ι Τα μυστικά του Κόλπου
Κυριακή, Απριλίου 23, 2006
Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών
Ο Δύων Ανατέλλων έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο με τίτλο Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών, με την ευκαιρία της ...επετείου. Επισκεφθείτε το!
 
Έγραψε ο Πάνος - Κυριακή, Απριλίου 23, 2006 |


2 Comments:


  • At 3:08 π.μ., Anonymous Ο θειος σου Ισιδωρος

    Τσίκι τσίκι
    Τσίκι τσίκι
    Φαγαμε και το κατσικι
    Ανηψιε καλα τους τα λες για τη χουντα και τα ρεστα. Να προσθεσω και γω δυο κουβεντες. Δεν πρεπει να ξεχναμε μεσα σε τι συνθηκες επιβληθηκε η χουντα. Σε διεθνες επιπεδο υπηρχε ο ψυχρος πολεμος, τα δυο στρατοπεδα, το δυτικο και το ανατολικο. Η Αμερικη σαν ηγετιδα δυναμη του δυτικου κοσμου καιγοταν ο κωλος της να ελεγχει την κατασταση με τον ενα ή τον αλλο τροπο. Οπου δεν μπορουσε να την ελεγξει μεσα απο δημοκρατικα καθεστωτα και δεν ειχε αλλη επιλογη κοτσάριζε και μια χουντα. Ωστοσο δεν ηταν η πρωτη της επιλογη αυτη συν το οτι της δημιουργουσε και αλλα προβληματα. Εχει σημασια ομως να δουμε σε ποιες κοινωνιες μπορουσε να επιβαλει χουντες. Εκεινη την εποχη στην δυτικη Ευρωπη διχτατορικα καθεστωτα υπηρχαν στην Ισπανια (γνωστες ιστορικες συνθηκες που την επεβαλαν), την Πορτογαλια (επισης) και την Ελλαδα. Θελω να πω οτι για να επιβληθει (σταθει) μια χουντα εκτος απο τις συνθηκες προαπαιτειται και μια κοινωνια που τη….«σηκωνει». Ειναι μεγαλη κουβεντα αν αναλυσουμε την ιδιοσυστασια και την παθογενεια της Ελληνικης κοινωνιας. Θα πρεπει να ξεκινησουμε τι εγινε απο την αναγεννηση και μετα στην Ευρωπη, να παμε στο διαφωτισμο ,τη Γαλικη επανασταση, την βιομηχανικη επανασταση,το πως διαμορφωθηκε η αστικη ταξη, στη χωρα αυτη, το ρολο αυτου του μπουρδελου που λεγεται παπαδαριο, ποια ηταν τα χαρακτηριστικα στοιχεια της αριστερας και μετα να πιασουμε την προσφατη ιστορια (εμφυλιος και μετα). Μεγαλη κουβεντα. Εγω παντως αρνουμαι να δω το θεμα συναισθηματικα και στειρα αντιαμερικανικα οπως το αντιλαμβανεται ο «μεσος» δημοκρατης. Στεκομαι στην ιδιοσυστασια αυτης της κοινωνιας, στα ποιοτικα της χαρακτηριστικα, στην ιστορικότητά της και στην δημοκρατικη της συνειδηση. Παντα υπηρχε προβλημα σ΄ολα αυτα και εξακολουθει να υπαρχει μεχρι σημερα αφου δεν θητευσε στις προηγουημενες ιστορικες φασεις μαζυ με την Ευρωπη. Βιωματικα σου αναφερω οτι η χουντα στην Ελλαδα, δεν ηταν τοσο σκληρη ωστε να μπορει να καμψει την οποια αντισταση θα προβαλετο απο την κοινωνια και τους φορεις της. Μια κοινωνια με ανεπτυγμενη δημοκρατικη συνειδηση θα της γαμουσε τη μητερα. Υπηρχε βεβαια το παρακρατος της δεξιας οπως πολυ σωστα ανεφερες στα σχολια σου, υπηρχε η κουραση του ενεργου δημοκρατικου πληθισμου και η απογοητευση του αριστερου κοσμου απο την ητα, ομως ο πληθισμος στο συνολο του βολευτικε. Ποτε δεν ειχε αυτη η κοινωνια ανεπτυγμενη δημοκρατικη συνειδηση, ουτε και σημερα, ποτε δεν παρηγαγε ιδεες μονο τις καταναλωνε, οπως κανει και σημερα που παραδωθηκε στην μεγαλη της πλειονοτητα, χωρις ιχνος αντιστασης, στην υποκουλτουρα και την εκκλησια, αυτον τον διαχρονικο βοθρο που ξαναξεχυλισε στις μερες μας και μας εχουνε πνιξει τα σκατα. Ομως ας αφησουμε τους φτηνους Αντιαμερικανισμους (στην διεθνη πολιτικη δεν χωρανε συναισθηματισμοι) και ας συζητησουμε για την παθογενεια της ιδιας της Ελληνικης κοινωνιας. Ας συζητησουμε για τις συνεπειες της «θεολογιας της αριστερας», για τις ευθυνες της τοτε και σημερα, η χρεοκοπια της δεν την αθωωνει (ο τεθνικος ΔΕΝ δεδικαιωται). Το ποσο γελοια ηταν η χουντα σαν καθεστως καταδικνυει ακριβως αυτο, το ποσο σαθρη και γελοια ειναι η ιδια η κοινωνια στην οποια επεβληθη. Η μονη, υποτυποδως σοβαρη, κινηση που πηγε να γινει ηταν με το Ναυτικο και αυτη εντελως αυθορμητα και ακαθοδηγητα μονο και μονο απο καποιους αξιωματικους και πεντε στρακαστρουκες που πεσανε ολες κι ολες. Αλλα το θεμα δεν ειναι η ενοπλη αντισταση, ειναι η πολιτικη και κοινωνικη αντισταση που δεν υπηρξε.

     
  • At 10:16 π.μ., Blogger Πάνος

    Θείε Ισίδωρε, έχω σοβαρότατες επιφυλάξεις οτι το μοντέλο "δεν έγινε εδώ ό,τι έγινε στη Δύση, άρα υστερούμε" είναι ικανοποιητικό εργαλείο για ανάλυση /ερμηνεία της νεότερης Ελλάδας. Ένας (κάποιος) πολιτισμός (και πολιτικός πολιτισμός) υπήρχε και σε αυτά εδώ τα μέρη - αλλά αυτό είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία.

    Η συζήτηση, όμως, γίνεται στο ιστολόγιο του "Δ-Α" - εκεί θα πρέπει να στείλεις το ενδιαφέρον σχόλιό σου.