ι Τα μυστικά του Κόλπου
Δευτέρα, Μαρτίου 06, 2006
Παπαλάμπραινα


Αν επισκεφθείτε αυτήν εδώ τη σελίδα, εκεί προς το τέλος θα συναντήσετε μια ενδιαφέρουσα αφήγηση κ' ένα τραγούδι:

Ο παπα-Λάμπρος Ζέρβας ήταν εφημέριος στο χωριό Ρωμύρι της Πυλίας το 1860. Ένας συγχωριανός του, που λεγόταν Σταύρος Φιτσιάλος, σκέφτηκε να συνεργαστεί με μία συμμορία για να τον ληστέψουν. Οι ληστές έφτασαν ένα απόγευμα έξω από το χωριό και κρύφτηκαν στα γύρω δέντρα. Δύο από αυτούς επισκέφτηκαν τον παπα-Λάμπρο και του δήλωσαν πως ήθελαν να αγοράσουν από αυτόν ένα βόδι που είχε για πούλημα. Επειδή όμως με τις διαπραγματεύσεις νύχτωσε, ο παπάς προθυμοποιήθηκε να τους φιλοξενήσει στο σπίτι του.

Τη νύχτα, κι ενώ όλο το χωριό κοιμόταν, ειδοποίησαν τους συντρόφους τους, οι οποίοι όρμησαν στο σπίτι και άρχισαν να ψάχνουν για χρήματα. Δυστυχώς, όμως, γι' αυτούς η κόρη του παπά, Παναγιώτα, κατάφερε να ξεφύγει από το σπίτι κι άρχισε να καλεί σε βοήθεια τα ξαδέλφια της, Γιώργη και Κώστα Ζέρβα. Ξύπνησαν και άλλοι χωριανοί και άρχισαν οι πυροβολισμοί. Οι ληστές έφυγαν χωρίς να πάρουν τίποτε.Καταδιώχτηκαν όμως κι ένας από αυτούς σκοτώθηκε, ενώ ένας άλλος τραυματίστηκε.


Στου παπα-Λάμπρου την αυλή,
είναι μια μάζεψη πολλή.
Καν ο παπάς ειν' άρρωστος,
καν παπαδιά πεθαίνει;
Παπαλάμπραινα καημένη.
Ούτ' ο παπάς είν' άρρωστος,
ούτ' η παπαδιά πεθαίνει.
Παπαλάμπραινα καημένη.
Οι κλέφτες τους εγδύσανε,
και τα λεφτά ζητήσανε.
Μια λυγερή εφώναξε,
τους κλέφτες τους ετρόμαξε.


*

Ακούστε τώρα πως η ιστορία φτάνει ως τις μέρες μας: Ο ληστής που σκοτώθηκε είχε για όπλο ένα εμπροσθογεμές (γκρα) και προσαρμοσμένη πάνω του μια ξιφολόγχη (μπαγιονέτα) – που έμειναν ως λάφυρα σ’ εκείνον που τον σκότωσε («έφευγαν, δήθεν φιλικά, αλλά τον τελευταίο ένας παππούς σου τον μαχαίρωσε…» μου διηγιόταν ο πατέρας μου). Το όπλο βρέθηκε στην κατοχή ενός παπά – Γκρούμα στο Πεταλίδι (γαμπρός στο Ρωμύρι;) αλλά η μπαγιονέτα, αφού χρησίμευσε για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα ως χτένι στον αργαλειό, έφτασε ως τις μέρες μας και συντηρείται ως κειμήλιο, στο πατρικό μου σπίτι – στο Μεσοπόταμο, κοντά στο παλιό μας χωριό, που είναι τώρα έρημο.

*

Φυσικά υπάρχουν πολλές παραλλαγές της ιστορίας, που κινούνται στο χώρο του μύθου. Έχω ακούσει πως οι κλέφτες πήγαν γιατί ήξεραν πως ο παπάς είχε δεχτεί για φύλαξη το «θησαυρό» της Μητρόπολης, πως όλη η οικογένεια έλειπε σε κάποιο πανηγύρι - εκτός από τη «λυγερή» που κατάφερε να ανοίξει την καταπακτή (τον "καταρράχτη"), να περάσει στο κατώι και να ειδοποιήσει τους μπαρμπάδες της Ζερβαίους, οι οποίοι περικύκλωσαν αμέσως το σπίτι, με τους κλέφτες μέσα. Όπως και να συνέβη, ήταν πολύ φυσικό να αποφευχθεί η (άνευ λόγου, πλέον) αιματηρή σύγκρουση – εκτός από τον δυστυχή που πλήρωσε τα σπασμένα και άφησε επιτόπου το όπλο και την ξιφολόγχη του. Σημειώνω μονάχα πως όταν ακούγεται σήμερα η «Παπαλάμπραινα» - ίσως το πιο δημοφιλές τσάμικο - οι τελευταίοι στίχοι έχουν αλλάξει: μια λυγερή παντρεύεται /και της δίνου(ν) ένα λεβέντη /Παπαλάμπραινα καημένη… Πολύ φυσικό, αφού για πάνω από έναν αιώνα δεν υπήρξε γλέντι γάμου στο Μωριά (και αλλού) που να μην τραγουδήθηκε η «Παπαλάμπραινα»…

*

(Το ποστ αφιερώνεται στον ένδοξο παππού μου παπα - Λαμπρούκο)
 
Έγραψε ο Πάνος - Δευτέρα, Μαρτίου 06, 2006 |


30 Comments:


  • At 10:30 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Πάνο μου, ΝΑΙ παιδί μου ας το φωνάξουμε δυνατά να το μάθουνε όλοι.

    Είσαι το εγγόνι μου το μοσχοαναθρεμένο, εσένα που σε τάϊζα το μέλι και το γάλα.

    Όσο για την ιστορία, τη διαβάζω και γελώ αναλογιζόμενος τη διαστρέβλωση των μύθων στο πέρασμα των χρόνων. Δώσε κλώτσο στην ανέμη...

    Η νύχτα ήταν σκοτεινή, τηλεόραση δεν είχαμε και καταλαβαίνεις... ήταν κι η παπαδιά άτακτη...
    Έξω από το σπίτι πέρναγε ο Λήσταρχο Νταβέλης και κάτι άλλοι κομμουνιστάι (που ως γνωστό φταίνε για όλα). Εγώ και η παπαδιά εκείνη την ώρα είμασταν πάνω στα φόρτε και η παπαδιά φώναζε "ΠαπάΛάμπρο μου τι μου κάνεις? Είσαι όλα τα λεφτά παπάρη μου (το Παπάρη βγαίνει από το Παπά-Άρη (Άρης ήταν το δεύτερο όνομα μου)".
    Οι λησταρχαίοι ακούσαν μόνο το "λεφτά" και όρμηξαν μέσα στο σπίτι για να μας αιφνιδιάσουν.

    Μέσα στη νύχτα μπήκαν προσπάιθησαν να μπουν στην κάμαρη μας νομίζοντας ότι θα βρούν κάποιο θησαυρό. Τρομαγμένος εγώ σηκώνομαι γυμνός από το κρεββάτι. Μέσα στο δωμάτιο υπήρχε μόνο το φως της καντήλας.

    Μπαίνοντας οι κλέφτες μέσα στο σπίτι και εισερχόμενοι στην κάμαρη μας είδαν στο πάτωμα τη σκιά από το "εμπροσθογεμές" μου μόριο το οποίο σε ορθία στάση έμοιζε σα καραμπίνα (μαζί με τη μπαγιονέτα).

    Τρομαγμένοι τράπηκαν σε άτακτοι φυγή. Ο ένας από την τρομάρα του τράκαρε στο καντηλέρι (θυμάσαι το έπιπλο που το είχαμε) και έσπασε την κεφάλα του. Ο άλλος έπεσε στα τέσσερα και του "σβούρηξα" έναν για να μάθει να μη μπαίνει σε ξένα σπίτια.

    Τα άλλα παιδί μου είναι απλά ιστορία...

    (Με κάθε σεβασμό για τους ένδοξους προγόνους σου)

     
  • At 10:46 μ.μ., Blogger Πάνος

    Παππού, επιτέλους αποκαταστάθηκε η ιστορική αλήθεια!

    *

    Όταν με το καλό εκλεγείς νομάρχης, θα σου φέρω τη μπαγιονέτα να τη βάλεις εκεί που ξέρεις, δηλαδή σε περίοπτη θέση του γραφείου σου - προς γνώσιν και συμμόρφωσιν παντός φιλοδόξου ληστού ή ανταγωνιστού της νομαρχίας!

    *

    alombar42, σε προλαβαίνω: μη τυχόν και στείλεις εδώ την "Παπαλάμπραινα" του Πανούση...
    (η δωροσυσκευή, δεκτή)

     
  • At 11:39 μ.μ., Blogger Mirandolina

    Πάνο, από τα αγαπημενα μου άσματα και δεν είχα ιδέα - ευχαριστώ!

     
  • At 11:40 μ.μ., Blogger Mirandolina

    Κι εννοώ από τα αγαπημένα στα πανηγύρια, έτσι; πόσες φορές έχω κρατήσει τον πατερούλη μου σε αυτό δεν ξέρω...

     
  • At 11:44 μ.μ., Blogger Athanassios

    Μου φτιάξατε το χαλασμένο μου κέφι... υπέροχες και οι δύο ιστορίες...
    Η παπαλάμπραινα είναι το μοναδικό δημοτικό τραγούδι που ξεσηκώνει το εθνικό μου συναίσθημα, ανύπαρκτο συνήθως... όταν τ' ακούω όμως..."κρατάτε Τούρκοι τ'άλογα"...
    Λαμπρούκο, γέλασα τόσο πoλύ που ξέχασα τις κάσες και τις στάχτες του προηγούμενου post... νάσαι καλά

     
  • At 12:05 π.μ., Blogger ιχνηλάτης

    Εγγονός του παπα-Λάμπρου ; !

    Ετσι εξηγούνται όλα :)

     
  • At 12:20 π.μ., Blogger Αθήναιος

    Μέγα άσμα του Μωριά η παπα-Λάμπραινα. Κορυφαίο ποστ!!

     
  • At 2:38 π.μ., Blogger alombar42

    Πολύ ωραίο το ποστ!

    Με γιαγιά την ΠαπαΛάμπραινα και παπού τον ΠαπαΛαμπρούκο, σε βλέπω για μητροπολίτη και βάλε!!

    Τη φωτογραφία της Π. του Πανούση, αν μπορούσα να βρω, να είσαι σίγουρος οτι θα την έβαζα :)))

     
  • At 11:55 π.μ., Anonymous Α.Κ.Β

    Η ιστορία είναι σωστή σε γενικές γραμμές όσο και αν κάποιοι διαφωνούν. Εκείνο που εγώ θέλω να συμπληρώσω και που ενδεχομένως δεν το γνωρίζει ο εγγονός, είναι ότι ο Παπαλάμπρος, γεννήθηκε στην Πυλία αλλά η καταγωγή του ήταν από τη Βυτίνα Αρκαδίας. Πολλοί κάτοικοι της Πυλίας κατάγονται από την Αρκαδία.

    Ο σημερινός υπουργός επικρατείας Θοδωρος Ρουσόπουλος με καταγωγή από Πύλο, ξέρει πως οι παππούδες του ήσαν από το Αρκουδόρεμα Αρκαδίας(χωριό κοντά στο Λιμποβίσι που σήμερα λίγα χαλάσματα υπάρχουν).

    Αυτά με τον Παπαλάμπρο ...

     
  • At 1:30 μ.μ., Blogger Αθήναιος

    Αμάν πια! Κ ο παπα-Λάμπρος απο την Αρκαδία ήταν;

     
  • At 2:01 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ευχαριστώ όλους - και δίνω δυο τρία στοιχεία για την προέλευση του παπα- Λάμπρου Ζέρβα, με αφορμή τα σχόλια του α.κ.β. και του Αθήναιου:

    Όπως όλοι οι (Ηπειρώτες ή Αρβανίτες στην προέλευση Ζερβαίοι - αυτό χάνεται στο μύθο, από τον ενδέκατο αιώνα που συναντιέται το όνομα) που βρέθηκαν στο Μωριά, αρχικά κατοικούσαν στα Κούντουρα, στα σύνορα Αττικής -Βοιωτίας.

    Όταν καταστράφηκε το χωριό (αντεκδίκηση συγγενών -θυμάτων ληστείας) άλλοι κατέφυγαν στην Ύδρα (οι γνωστοί Κουντουριώτες), άλλοι παρέμειναν στην περιοχή και ξανάχτισαν το χωριό τους και μια τρίτη ομάδα οικογενειών κατέληξε στο χωριό Αρκουδόρεμα της Αρκαδίας.

    Επειδή η εν λόγω περιοχή παράγει εν αφθονία ...πέτρες, οι σκληροτράχηλοι κλέφτες -πολεμιστές -βοσκοί - μουσικοί πρόγονοί μου κατέβηκαν στην Πυλία. Μαρτυρούνται 3 αδέρφια, τα οποία εγκαταστάθηκαν οικογενειακώς σε 3 κοντινά χωριά - ένα από αυτά και το Ρωμύρι.

    Όλα αυτά πρέπει να είχαν συμβεί πριν το 1800. Έτσι, όταν ο παπα - Λάμπρος βρέθηκε σε δύσκολη θέση, στα 1860, υπήρχαν στο χωριό αρκετά αδέρφια και πρωτοξάδερφα για να τον βοηθήσουν.

    Αν κάποιος έχει πηγές που να ασχολούνται με αυτές τις παλιές ιστορίες, θα ήμουν υπόχρεως αν μου τις υποδείκνυε.

     
  • At 3:12 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Οπα!!! Βαράω και το τσαρούχι, φέρνοντας τη γυροβολία προς τιμή των προγόνων, προσέχοντας να μην τρακάρω με την ενσωματομένη πρόκα στη μύτη του τσαρουχιού.

    Να προσθέσω ότι μια ακόμα ομάδα Ζερβαίων, έχοντας κατακλέψει την Ηπειρο την εποχή του Αλη Πασα, κυνηγήθηκε αγρίως. Κατέφυγε ως ομάδα στο Σούλι και αποτέλεσε την τρίτη σε ιεραρχία "σουλιώτικη" φάρα. Και αυτοί διασκορπίστηκαν παντού μετά την κατάλυψη του Σουλίου.


    Σχολιαστής

     
  • At 5:07 μ.μ., Anonymous Α.Κ.Β

    Σύμφωνα με τις πηγές* το Αρκουδόρεμα είχε:
    1698 - 80 οικογενειες
    1699 - 86 οικογένειες
    1700 (Grimani)- 104 οικογένειες (279 άνδρες, 246 γυναίκες, σύνολο 525.
    1815 (κατάλογος Pouqueville)100 οικογένειες.
    1849 - 162 οικογένειες και 814 κατοίκους.
    Κάπου εκεί διαλύθηκε και το χωριό.

    Στην πρώτη Οθωμανική απογραφή του 1461 (βυζαντινή περίοδος)και σύμφωνα με τα κατάστιχα για τη δημογραφική σύνθεση της Καρύταινας(Λεοντάρι),του Τούρκου καθηγητή του Πανεπιστημίου της Άγκυρας Levent Kayapinar,το Αρκουδόρεμα είχε 118 σπίτια, δηλαδή
    περίπου 600 κατοίκους. Στοιχεία από τα κατάστιχα αυτά, θα δημοσιευτούν σήμερα το βράδυ στο http://conference.arcadians.gr

    * Βασίλης Παναγιωτόπουλος ιστορικός και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο έργο του "Ορεινοί οικισμοί της Πελοποννήσου"

    Αυτά με τις πηγές και τα ...ρέματα

     
  • At 6:36 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Πάνο πιδούδι μ'.

    Τι ίνι τούτα που μι λεν τουτινί πδί μ;
    Απ' τι φάρα μας βγίκ ο Ρουσόπλος του μυγόχισμα;
    Πες τους ότι θα τους τη μπουμπνιξω.
    Αιντε ωρε να δουμ' που θα μας βγάλει.

     
  • At 9:23 μ.μ., Blogger Athanassios

    Λαμπρούκο χαίρομαι που τηρείς τις αποστάσεις... έχεις πολιτική φλέβα εσύ... φαίνεται...

    Πάνο, πέρα από τα ιστορικά στοιχεία που δεν με πολυενδιαφέρουν, καθώς δεν είμαι ηρωικής καταγωγής, διαθέτεις καμιά σοβαρή εκτέλεση του φοβερού αυτού τσάμικου?

     
  • At 10:20 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ηρωικέ Athanassios, διαθέτω, αλλά πρέπει να κάνω μια μικρή έρευνα για να εντοπίσω την καλυτερότερη.

     
  • At 10:46 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Πρωτοξάδερφε του Ρουσόπουλου, δεν έγραψα τυχαία για το κατηχητικό της Υπαπαντής...
    Την ευλογία σας!

     
  • At 11:01 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ημίαιμε, "ουκ οίδα τον άνθρωπον" (είναι από άλλο χωριό και από άλλη φάρα ...γενικώς) και στα κατηχητικά της Υπαπαντής δεν πάτησα το πόδι μου!

    (Παρακολούθησα, στην Α' Γυμνασίου, για ένα- δυο μήνες μαθήματα βυζαντινής μουσικής, αλλά αποχώρησα αξιοπρεπώς όταν αντελήφθην πως ...καλύτερα να γράφω, παρά να ψάλλω - ήμουν από τότε ανεπίδεκτος μουσικής παιδείας!)

     
  • At 1:54 μ.μ., Blogger alombar42

    Χαχαχα - στην Α' Γυμνασίου έχασα το βραβείο του καλύτερου μαθητή επειδή είχα ένα 8 (στα 20) στο Β' τρίμηνο της μουσικής!!

    Για εκδίκηση, στη Β' Γυμνασίου έκανα ένα σωρό κοπάνες και την έβγαλα με 14 - από τότε μου έμεινε :)

     
  • At 4:05 μ.μ., Anonymous athanasios86(alsa026@hotmail.com)

    ΘΑ ΣΑΣ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΟΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ???ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΓΑΛΑΖΟΑΙΜΑΤΟΣ(τρεμε de Grecia).....ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ!Ο ΠΡΟ ΠΡΟ ΠΡΟ ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ (ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ) ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΦΟΙΝΙΚΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ!ΑΠΟ ΤΟ 1700 ΕΩΣ ΤΟ 1815 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ?ΓΕΝΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ???

     
  • At 6:52 μ.μ., Blogger Πάνος

    Αγαπητέ πατριώτη,
    αρκεί να δώσεις τη λέξη "Αρκουδόρεμα" στο Google!

    θα σε βγάλει σε μια πολύ καλή σελίδα Αρκάδων, όπου θα βρεις και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.

    Επίσης, ακολούθησε το σύνδεσμο του α.κ.β., όπως τον έχει σε πιο πάνω σχόλιο.

    Χαιρετισμούς!

     
  • At 4:14 μ.μ., Anonymous alsa026@hotmail.com

    Πανο ευχαριστω......!Αλλα δυστυχως τα περισσοτερα στοιχεια που ειναι διαθεσιμα μεσω ιντερνετ τα γνωριζω ηδη......εχω καποιες αποριες>>>>>
    1.“Γραμμένη Πλάκα” τι ακριβως ειναι???
    2.Σε μια πέτρινη βρύση κοντά σε βαθύσκιωτη ρεματιά, απόκρυφο καταφύγιο των κλεφτών του 1821, υπάρχουν λείψανα πέτρινων κτιρίων. Εκεί που σταματά η ρεματιά είναι χτισμένη η εκκλησία τη Παναγίας με τοιχογραφίες του 1751.Υπαρχουν οντως ιχνη απο το χωριο??Εχετε παει?
    3.Στοιχεια για τα ονοματα των κατοικων απο που θα μπορουσα να βρω?

     
  • At 4:49 μ.μ., Blogger Πάνος

    Αγαπητέ φίλε:
    1. Πήγαινε στη σελίδα των Αρκάδων και ζήτα επαφή εκεί. Ο α.κ.β. (είμαι σίγουρος) πως έχει το υλικό που θέλεις και θα χαρεί να σου το δώσει.
    2. Στις ερωτήσεις σου δε μπορώ να απαντήσω εγώ - στο αρκουδόρεμα δεν έχω περάσει (ακόμα).
    3. Για τα ονόματα, κάνε το απλούστερο: χτύπησέ τα στο Γκούγκλ - και θα δεις τι θα βγει.
    4. Αν δεν βγάλεις άκρη και αν οι εν λόγω πρόγονοι είχαν ηπειρώτικη - αρβανίτικη ρίζα, γράψτα σε μένα να τα ψάξω σε κάποια βιβλία που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη μου.
    5. Με την περιοχή, τους κατοίκους κλπ ασχολήθηκε πρόσφατα ένα συνέδριο (θα δεις ποιό σε προηγούμενα σχόλια) και ο Τούρκος καθηγητής Καραντινάρ. Δίνοντας το όνομά του στο Γκούγκλ, ίσως βγάλεις λαγό.

     
  • At 7:10 μ.μ., Anonymous alsa026@hotmail.com

    Ευχαριστω!

     
  • At 10:05 μ.μ., Anonymous alsa026@hotmail.com

    Πανο μπορεις να βρεις πλροφοριες για το ονομα ΜΠΑΜΠΑΛΗς?Σιγουρα η καταγωγη ειναι απο το αρκουδορεμα...αλλα για πιο πριν δεν μπορω να βρω αλλες πληροφοριες!Σε ευχαριστω για την προθυμια!!

     
  • At 12:30 μ.μ., Blogger Πάνος

    Δώσε στο Google τη λέξη "Μπαμπαλαίοι". Ο τελευταίος σύνδεσμος μάλλον κρύβει λαγό.

    Θα έχω το νού μου, αν πετύχω κάτι, θα στο πω.

     
  • At 9:14 μ.μ., Anonymous αλσα026

    ευχαριστω ξανα!!!!

     
  • At 8:31 μ.μ., Blogger papalamprena

    ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΠΑΠΛΑΜΠΡΟΥ ΜΑΡΙΑ. Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΡΩΜΥΡΗ, ΕΧΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ , ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. ΠΩΣ ΕΛΕΓΑΝ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΟΥ. ΕΣΥ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙΣ ΤΩΡΑ.

     
  • At 8:59 μ.μ., Blogger takis

    ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΓΗΣ ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΔΥΟ ΠΡΟΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΟΡΕΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟ ΚΟΡΥΦΑΣΙΟ ΣΤΗΝ ΠΥΛΟ ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ DIMYPAN@GMAIL.COM

     
  • At 11:57 μ.μ., Blogger Vangelis

    ΠΑΝΟ ΨΑΧΝΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ?
    vanstathis@gmail.com