ι Τα μυστικά του Κόλπου
Τετάρτη, Μαΐου 10, 2006
Καραχασάν και ΓΑΠ
Η επιλογή μιας μειονοτικής κοπέλας ως υποψήφιας για την υπερ- νομαρχία είναι κατ' αρχήν θετική (σιγά μην είναι χειρότερη από τους υπόλοιπους πασόκες, ελληνάρες και εκσυγχρονιστές... αλλά και για πολλούς άλλους λόγους!)

Όμως αυτή η επιλογή γίνεται:

α. εκ του ασφαλούς (δεν εκλέγει το ΠΑΣΟΚ υπερ-νομάρχη)

β. με κριτήριο οτι η προτεινόμενη είναι γυναίκα, νέα και πασοκτζού (και όχι κάποιο εξέχον μέλος της τοπικής κοινωνίας με στοιχειωδώς θετική παρουσία), και

γ. ελάχιστο χρόνο από τη μέρα που στη Βουλή των Ελλήνων ψηφίστηκαν οι τροποποιήσεις του εκλογικού νόμου για την ΤΑ και όπου (αν ο ΓΑΠ σοβαρολογούσε και δεν προσπαθούσε απλώς να το παίξει συμπαθής και προχωρημένος) το ΠΑΣΟΚ μπορούσε να προτείνει την κατάργηση των υπερ- νομαρχιών, τις οποίες δημιούργησε το ίδιο το ΠΑΣΟΚ, ακριβώς για να μη γίνει ποτέ η στραβή και εκλεγεί μουσουλμάνος νομάρχης.

Αν τα βάλουμε όλα αυτά κάτω, μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα: Ο ΓΑΠ έκανε (για πρώτη φορά ως αρχηγός του ΠΑΣΟΚ!) μια σοβαρή, μελετημένη και πρωτοπόρα πολιτική επιλογή ή κατά βάθος είναι, για μια ακόμα φορά, τσάμπα μάγκας;
 
Έγραψε ο Πάνος - Τετάρτη, Μαΐου 10, 2006 |


23 Comments:


  • At 5:45 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Δε ξέρω αν είναι μια (η μόνη) σωστή πολιτική επιλογή. Ξέρω όμως ότι θα πρέπει να μάθουμε να εκπροσωπούμαστε από ανθρώπους που τα ελληνικά τους δεν είναι τόσο τέλεια όσο τα δικά μας. Που οι φάτσες τους δεν έχουν σηκωμένο φρύδι ξερολισμού, και το χαμόγελο τους είνα αφτιασίδωτο. Που είναι παχουλοί, κοντοί, άσχημοι, όμορφοι, αλλά ΝΕΟΙ γαμώτη μου, ΝΕΟΙ.

    Επιτέλους, νόμιζα ότι οι άνθρωποι κάτω των 40 δε ζουν σε αυτό το κράτος. Γενιόμαστε 39 και έουμε το δικαίωμα του εκλέγεσθαι στα 40κάτι μας.

    Καλή τύχη κορίτσι μου, iyi sans!

     
  • At 6:32 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο

    Εγώ πάντως προσυπογράφω το εξής:

    Η σύσταση να καταψηφιστεί (ή να υπερψηφιστεί) κάποιος λόγω του θρησκεύματός του, όσο ταιριάζει στα ακροδεξιά ήθη διαφόρων κυβερνητικών ή εκκλησιαστικών παραγόντων, άλλο τόσο ταιριάζει στα ήθη του ΠΑΣΟΚ και σε εκείνους που αντιλαμβάνονται την πολιτική σαν ανέξοδο χάπενινγκ.

    Μάλιστα, στις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αυτή η τακτική - η ανάδειξη, δηλαδή, του θρησκεύματος σε κριτήριο πολιτικής συμπεριφοράς - όχι απλώς ταιριάζει στο ΠΑΣΟΚ, αλλά του πάει και «γάντι».

    Επ' αυτού, θυμίζουμε: Το ΠΑΣΟΚ ήταν που όταν συνέστησε την υπερνομαρχία Καβάλας - Δράμας - Ξάνθης, το 1994, έβγαζε τα «παπαγαλάκια» του να «εξηγούν» (χαμηλόφωνα) ότι η απόφαση για τη δημιουργία της ελήφθη από την τότε κυβέρνηση για «εθνικούς λόγους» (!) ώστε να αποτραπεί η εκλογή μουσουλμάνου νομάρχη στη Θράκη...

    *

    Σήμερα, οι «εθνικοί φωστήρες» του '94 εμφανίζονται να κάνουν, από την ανάποδη, αυτό για το οποίο κατηγορούν (υποκριτικά) τους «ελληναράδες». Παίζουν με το θρήσκευμα. Και οι μεν και οι δε.

    Οι πρώτοι καλλιεργούν, συντηρούν και αναπαράγουν τον «ελληνο-χριστιανικό εθνικισμό», οι δεύτεροι υποδύονται τους «ευρύχωρους» και τους «διαπολιτισμικούς», αλλά και οι δυο μαζί ψηφοθηρούν, επαναλαμβάνοντας το έγκλημα που επί δεκαετίες διαπράττει το ελληνικό κράτος (που μαζί το υπηρετούν):

    Την ώρα που μεταχειρίζονται τη μουσουλμανική μειονότητα ως κομπάρσο στο θέατρο της εσωτερικής πολιτικής καταναλωτικής τους εντυπωσιοθηρίας, αδιαφορούν ότι με αυτό τον τρόπο επιτρέπουν τη μετατροπή της σε υποχείριο και σε μπαλάκι στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής.

    *

    Αυτή ήταν η κρατική τους πολιτική πάντα: Και τότε που ο Βενιζέλος ικανοποιούσε το αίτημα του κεμαλικού καθεστώτος εκδιώκοντας τους ισλαμιστές ηγέτες της μειονότητας. Και τότε που «το φύλλο γύρισε» και η κυβέρνηση Παπάγου έβγαζε διατάγματα, το 1954, επιβάλλοντας την αντικατάσταση του όρου «μουσουλμανικός» στη Θράκη με τον όρο «τουρκικός»(!). Αυτή η ίδια πολιτική υπηρετούνταν και το 1987, όταν «το φύλλο ξαναγύρισε» και ανακλήθηκε η προηγούμενη απόφαση και απαγορεύτηκε ο όρος «τουρκικός»...

    *

    Επί της ουσίας, όμως; Τι γίνεται με τα «παιχνίδια» περί τη μειονότητα; Πώς αποτρέπονται οι προσπάθειες «κέντρων» να υποδαυλίσουν επικίνδυνες αντιθέσεις ωθώντας στον «εκτουρκισμό» της; Πώς γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά της; Πόσο διευκολύνεται η ζωή αυτών των ανθρώπων; Πώς το κράτος περιφρουρεί την ίδια τη Συνθήκη της Λοζάνης και τη διάταξή της για τους εκεί Ελληνες πολίτες;

    Το πόσο σεβάστηκε αυτό το κράτος (και τα κόμματά της ολιγαρχίας) τους Ελληνες πολίτες μουσουλμάνους στο θρήσκευμα, το γνώρισε όλη η Ελλάδα.

    Να μιλήσουμε για το πώς τους συμπεριφερόταν το κράτος στο στρατό, ή όταν ζητούσαν μια άδεια οικοδομής, ή όταν ζούσαν πίσω από τις μπάρες; `Η μήπως να μιλήσουμε για το ενδιαφέρον του δικομματισμού για τα προβλήματα της μειονότητας; Ενδιαφέρον που εξαντλείται στην είσοδο και κανενός μουσουλμάνου στα ψηφοδέλτιά τους στις εκλογές.

    Κατά τα λοιπά, ο μαρασμός της περιοχής συνεχίζεται. Και αφορά όλους τους Ελληνες της περιοχής, είτε πρόκειται για χριστιανούς, είτε για μουσουλμάνους, είτε για άθεους.

    *

    Γι' αυτό, και η όλη υπόθεση που ανέκυψε, αναδεικνύει και το απαιτούμενο πολιτικό συμπέρασμα. Τούτο:

    Η υποψήφια του ΠΑΣΟΚ στην υπερνομαρχία Καβάλας - Δράμας - Ξάνθης πρέπει να καταψηφιστεί. Οχι γιατί είναι μουσουλμάνα. Ούτε επειδή θα ήταν (αν ήταν) βουδίστρια ή χριστιανή, ή τίποτα. Αλλά για ένα και μόνο λόγο: Επειδή είναι ΠΑΣΟΚ. Αυτός είναι ο λόγος. Ο ένας και μοναδικός.

    Ακριβώς ίδιος με το λόγο που επιβάλλεται να μαυριστεί και ο/η υποψήφιος της ΝΔ. Ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Οτι θα είναι ΝΔ, αρκεί...

     
  • At 6:36 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    @ Μαύρο πρόβατο:
    Όσο κι αν δε θέλω να το παραδεχτώ, δυστυχώς έχεις δίκιο...

     
  • At 7:08 μ.μ., Blogger Πάνος

    Λαμπρούκο, νέοι - με χίλια. Αλλά όχι νέοι εκ κληρονομίας (πχ Κυριάκος Μ.) ή δοτοί επειδή βρέθηκαν στα κόμματα

     
  • At 7:22 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Δε χρωστάω καλή κουβέντα για το Γιώργο. Η θέση του στο σχέδιο ΑΝΑΝ μου φτάνει για μια ζωή.

    Να θυμίσω όμως ότι ως υπουργός παιδείας, είχε το θάρρος ν' αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο εκπαίδευσης της μειονότητας, και να καθιερώσει ποσόστοση για τα ΑΕΙ, ώστε να μπορεί να μπει η κυρία Καρα Χασάν.

    Μαύρο πρόβατο, όχι στη ΝΔ, λογικόν. Οχι στο ΠΑΣΟΚ, αν και 'γω αν ψήφιζα στην περιοχή θα ήθελα να βγεί η κυρία Καρα χασάν για να σπάσει ο τσαμπουκάς των Ανθιμων.

    Αλλά μας άφησες στο καλύτερο. Ναι σε ποιούς; Αν κριτήριο είναι η πίστη στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές ελευθερίες, δεν βλέπω κάποιο απο τα θεσμοθετημένα κόμματα.

    Σχολιαστής

     
  • At 7:25 μ.μ., Blogger Πάνος

    μαύρο πρόβατο,
    το σχόλιό σου ήταν το πραγματικό ...ποστ. Ωστόσο, παρόλη τη (γνωστή άλλωστε) μη φιλική μου στάση απέναντι στο πασόκ, τη ΝΔ, το ΚΚΕ και τον ΣΥΝ, προσπαθώ πάντοτε να μην είμαι τόσο απόλυτος απέναντι στους ανθρώπους που στελεχώνουν /ψηφίζουν αυτά τα κόμματα. Αλλιώς, τώρα που τα έχουν κάνει μούσκεμα ΚΑΙ η εναλλακτική αριστερά ΚΑΙ οι "οικολόγοι" θα μέναμε μόνοι ο θείος Ισίδωρος κι εγώ, να γελάμε με όλους.

    Το κάνω δηλαδή - αλλά αισιοδοξώ πάντα ότι κάτι καλό μπορεί να γίνει, έστω μ' αυτούς τους σχηματισμούς. Γι' αυτό δεν είμαι έτοιμος να πω "μην ψηφίζετε την Καραχασάν επειδή είναι πασόκ!" ή κάποιον άλλο επειδή είναι ΝΔ.

    (ΑΚΟΜΑ δεν έχω ψηφίσει λευκό σε εκλογές...)

    Πασόκ είναι στο κάτω κάτω, δεν είναι και του Οξαποδώ...

     
  • At 7:30 μ.μ., Anonymous ο Θειος Ισιδωρος

    Οπα ρε φρικιά!
    (θα επανελθω)

     
  • At 8:43 μ.μ., Blogger MainMenu

    Σωστή πράξη είναι...έστω και συμβολικά μη τρελαθούμε. Μη τα ισοπεδώνουμε κι όλα. Λέγεται ότι είναι προοδευτικός λαικισμός. Διαφωνώ. Τι θα πει. Στην ελληνική κοινωνία ζούμε. Θα του στοιχίσει στο προφίλ του. Ο Παπανδρέου σε μερικά θέματα είναι σταθερός. Και επιτέλους κοινωνική επανάσταση δεν κάνει αλλά τουλάχιστον σε μερικά θέματα, που η λαική δεξιά σε κάνει να ξερνάς, είναι πιο προοδευτικός. τι να λέμε.

     
  • At 10:21 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Ας απαντήσουμε πρώτα σε ορισμένα ερωτήματα, αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε κουβέντα. (αναγκαστικά η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από τα θέματα που έθεσε ο μαυροπρόβατος)
    Για ποιο πολιτικό σύστημα συζητάμε? Για αυτό που αποκαλούμε δημοκρατικό πολίτευμα (καλό ή κακό, δεν το αξιολογώ), ή για κανένα άλλο?
    Αν μιλάμε για αυτό τότε ένα πράγμα δεν έχουμε καταλάβει: σ΄αυτό δεν υπάρχει ο…..«καθαρός λόγος», το άσπρο και το μαύρο.
    Υπάρχει μια τεραστία γκρίζα ζώνη μέσα στην οποία παίζεται το πολιτικό παιχνίδι.
    Η δημοκρατία εκεί μέσα επιβιώνει ως πολιτικό σύστημα.
    Αν η μπάλα πάει στο μαύρο την…..πουστίσαμε (φασισμός)!
    Αν πάει στο άσπρο πάλι την πουστίσαμε (θ΄αγιάσουμε)!
    Η μπάλα πρέπει να παίζει κοντά στο άσπρο και ποτέ ερήμην της κοινωνίας!
    Καθαρός λόγος δεν είναι ο πολιτικός λόγος (ο οποίος ως γνωστόν αφορά την κοινωνία και την διαχείριση των υποθέσεων της)
    Καθαρός λόγος είναι ο θεολογικός λόγος (που αφορά την ψυχή των ανθρώπων) και ο λόγος του…..φρικιού (που αφορά την…..γκάβλα του)!

    Η πολιτική δεν ασκείται με θεολογικούς όρους, με όρους σέχτας.
    Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας περίπτωσης θα ήταν ολέθρια.
    Προσωπικά έχω κουραστεί με τη θεολογία της αριστεράς (ολόκληρη η ιστορία της αριστεράς είναι μια θεολογία-ηθικολογία, αναπαραγωγή του ενοχισμου κλπ).

    *
    Αν κάτι με προβληματίζει είναι η άγνοια της ιδιοσυστασίας της Ελληνικής κοινωνίας από τις κομματικές ηγεσίες και ιδιαίτερα από τον ΓΑΠ (όχι στο θέμα της υποψήφιας νομάρχη, με την οποία συμφωνώ αναντίρρητα) και η οποία αποτελεί επίσης μεγάλο θέμα συζήτησης.

     
  • At 10:53 μ.μ., Blogger dora in e-space

    Είναι λάθος. Μέγα πολιτικό λάθος. Οχι γιά το ΠΑΣΟΚ, αλλά γιά τους ψηφοφόρους. Επιλέχθηκε μόνο και μόνο επειδή είναι Μουσουλμάνα και όχι γιά άλλες ικανότητες που πολύ πιθανόν να διαθέτει και που όμως δεν αποτέλεσαν το κριτήριο επιλογής της.
    Επιλέχθηκε επειδή ήξεραν οτι θα συζητηθεί πολύ και θα προκαλέσει τις αντιδράσεις που προκάλεσε.
    Δυστυχώς, ακόμη μιά φορά, θάφτηκε ένα πιθανόν πολύ ικανό πολιτικά νέο άτομο, μόνο και μόνο επειδή η υστεροβουλία και το αχόρταγο πάθος των "μεγάλων" πολιτικών κεφαλιών της πατρίδας μας, επικράτησε ενάντια στην κοινή λογική της πραγματικής εξυπηρέτησης του ΚΟΙΝΟΥ συμφέροντος - ή του συμφέροντος του κοινού.

     
  • At 11:42 μ.μ., Blogger alombar42

    Αντιγράφω το σχόλιό μου, όπως το έγραψα στον Old Boy:

    Για να ωριμάσουν οι συνθήκες (και η κοινωνία), χρειάζοντες κάποιες ρήξεις.
    Μου άρεσε η ενέργεια αυτή, έστω κι αν είναι για το θεαθήναι.

     
  • At 11:45 μ.μ., Blogger alombar42

    @Dora
    Ξέρεις κανένα πολιτικό να επιλέχθηκε για τις πραγματικές ικανότητές του;
    Κανείς πραγματικά ικανός (σωστός, δίκαιος, οτιδήποτε) δεν γίνεται πολιτικός, εκτός κι αν έχει υστερόβουλες επιδιώξεις οπότε, συνήθως, αυτοαναιρείται.

     
  • At 12:17 π.μ., Blogger ιχνηλάτης

    Ο φίλτατος Μαυροπρόβατος έχει τη μοναδική ικανότητα να τεκμηριώνει τόσο καλά την άποψη του, και μετά να την υπονομεύει ο ίδιος καταθέτοντας την με σχεδόν απόλυτο και δογματικό τρόπο.

    Η Ελλάδα του Βενιζέλου δεν είναι η Ελλάδα του Παπάγου, ούτε η Ελλάδα του Καραμανλή.

    Και το 1954 δεν είναι το ίδιο με το 1987, ούτε με το..2006.

    Και το ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ δεν είναι το ΠΑΣΟΚ του ΑΓΠ, ούτε το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη.

    Μερικές κινήσεις του ΓΑΠ δείχνουν ότι ο άνθρωπος έχει κάποιο πολιτικό όραμα, είτε συμφωνεί κανείς είτε διαφωνεί μαζί του.

    Η αντιμετώπιση μιας μειονότητας είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα, και αποτελεί τη λυδία λίθο για οποιαδήποτε δημοκρατική κοινωνία. Και ο ΓΑΠ, ειδικά στο ζήτημα αυτό, έχει απδείξει ότι θέλει μια ανοικτή σε όλους κοινωνία.

    Υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιμετωπίσεις μια μειονότητα :
    α- αυταρχικός αποκλεισμός.
    β- δημοκρατική ένταξη.

    Η επιλογή " α " οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εσωστρέφεια και την αποξένωση της μειονότητας, άρα στην έλλειψη αφοσίωσης και πίστης στο κράτος στο οποίο ζει, άρα στην αντιπαράθεση, αργά ή γρήγορα..( και ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για μουσουλμανική μειονότητα στη μετά το 9/11 εποχή ).

    Η επιλογή " β ", πολύ απλά, ακυρώνει ή τουλάχιστον μειώνει στο ελάχιστο τα ανεπιθύμητα για όλους - περιλαμβανομένης της ίδιας της μειονότητας, πιστεύω - σενάρια της επιλογής " α ".

    Εγώ ψηφίζω " β ".

     
  • At 2:22 π.μ., Blogger exiled

    Προς θείο Ισίδωρο:

    Διαφωνώ μαζί σας όταν αναφέρεστε σε ιδιοσυστασία της ελληνικής κοινωνίας. Δε λέω ότι δεν υπάρχει, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν ισχύουν τα δεδομένα της δεκαετίας του '70 ή του '80. Από τότε έχει συμβεί μία πολύ σημαντική αλλαγή. Η έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης, που έκανε τους ιθαγενείς πορνολάγνους. Είναι η νοοτροπία του χάι τεκ και λάιφ στάιλ νεοπλουτισμού, που κάνει την παραδοσιακή πολιτική ανάλυση πέρα. Ο κάτοικος της ελλάδας έχει σήμερα πολιτική συνείδηση λαμαρίνας. Με την ίδια λαγνεία που κοιτάει τις τσόντες στο Άλτερ, με την ίδια λαγνεία κοιτάει και τα τοκ σόου πολιτικού περιεχομένου. Διψάνε για λεκτικό αίμα και εικονικό σπέρμα. Γι' αυτό άλλωστε και οι παρευρισκόμενοι πολιτικοί αστέρες ειδικεύονται σε μπαρουφολογία (με τον αμίμητο τσαμπουκά που κάνει τους πολιτικούς). Γι' αυτό και οι ίδιοι δημοσιοβλάχοι που παρουσιάζουν τα τοκ σόουζ, την επόμενη/προηγούμενη ημέρα παίρνουν συνέντευξη από την/τον χ σταρ του νεο-τσιφτετελο-πορνο-πόπ πενταγράμμου. Η χώρα είχε και έχει τα συμπτώματα των υπό ανάπτυξη χωρών (αυτισμός σε πολιτιστικό επίπεδο - δηλαδή σε επίπεδο καθημερινότητας). Οπότε, μία κίνηση που είναι ενάντια στα εθνικιστικά δεδομένα, είναι μεν θετική, αλλά δεν ξεφεύγει από τα προαναφερθέντα πλαίσια. Κι ας μην είναι Η γκομενάρα, οι φαντασίες εξάπτονται από το εξωτικό της λέξης μουσουλμάνα.
    Άλλωστε, ο Τζιμάκος το είχε πει:

    ...με παλαιστίνιο εραστή-εκτελεστή/
    θα τον περάσουμε και τούτο το χειμώνα/ μπροστά στην τηλεοπτική μας θαλπωρή...

    Υ.Γ.: Πάντως και τι δε θά 'δινα να ήμουνα στην ελλάδα και να έβλεπα δηλώσεις τύπου Ψωμιάδη και τυπικού παπαδαριού.

     
  • At 5:57 π.μ., Blogger Κey Em

    Συμφωνώ με MainMenu και διαφωνώ ομοίως ότι είναι "προοδευτικός λαικισμός". Προς λαϊκίστικο προοδευτισμό γέρνει το "προφίλ" του ΓΑΠ.

     
  • At 9:21 π.μ., Blogger MainMenu

    key em nai auto laikistiko proodeytismo ithela na po. ela tora den einai auto o ΓΑΠ. Εγω ακουσα μεχρι ότι κι ο Αλαβανος ειναι λάικιστης ή η Παπαρηγα. Τώρα μη τρελαθούμε. Οι πολιτικοί είναι αυτοί...αν ειναι τους λεμε ολους λαικιστες να τελειωνουμε.

    Παντως εγω αυτη την πραξη τη θεωρω σωστή. Κι αν η Καραχασαν θα ειναι καλη πολιτικος τ' ακουω βερεσε, για τους λογους που ανεφερε ο Αλομπαρ.

     
  • At 2:32 μ.μ., Blogger FUFUTOS

    Θα προσπαθήσω να επανέλθω στα σημεία που έθεσε ο Πάνος.

    Α. Εκ του ασφαλούς. Εφόσον η υπερνομαρχία κρίθηκε ότι ήταν χαμένη από χέρι είναι εκ του ασφαλούς. Αν και η πιθανότητα της εκλογικής ζημιάς στους νομούς Καβάλας και Δράμας είναι μεγάλη (σίγουρα το «πατριωτικό Πασόκ» θα έχει επιφυλάξεις – Δε ξέρω αν θα μπορέσει να το αντισταθμίσει με τις επιλογές των Νομαρχών).

    Β. Το πασοκτζού είναι μάλλον θεμιτό αφού οι περισσότερες «αυτοδιοικητικές» επιλογές είναι κομματικές. Συμφωνώ με το μαύρο πρόβατο ότι θα πρέπει να είναι το κυρίαρχο κριτήριο (μαζί με το πρόγραμμα του συνδυασμού)
    Τα Μουσουλμάνα, Νέα, Γυναίκα, Επιστήμονας (με σπουδές στην Ελλάδα), εργαζόμενη νομίζω ότι σε συμβολικό επίπεδο είναι θετικά. Και πάντως σε επίπεδο πολιτικής τακτικής είναι τολμηρά (και για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας γενικά ΚΑΙ για το υποσύνολο της μουσουλμανικής μειονότητας)

    Γ. Πιθανόν να μην το είχαν σκεφτεί (δε θα ήταν και καμιά μεγάλη έκπληξη αυτό). Πιθανότερο θεωρώ να μην το ανακίνησαν γιατί λογικά θα έπρεπε να συμπαρασύρει και την Υπερνομαρχία Αθήνας-Πειραιά (το σημαντικότερο ίσως «όπλο» του Πασοκ στο επίπεδο των πολιτικών εντυπώσεων αφού φαίνεται ότι θα την ξανακερδίσει).
    Οι τουρκοφάγοι θα έβρισκαν πάλι την ευκαιρία να κινδυνολογήσουν και το Πασόκ θα ήταν αμυνόμενο και απολογούμενο για τη θέσπιση των υπερνομαρχιών μαζί με όλα τα άλλα της επικαιρότητας.

    Βάζοντάς τα όλα κάτω: Όσον αφορά την ειλικρινή και με αξιώσεις διεκδίκηση της υπερνομαρχίας, είναι τζάμπα μάγκας. Χαμένη ήταν. Μπορεί να χάσει μερικές θέσεις νομαρχιακών συμβούλων σε Δράμα-Καβάλα και να κερδίσει μερικές στην Ξάνθη (και σε Κομοτηνή).
    Η πρόταση έχει στοιχεία πρωτοπορίας (ή έστω πρωτοτυπίας) και τόλμης. Δε νομίζω ότι μπορούμε να το παραγνωρίσουμε αυτό.
    Σχετικά με το «μελετημένη»:
    σε γενικό πολιτικό επίπεδο βάζει στην επικαιρότητα και την τρέχουσα πολιτική αντιπαράθεση τους «ελληναράδες» (ρασοφόρους και γραβατωμένους). Τώρα, κατά πόσο στοχεύει στην ενίσχυσή τους (μέσω του Καρατζαφέρη σε βάρος της ΝΔ) ή στον «απεγκλωβισμό» ψηφοφόρων του «μεσαίου χώρου» από τη ΝΔ δεν μπορώ να εκτιμήσω.
    Σε τοπικό επίπεδο κάνω την υπόθεση ότι στοχεύει μάλλον στις ψήφους της μειονότητας στις επόμενες βουλευτικές εκλογές (στις προηγούμενες εκλογές οι μουσουλμάνοι υποστήριξαν τη Ν.Δ.)

    Στην κατεύθυνση της από-περιθωριοποίησης της μειονότητας (της συνέχισης κάποιων δειλών βημάτων της τελευταίας 15ετίας)
    και στην κατεύθυνση της χειραφέτησης των «σύνοικων στοιχείων» από τους εθνικιστικούς και θρησκευτικούς ταγούς,
    στη ζυγαριά μου βγαίνει μάλλον θετική η κίνηση, έστω και με «παράπλευρες» εκλογικές ωφέλειες του ΓΑΠ.

     
  • At 3:13 μ.μ., Blogger Πάνος

    Παίδες (και κόρες) από τη μέχρι τώρα συζήτηση προκύπτει οτι ο ΓΑΠ τράβηζε καλό χαρτί, με την επιλογή του.

    Κανένας δε φαίνεται να έχει πρόβλημα με την καταγωγή της Καραχασάν - κι αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο για την πλήρη ένταξη της μουσουλμανικής μειονότητας στην ελληνική πολιτική και κοινωνική ζωή.

    Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου σε ό,τι αφορά τη σοβαρότητα του πολιτικού σχεδιασμού, που κάνει ο ΓΑΠ - και αναμένω την επόμενη κοτσάνα, που θα εμφανιστεί οσονούπω - με μαθηματική ακρίβεια!

    *

    Ο διάλογος συνεχίζεται - όποιος θέλει σχολιάζει. Αναμένεται και μια απάντηση από το μαύρο πρόβατο...

     
  • At 5:41 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    epitelous re paidia egine kai mia swsti kinisi gia tin thraki, tin apofasi gap tin paw me ta xilia..!
    Alitheia posoi apo esas xerete akrivws ti ginetai stin meionotita tis Thrakis? I genikotera pws zei enas Thrakiwtis simera? Makari an xerete (to eyxomai apo tin kardia mou). Den lew, mporeite na ekferete opoia apopsi epithimitei (kai tha tin divasw kai tha tin aspastw akomi me oli tin nifaliotita pou armozei se mia sigxroni dimokratia) alla kante prwta mia psiloerevna, diavaste kati parapanw kai edw kai ekei kai pio pera, estw kante ena taxidaki pros tin thraki (kai oxi mono tis xristianikes perioxes) alla kai tous maxalades twn aderfwn mas mousoulmanwn.
    Aggaliasmena theloun kai oi tis meionotitas kai tipota parapanw (toulaxiston ta eilikrina stoixeia pou eniparxoun).
    Se aytin tin kateythinsi vrika loipon swsti kai tin apofasi gap, giati 1) einai nea ginaika, 2) einai mousoulmana, 3) den einai mousoulmana proerxomeni apo "arxigiki" oikogeneia (oi gnwrizontes i autoi pou diavazoun kseroun), 4) einai morfwmeni, dikigoros, simantiko stoixeio gia mia meionotita i opoia Prepei -kai me diki mas protropi na vgei apo ton analafavitismo tis- 5) exei ena mono paidi -neoteriko kai apo mono tou gia ta dedomena tis meionotikis thrakis-, 6) o idios o gap erxetai na dwsei telos ston "logo' gia ton opoio o thesmos tis ipernomarxias dimiourgithike stin ellada (swsta proanaferthike)-> den einai ayto exelixi themiti?
    Aggaliasmena loipon kai oxi alles katastrofikes anoisies. arketa exei pligwthei o topos mas~!
    i tapeini mou gnwmi kai kalimera sas!

     
  • At 12:52 μ.μ., Blogger valentin

    Και εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να είναι κάποιος πολίτης που αυτοπροσδιορίζεται ως μουσουλμάνος ή και τούρκος για την υπερνομαρχία ή και παραπάνω.

    Δύο σκέψεις μόνο:

    Η επιλογή πομάκας είναι μια επιλογή που έχει να κάνει με τη μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τους Τούρκους στη Δυτ. Θράκη για το ποιός θα κερδίσει τους πολυπληθείς πομάκους. Είναι στοχευμένη η κίνηση ΓΑΠ και με ελληνική εθνική λογική.

    Και κάτι γλωσσικό: Η Καρά Χασάν είναι νέα, έχει τελειώσει πανεπιστήμιο, έχει ζήσει στην Αθήνα, είναι δικηγόρος και παρολαυτά, αν και ξέρει καλά ελληνικά, δεν τα μιλάει με άνεση. Φανταστείτε ποια είναι η κατάσταση απομόνωσης και αποκλεισμού από τον έξω κόσμο στα Πομακοχώρια...

     
  • At 11:18 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Τι λετε ορε ?
    Ρωτησα χτες τον φιλο μου τον Μακη (Παοκσης και Πασοκσης παιδιοθεν ) τι info εχει για το 568 παιζει 1.8 την ΜΙΛΑΝ στο ΒΕΤ ( αχ Μιλαν με τα σικε σου) Ελαβα την απαντηση
    ΚΑΡΑ ΧΑΣΑΝ

     
  • At 12:41 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    «Πρέπει να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε την πολυπολιτισμικότητα της περιοχής μας»

    «Όλοι λένε ότι είμαι 27 χρονών, είμαι πολύ μικρή, είμαι πολύ άπειρη…εγώ λέω ναι είμαι 27, αλλά μέσα μου αισθάνομαι 47…», η απάντηση της Γκιουλ Μπεϊάζ Καραχασάν στους επικριτές της, ένθεν κακείθεν, για το νεαρόν και το άπειρον της ηλικίας της που το χρησιμοποιούν ως επιχείρημα ακυρωτικό της επιλογής Παπανδρέου για την υπερνομαρχία Δράμας - Καβάλας - Ξάνθης. Η γυναίκα που τάραξε τα …γαλαζοπράσινα νερά της πολιτικής μας ζωής και όχι μόνο, που έγινε το πρόσωπο των ημερών, παραχώρησε εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην εφημερίδα «Εμπρός» της Ξάνθης.

    - Ποια είναι η Γκιουλ Μπεϊάζ Καραχασάν, η «εκλεκτή» του ΠΑΣΟΚ για την Υπερνομαρχία Δράμας – Καβάλας – Ξάνθης;
    «Όλοι λένε ότι είμαι 27 χρονών, είμαι πολύ μικρή, είμαι πολύ άπειρη…εγώ λέω ναι είμαι 27, αλλά μέσα μου αισθάνομαι 47…Είμαι πολύ πιο ώριμη από την ηλικία μου γιατί έζησα μια πολύ δύσκολη ζωή. Έζησα στη Γλαύκη σ’ ένα χωριό 700 κατοίκων σε μια πολύ κλειστή κοινωνία σε μια εποχή που έφτασε να είμαι η μοναδική κοπέλα στην Γ’ γυμνασίου…Να αναγκάζομαι, ενώ φοράω φερετζέ στο χωριό μου, όταν πήγαινα γυμνάσιο να μη φοράω …να βλέπω τον πατέρα μου και την μητέρα μου καθημερινά να διαπληκτίζονται, γιατί η μητέρα μου δεν ήθελε να πηγαίνω σχολείο και ο πατέρας μου να επιμένει ότι θα πάω…Να προσπαθώ να συνδυάσω και σχολείο και χωράφι… Από 8 χρονών πήγαινα στα χωράφια και συγχρόνως μεγάλωνα και τις δύο αδελφές μου».

    - Τα δύσκολα παιδικά σας χρόνια συνήργησαν στο να οριοθετήσετε κάποιους στόχους μέσα σας και να προσπαθήσετε να ξεφύγετε απ’ αυτή τη δύσκολη ζωή, όπως την περιγράφετε;
    «Απ’ αυτή την ηλικία άρχισαν να συσσωρεύονται μέσα μου. Τότε όμως δεν μπορούσα να οριοθετήσω μέσα μου στόχους. Καμιά κοπέλα στα μειονοτικά χωριά δεν το διανοείται αυτό. Είχα μόνο τη στήριξη του πατέρα μου…Ο πατέρας μου, ο οποίος έχει τελειώσει μόνο δημοτικό, ήταν αυτός που με πίεζε να τελειώσω το σχολείο. Είναι πολύ προοδευτικός. Μοχθούσε να τα βγάλει πέρα. Ζούσαμε σε δυο δωμάτια …Γνώρισα τις μπάρες…απείχαν 1 χιλιόμετρο απ’ το χωριό μου. Αυτό που έχει μείνει μέσα μου και μ’ ενοχλούσε, ενώ ήμουν πολύ μικρή, ήταν που κάθε φορά που έπρεπε να πας κάπου έπρεπε να δείχνεις ταυτότητα λες και ήμασταν σε άλλη χώρα. Χαρακτηριστικά αυτό που θυμάμαι ήταν όταν αρρώστησε η γιαγιά μου μετά τις 12 το βράδυ έπρεπε να μας δώσουν ειδική άδεια και σε περίπτωση που τυχόν γυρνούσαμε από το νοσοκομείο μετά τις 12, να μπορέσουμε να γυρίσουμε στο σπίτι μας, διαφορετικά έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το πρωί να ανοίξουν…».

    - Πως αντιμετώπισε η τοπική κοινωνία το γεγονός ότι ένα κορίτσι πάει σχολείο, θέλει να σπουδάσει, ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά της πρότυπα;
    «Το γεγονός ότι πήγαινα στο σχολείο με έκανε δακτυλοδειχτούμενη στην κοινωνία του χωριού. Όταν πέρασα στην Νομική Αθηνών και πήγα στην Αθήνα θυμάμαι έντονα τον πρώτο χρόνο. Είχα πρόβλημα με την γλώσσα. Λύκειο τέλειωσα στο χωριό. Τούρκικα κάναμε 3 - 4 ώρες την εβδομάδα στο Λύκειο. Στο σπίτι μιλούσαμε πομακικά. Έκανα μεγάλες προσπάθειες, μ’ άρεσε το διάβασμα οι καθηγητές μου με παρότρυναν σ’ αυτό, ώστε να εξασκηθώ στη γλώσσα.
    Μιλούσα καλά για μένα και το χωριό μου αλλά στην Αθήνα δεν ξέρουν από μειονότητες δεν γνωρίζουν πέρα από την Αθήνα και τα νησιά ότι υπάρχει κάτι άλλο… εμείς λες και έχουμε άλλο… ουρανό».

    - Το γεγονός που προαναφέρατε, της πολυγλωσσίας, σε ποιο βαθμό αποτελεί «τροχοπέδη» για την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας;
    «Επιβαρυνόμαστε…οι γονείς μας δεν γνωρίζουν ούτε ελληνικά καλά ούτε τουρκικά, μιλάνε μόνο την πομακική. Μαθαίνουμε τα αραβικά και από την 4η δημοτικού τα αγγλικά, επιπλέον την ελληνική και την τουρκική. Δεν μπορούμε να αφομοιώσουμε σωστά όλες τις γλώσσες. Σίγουρα έχουν γίνει βήματα στην μειονοτική εκπαίδευση. Σαφώς πρέπει να γίνουν κι άλλα … σ’ αυτό δεν υπάρχει αντίλογος. Έχουν γίνει θετικά βήματα από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Έπεσαν οι μπάρες, μπήκε η ποσόστωση που μας δίνει τη δυνατότητα να σπουδάζουμε σε ελληνικά πανεπιστήμια. Αυτό που θεωρώ ότι πρέπει να γίνει και θα προσπαθήσω να το προωθήσω είναι η δίγλωσση εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Για την μειονότητα δεν υπάρχει υποχρεωτική εκπαίδευση και σ’ αυτό υστερούμε…»

    - Εσείς σπάσατε τα δεσμά, αλλά η μουσουλμάνα γυναίκα είναι ιδιαίτερα καταπιεσμένη και δεν έχει και νομική προστασία. Αληθεύει ότι η σαρία, ο ιερός μουσουλμανικός νόμος σύμφωνα με τον οποίο ο Μουφτής δικάζει ελέω θεού… ζει και βασιλεύει στη Θράκη; Να σημειώσουμε ότι η σαρία αφήνει απροστάτευτη τη γυναίκα υποβάλλοντάς την σε γάμους … σε ηλικία 12 ετών δι’ αντιπροσώπων και γι’ αυτό έχουμε προβλήματα στην ευρωπαϊκή ένωση, εφαρμόζεται δε μόνο στη Θράκη - με τη συνθήκη της Λοζάννης - και όχι στην Τουρκία.
    «Αναφορικά με το οικογενειακό δίκαιο αποκλειστική αρμοδιότητα έχει ο Μουφτής. Δεν επιλέγουμε εμείς αν θα πάμε στα πολιτικά δικαστήρια ή στο Μουφτή. Εφόσον έχουμε παντρευτεί με θρησκευτικό γάμο (το 99%), αναγκαστικά πρέπει να πάμε στον Μουφτή για διαζύγιο ο οποίος θα καθορίσει τη διατροφή και την επιμέλεια. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει δεύτερος βαθμός, απλά επικυρώνονται οι αποφάσεις του από τα πολιτικά δικαστήρια. Δεν ασκείται έφεση. Έχω μιλήσει γι’ αυτά στο κόμμα μου. Ο Μουφτής πρέπει να εκλέγεται από την μειονότητα . Δεν μπορώ να γνωρίζω αν αποτελεί λύση το να διορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση. Τουλάχιστον θα είναι αιρετός και θα γίνει επιλογή μέσα από υποψηφιότητες. Ένας δικαστικός λειτουργός που ασκεί δικαστική εξουσία, όπως ο Μουφτής ελέω θεού, πρέπει να έχει την αποδοχή της μειονότητας. Δεν υπάρχουν νόμοι καταγεγραμμένοι, ένα νομικό πλαίσιο. Ερμηνεύει τους νόμους κατά το δοκούν. Ο Μουφτής δεν έχει νομική παιδεία, δεν μπορεί να δικάζει κάποιος χωρίς τις απαραίτητες νομικές γνώσεις, να δικάζει βάσει του Κορανίου που ερμηνεύει κάθε φορά διαφορετικά και δεν υπάρχει έλεγχος από άλλο βαθμό, απλά επικύρωση. Επίσης δεν νοείται ο Μουφτής να μην γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα και να μην έχει κάποιον νομικό σύμβουλο να τον επικουρεί. Να φανταστείτε ότι όλες οι αποφάσεις βγαίνουν στην αραβική».

    - Ποιο το… παρασκήνιο της επιλογής σας στην Υπερνομαρχία. Ήταν έκπληξη για σας;
    «Δεν ήμουνα παράγοντας, ενεργοποιήθηκα στο ΠΑΣΟΚ πριν 4 χρόνια, είμαι αναπληρώτρια γραμματέας στο Δήμο Μύκης, μέλος της Νομαρχιακής επιτροπής και υπεύθυνη στον τομέα αγροτικής ανάπτυξης και στο Ινστιτούτο Πολιτικής Επιμόρφωσης. Με πήραν τηλέφωνο δύο βδομάδες πριν την ανακοίνωση, να κατέβω στην Αθήνα. Φαντάστηκα ότι θέλουν να ζητήσουν την άποψή μου για το Δήμο Μύκης. Είχα επαφές με τον κ. Αλέκο Παπαδόπουλο. Στη συνέχεια κατάλαβα μου είπαν ότι μου έχουν μια έκπληξη …και προσπαθούσαν να με βολιδοσκοπήσουν για την υπερνομαρχία. Κατάλαβα ότι εννοούσαν εμένα γιατί δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες της μειονότητας ενεργοποιημένες. Στην αρχή πάγωσα…προβληματίστηκα γιατί γνώριζα ότι θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις και από την μειονότητα και από το χριστιανικό στοιχείο».

    Αντιδράσεις από την μειονότητα

    Στο σημείο αυτό το «Ε» έθεσε υπ’ όψιν της κας Καραχασάν την επιστολή με υπογραφές από μέλη της μειονότητας με την οποία δηλώνεται η ένστασή τους για το γεγονός ότι η επιλογή της δεν έγινε μέσα από διαβούλευση.

    - Πέρα από την υποβόσκουσα, υπάρχει και δεδηλωμένη αντίδραση προβεβλημένων στελεχών της μειονότητας στην επιλογή σας. Πιστεύετε ότι αυτή οφείλεται επειδή παραμερίστηκαν κάποια προβεβλημένα κομματικά στελέχη της μειονότητας και συνεπώς το θέμα άπτεται προσωπικών φιλοδοξιών ή ότι επιλέχτηκε ένα πρόσωπο που δεν είναι της αποδοχής τους για λόγους που δεν αναφέρουν…
    «Υπάρχουν πολλοί λόγοι. Δύο απ’ αυτούς που υπογράφουν με είχαν πάρει τηλέφωνο και με ρώτησαν αν ενδιαφέρομαι για την Υπερνομαρχία. Το γνώριζαν… Οι δύο αυτοί είχαν αυτοπροταθεί στον Αλέκο Παπαδόπουλο. Με αρκετούς έγινε διαβούλευση, απλά τους βολεύει να το αρνούνται…Είχα τονίσει στον κ. Παπαδόπουλο ότι σε ιδεολογικό επίπεδο δεν θα έχουμε πρόβλημα στην μειονότητα και στους χριστιανούς, αλλά θα έχουμε στους παράγοντες και αυτό γιατί θεωρούν ότι δικαιούνται όταν είναι «νεροκουβαλητές» - όπως λένε - 15 χρόνια κάποια θέση. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι τελικά θα λειτουργήσει η ενωτική τάση. Πάντα υπήρχαν αντιδράσεις σε κάτι νέο».

    - Η αντίδραση οφείλεται και στο γεγονός ότι κάποιοι στην μειονότητα παίζουν άλλο ρόλο…
    «Αντιδρούν γιατί δεν τους πέτυχε η σούπα…Είχαν συνηθίσει μέχρι τώρα κάθε κομματική υψηλή θέση να την καταλαμβάνουν οι άνδρες. Σίγουρα ένας σημαντικός λόγος που αντιδρούν είναι και το γεγονός ότι είμαι γυναίκα. Υπάρχουν πολύ ικανά και έμπειρα στελέχη της μειονότητας αλλά δεν δέχομαι ότι και εγώ είμαι άπειρη είμαι κομμάτι της μειονότητας».

    - Πώς βλέπετε τη θέση σας στην Υπερνομαρχία αν εκλεγείτε; Τι θα προωθήσετε, ποιο είναι το πρόγραμμά σας για την περιοχή;
    «Ο Γιώργος Παπανδρέου έκανε τομή για την περιοχή μας. Είναι ιστορική στιγμή. Βάζει στο παιχνίδι νέους ανθρώπους δείχνει έμπρακτα ότι η γυναίκα θέλει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και βάζει στο παιχνίδι και την μειονότητα .
    Γνωρίζετε πολύ καλά την κατάσταση 9 στις δέκα γυναίκες της μειονότητας ζούνε με ψυχοφάρμακα…αυτό κάτι υποδηλώνει. Σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα, χρειάζεται παιδεία και ανάπτυξη η περιοχή μας. Υπάρχουν πολλά προβλήματα με την καπνοκαλλιέργεια, μεταναστεύουν οι άνδρες της μειονότητας και δουλεύουν στα ναυπηγεία, η μεγαλύτερη ανεργία είναι στη γυναίκα. Είναι και μητέρα και πατέρας, δεν μπορεί να βγάλει δίπλωμα αυτοκινήτου, δεν μπορεί να κυκλοφορεί μόνη της, δεν μπορεί να απεγκλωβιστεί από ένα ασφυκτικό οικογενειακό περιβάλλον. Πρέπει να γίνουν πολλά στην μειονότητα. Στην περιοχή μας ζούμε πολύ καλά και είμαστε παράδειγμα αρμονικής συμβίωσης δύο κοινωνιών με διαφορετική κουλτούρα. Οι Αθηναίοι δεν γνωρίζουν και δεν μπορούμε να τους καταλογίσουμε ευθύνες. Φταίνε όμως γιατί ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν να γνωρίσουν τι υπάρχει πέρα απ’ την Αθήνα. Έχουμε και μεις ευθύνες που δεν προβάλλουμε όσο πρέπει την περιοχή μας. Η περιοχή μας έχει μεγάλο πλούτο φυσικό και πολιτισμικό πρέπει να τον αναδείξουμε και να τον αξιοποιήσουμε. Είναι πλούτος η πολυπολιτισμικότητα. Πρέπει να προσπαθήσουμε να της δώσουμε τη θέση που της αξίζει και μεις, εγώ η ίδια, θα προσπαθήσω ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση αυτή όπως βέβαια και για τους άλλους νομούς που συναποτελούν την Υπερνομαρχία».

     
  • At 12:54 μ.μ., Blogger Πάνος

    Φίλε /φίλη, σε ευχαριστώ για το "σχόλιο". Επειδή είναι κρίμα να μείνει θαμμένο εδώ, θα το ανεβάσω σαν κανονικό ποστ.