ι Τα μυστικά του Κόλπου
Τετάρτη, Μαρτίου 29, 2006
Θεσσαλονίκη: Εννέα ερωτήσεις και απαντήσεις για το αεροδρόμιο και τον Θερμαϊκό (updated)

Θεσσαλονίκη




(Το σκίτσο είναι δημιουργία του Βαλκάνιου Εικονοπλάστη με το όνομα που δε μπορούν να το γράψουν τα πληκτρολόγια και χρησιμοποιήθηκε για να εικονογραφήσει το κείμενο του δημοσιογράφου Γιάννη Μπογιόπουλου, στο περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ)

ΕΝΑ

Είναι αλήθεια ότι το έργο της επέκτασης αποτελεί "ύψιστης σημασίας έργο" για τον Ελλαδικό χώρο και ειδικότερα για τη Βόρεια Ελλάδα, όπως ισχυρίζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ;

Είναι απολύτως απαραίτητο ένα νέο, σύγχρονο αεροδρόμιο για τη Θεσσαλονίκη. Η μετάφραση αυτής της διαπίστωσης σε δήθεν αναπόφευκτη αναγκαιότητα για την επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου μέσα στο Θερμαϊκό, με μπάζωμα του Κόλπου, είναι ψευτοδίλλημμα. Το πραγματικό ερώτημα αφορά τη θέση που θα πρέπει να επιλεγεί για το νέο αεροδρόμιο.

ΔΥΟ

Γιατί η θέση του υπάρχοντος αεροδρομίου δεν είναι κατάλληλη; Γιατί η βέλτιστη θέση του αεροδρομίου θα πρέπει να είναι στα δυτικά;


Το ΥΠΕΧΩΔΕ ορθά επισημαίνει την ιδιαίτερα λειτουργική αξία του αεροδρομίου για τις συνδυασμένες μεταφορές καθώς η Θεσσαλονίκη διαθέτει ανεπτυγμένη λιμενική, σιδηροδρομική και οδική υποδομή. Που βρίσκεται όμως αυτή η υποδομή;



Δυτικά της Θεσσαλονίκης, στο χωριό Κλειδί Ημαθίας έχουμε την διασταύρωση των δύο κυρίων οδικών αξόνων της χώρας , της ΠΑΘΕ (Ε75) και της Εγνατίας οδού (Ε90). Λίγο πιο πάνω, ανάμεσα στην Χαλάστρα και τα Μάλγαρα, ο ΠΑΘΕ κατευθύνεται προς τα βόρεια οδηγώντας προς τους Ευζώνους και τη FYROM. Παράλληλα με τον ΠΑΘΕ υπάρχει ο αντίστοιχος σιδηροδρομικός άξονας. Σιδηροδρομικός άξονας προβλέπεται να κατασκευαστεί παράλληλα με την Εγνατία οδό (Σιδηροδρομική Εγνατία)

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην δυτική πλευρά της πόλης, και ήδη έχει κατασκευαστεί πρόσθετος οδικός άξονας που το συνδέει με την ΠΑΘΕ μέσω Καλοχωρίου και είναι ανεξάρτητος από την δυτική έξοδο της πόλης. Η βιομηχανική περιοχή της πόλης βρίσκεται και αυτή προς αυτήν την πλευρά, στην περιοχή της Σίνδου.

Με μια ματιά στον χάρτη βλέπει κανείς πως η βέλτιστη θέση για το Αεροδρόμιο είναι ανάμεσα στις δύο διασταυρώσεις των οδικών αξόνων. Η απόσταση του από την πόλη είναι 10 με 15 λεπτά. Έχοντας μικρές αποστάσεις από πόλεις όπως η Βέροια, η Κατερίνη και τα Γιαννιτσά, αλλά και δυνατότητα άμεσης προσπέλασης μέσω της Εγνατίας οδού και της ΠΑΘΕ από όλες τις πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, το αεροδρόμιο θα είναι στα αλήθεια της Βόρειας Ελλάδας, καθώς θα είναι δυνατή η προσπέλαση του από παντού, σε δεδομένο χρόνο. Με την χρήση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να δρομολογηθεί και μια προαστιακή γραμμή που θα το συνδέει με την πόλη.

(Όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για την προτεινόμενη θέση του νέου αεροδρομίου, ας μη θεωρηθούν δεσμευτικά ως προς την επιλογή μιας συγκεκριμένης τοποθεσίας – πρόκειται για σκέψεις ενός «μη ειδικού» πολίτη. Δυτικά και βορειο-δυτικά της Θεσσαλονίκης υπάρχουν κι άλλα σημεία που θα μπορούσαν να υποδεχτούν το νέο αεροδρόμιο)

Το υπουργείο λέει: «Εχουμε ήδη ένα αεροδρόμιο που το βελτιώσαμε προσφάτως και, τι να κάνουμε εκεί πρέπει να συνεχίσουμε» Όμως στο ταλαίπωρο αυτό αεροδρόμιο, πρέπει να προστεθούν τόσες υποδομές για να μπορέσει να γίνει ένα αξιοπρεπές αεροδρόμιο μιας σύγχρονης Ευρωπαικής πόλης, που το επιχείρημα αυτό μόνον ως αστείο μπορεί να το πάρει κανείς. Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα να παρθεί η γενναία απόφαση για την μεταφορά του, αντί να αρχίσουμε να πετάμε τα χρήματά μας, καταστρέφοντας παράλληλα (οριστικά και αμετάκλητα) τον Θερμαϊκό;

Το υπάρχον αεροδρόμιο βρίσκεται μέσα σε κατοικημένη περιοχή. Είναι σε αντιδιαμετρική θέση με τους μεγάλους οδικούς άξονες (ΠΑΘΕ και Εγνατία), το σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι – δηλαδή μακριά από όλες τις προσβάσεις προς το εξωτερικό και το εσωτερικό, πλην Χαλκιδικής. Όλες οι μετακινήσεις και οι μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο περνούν υποχρεωτικά μέσα από την πόλη της Θεσσαλονίκης, επιβαρύνοντας το ήδη δυσεπίλυτο κυκλοφοριακό της πρόβλημα, τη ρύπανση της ατμόσφαιρας, την ηχορύπανση, την αισθητική υποβάθμιση του τοπίου και προκαλώντας ανυπολόγιστη σπατάλη σε χρόνο και ενέργεια. Ακόμα, η θέση αυτή στερεί το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης από μια πολύτιμη έκταση γης, σε παραλιακή ζώνη δίπλα στην πόλη, της οποίας η αξιοποίηση θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό για την οικονομία, την ανάπτυξη αλλά και την ανακούφιση του πολεοδομικού αδιεξόδου της Θεσσαλονίκης.

(Υπό την προϋπόθεση ότι οι σχεδιασμοί θα γίνονται υπέρ των ανθρώπων και όχι υπέρ του αδηφάγου τριγώνου πολιτικοί – εργολάβοι – τοπικά και προσωπικά συμφέροντα)

ΤΡΙΑ

Με δεδομένο ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται ήδη εκεί, γιατί να μην προκριθεί η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων προς την ξηρά;


Για τους λόγους που αναφέραμε ήδη. Υπάρχουν ακόμα επιφυλάξεις για το αν η επέκταση προς τη στεριά θα εξυπηρετεί τις προσγειώσεις των μεγάλων αεροσκαφών, εξαιτίας των λόφων που υπάρχουν στην περιοχή. Η λύση αυτή, πάντως, προτείνεται και από πολιτικούς που έχουν ασχοληθεί με το πρόβλημα, όπως η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρύσα Αράπογλου, η οποία μάλιστα υποστηρίζει πως το κόστος αυτής της επιλογής φτάνει μόλις το 1/10 εκείνου της επέκτασης μέσα στο Θερμαϊκό. Αλλά παραμένει ακατανόητο το γεγονός να συζητάμε εμείς οι Θεσσαλονικείς με μια τέτοια λογική, όταν σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις επιδιώκουν να βγάλουν τα αεροδρόμια έξω από την κατοικημένη περιοχή - και όταν αυτό το έχουν κάνει ήδη στην Αθήνα και στο Ηράκλειο. Είναι κρίμα, να χτίσουμε τώρα ένα πανάκριβο αεροδρόμιο καταστρέφοντας τη θάλασσά μας – και σε λίγα μόνο χρόνια να αρχίσουμε να συζητάμε για την αναγκαιότητα μεταφοράς του στα δυτικά…

ΤΕΣΣΕΡΑ

Το κομβικό σημείο της αντίδρασης στην επέκταση βρίσκεται στους κινδύνους για το θαλάσσιο περιβάλλον. Ωστόσο, υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τις οποίες ακόμα και το ΤΕΕ (Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας) χαρακτηρίζει «επαρκείς», αν και, χρησιμοποιώντας μια περίτεχνη βυζαντινή διπλωματική γλώσσα, φροντίζει στη συνέχεια να υποδείξει ότι τα πράγματα δεν έχουν ακριβώς έτσι.


Εδώ υπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση, γιατί οι μελέτες αυτές (που έγιναν πριν 6-7 χρόνια) δεν μπορούν να θεωρηθούν ικανοποιητικές, καθώς δεν απαντούν σε βασικά ερωτήματα. Δε λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι ο Θερμαϊκός είναι ουσιαστικά ένας κλειστός κόλπος, ο οποίος παραμένει ζωντανός και αυτοκαθαρίζεται χάρη στην κυκλοφορία των θαλάσσιων ρευμάτων. Τα ρεύματα (την κίνηση των οποίων θα επηρεάσει ο πρόβολος της επέκτασης) δε λαμβάνονται καθόλου υπόψη ως παράμετρος στις περίφημες αυτές μελέτες – αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό τους πρόβλημα. Ουσιαστικά δεν υπάρχει τεκμηρίωση ως προς τα απαιτούμενα προστατευτικά έργα. Αντ’ αυτού, περιέχεται σε αυτές η «πρόβλεψη» ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα μελετώνται και θα αντιμετωπίζονται καθώς θα εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του έργου! Το έλλειμμα αυτό εμφανίζεται από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ) του ΥΠΕΧΩΔΕ ως πρόσθετο …πλεονέκτημα!

Λεπτομερή κριτική για τις συγκεκριμένες μελέτες, όσο μπορεί να γίνει από «μη ειδικούς» πολίτες, καθώς και παραδείγματα τραγικά αποτυχημένης εφαρμογής άλλων «μελετών προστασίας των ακτογραμμών» (πολλές φορές με συνοδό φωτογραφικό υλικό) σε λιμενικές κατασκευές της Θεσσαλονίκης, της Πιερίας και της Χαλκιδικής, μπορεί να βρει κάθε ενδιαφερόμενος στα ιστολόγια Τα μυστικά του Κόλπου και Ημίαιμος.

ΠΕΝΤΕ

Με δυο λόγια, τι προβλήματα θα δημιουργήσει η επέκταση μέσα στη θάλασσα;

Πρόκειται για μια συμπαγή κατασκευή που θα εκτείνεται σε βάθος ενός χιλιομέτρου, με πλάτος 400 μέτρα και συνολική έκταση πάνω από 400 στρέμματα στην επιφάνεια της θάλασσας – γιατί στο βυθό θα είναι πολύ μεγαλύτερη, για λόγους στήριξης. Το πρώτο, που παραδέχεται και η ίδια η μελέτη, είναι η εξάμμωση της ακτής, δηλαδή το φάγωμα της παραλίας κατά 1 με 2 μέτρα το χρόνο. Η άμμος αυτή θα σωρευτεί στον πρόβολο και θα δημιουργήσει σιγά σιγά ένα μεγάλο βουνό.

Ουσιαστικά κανείς δε γνωρίζει πως θα συμπεριφερθούν τα ρεύματα του κόλπου, η ύπαρξη των οποίων περιέργως αγνοείται και στις υπάρχουσες μελέτες και σε αυτή που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο ΕΜΠ. Το πλέον δυσμενές, αλλά καθόλου απίθανο σενάριο, είναι πως ο Θερμαϊκός θα μεταβληθεί σε μια τεράστια χαβούζα. Το πλέον αισιόδοξο σενάριο, παραμένει εφιαλτικό και αφορά τις εξαμμώσεις και τις προσαμμώσεις: Οι γνωστοί τρόποι αντιμετώπισής τους, δηλαδή λιθορριπές, εγκάρσιοι κυματοθραύστες κλπ έχουν ήδη δοκιμαστεί σε λιμενικά έργα της περιοχής μας, με τραγικά (καταστροφικά) αποτελέσματα – για ορισμένα από τα οποία υπάρχει και φωτογραφικό υλικό στα δυο ιστολόγια που ασχολήθηκαν ως τώρα με το θέμα.

Μια τελευταία (;) απώλεια θα αφορά τρεις μοναδικές ποικιλίες οστρακοειδών που ενδημούν στο σημείο που θα κατασκευαστεί ο πρόβολος.

ΕΞΙ

Είναι αλήθεια ότι όλες οι διαδικασίες μελέτης, προκήρυξης και ανάθεσης του έργου είναι σύννομες;


Αυτό δέχεται το ΤΕΕ και ενισχύει με τις αποφάσεις του το Συμβούλιο της Επικρατείας. Εκκρεμεί ακόμα η τοποθέτηση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΕΕ, αλλά και αυτή θα έχει κυρίως πολιτική σημασία – αποφασιστική βέβαια, γιατί θα καθορίσει το αν θα υπάρξει ένταξη του έργου σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης. Η κριτική που ασκείται δεν αφορά την νομιμότητα (καλύτερα: τη νομιμοφάνεια) των διαδικασιών, αλλά την πολιτική επιλογή. Δεν είναι πολιτικό θέμα, που απαιτεί πειστική πολιτική απάντηση, το γεγονός ότι ο ανάδοχος πήρε το έργο δίνοντας την πρωτοφανή έκπτωση 48,3%; Ότι αν η κατασκευή του έργου ματαιωθεί (πιθανή εξέλιξη, λόγω ύπαρξης της ΕΕ, η οποία είναι πολύ δύσκολο να χρηματοδοτήσει ένα έργο που ουσιαστικά στερείται μελετών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις), οι εργολάβοι θα έχουν λαμβάνειν, ως αποζημίωση, 7 εκατομμύρια ευρώ; Ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε τη σύμβαση και έδωσε πράσινο φως για την έναρξη των εργασιών, την ίδια στιγμή που γινόταν ανάθεση πρόσθετης μελέτης, με μοντέλο προσομοίωσης, στο ΕΜΠ και τη στιγμή που εκκρεμούσε η εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Θερμαϊκού στο Συμβούλιο της Επικρατείας;

Είναι όλα αυτά δείγματα χρηστής διοίκησης, διαφανή, λογικά, αποτελέσματα σοβαρού σχεδιασμού και πολιτικής;

ΕΠΤΑ

Πως γίνεται και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες, η τοπική αυτοδιοίκηση, ο νομάρχης, οι φορείς, επιθυμούν την πραγματοποίηση του έργου – ή τουλάχιστον δεν εκφράζουν την αντίθεσή τους;


Το έργο το συνέλαβαν και το προγραμμάτισαν κάποιοι «δημιουργικοί» πολιτικοί εγκέφαλοι – προφανώς οι ίδιοι που φαντάστηκαν και το τερατούργημα της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Το έργο ωρίμασε επί ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ το προώθησε, με τη σειρά της. Το γεγονός ότι τα δυο μεγάλα κόμματα υποστηρίζουν το έργο είναι «καθοριστικής σημασίας» δημιουργεί δεσμευτικό – απαγορευτικό κλίμα σε ολόκληρο σχεδόν το έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερα χαμηλής ποιότητας πολιτικό προσωπικό του νομού Θεσσαλονίκης, είτε πρόκειται για βουλευτές, είτε για τοπικούς άρχοντες. Ομοίως επηρεάζονται οι κρατικοί αξιωματούχοι σε εμπλεκόμενους φορείς (ακόμα κι όταν είναι ριζικά αντίθετοι, ποιούν την νήσσαν) και όσοι πανεπιστημιακοί των τεχνικών σχολών κερδίζουν το παντεσπάνι τους από τα διάφορα δημόσια έργα.

Επειδή δεν υπάρχει ακόμα κάποια σοβαρή πίεση από οικολογικές οργανώσεις, πολίτες κλπ, τα ΜΜΕ αποσιωπούν το θέμα, για την ακρίβεια το θάβουν, με εξαίρεση ένα πρόσφατο άρθρο γνώμης της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Δυστυχώς, ο μοναδικός πολιτικός που έχει θέσει δημόσια το θέμα της μεταφοράς του αεροδρομίου σε άλλο - κατάλληλο σημείο, είναι ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης.

ΟΧΤΩ

Τα κόμματα της αριστεράς και οι οικολογικές οργανώσεις της Θεσσαλονίκης, τι θέση έχουν πάρει;


Ως τώρα, έχουν λάμψει δια της απουσίας τους - και εξακολουθούν να λάμπουν. Πιθανότατα θα "ανακαλύψουν" το ζήτημα λίγο πριν τις εκλογές, για να δείξουν και ..."οικολογικό" χαρακτήρα!

ΕΝΝΕΑ

Στο δήμο Θερμαϊκού, υπάρχει αντίδραση για το έργο;


Ο Δήμος έχει κάνει νομικό αγώνα, κατά της προκήρυξης (που κατέληξε στην ανάθεση) του έργου. Τα τοπικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην περιοχή, είτε συμφωνούν με τις κεντρικές επιλογές των κομμάτων τους, είτε διαφωνούν και σιωπούν αιδημόνως, για να μην έρθουν σε αντίθεση με την κυρίαρχη κεντρική θέληση και τεθούν στο περιθώριο ενόψει των δημοτικών εκλογών.

Ο δήμαρχος Αντώνης Μαντζάρης είναι συνειδητά κατά του έργου και γνωρίζει σε βάθος τις καταστροφές που αυτό θα δημιουργήσει. Ατυχώς, για να μη δυσαρεστήσει τους δεξιούς συμβούλους της παράταξής του, αλλά και το ΠΑΣΟΚ από το οποίο προέρχεται πολιτικά και από το οποίο στηρίζεται εκλογικά, επέλεξε μια πολιτική ήπιων τόνων, η οποία ουσιαστικά έβγαλε από τη μέση τον μόνο παράγοντα που θα μπορούσε να επηρεάσει αποφασιστικά τις εξελίξεις, δηλαδή τους πολίτες που κατοικούν στην περιοχή.

Παράλληλα, για να μην τα φορτώνεται όλα ο δήμαρχος, πρέπει να τονιστεί ότι κανένας απολύτως επαγγελματικός ή επιστημονικός φορέας, σύλλογος, κομματική οργάνωση, δημοτική παράταξη, ένωση πολιτών, εφημερίδα κλπ της περιοχής δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για την ανάδειξη του θέματος και την αποτροπή του περιβαλλοντικού και αναπτυξιακού εγκλήματος. Προβλέπεται οτι στο εγγύς μέλλον θα πραγματοποιηθεί κάποια εκδήλωση, με συμμετοχή του δήμου, φορέων, επιστημόνων κλπ, για την οποία θα μπορέσουμε να μιλήσουμε, όταν πραγματοποιηθεί.

*

Και για τις μηχανές αναζήτησης στα ιντερνέτια:

...κι απόψε τα μεσάνυχτα, θαρθώ Θεσσαλονίκη!




 
Έγραψε ο Πάνος - Τετάρτη, Μαρτίου 29, 2006 |


42 Comments:


  • At 2:38 π.μ., Blogger alombar42

    Οποιος θέλει να βοηθήσει, ας βάλει στα λινκς του το παρακάτω:
    <a href="http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2006/03/blog-post_29.html">Θεσσαλονίκη</a>

    Θα εμφανίζεται έτσι:
    Θεσσαλονίκη

     
  • At 8:58 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Αλομπαρίνο η ιδέα σου είναι καταπληκτική. Έχω βάλει ήδη σχετική κατηγορία στη δεξιά στηλη του μπλόγκ μου που φαίνεται κάπως έτσι

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
    Αεροδρόμιο στο Θερμαϊκό; Ευχαριστώ, δε θα πάρω! Ένωσε τη φωνή σου Τώρα. Ενημερώσου εδώ Θεσσαλονίκη

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να το κάνουμε το σύνθημα και το κινημα των μπλογκς. Αν δε μπορούμε να πείσουμε τους δικούς μας δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι με τους παραέξω. Σπρώξτε την ιδέα, και ξεκινάμε!

     
  • At 9:56 π.μ., Blogger eryx-t

    Καλημέρα. Είναι σίγουρα και ζήτημα Νοοτροπίας.

     
  • At 4:39 μ.μ., Blogger Πάνος

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

     
  • At 5:22 μ.μ., Blogger Πάνος

    alombar42, λαμπρούκο, eryx-t --> σας ευχαριστώ!

    *

    Προς το παρόν είναι τρεις (εσείς) κι ο κούκος, δηλαδή ο μέγας Κουκουζέλης, που το κοτσάρησε δεξιά, μετά εικόνος. Ακολουθεί η καλή μας Ψιλικατζού - ελπίζω και κάμποσοι ακόμα, τους οποίους ευχαριστώ προκαταβολικά!

    *

    Δεν ξεχνάω τους παλιούς μπλογκοσυντρόφους, που βοήθησαν από την πρώτη στιγμή, δηλ. την Αβάντι, το Vj -Σπύρο, τον Τάλω, τον κ. Φώλιο και (φυσικά) τον Ημίαιμο.

    *

    Σπέσιαλ ευχαριστίες στον alombar42, που είχε το ...μάνατζμεντ της προσπάθειας.

     
  • At 5:39 μ.μ., Blogger kaltsovrako

    Παρών!

     
  • At 6:09 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Alombar42, για να δοκιμάσω να δω άν δουλεύει στα σχόλια.
    Θεσσαλονίκη

    Σχολιαστής

     
  • At 6:14 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Δουλεύει, δουλεύει.

    Λοιπόν θα κάνω απόσβεση. Πατήστε Θεσσαλονίκη
    για να ξαναδιαβάσετε το κείμενο.

    Γουάου.

    Σχολιαστής

     
  • At 6:52 μ.μ., Blogger northaura

    παρών κι εγώ!

     
  • At 7:13 μ.μ., Blogger alombar42

    Αυτή τη Θεσσαλονίκη βάλτε τη όπου μπορείτε - σε ελεύθερα forum, σε newsgroups, σε ιστολόγια... όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα.
    Σε δικά σας ποστ, σε ποστ των άλλων, σε λινκς στο μπλογκ σας κλπ.

    Σε κανα μήνα, θα δημιουργήσουμε κάτι ακόμα, πιο... δυναμωτικό (Πάνο, να μου το θυμίσεις μόνο).

     
  • At 8:14 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Είμαστε δυό,είμαστε τρείς (κι ο κούκος)
    που θα πάει, δέν θα γίνουμε χίλιοι δεκατρεις;

    Να προσθέσω τον σταθμό υπεραστικών λεωφωρείων που είναι κι αυτός στην δυτική είσοδο, έξω απο την πόλη.
    Παρεπιπτόντως μιλώντας για τον σταθμό των υπεραστικών λεωφορείων μου ήρθαν στο νού κάτι συμπαθείς θείοι εκ Γερμανίας που επισκέπτονται
    κάθε τόσο την πατρίδα τους στην Δυτική Μακεδονία,και κάθε φορά επιστρέφοντας αναγκάζονται να έρθουν στην Θεσσαλονίκη τέσσερις ώρες πρίν απο την αναχώρηση του αεροπλάνου για να είναι σίγουροι οτι θα καταφέρουν να διασχίσουν την πόλη και να φτάσουν σ' αυτό το ρημάδι το αεροδρόμιο.
    Κι' οποιος μου πεί πως είναι υπερβολή θα τον στείλω τιμωρία να στηθεί καμμια ώρα μποτιλιαρισμένος στον κόμβο του Παπαγεωργίου στον περιφερειακό...

    Γιώργας

     
  • At 8:48 μ.μ., Blogger Oneiros

    Πάνο, συγχαρητήρια για την εκστρατεία ευαισθητοποίησης σχετικά με το θέμα του αεροδρομίου. Αν μου επιτραπεί, πάντως, νομίζω πως η επιλογή της λέξης "Θεσσαλονίκη" για το συγκεκριμένο googlebombing είναι κάπως άστοχη' η πόλη πάσχει από ένα πλήθος προβλήματα εκτός από αυτά που έχουν να κάνουν με το αεροδρόμιο, ενώ δεν προβάλλεται σωστά έτσι και το θέμα του post.

    Όσοι από μας ενδιαφερόμαστε και γράφουμε για τα τοπικά θέματα (του δήμου, του νομού, της πόλης), θα μπορούσαμε ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να δημιουργήσουμε ένα κοινό ενημερωτικό χώρο, και τότε ένα τέτοιο googlebombing θα είχε αντίκτυπο και νόημα. (Κάπως έτσι πχ. ξεκίνησε σαν ιδέα και το thess.gr, αλλά στην πορεία δεν υπήρξε αρκετή στήριξη).

     
  • At 8:58 μ.μ., Blogger Πάνος

    Oneiros, εγώ να γράψω ένα κείμενο - εντάξει, το κάνω. Από κει και πέρα, πως θα κυκλοφορήσει καλύτερα στο διαδίκτυο κλπ, μου ...ξεφεύγει!

    Κάθε ιδέα, ευπρόσδεκτη!

     
  • At 9:14 μ.μ., Blogger COSTANTINA

    Εντάξει Πανούλη! Έτοιμο.

    (και ότι άλλο, σφύρα)
    :)

     
  • At 10:08 μ.μ., Blogger alombar42

    Μπορώ να βρω server και να αγοράσω κι ένα domain με αστείο κόστος. Εκεί θα πρέπει να μπουν όλα τα σχετικά κείμενα με κάποια δομημένη μορφή.
    Θα μπορούσε να στηθεί κάτι σαφώς μεγάλο με ανάλογη "φωνή" - μπορώ να βοηθήσω στο στήσιμο και να κάνω τη διαχείριση, δεν μπορώ να το πληρώνω (50-100 γιούρο μηνιαίως, ανάλογα τη διαδραστικότητα).

    Αυτά όμως αργότερα. Προς το παρόν πρέπει να δούμε το "βάθος" της Θεσσαλονίκης στις μηχανές. Αυτό θέλει ένα μήνα.

    Μετά σχεδιάζουμε ενέργειες, ανάλογα με το τι θα δούμε.

    Oneiros: Σωστά, η λέξη Θεσσαλονίκη δεν είναι σωστό να προβάλλει ένα μόνο ζήτημα, αλλά χρειάζεται αυτή τη στιγμή. Οταν και αν την "κερδίσουμε", έχουμε επιλογή είτε να στήσουμε ένα site σχετικό και να αναδρομολογήσουμε την παρούσα σελίδα-στόχο, είτε να αλλάξουμε το παρόν κείμενο, δίνοντας λινκς προς ανάλογους προορισμούς. Να τσιμπήσουμε όμως κάτι από το γενικό ενδιαφέρον πρώτα.

    (ναι, όλα τα έχω σκεφτεί)

     
  • At 1:01 π.μ., Anonymous lykojohn

    παιδιά συγχαρτήρια για την προσπάθεια σας, είμαστε μαζί σας, σας προσέθεσα και στα links μου. θα συνεχίσετε εσείς να ενημερώνετε για το ζήτημα; πως θα γίνει;

     
  • At 1:03 π.μ., Blogger eryx-t

    Μερικά πράγματα που δεν έχω καταλάβει:
    - Τελικά μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει γίνει; Και από ποιόν;
    - Αυτή η ακτομηχανική μελέτη από ποιόν έγινε και τί έβγαλε;
    - Έχουν αμφισβητηθεί επιστημονικά οι όποιες μελέτες έχουν γίνει;

    Κι ακόμη κάτι: Από την άλλη μεριά είναι το (πολύτιμο περιβαλλοντικά) σύμπλεγμα των δέλτα Αξιού κλπ. Ελπίζω να μην προτείνεται κάποια περιοχή όπου οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα ήταν πολύ χειρότερες.
    Υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση με σύμφωνη γνώμη των περιβαλλοντολόγων;

     
  • At 1:28 π.μ., Anonymous Κυκλοδίωκτον

    Αν και δεν ξέρω και πολλά πολλά από λινκς και τεχνικά έγραψα:
    "Αεροδρόμιο μέσα στον Θερμαϊκό;"
    με παραπομπή στην σελίδα σας..
    και ευτυχώς λειτουργεί!

     
  • At 1:37 π.μ., Blogger Πάνος

    Ευχαριστώ θερμά όλους τους μπλογκεράδες για τη συμπαράστασή τους - και αυτούς που άφησαν εδώ σχόλιο και εκείνους που απλώς έβαλαν το σύνδεσμο στα μπλόγκ τους. Τα "μτΚ" θα εξακολουθήσουν να ενημερώνουν, στο μέτρο του δυνατού.

     
  • At 2:06 π.μ., Blogger Πάνος

    eryx-t,

    Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ουσιαστικά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Για να καλυφθεί αυτό το έλλειμα (τυπικά, όχι ουσιαστικά) εφευρέθηκε η φόρμουλα "θα αντιμετωπίζεται κάθε πρόβλημα, όταν προκύπτει, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου"! Λεπτομερές κείμενο, για τις μελέτες που θα έπρεπε να υπάρχουν αλλά δεν υπάρχουν, ΕΔΩ!

    Επειδή αυτό δεν κρίθηκε επαρκές (πως θα μπορούσε;) το ΥΠΕΧΩΔΕ παράγγειλε μια καινούρια μελέτη στο ΕΜΠ, η οποία πραγματοποιείται ακόμα, με χρήση μοντέλου προσομοίωσης. Ωστόσο, απ΄ό,τι έχει ακουστεί (από τους ίδιους τους ερευνητές), και πάλι δε θα αξιολογηθεί η πιθανή επίπτωση της κατασκευής στα ρεύματα του κόλπου. Ίδωμεν!

    (Χρήσιμη υπενθύμιση: είμαι οδοντίατρος, δεν είμαι ειδικός περιβαλοντολόγος!)

    *

    Για τη μελέτη που "καλύπτει" το έργο, ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζονται ΕΔΩ!

    *

    Κείμενο - ανασκόπηση, στο οποίο παρουσιάζεται λεπτομερώς και η εκτίμηση του ΤΕΕ (τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας) για το έργο και τις υπάρχουσες μελέτες, βρίσκεται ΕΔΩ

    *

    Απ΄όσο γνωρίζω, οι μελέτες δεν έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά, ώστε να υποστούν κριτική από ειδικούς. Η σοβαρότερη κριτική που έχει δει το φως (πέρα από τα κείμενα ημών των μη ειδικών) είναι εκείνη του ΤΕΕ.

    *

    Για τη μεταφορά του αεροδρομίου στα δυτικά δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση (ο καθένας λέει το μακρύ του ή το κοντό του...) αφού, λογικά, προηγείται η πολιτική απόφαση. Αυτή παραμένει ζητούμενο (για εμάς τους διαμαρτυρόμενους) - η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και χρειάζεται κάτι πολύ δυνατό (δηλ. η δυναμική αντίθεση των πολιτών) προκειμένου να τις αναθεωρήσουν.

    Για την ιστορία, ήδη από τη δεκαετία του 1920 είχε προταθεί ως ιδανική θέση για το αεροδρόμιο μια περιοχή κοντά στο Πολύκαστρο Κιλκίς - αν θυμάμαι καλά. Ομοίως, το λιμάνι της Πύδνας (Πιερία) είχε προταθεί ως το κύριο εμπορικό λιμάνι της Μακεδονίας. Αλλά...

    *

    Εννοείται πως πρέπει να είναι εντελώς έξω από τη λογική μας να μεταφέρουμε το πρόβλημα από ένα σημείο του Θερμαϊκού σε ένα άλλο! Αυτό μας έλειπε!

     
  • At 2:15 π.μ., Blogger Πάνος

    Ο σύνδεσμος που αρνήθηκε να λειτουργήσει (ο δεύτερος) παραπέμπει στο ποστ "Πανεπιστημιακός λόγος". Ξαναδοκιμάζω:
    πανεπιστημιακός λόγος, βγες!

     
  • At 9:43 π.μ., Blogger xxx

    Παρόν κι εγώ , και τα δικά μου συγχαρητήρια για την προσπάθεια. Το link το κοτσάρισα πάνω-πάνω για να πετάει μάτι. Σε ό,τι άλλο μπορώ να φανώ χρήσιμος θα το κάνω με μεγάλη μου χαρά.

     
  • At 9:45 π.μ., Blogger mazdoc

    Αμ σοκντ!!! αν και δεν περίμενα κάτι καλύτερο από τους πολιτικούς και όσους χώθηκαν στο έργο.
    Καθώς διάβαζα το ποστ "έβλεπα" και φανταζόμουν τις προμήθειες που θα πέσουν κι ανατρίχιασα (όπως συμβαίνει φυσικά και σε όλα τα μεγάλα έργα που έχουν γίνει σε αυτή τη χώρα...

    ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ: Για να υποβιβάσουν τον σημαντικό ρόλο της Βραχιάς στην πόλη!

     
  • At 11:17 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Δώξα τω Θεώ, στα Δυτικά της πόλης υπάρχουν ένα σωρό τοποθεσίες που δέν έχουν καμμία σχέση με το Δέλτα του Αξιού, και θα μπορούσε να επιλεγεί κάποια απο αυτές μετά απο μιά σοβαρή περιβαλλοντολογική μελέτη.
    Βέβαια, άν το θέμα το χειριστούν οι ίδιοι που είχαν την φοβερή ιδέα να επεκτείνουν τον διάδρομο στη θάλασσα, είναι ικανοί να το φτιάξουν πάνω στο Δέλτα, και μετά να τρέχουμε να σώσουμε τους ερωδιούς και τους κορμοράνους (και να μήν φτάνουμε).

    Γιώργας

     
  • At 12:18 μ.μ., Blogger Πάνος

    Το ακόλουθο σχόλιο στάλθηκε στο παλιότερο ποστ "πανεπιστημιακός λόγος" - ευτυχώς που βλέπω τα σχόλια που έρχονται στο μέηλ, αλλιώς δε θα το διάβαζα καν!

    *

    At 11:50 πμ, I.P.Potis

    Γεια χαρά σε όλους,

    θα ήθελα να συνεισφέρω στην προσπάθεια που γίνεται. Είμαι Μηχανικός Περιβάλλοντος κι έχω ασχοληθεί με μοντέλα προσομοίωσης του Θερμαϊκού Κόλπου.

    Μπορεί η γνώμη μου να μην έχει τη βαρύτητα ενός καθηγητή πανεπιστημίου, αλλά μπορώ να επιβεβαιώσω τους κινδύνους που αναφέρει ο Πάνος.

    Πιο συγκεκριμένα, για το θέμα της διάβρωσης των ακτών, το οποίο είναι αναπόφευκτο, υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων του τι έχει συμβεί σε παρόμοιες περιπτώσεις, με χαρακτηριστικότερη αυτή της Κατερίνης.
    Όσο αφορά, το πως συσχετίζονται τα ρεύματα με την ποιότητα νερών στον κόλπο αυτό είναι κάτι που έχει αναλυθεί αρκετά - υπάρχουν αρκετές δημοσιεύσεις πάνω σε αυτό το θέμα σε ξένα επιστημονικά περιοδικά.

    Ο μοναδικός τρόπος για να σταματήσει η επέκταση είναι μέσω του Συμβούλιου της Επικρατείας. Αν όντως δεν υπάρχει Μ.Π.Ε. (περιβαλλοντική μελέτη), τότε η πρσοφυγή θα μπλοκάρει σίγουρα το έργο. Η εκτροπή του Αχελώου και ένα σωρό άλλα έργα, σταμάτησαν ενώ υπήρχε ΜΠΕ. Το πρόβλημα είναι ότι μια προσφυγή κοστίζει γύρω στο 5-6.000 ευρώ.

    Τέλος, μπορώ να έρθω σε επαφή με έναν ερευνητή στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων ερευνών που ασχολείται με θέματα διάβρωσης ακτών πολύ ενεργά (έχει συμμετέχει σε ημεριδές για τα προβλήματα που δημιουργούν οι λύσεις ακτομηχανικής, όπως οι πρόβολοι, κλπ).


    *

    Φίλτατε I.P. Potis, το σχόλιό σας είναι ευχάριστη έκπληξη! Εφ' όσον έχετε τη διάθεση να ασχοληθείτε με το θέμα (γράφοντας πχ ένα κείμενο για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την αρτιότητα των υπαρχουσων μελετών, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν - ή ό,τι άλλο θεωρήσετε εσείς σημαντικό) είμαι στη διάθεσή σας για ο,τιδήποτε νομίζετε πως μπορώ να συμβάλλω!

    Κι αν υπάρξει τέτοιο κείμενο, με χαρά (διάβαζε: ανακούφιση!) θα το παρουσιάσω και από τα "μτΚ", αλλά θα είναι και πολυτιμότατο βοήθημα ενόψει της εκδήλωσης που προβλέπεται να γίνει στο Δήμο Θερμαϊκού.

    Καταλαβαίνω πως δεν είναι τόσο απλό, αλλά προσπαθώ, όσο μπορώ, να σας ...παροτρύνω να ασχοληθείτε!

    *

    Μηχανικός Περιβάλλοντος, και έχετε ασχοληθεί με μοντέλα προσομοίωσης του Θερμαϊκού και είστε και στα μπλόγκς; Μπίνγκο!

     
  • At 12:18 μ.μ., Blogger emotional_anaemia

    Παρούσα.

    Και για ό,τι άλλο. όχι μόνο για τη
    Θεσσαλονίκη

     
  • At 12:33 μ.μ., Blogger ellinida

    Μέσα κι'εγώ . Θα βάλω λινκ με την προυπόθεση να μου στείλετε ντελίβερυ μιά μερίδα μύδια από Θεσσαλονίκη .
    Τι να κάνω που αυτό σκέφτομαι κάθε φορά που ακούω την λέξη Θεσσαλονίκη ! Ατιμοι εσείς πόσα ξέρετε !
    :)

     
  • At 12:49 μ.μ., Blogger Βασιλική

    καλημερα!
    κι εγω το ανεβασα ηδη...
    :)

     
  • At 1:59 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Σας έχω πράγμα που σαλεύει!!!

    Poll για την επέκταση του αεροδρομίου.
    Βάλτε αυτό τον κώδικα στη δεξιά σας στήλη.

    Δείτε στο δικό μου πως εμφανίζεται!!

    Όποιος θέλει να το βάλει στο μπλογκ του να μουσ στείλει μειλ για να του το στείλω τον κώδικα, γιατί εδώ πάω να το κάνω pastε και δε με αφήνει!

    HELP POPEYE

     
  • At 3:08 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Λέει ο κ. Καθηγητής που έκανε τη μελέτη:

    " Και το ισοζύγιο, ας πούμε, της μεταφοράς άμμου κατά μήκος της ακτής- το οποίο είναι από τα βορειοανατολικά προς τα δυτικά – θα διαταραχθεί, με αποτέλεσμα να εμφανισθεί μία προσάμμωση στα βόρεια του έργου και ακριβώς δυτικότερα του έργου, ας το πούμε στο μυχό του έργου, και στη συνέχεια μία ήπια διάβρωση της τάξης μερικών μέτρων το χρόνο εκτιμούμε εμείς, σε ένα μήκος γύρω στα 1500 μέτρα… και σ’ αυτή την περιοχή στην οποία θα εμφανιστεί η διάβρωση και η οποία έχει γίνει αντικείμενο – όπως φαίνεται- μεγάλων συζητήσεων, υπάρχουνε τεχνικές λύσεις, από τις ήπιες μέχρι τις πιο δυναμικές, που μπορούνε να ανακόψουν αυτό το φαινόμενο και με τη βοήθεια λοιπόν των διαθέσιμων τεχνικών σήμερα να συγκρατήσουμε... την ακτή… Από την πλευρά τη βόρεια του έργου θα εμφανιστεί μία προσάμμωση, σε συνέχεια στο μυχό του έργου, μία μικρή προσάμμωση σε μερικές εκατοντάδες μέτρα και μία ήπια διάβρωση μέχρι απόσταση γύρω στα 1.500 μέτρα. Αυτό είναι το αντικείμενο των έργων… Πριν από τη Σκάλα της Περαίας. Εκτιμούμε ότι σταματάει. Σ’ αυτήν την περιοχή απ’ τις κεραίες μέχρι πριν απ’ τη Σκάλα της Περαίας, υπάρχουν –όπως σας ανέφερα- τεχνικές για να αντιμετωπιστεί με κάποια έργα τα οποία θα μελετηθούν στη συνέχεια από τους συναδέλφους…"

    To παρεθέτω για να το διαβάσουν κάποιοι ακόμα.

    Μου άρεσε πολύ το τμήμα που λέει "υπάρχουνε τεχνικές λύσεις, από τις ήπιες μέχρι τις πιο δυναμικές". Δεν λέει ψέματα. Οταν φτιάχνεις ένα τέτοιο γκουρσούμι, θα χρειαστεί να υποστείς τις συνέπειες.

    Το θέμα είναι γιατί δεν αναζητάμε άλλες λύσεις; Nα υποθέσω ότι ισχύει ότι όταν οι θεοί μοίραζαν μυαλά κάποιοι κρατούσαν ανοιχτές ομπρέλλες;

    Ενας μηχανικός

     
  • At 3:37 μ.μ., Blogger I.P.Potis

    Πάνο,

    ευχαρίστως να γράψω ένα κείμενο. Θα δω και τι άλλο μπροω να κάνω.

     
  • At 9:09 μ.μ., Anonymous Montresor

    Μόλις σήμερα ανακάλυψα ετούτο το blog! Ευτυχώς που υπάρχει όμως!!! Χίλια Μπράβο!!! Καλή συνέχεια!

     
  • At 10:30 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ...όπου αεροδρόμιο και καημός!το "Ελευθέριος Βενιζέλος" από ποιόν μηχανικό σχεδιάστηκε;γιατί στα Σπάτα και όχι στην Τανάγρα;σε συνδιασμό με αυτό, η Αττική οδός πόσα προβλήματα λύνει και πόσα θα δημιουργήσει;

    κάτι είναι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας...

    Υ.Γ:όντας εκκολαπτόμενη μηχανικός θα πράξω τα δέοντα!(ίσως καταφέρω να μάθω περισσότερα για τη μελέτη του Ε.Μ.Π.)

    Δηιάνειρα

     
  • At 10:48 μ.μ., Blogger alombar42

    Αυτό μπαίνει για άσχετους λόγους:
    Ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη
    (όλο εμπόδια η άνοδος)

     
  • At 11:42 μ.μ., Blogger vatraxokoritso

    δεν εχω ιδεα τι πρεπει να κανω...

     
  • At 12:02 π.μ., Blogger Πάνος

    Κάτι πολύ απλό: βάλε σαν οποιοδήποτε λινκ το ποστ αυτό και ονόμασέ το "Θεσσαλονίκη". Ο alombar42 λέει πως σε λίγο καιρό, όποιος δίνει "Θεσσαλονίκη" στις μηχανές - θα του βγαίνει πρώτο το ποστ και θα γίνεται έτσι δημοσιοποίηση /ενημέρωση για το θέμα.

    Αυτό, προς το παρόν. Αργότερα λέμε να οργανώσουμε και μπαλέτα, υπό τη διεύθυνση του Λαμπρούκου...

    (σοβαρά: το μόνο που μπορούμε, σα μπλογκόσφαιρα είναι η -όποια- ενημέρωση. Δεν είναι πολύ, αλλά δεν είναι και λίγο... Απο κει και πέρα, πρέπει να δραστηριοποιηθεί η ευρύτερη Μπουγατσαδούπολη, αλλιώς δε γίνεται τίποτα! Αυτό όμως είναι κάτι πέρα από τις δυνατότητες της μπλογκόσφαιρας)

    Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον - και όλους τους υπόλοιπους φίλους, ακόμα μια φορά!

    Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα τόση ανταπόκριση... αλλά, αφού μπήκαν στο κόλπο ο alombar42 και o Λαμπρούκος και τα άλλα τα παιδιά - όλα έγιναν πιο εύκολα!

     
  • At 6:53 μ.μ., Blogger not me just us

    Για κάποιο λόγο το λινκ του συγκεκριμένου ποστ δεν μου ''εβγαινε''. Δεν πειράζει, έβαλα το μπλογκ συνολικά με σχετική επισήμανση.

    Εύγε, τόσο ειδικά όσο και γενικά.

     
  • At 2:47 μ.μ., Blogger €lisavet

    δύων, μήπως μετά το html έχεις / ?

     
  • At 9:11 μ.μ., Blogger mamani

    Μέσα κι εγώ.

     
  • At 6:27 μ.μ., Blogger fixes

    www.spaceandplace.blogspot.com

    we like it like that...

     
  • At 7:35 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

     
  • At 2:51 μ.μ., Blogger solar

    Τι σύμπτωση που είσαι από την Περαία... Και φυσικά κατανοείς ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αναβαθμισμένο αεροδρομίο, αλλά όχι στην Περαία! Όπως στην Αττική με τους ΧΥΤΑ. ΟΛΟΙ αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά τους φτάνει να μη γίνουν στην περιοχή τους. Πιστεύεις ότι οι κάτοικοι του Κλειδιού Ημαθίας δε θα διαμαρτυρυθούν ή ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ άλλης περιοχής της Ελλάδας; Μήπως το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης πρέπει να το κατασκευάσουμε στη μέση της Σαχάρας; Κι εκεί όμως θα αποσταθεροποιήσουμε τον οικοχώρο της καμήλας, άρα...