ι Τα μυστικά του Κόλπου
Κυριακή, Απριλίου 09, 2006
Κώστας Ζουράρις!


Η «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» δε διαθέτει ηλεκτρονική έκδοση, ώστε να σας παραπέμψω εκεί. Στο σημερινό της πρωτοσέλιδο όμως έχει ως πρώτο θέμα το αεροδρόμιο. Σε πέντε εσωτερικές της σελίδες:

1.
Περιέχονται τρία απανωτά κείμενα του Φώτη Κουτσαμπάρη, στα οποία παρουσιάζονται τα μειονεκτήματα της σημερινής θέσης και προβάλλεται η θέση Κλειδί Ημαθίας, ως η βέλτιστη επιλογή. Το πλέον ενδιαφέρον είναι ότι ο συντάκτης επικαλείται «μελέτη που επεξεργάστηκαν στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και κατέθεσαν στη «ΜτΚ» (προσοχή: στη «ΜτΚ» και όχι στα «μτΚ»). Τα επιχειρήματα που επικαλούνται οι «αεροπόροι» είναι σε γενικές γραμμές ταυτόσημα αυτά που παρουσίασαν στο τελευταίο ποστ για το αεροδρόμιο τα πεζά «μυστικά του Κόλπου»! (Αυτό αποδεικνύει ότι κάθε καλόπιστος άνθρωπος που θα προβληματιστεί επί του θέματος, θα καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα: το νέο αεροδρόμιο πρέπει να γίνει στα Δυτικά)

2.
Φιλοξενείται δήλωση του Νομάρχη Ημαθίας, ο οποίος αφού επιχειρηματολογεί πειστικά υπέρ της Δυτικής πλευράς καταλήγει στο αναπάντεχο συμπέρασμα «το θέμα θα ωριμάσει με το χρόνο» (sic!) Δηλαδή, ας γίνει τώρα η επέκταση στο Θερμαϊκό - και μετά από κάποια χρόνια φτιάχνουμε κι αυτό που θα έπρεπε να γίνει εξαρχής! Ωραίος;

3.
Επαναλαμβάνεται μια λανθασμένη πληροφορία, ότι το έργο θα κοστίσει 246 εκατ. Ευρώ. Το σωστό είναι ότι επ΄ αυτού του ποσού ο μειοδότης (νυν ανάδοχος) προσέφερε την εξωφρενική έκπτωση 48,3 %, άρα το κόστος θα είναι περίπου το μισό (εδώ, γελάστε ελεύθερα...) Στην περίπτωση βέβαια που, είτε η Ολομέλεια του ΣτΕ στις 2 Ιουνίου, είτε η Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΕΕ, δεν «κόψουν» το κύριο έργο. Η εξέλιξη αυτή θα είναι η πλέον ευνοϊκή για τους αναδόχους, αφού τότε θα εισπράξουν, με βάση τη σύμβαση που έσπευσε να υπογράψει ο κ. Σουφλιάς, 7 εκατ. Ευρώ!

4.
Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Ψωμιάδης δικαιώνει απολύτως την προτίμησή μας στο …Λαμπρούκο: αφού εξηγεί κι αυτός ότι όλα έγιναν πρόχειρα, χωρίς στρατηγική, χωρίς σοβαρότητα και ότι η επιλογή της θέσης Κλειδί είναι η ιδανική, σε ποιο συμπέρασμα καταλήγει ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ; «στην παρούσα φάση …η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός… αποτελούν προτεραιότητα»! Ορίστε;

5.
Ο συγκοινωνιολόγος και αναπλ. καθηγητής Π. Παπαϊωάννου τάσσεται υπέρ της επέκτασης, αφού θεωρεί ότι «είναι κακό να πει κανείς σταματάω εδώ και κάνω νέο αεροδρόμιο, πριν ακόμη αποσβεσθούν ή αποδώσουν τα οφέλη από όσα έγιναν». Ως εδώ η λογική της άποψης θυμίζει την παλιά ιστορία με το Μανιάτη (πριν κυριαρχήσουν οι πόντιοι στα ανέκδοτα, επικρατούσαν οι Μανιάτες) ο οποίος αγόρασε από το παζάρι κατά λάθος σαπούνι, αντί για τυρί. Κι όταν ξεκίνησε να το τρώει, είπε το περίφημο: «τι αφρίζεις και ξαφρίζεις, εγώ τον παρά μου τον έδωκα – θα σε φάω!» Στη συνέχεια, όμως, ο κ. Παπαϊωάννου αναφέρει μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, για τη ζεύξη του Θερμαϊκού (Καλοχώρι – Αγγελοχώρι) με γέφυρα, οπότε η πρόσβαση στο υπάρχον αεροδρόμιο θα γίνεται πολύ εύκολα, παρακάμπτοντας τη Θεσσαλονίκη. Διαφωνούμε ριζικά, γιατί ο πυρήνας της αντίρρησής μας είναι η περιβαλλοντική καταστροφή που θα υποστεί ο Θερμαϊκός από την επέκταση. Κι αν πρέπει να περιμένουμε να γίνει απόσβεση ΚΑΙ της γέφυρας και μετά να μεταφέρουμε το αεροδρόμιο στα Δυτικά, τότε ζήτω που καήκαμε…

6.
Ο πρόεδρος της ένωσης τουριστικών πρακτόρων είναι υπέρ της επέκτασης, γιατί η μεταφορά θα χρειαστεί 15-20 χρόνια – ενώ εμείς επειγόμεθα… Σωστός κι αυτός!

7.
Ο δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Μαντζάρης προσπαθεί να πει ΟΧΙ, λέγοντας «χρειάζονται μελέτες» γιατί η υπάρχουσα «δεν είναι αυτή τη στιγμή ώριμη να υλοποιηθεί, γι αυτό πρέπει να επανεξετασθεί». Όπως έχουμε γράψει κι άλλες φορές στα «μτΚ», ο δήμαρχος το παλεύει, αλλά με λάθος τρόπο – μακάρι όμως να αποδειχθεί στη πράξη ότι ο δικός του τρόπος ήταν ο καλύτερος για την αποτροπή της επέκτασης.

8.
Τέλος φιλοξενούνται δυο σύντομες δηλώσεις του Μ. Τρεμόπουλου («Οικολογία – Αλληλεγγύη») και του Κ. Καραβασίλη (μείζων αντιπολίτευση, δηλ. ΠΑΣΟΚ) ο οποίος μας πληροφορεί ότι υπάρχει πρόταση του συγκοινωνιολόγου Γ. Γιαννόπουλου από το 2002 για τη μετεγκατάσταση στα Δυτικά (την οποία το ΠΑΣΟΚ ...τίμησε δεόντως)

That’s all folks! Επιτέλους, με το θέμα δεν ασχολούνται μόνο κάποιοι ταπεινοί ιστολόγοι – γειά σου μεγάλε Κωσταντή Ζουράρι! Ωστόσο, ήδη βρισκόμαστε στο παρά πέντε και μονάχα η ενδημική ανικανότητα και ραθυμία της Διοίκησης (γενικώς) σώζει προς το παρόν την κατάσταση - δίνοντας την τόσο πολύτιμη ανάσα χρόνου. Για σκεφτείτε τα έργα να είχαν αρχίσει πράγματι στο τέλος του περασμένου Οκτωβρίου, όπως δήλωνε με τη γνωστή του σιγουριά και αυτοπεποίθηση ο ΥΠΕΧΩΔΕ(ς) μας, τις μέρες της περυσινής Έκθεσης…
 
Έγραψε ο Πάνος - Κυριακή, Απριλίου 09, 2006 |


4 Comments:


  • At 12:36 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    ΜΕΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΑ:

    Σωτήριον έτος 2106: Οι τοπικοί άρχοντες αποφασίζουν (επιτέλους) οτι δέν πάει άλλο, και το αεροδρόμιο πρέπει να μεταφερθεί απο το Θερμαικόν πεδίον (οπως θα είναι το νέο όνομα του Θερμαικού κόλπου μετά τις προσχώσεις) σε κάποια άλλη τοποθεσία. Την ίδια εποχή ανακαλύπτεται το σκήνωμα ιερομονάχου της αιρέσεως "μτΚ" το οποίον ηρνήθη να λειώσει απο την σκασίλα του. Πλήθος πιστών προσέρχεται να προσκυνήσει αναφονών 'θαύμα!, θαύμα'.
    Εκ του σκηνώματος, πλήν της ευωδίας
    αναδίδεται και ιερόν απολυτίκιον:

    Εγώ καλά σου τάλεγα
    και τάκουγες παράλογα
    περπάτησε ανάλογα
    θυμάσαι που σου τάλεγα .....

    Γιώργας

     
  • At 1:46 μ.μ., Blogger FUFUTOS

    Και παραπονιόσουν για τον κ.εκδότη...
    Πολύ σημαντικό το πρώτο θέμα και η έκταση των 5 σελίδων.
    Η μελέτη των στελεχών της Πολεμ.Αεροπορίας νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί γιατί δίνει και την "τεχνοκρατική" διάσταση που ενισχύει την (λιγότερο ισχυρή δυστυχώς) περιβαλλοντική.

    __
    Ομοίως πρέπει να αξιοποιηθεί η πρόβλεψη του μελλοντολόγου με το κληρονομικό χάρισμα. Σε ποιο 090 λες το μέλλον Γιώργα; LOL

     
  • At 5:37 μ.μ., Blogger Πάνος

    "Θερμαϊκόν πεδίον" αντί για "Θερμαϊκός κόλπος"... για σκέψου πόσα οικόπεδα βγαίνουν, Γεώργιε...

    *

    Το θέμα είναι πως τη βρίσκουμε αυτή τη μελέτη, αγαπητέ Φούφουτε... Έχω την εντύπωση οτι στο αφιέρωμα της "Μ" αξιοποιήθηκε μόνο μερικά.

    Γενικά όμως ισχύει το εξής: πολλοί γνωρίζουν (υπάλληλοι της ΥΠΑ, αεροπόροι, τεχνοκράτες) αλλά κανένας, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν παίρνει την πρωτοβουλία να βγει δημόσια, με το όνομά του και να υποστηρίξει αυτά που λέει ιδιωτικά (εξαιρούνται κάποιοι πολιτικοί, μετρημένοι στα δάχτυλα).

    Άλλος φοβάται για επαγγελματικούς λόγους (όλοι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εξαρτώμαστε από το κράτος, δηλ. την πολιτική εξουσία που χειρίζεται το κράτος), άλλος δε θέλει "να μπλέξει" κλπ. Ακόμα και η Επιτροπή Ειδικών το ΤΕΕ, που είναι σε θέση να κρίνει καλύτερα από όλους, διατύπωσε την θέση της (που απαξίωνε απολύτως την επέκταση - δες σχετικό ποστ στα "μτΚ") σε περίτεχνη βυζαντινή γλώσσα, για να μη τα χαλάσει με το γκουβέρνο...

     
  • At 3:38 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Λοιπόν αυτός ο Ζουράρις είναι απίστευτος τύπος. Γραφικότατος με όλη την έννοια της λέξεως. Αυτός θα σώσει το εκδοτικό συγκρότημα Βελίδη!
    Θέμης