ι Τα μυστικά του Κόλπου
Κυριακή, Ιανουαρίου 29, 2006
Γράμματα στο Μακρυγιάννη


Σήμερα η επιστήμη δέχεται πώς τα έθνη είναι "φαντασιακές κοινότητες" που δημιουργήθηκαν πριν δυο -τρεις αιώνες και μάλλον έχουν ημερομηνία λήξης

Ν. Δήμου έφα, στο μπλογκ του.

Κατόπιν αυτού:

Πρός Ι. Μακρυγιάννη
οπλαρχηγόν της Επανάστασης του '21

Στρατηγέ μου,

"Έσπασες το ποδάρι σου για να χορεύουν σέϊκ τα κωλόπαιδα"; Σε πληροφορώ ότι τα πράγματα είναι χειρότερα! "Η επιστήμη δέχεται πως τα έθνη είναι φαντασιακές κοινότητες"! Πως εσύ όταν μαλακιζόσουνα σκεφτόσουνα καμιά τσελιγκοπούλα; Ένα τέτοιο πράμα. Όταν μαλακιζόμαστε όλοι μαζί το λέμε έθνος! Μην το ψάχνεις είναι έγκυρο. Το είπε ο Ν. Δήμου, ο φιλόσοφος.

Τι είναι φιλόσοφος θα μου πεις.. Κάτι λιγότερο από διαφημιστής. Διαφημιστής τι είναι; Πολλά λεφτά! Εσύ δηλ. αν ήσουνα διαφημιστής δεν θα κυκλοφορούσες μ' ένα άλογο αλλά με 350 και μη γελάς γιατί δε ξέρεις τι είναι η Φερράρι! Τώρα ποιο επιστημονικό ινστιτούτο το βρήκε αυτό θα σε γελάσω. Το Ινστιτούτο Παστέρ; Η λέσχη Μπίλντεμπερκ; Το κλιμάκιο Ανατολικής Μεσογείου της CIA; Πάντως μορφωμένοι άνθρωποι. Αλλά θα στο πω και να με συμπαθάς, κι' εσάς η δημοτικότητα σας έχει πέσει πολύ τελευταία. Στις δημοσκοπήσεις δηλ. κανείς από σας του'21 δεν μπαίνει ούτε τριαντάδα. Έχουν γίνει ανακατατάξεις , απ’ τις παλιές αξίες μόνο ο Ρουβάς κι' η Μιλένα Αποστολάκη κρατήθηκαν!

Σας έτρωγε όμως ο κώλος σας. Βγήκαν τα καμώματά σας της Επιδαύρου στη φόρα και συζητιούνται πολύ. Μα πας κι' ορκίζεσαι “στο όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”; Προσωπικά δεδομένα χριστιανέ μου, πες το από μέσα σου! Εσείς το γράψατε κιόλας. Scripta manent!

Περασμένα ξεχασμένα, τώρα να προλάβουμε τα χειρότερα. Διότι αν εσείς είχατε μια δικαιολογία απ' την αγραμματοσύνη σας ,τι να πούμε για τους Παλαιστίνιους και τους Κύπριους σήμερα; Απορρίπτεις σχέδια Ανάν, οδικούς χάρτες, κάνεις αγώνες χωρίς νάσαι συνδρομητής σ' ένα επιστημονικό περιοδικό; Και ορίστε που σου λένε ότι είναι αντιεπιστημονικά πράματα αυτά! Τι θα πεις; Δεν ήξερα; Τα επιστημονικά πορίσματα, κύριε, είναι σαν το Νόμο! Οφείλεις να τα γνωρίζεις. Πώς τα ήξερε ο Ν. Δήμου; Γιατί είναι επιμελής και ενημερώνεται!

Αυτά τα λίγα και με το συμπάθειο...

Ένας απόγονος

(Σσσσ προσωπικά δεδομένα μπάρμπα, ώρες είναι τώρα να μας τρέχουνε για τεστ DNA και να σου χρεώσουνε και το παιδί του Βούρου...).

Ηλίας
 
Έγραψε ο Πάνος - Κυριακή, Ιανουαρίου 29, 2006 |


25 Comments:


  • At 4:26 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ηλία, κανονικά έπρεπε να βάλω μια δική σου φωτογραφία, αντί του Μακρυγιάννη, αλλά είπα να σε προστατέψω από άποψη προσωπικών δεδομένων - μη σου φορτώσουν κανένα μπέμπη αγνώστου πατρός, στα ξεκούδουνα...

     
  • At 5:37 μ.μ., Blogger alombar42

    Διακόσια χρόνια κάνουν μια διαφορά - ο ορισμός του έθνους παραμένει (μακροπρόθεσμα) ερωτηματικό.

    Να ρίξω ένα σεντόνι;

     
  • At 6:35 μ.μ., Blogger Πάνος

    Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση Valentin - Μιραντολίνας περί έθνους, στα σχόλια του ποστ "Ελληνισμός και χριστιανισμός: μια σχέση κολασμένη..." έγραφα (και αντιγράφω, για να μην τα ξαναγράφω):

    αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η δήλωση του Πλήθωνος Γεμιστού (πριν το 1400)

    "Έλληνες εσμέν, ως η ημετέρα παιδεία και γλώσσα μαρτυρούσιν",

    καθώς και του Κωνσταντίνου Δραγάτζη (Παλαιολόγου) στα 1453, όταν ονομάζει την Πόλη

    "χαράν όλων των Ελλήνων"

    Η αίσθηση ταυτότητας του ελληνισμού από τότε είναι κάτι παραπάνω από αδιαμφισβήτητη. Αν (οι Έλληνες) ήταν "έθνος" πριν ...της ώρας τους ή όχι - ελάχιστα ενδιαφέρει.

    Κι αν οι Έλληνες, είτε με αδιάσπαστη συνέχεια, είτε ως νέος ελληνισμός (όπως υποστηρίζω εγώ) υπάρχουν ήδη στη ιστορία από τον 12ο αιώνα - τι σημασία έχει αν δεν συμφωνεί η επιστημονική θεωρία με την παρουσία τους;

    Το πρόβλημα, όπως καταλαβαίνεις, είναι της θεωρίας, η οποία προφανώς φαλτσάρει


    * * *

    Κατόπιν αυτού, είναι σαφές οτι συμφωνώ με τον Ηλία επί της ουσίας, αν και εξακολουθούμε να βλέπουμε με διαφορετική οπτική πολλές λεπτομέρειες.

    Για παράδειγμα, ο περιορισμός του νέου κράτους ίσα ίσα στα πλαίσια του ελληνισμού και του ελληνισμού αυστηρά στα όρια του Ορθόδοξου χριστιανισμού (όπως εκφράστηκε στις πρώτες εθνοσυνελεύσεις) ίσως ήταν λάθος - πάντως δεν ήταν αυτό που οραματίστηκε ο Ρήγας ή οι ιδρυτές και ηγέτες της Φιλικής Εταιρείας.

    Αλλά, αυτά είναι, τελικά, λεπτομέρειες. Το βασικό είναι ότι ο ελληνισμός, είτε στο ρεύμα του Διαφωτισμού, είτε στο ρεύμα της Ορθοδοξίας (παρά τη θέληση της καθεστωτικής Εκκλησίας) βρέθηκε στα 1821, είχε διανύσει ήδη πολλούς αιώνες με ξεκάθαρη ταυτότητα.

    Η "φαντασιακή κοινότητα", όπως την ονόμασε ο ΝΔ και εξόργισε τον Ηλία, είναι σίγουρα πολύ παλιότερη υπόθεση για εμας, τους Έλληνες, απ' όσο θα ήθελε η θεωρία περί "έθνους".

    Αν έχει και ημερομηνία λήξης, δεν το ξέρω. Υποθέτω, ωστόσο, πως αν πρόκειται να συμβεί αυτό - δεν θα είναι οι Έλληνες ανάμεσα στα πρώτα έθνη που θα πηδήξουν στο καζάνι με το χυλό.

    Βεβαίως, θα έχουμε πολλούς ενθουσιώδεις εθελοντές που θα μας παροτρύνουν να πάμε προς τα 'κει (προς το καζάνι) εκθειάζοντας τη νοστιμιά του χυλού.

    Αλλά, όπως θα έλεγε κι ο Μακρυγιάννης, "πάλι θα μείνει μαγιά..."

    ------

    Κάτι ενδιαφέρον, για τους νεώτερους επισκέπτες των "μτΚ":

    Ο στίχος "...για να χορεύουν σέικ..." που αναφέρει ο Ηλίας, είναι του Ντίνου Χριστιανόπουλου. Το ποίημα που τον περιέχει έχει μελοποιηθεί από τον Σταύρο Κουγιουμτζή - με σουλούπωμα της ακατάλληλης λέξης: "...για να χορεύουν σέικ τα παιδιά μας" ακούγεται στο δίσκο.

     
  • At 6:49 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    "Η πατρίδα του κάθε ανθρώπου και η θρησκεία είναι το παν και πρέπει να θυσιάζη και πατριωτισμόν και να ζη αυτός και οι συγγενείς του ως τίμιοι άνθρωποι εις την κοινωνία. Και τότε λέγονται έθνη, όταν είναι στολισμένα με πατριωτικά αιστήματα, το αναντίον λέγονται παλιόψαθες των εθνών και βάρος της γης. Και δια τούτο ως πατρίδα γενική του κάθε ενού και έργο των αγώνων του μικρότερου και αδύνατου πολίτη, έχει κι' αυτός τα συμφέροντά του εις αυτείνη την πατρίδα, εις αυτείνη την θρησκεία."


    Γιάννης Μακρυγιάννης (1797-1864)

     
  • At 6:52 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Δηλαδή κατά τον Ν.Δ. το έθνος του Ισραήλ είναι "φαντασιακή κοινότητα" που δημιουργήθηκε πριν δύο τρείς αιώνες; Τότε γιατί πηδιέται όλος ο κόσμος επί δύο και χιλιετίες για πάρτη του; Για μια φαντασίωση;
    Πώς το 'πε ο Ιωαννίδης στη Βουλή; Μαλάκυνση;
    Είδες τι βγάζει ο άνθρωπος στη διαρκή ανάμνηση του πρώτου σώματος που αγάπησε;
    Αιδοιοπληξία το λένε στα απιστημονικά!

     
  • At 7:10 μ.μ., Blogger alombar42

    Για να μην κάνω την απίστευτη κατάχρηση με σχόλια άλλων (αλλά κυρίως για να διαφημίσω την τέχνη μου) έφτιαξα κάτι εδώ.

    Αρχίζω βέβαια να πιστεύω οτι το παραξηλώνουμε, αλλά δε βαριέσαι, ψώνισα χτες και βότκα και τσάι και μπράντυ :)

     
  • At 7:45 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Kύριοι άς δώσουμε μιά πιό ελαφρά νότα στο σχολιασμό, όπως επιτάσσει η βαρύτητα της δήλωσης του Ν.Δ. Όλα τα λεφτά είναι το " η επιστήμη δέχεται..." λές και μιλάμαι για τη δομή του ατομικού πυρήνα!(γιά τούς αστοιχείωτους αυτό λέγεται Ορθός Λόγος...ωχ!)

    Ηλίας

     
  • At 9:06 μ.μ., Blogger alombar42

    Με την ευκαιρία, Ηλία, ψάχνοντας άσχετα πράγματα, έτυχε να διαβάσω και αρκετές απόψεις σαν αυτή εδώ, αν και δεν είναι τίποτα καινούργιο.

     
  • At 9:40 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ο γνωστός Πολίτης..
    Αλλά βρε alombar δε μπορώ να κάνω ένα σχόλιο στο μπλογκ σου, ως ανώνυμος.Κι'ήθελα καιρό να στο πω.

    Ηλίας

     
  • At 10:16 μ.μ., Blogger Mirandolina

    Ηλία μου, στη ζωή του ο άνθρωπος διαλέγει αν θα κλείνει συμφωνίες με τον άγιο (τον ΑηΓιάννη ή τον ΑηΠέτρο Κροπότκιν, δεν έχει τόση σημασία - για μεγάλους ασκητές μιλάμε πάντα) ή μπίζνες ντηηλς.

     
  • At 10:27 μ.μ., Blogger Πάνος

    Και η συμφωνία με τους αγίους μπίζνα είναι, Μιραντολίνα.

    Όπως κάθε συμφωνία με δυνάμεις, άσχετα αν είναι πραγματικές ή φανταστικές.

     
  • At 11:09 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ηλία, ενδιαφέρουσα η παρέμβασή σου στα "μτΚ". Επειδή όμως αναφέρεσαι στη διαφήμηση, λές και είναι αμάρτημα να δουλεύεις στον ιδιωτικό τομέα, παραθέτω το ακόλουθο απόσπασμα απο "Τα Καπάκια" του Κωστή Παπαγιώργη, για να δείς πόσο μεγάλη σημασία έδιναν οι αγωνιστές για τις Φερράρι της εποχής τους, δηλαδή το χρήμα.

    Το πλιατσικολόγημα της ζαίμικης περιουσίας άφησε εποχή. Οι ανδρες του Καραισκάκη, όπως γράφει ο Μακρυγιάννης, "δεν άφησαν ούτε στάχτη μέσα". Και ο Φωτάκος συμπληρώνει: "Oι δε στρατιώται του Καραισκάκη και οι Σουλιώται ελαφυραγώγησαν την οικίαν του Ζαίμη, τα δε πράγματα και τα ενδήματα αυτού τα έβγαλαν εις δημοπρασίαν, και ο κήρυξ φωνάζων χλευαστικώς έλεγε, πωλείται το φουστάνι της Ζαίμενας και άλλα τοιαύτα προς εμπαιγμόν έλεγεν".

    Το ζούμι της υπόθεσης. Σχεδόν όλοι οι στερεοελλαδίτες αγωνιστές επέδραμαν στο Μοριά και συμπεριφέρθηκαν σα στρατός κατοχής, μαζί και ο Μακρυγιάννης. Τους τα συγχωρήσαμε όλα λόγω του τελικού αποτελέσματος. Αλλά όχι και να χλευάζουμε ανθρώπους όπως ο Νίκος Δήμου, ότι δουλεύει για τη Ferrari του αντιπαραβάλοντας τσιτάτα των αγωνιστών, που ο καλύτερος είχε σκοτώσει τη μάννα του για το χρήμα. Μπορεί να μην ήξεραν για τα 350 άλογα αλλα είχαν την αρχή "άρπαξε να φας και κλέψε νά 'χεις".

    Είπαμε, αγωνιστές, τιμή μας και καμάρι μας αλλά όχι να τους αγιοποιήσουμε κιόλας.

    Αν μη τι άλλο ο ΝΔ δεν έχει το δόγμα Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια και παπάς-δάσκαλος-χωροφύλακας.

    Και ο φίλος Ημίαιμος αδικεί τον εαυτό του γράφωντας απαξιωτικά για τους Εβραίους.

    Ηλία, για πρώτη φορά μπήκα στα αίματα να γράψω κάτι, γιατί μου φάνηκε ότι απαξιώνεις έναν πολίτη που σίγουρα δεν είναι ο χειρότερος.
    Αλλά αυτά έχει ο διάλογος, δεν μπορεί να συμφωνούμε με όλα.

    Θερμούς χαιρετισμούς,
    Παντελής

     
  • At 12:11 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Παντελή σε χαιρετώ.
    Ξέρεις τι μου τη δίνει στον περί ού ο λόγος;Η άνεση των δηλώσεων του, πού δείχνει άνθρωπο εντελώς ανυποψίαστο γιά την βαρύτητα(ή την ελαφρότητα)των όσων λέει,νιώθοντας ο ίδιος απόλυτα σίγουρος (αφού κατέχει τον Ορθό Λόγο) γιά τον εαυτό του.¨Οταν ένας τύπος :
    - Δηλώνει φιλόσοφος(χωρίς φιλοσοφικό έργο εκτός από δέκα τυπωμένες παπαριές)
    -Δεν αναγνωρίζει τον Χαϊντεγκερ και τον Ηράκλειτο ως συναδέλφους του
    -Καυχιέται ότι παράτησε τη "φιλοσοφία" γιά ν'αποκτήσει Φερράρι
    -Χρησιμοποιεί τον "Ορθό"του Λόγο όπως η Ιερά Εξέταση τον δικό της(αποκλείοντας εν ονόματί του την υ-π-α-ρ-ξ-η αντιλόγου,
    μετράει άν θα τον απαξιώσω εγώ;



    Υ.ΓΘυμάσαι τι είπε ο μακαρίτης Ακης Πάνου στο Νταλάρα;
    ".. οι φίλοι μου είναι ή πολύ αλήτες ή πολύ κύριοι κι΄εσείς δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο".
    Ο Ν.Δήμου ανήκει σ'αυτή την ενδιάμεση κατηγορία.


    Ηλίας

     
  • At 9:57 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Μήτε Θεός, μήτε αφέντης...

     
  • At 9:58 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ηλία, νομίζω ότι απαντώντας στο σχόλιό μου, έκανες σαφέστερη τη θέση σου για το ΝΔ. Δεν είχα υπόψη μου ότι στην αναφορά σου για τη Ferrari κυριολεκτούσες (δηλ. ότι το είχε πεί ο ΝΔ).

    Εκεί που ίσως υπερβάλεις είναι όταν λές
    "Χρησιμοποιεί τον "Ορθό"του Λόγο όπως η Ιερά Εξέταση τον δικό της(αποκλείοντας εν ονόματί του την υ-π-α-ρ-ξ-η αντιλόγου". Βλέποντας στο blog του να λέει τη γνώμη του κάθε πικραμένος, χωρίς λογοκρισία, μήπως εδώ τον αδικείς;

    Αποσύρω το ατυχές σχολιάκι για τον Ιμίαιμο πριν εισπράξω καμιά δαγκωνιά στο πόδι.

    Παντελής

     
  • At 1:57 μ.μ., Blogger Mirandolina

    Όχι, Πάνο μου. Οι άγιοι δεν είναι δυνάμεις. Είναι οι έσχατοι που έσσονται πρωτοι. Δυνάμεις είναι οι χριστοδουλαίοι (Θου Κύριε...).

    Το συμφωνία εδώ δες το ετυμολογικά. Περί ψαλτικής πρόκειται.

     
  • At 1:58 μ.μ., Blogger Mirandolina

    Δεν είναι δυνάμεις όπως το λες, να διευκρινήσω (γιατί ποιός ακούει τον ινστρούχτορα μετά...).

     
  • At 2:17 μ.μ., Blogger Πάνος

    Μιραντολίνα, τo δύσπιστο διαβολάκι μου ψυθιρίζει στ' αυτί: έγιναν έσχατοι, ακριβώς για να γίνουν πρώτοι. Όποιος το εννοούσε πραγματικά, δεν τον πήρε χαμπάρι κανείς. Γνωρίζουμε μονάχα όσους αυτο-διαφήμιζαν την εσχατιά τους.

    Κάποιοι, βεβαίως, είχαν και τρομερούς διαφημιστές, καλύτερους και από τον Ν.Δ. [μετά που εγκατέλειψε τη φιλοσοφία και πριν ασχοληθεί με τις δυστυχίες των Ελλήνων]: ο Άγιος Αντώνιος, ας πούμε, διαφημίστηκε από τον καλύτερο της εποχής του...

    *

    Να διευκρινίσω πως δε συμμερίζομαι καθόλου την τάση απαξίωσης του Ν.Δ. Παρόλο που κάποιες φορές αποφαίνεται με αβάσταχτη ελαφρότητα, εξακολουθεί να παραμένει ένας από τους Έλληνες που έχουν το θάρρος της γνώμης τους και δε διστάζουν να τη διατυπώνουν με πληρότητα και σαφήνεια.

    Πόσοι τέτοιοι κυκλοφορούν σ' αυτή την θαυμάσια χώρα;

     
  • At 2:27 μ.μ., Blogger Athanassios

    " Ντύθηκες Μακρυγιάννης τις Αποκριές κι άρχισες να μιλάς για ελευθερία
    σ΄εμάς ακόμα που δεν κλείσαν οι πληγές
    και τρέχουν μια πηχτή θανάσιμη ιστορία

    Ηρωά μου αίνιγμά μου και στο τρόλλευ γείτονα μου,ανθρωπάκο καθημερινέ
    σ' έχω συνεταίρο για τα περαιτέρω
    ένοχε μαζί κι αθώε μου εαυτέ

    Ελεγες ήλθα να σας λύσω τα δεσμά
    και μεσ΄του Φλόκα είσαι δυό αιώνες
    καφέ να πίνεις και η λήθη να κερνά
    ποιος θ΄ανταμείψει πια τους τόσους μας αγώνες

    Λέοντας, χαμαιλέοντας και οδηγητής
    κι όλοι ντυμένοι πάντα κάποιον άλλο
    εγώ, εσείς κι αυτοί στο τέλος της γιορτής θα μοιραστούμε της αλήθειας το ρεγάλο."

    Είναι του Μ. Λοίζου-Μανόλη Ρασούλη από το " Για μια μέρα ζωής"...
    Ηλία δεν σχολιάζω, "lead in" κάνω

     
  • At 4:47 μ.μ., Anonymous Bukkake

    Έθνος είναι όταν μαλακιζόμαστε όλοι μαζί και χύνουμε ο ένας στη μάπα του άλλου... Στρατηγέ μου.

     
  • At 10:01 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Ανώνυμε Παντελή, πού το είδες το "απαξιωτικό"; Το παράδειγμα των Εβραίων νομίζω ότι είναι χαρακτηριστικό της ύπαρξης "Έθνους". Αυτό εννοούσα. Και το ότι επί χιλιετίες το έθνος αυτό είναι ο πυρήνας πολέμων και συγκρούσεων, μάλλον "αξιωτικό" για αυτούς είναι.
    Να προσθέσω και στα σωστά λεγόμενά σου και κάτι άλλα "παλληκάρια" στυλ Μιαούλη και Κατσώνη κλπ.

     
  • At 10:28 μ.μ., Blogger Πάνος

    Βρε Ημίαιμε, θα μας τρελλάνεις; "ανώνυμος" ο Παντελής και "επώνυμος" ο ...Ημίαιμος;

    άλλο "ανώνυμος", άλλο "ψευδώνυμος", άλλο ...Παντελής!

    Μπα, σε καλό σου!

    (εντάξει, μην αρπάζεσαι: καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοείς, αλλά νομίζω πως πρέπει να το δούμε ...αλλιώς)

     
  • At 9:57 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ημίαιμε, δεν θα επανερχόμουν, αλλά είδα ότι σχολιάζεις στο επόμενο πόνημα του Πάνου, το φίλο μου Σχολιαστή και την ανωνυμία του. Ισχύει η απάντηση που έδωσε.

    Οσο για τα εβραικά, ίσως να μην πρόσεξες αυτό που έγραψα τρείς θέσεις πιο κάτω απαντώντας στον Ηλία δηλαδή "Αποσύρω το ατυχές σχολιάκι για τον Ημίαιμο πριν εισπράξω καμιά δαγκωνιά στο πόδι."

    Να σου θυμίσω ότι έγραψες το σχολιό σου για το κείμενο του Ηλία (ανώνυμος κι αυτός κοτζάμ Ηλίας;)

    Προτεινω να βάλουμε τα σπαθιά στα θηκάρια μην κόψουμε κατά λάθος κανένα αυτί.

    Με τον δέοντα σεβασμό

    Παντελής

     
  • At 8:40 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Ρε παρεξηγιάρηδες όλοι...
    Όταν απευθύνομαι στον 'Ανώνυμο Σχολιαστή" ή στον "Ανώνυμο Παντελή" ή στον "Ανώνυμο Ηλία", το κάνω ως πλήρες ονοματεπώνυμο για ευκολότερη αναζήτηση των σχολίων τους από κάθε αναγνώστη (μη ψάχνουν τις υπογραφές όλων των επώνυμων και ψευδώνυμων αλλά μόνο των Ανώνυμων).
    Δεν αρπάζομαι, λόγω τιμής, και δεν ειρωνεύομαι κανέναν συνομιλητή. Παραμεγαλώσαμε πια για τέτοιες συμπεριφορές!

     
  • At 3:16 π.μ., Blogger suigenerisav

    παιδιά, οι πιο σοβαρές παρ-εξηγήσεις βασίζονται στην άγνοια ή στη στρέβλωση ή στην απροσεξία.
    "Φαντασιακός" δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση 'φανταστικός'. Σημαίνει 'κατά φαντασία'/νοητός.
    Ο χαρακτηρισμός 'φαντασιακές κοινότητες', αποτελεί μετάφραση στα ελληνικά του μελετητή του εθνικιστικού φαινομένου Benedict Anderson, "Imagined Communities", Verso, London, 1983. Στα ελληνικά από τις εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ.
    IMHO, πρόκειται για την πιο γόνιμη ερμηνεία του εθνικού φαινομένου στις κοινωνικές επιστήμες τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια..
    Αυτά τα ολίγα.