αυτό)
    ΤΟΤΕ
    1) πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί
    2) δεν χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί

    Απ'την Κική και την Κοκό ποιά να διαλέξω;

     
  • At 3:04 μ.μ., Blogger Πάνος

    Nicola, μόλις καταλάβω πως γίνεται να μετατρέψω τα CD σε MP3, πολύ ευχαρίστως να σου στείλω μια συλλογή από δίσκους του Μίκη (μπορεί να γίνει με μέηλ; - μην απορείς με τις απορίες μου στα κομπιουτερικά, εμείς οι παλιότεροι δεν έχουμε την άνεση...). Χάρηκα με το μήνυμά σου.

    Αlombar42, υπάρχει και η τρίτη εκδοχή: και τις δύο!

     
  • At 9:23 μ.μ., Anonymous Athanassios

    Φίλε Πάνο γνωρίζεις ότι είμαι υπέρμαχος του γάμου.... όσο για το cooking test είναι εκ των ουκ άνευ.... στείλε τη συνταγή του βαρραβά την ανταλάσσω με τη συνταγή τουJames Bond

     
  • At 1:49 π.μ., Anonymous Natassa

    Παιδιά, ο Αthanassios είναι δεινός μάγειρας για όποιον δεν το γνωρίζει. Τέτοιο στιφάδο δεν έχω ξαναφάει! Άρα δεν χρειάζεται τη γυναικούλα, για να του φτιάχνει ένα πιάτο φαγητό.
    Παρεμπιπτόντως, τη "Μήδεια" του Μποστ την έχετε δει; Να φεύγεις από το θέατρο διπλωμένος στα γέλια..

     
  • At 2:08 π.μ., Blogger Πάνος

    Natassa, χαίρε.

    Μύδια, μύδια... Έβγα Μήδεια, να πάρεις μύδια!

    Το είδα και πήγα την επόμενη βραδιά και το ...ξαναείδα!

    YΓ. Μπα, ώστε κάνει και στιφάδο ο Athanassios; Τι μαθαίνομεν, μέσω Αθηνών...

     
  • At 2:28 μ.μ., Anonymous Athanassios

    Πάνο η μαγειρική είναι θέμα έμπνευσης.... αν έχεις και το στιφάδο καλό γίνεται.... Νατάσσα ευχαριστώ για το εγκώμιο, μη μου ζητήσει μόνο καμιά να το επαναλάβω γιατί το στιφάδο δεν πετυχαίνει εύκολα και πάντα....