ι Τα μυστικά του Κόλπου
Τρίτη, Φεβρουαρίου 21, 2006
Μια φάλτσα "ΦΩΝΗ"


Πρωτοσέλιδο, τα αποτελέσματα μιας έρευνας της “Metron Analysis”, σύμφωνα με τα οποία οι πολίτες του δήμου Θερμαϊκού δηλώνουν «ικανοποιημένοι» από τη διοίκηση του δήμου, σε υψηλά ποσοστά. Παραπλεύρως, διάγγελμα (συγγνώμη, δήλωση) του Αντώνη Μαντζάρη: «ευχαριστώ θερμά την πλειοψηφία των συμπολιτών μας για την ετυμηγορία τους…» Η «ΦΩΝΗ» παραλείπει να μας διευκρινίσει ποιος παρήγγειλε τη δημοσκόπηση και, κυρίως, ποιος την πλήρωσε.

Έχω πρόσφατα σχολιάσει τη μετατροπή της «ΦΩΝΗΣ» σε προσωπικό όργανο προβολής του κ. Μαντζάρη (και ελάχιστων ακόμα προσώπων) εν όψει των εκλογών. Η αυτό- διαφήμιση συνεχίζεται, με έξοδα όλων των δημοτών, είτε με τη «ΦΩΝΗ» είτε με άλλους τρόπους. Ποιος έχασε τη δημοκρατική του ευαισθησία, για να τη βρουν αυτοί που τη χρειάζονται…

Αλλά, κάποιος κάνει χοντρή πλάκα στο δήμαρχο. Πάνω δεξιά στο πρωτοσέλιδο έχει τοποθετηθεί μια αεροφωτογραφία της σκάλας των Νέων Επιβατών. Αυτό το έργο είναι, μάλλον, η κορυφαία μελετητική και κατασκευαστική πατάτα των τελευταίων δεκαετιών στις ανατολικές ακτές του Θερμαϊκού (Στις ακτές τις Πιερίας έχουν γίνει σημεία και τέρατα, όπως έχει δείξει και ξαναδείξει ο Ημίαιμος)

Παρατηρείστε δεξιά και αριστερά στη σκάλα τις προσαμμώσεις, που σχηματίζουν ένα τρίγωνο «καινούριας» στεριάς. Λάβετε υπόψη ότι η φωτογραφία είναι τουλάχιστον πέντε ετών – σήμερα οι πλευρές του τριγώνου κοντεύουν να φτάσουν στο κάθετο κρηπίδωμα (που προκάλεσε τη ζημιά) και να μην υπάρχει πια χώρος για τις βάρκες και τα καΐκια! Λεπτομέρειες (και φωτογραφίες) θα βρείτε ΕΔΩ, σε παλαιότερο ποστ των «μτΚ»

Τον «δουλεύουν» το δήμαρχο οι άνθρωποί του – ή είναι τόσο μακριά νυχτωμένοι που διάλεξαν τη φωτογραφία χωρίς να καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται;

* * *

Δεν θα επιμείνω στο θέμα, γιατί στις εσωτερικές σελίδες υπάρχει η παρουσίαση της δημοσκόπησης, που είπαμε στην αρχή. Μας ενδιαφέρει μια ερώτηση για

την αποδοχή από μέρους των πολιτών του δήμου Θερμαϊκού των ενεργειών του Δημάρχου κ. Μαντζάρη και του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10/28 στο αεροδρόμιο Μακεδονία (…) προβλέπονταν έργα περιβαλλοντικής προστασίας της περιοχής ύψους 6 εκ. Ευρώ. Η Δημοτική Αρχή απαίτησε την άμεση υλοποίηση όλων αυτών των έργων που θα προασπίσουν το περιβάλλον και άρα την ποιότητα ζωής στο Δήμο μας. Στην ερώτηση αν οι πολίτες του Δήμου συμφωνούν με τις ενέργειες που γίνονται η μεγάλη πλειοψηφία (63,7%) απάντησε θετικά…

Η διγλωσσία συνεχίζεται και αρχίζει να μετατρέπεται σε κοροϊδία…

Ο όχι πλήρως ενημερωμένος συμπολίτης οδηγείται εντέχνως να «συμφωνήσει» πως αν «υλοποιηθούν» τα περίφημα «έργα προστασίας της περιοχής ύψους 6 εκ. Ευρώ» δεν θα υπάρχει πια πρόβλημα με την επέκταση του διαδρόμου 10-28 μέσα στο Θερμαϊκό!

Μέγα λάθος – και μεγάλη εξαπάτηση! Παραπέμπω κάθε ενδιαφερόμενο να δει το γιατί στο πρόσφατο ποστ Η επέκταση του 10-28 και ο δήμαρχος Θερμαϊκού και στο "εφ' όλης της ύλης" Κύριε Γιώργο, μας ακούτε;.

Εύχομαι αυτή η απαράδεκτη διγλωσσία, που προφανώς έχει την αιτία της στο ότι το τοπικό ΠΑΣΟΚ στηρίζει αποφασιστικά (όπως και οι τοπικοί παράγοντες της ΝΔ) το περιβαλλοντικό έγκλημα του τσιμεντώματος του Θερμαϊκού, να μη συμβάλλει στο θάνατο της θάλασσάς μας. Και να μην υπονομεύσει την προσπάθεια ενημέρωσης, αποπροσανατολίζοντας από το πραγματικό διακύβευμα, που είναι η κατάδειξη της αναγκαιότητας να γίνει το νέο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης σε άλλη, κατάλληλη θέση.

Θα είναι γελοίο να «κόψει» το έργο η ΕΕ (γιατί είναι …αμελέτητο και απαράδεκτο, από κάθε άποψη) και να το καμαρώνουν και να το ζαχαρώνουν οι τοπικοί παράγοντες… Επιτέλους, δε μπορούμε να δούμε τίποτα πέρα από τη μύτη μας;
 
Έγραψε ο Πάνος - Τρίτη, Φεβρουαρίου 21, 2006 |


12 Comments:


  • At 7:43 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ζητώ συγγνώμη από όλους τους μη Θεσσαλονικιούς, αν σας έχω πρήξει με το θέμα του αεροδρομίου. Κατά βάθος, όμως, ενδιαφέρει όλους - όπως ενδιαφέρει όλους το τερατούργημα "εκτροπή του Αχελώου", η καταστροφή των νησιών του Αιγαίου κλπ.

    Επιμένω, προς μεγάλη μου στεναχώρια (αφήνω πίσω άλλα πράγματα και ο χρόνος είναι περιορισμένος) γιατί δε βλέπω να ασχολείται κανείς στα πέριξ...

     
  • At 10:55 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Nα δείς Πάνο, τι πλάκα θα έχει και με τη υποθαλάσσια αρτηρία. Μόλις γίνει γνωστός ο εκτρωματικός του χαρακτήρας του έργου θα γίνει χαμός. Να αναφέρω δύο παραδείγματα.

    1. Τα 6.5 χιλιόμετρα του έργου περιλαμβάνουν και καταστροφή της Μ. Αλεξάνδρου (εις βάρος των πάρκων) διότι η μελέτη προβλέπει ότι θα δημιουργηθούν τρεις νέες λωρίδες, ώστε να γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης (για να μπαίνει και να βγαίνει ο κόσμος στην υποθαλάσια). Η πλάκα είναι ότι όλες οι λωρίδες θα μποτιλιάρονται πιο πέρα προς Καλαμαριά. Θα ήθελα νά ήξερα πόσοι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν για τη διαπλάτυνση της Μ. Αλεξάνδρου προς τη θάλασσα με καταστροφή του λίγου πρασίνου που υπάρχει!!!!!!!!!!!!!!

    2. Η μελέτη προβλέπει κάτι πανύψηλα μηχανολογικά μπουριά για εξαερισμό, δίπλα στο Λευκό Πύργο.

    Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι φωνάζουμε εμείς οι χαμουτζήδες, ενώ ο βέρος Σαλονικιός τα έχει γράψει όλα κανονικά. Φαίνεται θέλει τόσο πολύ να γίνουν κάποια μεγάλα έργα που δεν ενδιαφέρεται για τις συνέπειες.

    Κατα αυτά που λένε αυτοί που ξέρουν είναι ένα έργο πανάκριβο, θα έχει μόνιμο κόστος για τον οδηγό, και θα καταστρέψει την παραλία, ενώ θα συμβάλει ελάχιστα στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου. Σκεφθείτε αυτά τα χρήματα να τα διαθέταμε για ένα μέσο σταθερής τροχιάς, που να πηγαίνει πέρα απο το αεροδρόμιο.

    ... Οταν η παραλία σας θα καταστρέφεται, εγω (δεν) θά 'μαι εκεί να σας θυμίζω την αδιαφορία σας. (Σαββόπουλος σε διασκευή)

    Ξυπνάτε ωρέ συνέλληνες.

    Χτυπάνε και μερικά τύμπανα, αλλά ουδείς ξυπνάει.

    Απο τη μία ο διάδρομος της καταστροφής, απο την άλλη η υποθαλάσσια, ο τελευταίος ενεργός πολίτης να κλείσει την πόρτα.

    Σχολιαστής

     
  • At 9:27 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Είμαστε μαζί σου Δήμαρχε Πάνο στον ανένδοτο που έχεις ξεκινήσει εναντίον του εαυτού σου.

    Η μόνη λύση για να στηρίξει το ΠΑΣΟΚ την προσπάθεια είναι να γίνει μια ΜΚΟ (Μη Κυβερνητική Οργάνωση) για τη ματαίωση του έργου του διαδρόμου 10/28.

     
  • At 11:27 π.μ., Blogger Πάνος

    Ευχαριστώ για τη συμπαράσταση κ. Νομάρχα.

     
  • At 1:16 μ.μ., Blogger Πάνος

    Όποιος θελήσει να διαβάσει τη συνέντευξη του Αντώνη Ματζάρη στο Peraia.gr, έχασε: η συνέντευξη κατέβηκε, προφανώς μετά από ενέργειες του ...ενδιαφερομένου.

    Προφανής αιτία, η κριτική της εφημερίδας "ΔΗΜΟΤΗΣ", που μέμφεται το δήμαρχο γιατί, λέει, απέδωσε την πρώτη καταστροφή του Θερμαϊκού στον "εθνάρχη" Κ. Καραμανλή (esso-pappas) και τη δεύτερη στον νυν πρωθυπουργό (υπόθεση αεροδρομίου).

    *

    Αν συνεχίσει σ' αυτό το στυλ (δηλ. τη διγλωσσία, ανάλογα με το συνομιλητή του, όπως αναφέρω στο ποστ, και τις σπασμωδικές κινήσεις - όπως το κατέβασμα της συνέντευξης) ο κ.Μαντζάρης θα πετύχει στο τέλος το ακατόρθωτο: να τρέχει μόνος του και να τερματίσει δεύτερος!

     
  • At 2:56 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Φραπόγαλο και χαλαρά.

    Να δώσω ένα παράδειγμα οικολογικής αντίδρασης ενος ολόκληρου νομου.
    Επιχειρηματίας, με κυβερνητικές διασυνδέσεις, πήρε άδεια (το 2005) για επένδυση στην περιοχή Κορώνης Μεσσηνίας. Η περιοχή είναι επίγειος παράδεισος και η βιομηχανία θα έκανε μεγάλες καταστροφές. Κινητοποιήθηκαν οι πάντες (δεξιοί, πασόκοι, αριστεροί, οικολόγοι, ο μητροπολίτης, ο δεξιός Νομάρχης) και το έργο ματαιώθηκε.

    Να λοιπόν πως γίνεται η οικολογική παρέμβαση. Πρέπει να φωνάζουν και να είναι αποφασισμένοι πολλοί μαζί.

    Σχολιαστής

     
  • At 4:09 μ.μ., Blogger Athanassios

    Σχολιαστή για το θέμα της υποθαλάσσιας αρτηρίας με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο και ως βέρος Σαλονικιός δεν θα ήθελα την καταστροφή της παραλίας της πόλης..
    Για τον αεροδιάδρομο επαναλαμβάνω τις γνωστές μου θέσεις:
    α) Ο Θερμαϊκός είναι ήδη νεκρή θάλασσα και "δεν ζωντανεύοθν οι νεκροί"... δηλαδή τι θέλει να μας πει ο μπλογκάρχης? άμα δεν μακρύνει ο αεροδιάδρομος θα κολυμπάει εκεί που σήμερα ούτε Αλβανοί τουρίστες δεν κολυμπάνε ή θα τρώει ψαράκι αλιευμένο από τις ακτές?
    β) το αεροδρόμιο πρέπει να είναι κοντά σε θάλασσα, όπου να μην υπάρχουν υψώματα... η Θεσ/νίκη μία θάλασσα έχει τον θερμαϊκό απ΄όσο γνωρίζω και η περιοχή που βρίσκεται σήμερα είναι η μόνη "flat"σε όλη την περίμετρο των ακτών του κόλπου.
    γ) ο αεροδιάδρομος είναι κοντός και επιβάλλεται να μακρύνει
    δ) το αν οι κάτοικοι της Περαίας κτίζουν κάθε ιντσα και κοντεύουν να οικοπεδοποιήσουν και τους αεροδιαδρόμους, δεν νομίζω ότι θα τους βλάψει ή θα τους υποβαθμίσει η επιμήκυνση του αεροδιαδρόμου. Την υποβάθμιση της περιοχής την έχουν πραγματοποιήσει εδώ και χρόνια οι ίδιοι.
    Τέλος, εύγε στο δήμαρχο./.. φυσικά θα είναι δίγλωσσος, αφού είναι πολιτικός και στόχος του είναι να εκμεταλλευτεί οικονομικά όσο το δυνατό καλύτερα την πραγματοποίη-ση ενός μεγάλου έργου στην περιοχή του. Το έχει ξανακάνει με το περίφημο ραντάρ του αεροδρομίου.
    Σεβαστές οι οικολογικές ευαισθησίες, αλλά ισχύει ο κανόνας του προέχοντος κοινωνικού συμφέροντος...

     
  • At 10:35 μ.μ., Blogger Πάνος

    Athanassios, καταλαβαίνω βέβαια πως it's hard to learn an old dog new tricks, αλλά θα προσπαθήσω - με
    κάθε συντομία.

    α. O Θερμαϊκός ΔΕΝ είναι νεκρή θάλασσα. Αν ήταν, δεν θα ζούσαν στα νερά του ψάρια, όστρακα κλπ. Είναι βαριά μολυσμένος - ναι. Αλλά, με την ανάπτυξη των "βιολογικών καθαρισμών" και την απομάκρυνση των πηγών μόλυνσης, μπορεί να ανακάμψει. Κορυφαίο ζήτημα, τα υλικά που φέρνουν στα νερά του τα ποτάμια από το Βορρά. Πολλές χιλιάδες κόσμος (και ντόπιοι) κολυμπάνε από την Περαία και πέρα - και εκατοντάδες επιχειρήσεις εστίασης ζουν και απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους, ακριβώς επειδή η περιοχή εξακολουθεί να είναι τουριστικού ενδιαφέροντος - ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ! Ο Θερμαϊκός ζει ακόμα, επειδή τον "φρεσκάρουν" τα ρεύματα, με νερά της ανοιχτής θάλασσας. Ακριβώς αυτή η αιώνια, σωτήρια διαδικασία της φύσης θα ανασταλεί με το τσιμεντάρισμα που θα γίνει για το νέο αεροδρόμιο - και τότε θα δούμε όλοι ποιά είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια μολυσμένη θάλασσα που μπορεί να συνέλθει και σε ένα πραγματικό βούρκο. Αν, φίλε Atanassios, θέλεις περισσότερα στοιχεία, δεν έχεις παρά να ανατρέξεις στα σχετικά ποστ των "μτΚ" και του Ημίαιμου.

    β. Το αεροδρόμιο δεν έχει κανένα λόγο να είναι πάνω στην ακτογραμμή του Κόλπου. Εναλλακτικές θέσεις υπάρχουν - περισσότερες από μία.

    γ. Όλοι οι "κοντοί" θέλουν να "μακρύνουν"... Γιατί δε "μακραίνεί" από την άλλη μεριά - προς τη στεριά, δηλαδή; Άσε που (όπως λένε πιλότοι) είναι πολύ πιθανό πως ούτε ο "μακρύς" διάδρομος μέσα στη θάλασσα είναι βέβαιο πως είναι αρκετός για τα μεγάλα αεροσκάφη, σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες.

    δ. Η περιοχή της Περαίας είναι από τις ελάχιστες της Θεσσαλονίκης όπου οι συνθήκες εξακολουθούν να παραμένουν σχετικά ανθρώπινες - και μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά. Τέλος, έχω άλλη αντίληψη για την πολιτική, γι αυτό είμαι εκτός: υπάρχει κι ένα πράγμα που λέγεται αξιοπρέπεια ή φιλότιμο, που για κάποιους ξεροκέφαλους εξακολουθεί να έχει νόημα. Και ο χαμηλός ακτιβισμός, μια χαρά είναι...

    * * *

    Athanassios, πρόσεξες οτι τελευταία οι δημαρχονομαρχοϋπουργοί μιλάνε για ΔΥΟ έργα (μετρό και υποθαλάσσια) κάνοντας τουμπεκί για το αεροδρόμιο; Γιατί άραγε; Πάντως, όταν (αν) ανακοινωθεί οτι η ΕΕ "κόβει" το έργο (για τους λόγους που έχουμε πει χίλιες φορές) θα ήθελα να μου παραχωρήσεις μια αποκλειστική συνέντευξη...

     
  • At 11:02 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Είπε ο φίλτατος Athanasios: "Σεβαστές οι οικολογικές ευαισθησίες, αλλά ισχύει ο κανόνας του προέχοντος κοινωνικού συμφέροντος...".

    Aς τοποθετηθούμε λοιπόν.

    Γιατί εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον η επέκταση του διαδρόμου, που είναι ένα πανάκριβο έργο με τις γνωστές καταστροφές και δεν μπορεί να γίνει το εξής:
    Nα διατηρηθεί το αεροδρόμιο σ' αυτό το μέγεθος, για να εξυπηρετεί ένα μέρος των αναγκών, την αεροπλοία και τη Χαλκιδική, και να γίνει ένα σωστό και σύγχρονο αεροδρόμιο κοντά στους εθνικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία για να εξυπηρετεί τη βόρειο Ελλάδα, χωρίς να χρειάζεται όλοι για να πετάξουν να επιβαρύνουν κυκλοφοριακά και τη Θεσσαλονίκη. Και βέβαια να φροντίσουμε η νέα θέση να μην έχει τα προβλήματα ομίχλης που έχει η τωρινή. Σκέψου θανάση τι προστιθέμενη αξία δίνει στους οδικούς άξονες η σωστή θέση.

    Οσο για το επιχείρημα ότι πρέπει να είναι κοντά στη θάλασσα θα το δεχόμουν αν δεν υπήρχαν τόσα αεροδρόμια που απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα απο τη θάλασσα.

    Το επιχείρημα "δε ζωντανεύουν οι νεκροί" με βρίσκει απόλυτα αντίθετο. Σκέψου Θανάση ότι ακόμα και με την κολοβή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού σταμάτησε να έρχεται αυτή η απίστευτη μπόχα απο τη θάλασσα.
    Οι τραγικές γενιές (οι βρωμίλοι) είναι οι δικές μας που με το πετρέλαιο, τα λοιπά καύσιμα, τα φυτοφάρμακα και τα σκουπίδια καταστρέφουμε τα πάντα. Οι επόμενες γενιές που θα ζήσουν στην κοινωνία του υδρογόνου όπου η μόλυνση για παραγωγή ενέργειας θα εκλύψει θα μας στήσουν στα 6 μέτρα για τις καταστροφές που προκαλέσαμε και προκαλούμε. Γιατί το επιχείρημα ότι ούτε αλβανός δεν κολυμπάει στο θερμαικό δημιουργεί ένα καταπληκτικό άλλοθι για "φραπόγαλο και χαλαρά".

    Σκέψου Θανάση ένα απλό σενάριο. Ενα ποτάμι που στις όχθες του υπάρχουν πέντε χωματερές και πέφτουν φυτοφάρμακα. Ενω πριν 20 χρόνια ψάρευαν και κολυμπούσαν τώρα είναι βρομερό. Υπάρχει λύση; Φυσικά. Καταργούμε τις χωματερές αντιγράφοντας σύγχρονους τρόπους απο τη βόρεια Ευρώπη, και ελέγχουμε τις ασύδοτες αγροτικές δραστηριότητες. Σε μερικά χρόνια η φύση θα έχει βρεί το δρόμο της και στο ποτάμι θα κυλάει γάργαρο νερό. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί στο θερμαικό αρκεί να μη τον αντιμετωπίζουμε σαν απόπατο.

    Και αν μου πεις ότι αυτά θέλουν λεφτά, θα είναι ο πιο ανταποδοτικός φόρος.

    Πάνο, συγνώμη αν έκανα κατάχρηση της φιλοξενίας σου.

    Σχολιαστής

     
  • At 12:04 π.μ., Blogger Athanassios

    Πάνο έχω να πω πολλά επί των σχολίων σου αλλά ξέρεις είμαι της Λακωνικής.... Ο Θερμαϊκός είναι dead πολλά χρόνια πριν πας εσύ να μείνεις στις ακτές του... τους κολυμβητές που αναφέρεις έχω να τους δω από 15χρονο παιδί.. τώρα πού τους βλέπεις εσύ είναι ένα σοβαρό ερώτημα...
    Θα επικεντρώσω μόνο σε ένα σημείο την απάντησή μου... στο οικιστικό τερατούργημα των τελευταίων 10 ετών στην Περαία... παρόμοιο του δεν υπάρχει σε όλη την περιοχή της Θεσ/νίκης... εσύ το βρίσκεις ανθρώπινο... ε τι να κάνουμε τώρα?
    Ψαρεύω από μικρό παιδί στο Θερμαϊκό και ξέρω για την πανίδα και την εξέλιξη της τα τελευταία χρόνια..

    Σχολιαστή ωραία όλα αυτά που γράφεις... είδες να εφαρμόζονται πουθενά? ή ο Θερμαϊκός θα είναι πιλοτικός? Τα ψάρια του Θερμαϊκού πάντα ήταν βρωμερά, τώρα απλά -όσα υπάρχουν- δεν τρώγονται... Οι ακτές είναι γι αυτούς που είναι εντελώς ανίδεοι ή υπερβολικά χαρμάνηδες για θάλασσα... κανένας Αλβανός δηλαδή ορεσίβιος που δεν έχει δει Αδριατική...

    Πέρα όμως απ΄όλα αυτά το πρόβλημα είναι η οικιστική υπερβολή... εκεί να αναζητήσετε τις ευθύνες της μόλυνσης και της υποβάθμισης της περιοχής και όχι στην επιμήκυνση του διαδρόμου... και πες τε μου επίσης ποια πόλη του κόσμου που έχει θάλασσα έχει το αεροδρόμιο της στα βουνα...

    Ωραία ομάδα η Μπάρτσα... έτσι θα παιζει και ο Θρύλος του χρόνου...

     
  • At 3:26 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Είπε ο φίλος Θανάσης "Σχολιαστή ωραία όλα αυτά που γράφεις... είδες να εφαρμόζονται πουθενά? ή ο Θερμαϊκός θα είναι πιλοτικός? Τα ψάρια του Θερμαϊκού πάντα ήταν βρωμερά, τώρα απλά -όσα υπάρχουν- δεν τρώγονται.."

    Θανάση, ελπίζω να έχω δίκιο εγώ και όχι εσύ γιατί η κοινωνία στην οποία οδηγούμαστε θυμίζει το κόμικ "μετά την καταστροφή" του Aρκά.

    Τα ψάρια δεν τρώγονταν απο την εποχή του Βυζαντίου ή αργότερα τα βρήκε το κακό;

    Φυσικά εφαρμόζονται οικολογικές λύσεις σε ευρωπαικές χώρες. Οι Δανοί που παράγουν το 20% της ενέργειας απο αιολικά πάρκα δεν είναι τρελοί, ή οι Σουηδοί που έχουν πρότυπες μεθόδους για τη διαχείριση των σκουπιδιών.

    Να δώσω και δυο παραδείγματα οικολογικής παρέμβασης (που αντί να κοστίζει χρήματα, εξοικονομεί)την οποία μπορεί να γλυτώσουν απο την ερημοποίηση (όσο είναι καιρός) εύφορες εκτάσεις στη χώρα μας.

    1. Το βαμβάκι στη Θεσσαλία. Οι αγρότες παίρνουν 250 δρχ. το κιλό επιδότηση και δηλώνουν ότι δεν καλύπτονται τα εξοδά τους. Καλιεργόντας το βαμβάκι έχουν καταστρέψει το θεσσαλικό κάμπο, και κάνουν το Σουφλιά να δημοπρατεί νέα έργα για την εκτρωπή του Αχελώου. Ταυτόχρονα η διεθνής τιμή του βαμβακιού είναι 80 δρχ. Θα μπορούσε λοιπόν η ΕΕ να τους δίνει 100 δρχ. το κιλό χωρίς να παράγουν, και να τους δώσει το δικαίωμα για μη υδρόφιλες οικολογικές καλιέργειες χωρίς φυτοφάρμακα. Ετσι και το νερό σώζεται, και η εκτροπή δεν χρειάζεται και δε δηλητηριάζεται ο κάμπος απο τα φυτοφάρμακα.

    2. Ελιές που ποτίζονται. Απο αρχαιοτάτων ετών η ελιά είναι μια ξερική καλιέργεια. Εχει όμως μια ιδιομορφία, τη μια χρονιά δίνει το πλήρες εισόδημα και την επόμενη το μισό. Τα τελευταία χρόνια αρκετοί αγρότες, χωρίς κάποιο σχεδιασμό, άρχισαν να χτυπάνε γεωτρήσεις και να ποτίζουν τις ελιές. Ετσι τα δένδρα έχουν σταθερή παραγωγή κάθε χρόνο. Ελα όμως που η γή στερεύει και χτυπάνε βαθύτερες γεωτρήσεις προσεγγίζοντας το κέντρο της γής. Σε μερικά χρόνια (20, 30) η περιοχές αυτές θα έχουν καταστραφεί. Να μια απλή λύση: δεν θα έπρεπε να δίνεται επιδότηση στις ελιές που ποτίζονται γιατί και το προιόν υποβαθμίζεται και η περιοχή σταδιακά ερημοποιείται. Και φυσικα το πότισμα θα σταματούσε με το μαχαίρι.

    Χίλιες δυο παρεμβάσεις που σώζουν το περιβάλλον βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής μπορούν να γίνουν. Αλλά μην κουράσουμε και τον φιλοξενούντα.

    Θανάση, δεν χρειάζονται πιλοτικά προγράμματα, χρειάζεται κοινός νους και αγάπη για το περιβάλλον. Επειδή δεν υπάρχει θεός για να παρέμβει και να το σώσει, πρέπει να το κάνουμε εμείς.

    Σχολιαστής

     
  • At 12:01 μ.μ., Anonymous Dimitris

    Απο το στόμα σου και στου ... Θεού το αυτί ΄(αν έχει)