ι Τα μυστικά του Κόλπου
Πέμπτη, Ιουνίου 01, 2006
Το χριστιανικό Ολοκαύτωμα
Γράφει ο Βλάσης Αγτζίδης

Η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων από το γαλλικό Κοινοβούλιο έχει ιδιαίτερη σημασία. Πρωτίστως, αποτελεί πράξη αποκατάστασης της ιστορικής αλήθειας από το γαλλικό κράτος, το οποίο -στα κρίσιμα χρόνια πριν το '22- ενίσχυσε με κάθε τρόπο την οριστική εδραίωση του τουρκικού εθνικισμού στα πολυεθνικά οθωμανικά εδάφη. Επιπλέον, η πράξη του γαλλικού κοινοβουλίου επαναφέρει στη μνήμη των σύγχρονων κοινωνιών το Χριστιανικό Ολοκαύτωμα που πραγματοποίησε ο τουρκικός εθνικισμός στις αρχές του 20ου αιώνα, μέρος του οποίου υπήρξε η Γενοκτονία των Αρμενίων.

Το παραγνωρισμένο αυτό Ολοκαύτωμα άρχισε το 1914 και ολοκληρώθηκε το 1924 με την περάτωση της Ανταλλαγής των πληθυσμών, αποτέλεσμα της αναθεωρητικής Συνθήκης της Λωζάννης. Θύματα ήταν οι περισσότερες γηγενείς χριστιανικές ομάδες, πλην των λεγόμενων Φραγκολεβαντίνων και των ελάχιστων τουρκοορθόδοξων της Καππαδοκίας. Οι μονοφυσίτες (Αρμένιοι, Ασσύριοι και λίγοι Κούρδοι), οι ορθόδοξοι (Έλληνες στον Πόντο, την Ιωνία, την Καππαδοκία και την Ανατολική Θράκη, καθώς και Άραβες Σύριοι στον οθωμανικό Νότο), οι προτεστάντες (Αρμένιοι και Έλληνες) και οι καθολικοί (Αρμένιοι και Άραβες), ανέρχονταν σε τέσσερα εκατομμύρια περίπου. Μετά το τέλος της μεγάλης ανθρωποσφαγής, λίγες μόνο δεκάδες χιλιάδες παρέμειναν στα πατρικά τους εδάφη. Οι Έλληνες που εξοντώθηκαν την περίοδο αυτή πιθανόν να ανέρχονται σε ένα εκατομμύριο άτομα.

Παρότι το γεγονός αυτό απεκρύβη μετά το '22 από την επίσημη Ελλάδα και παρά το άξενο πολιτικό και ιδεολογικό περιβάλλον, οι πρόσφυγες του '22 διατήρησαν την ιστορική τους μνήμη. Η πρώτη ελληνική ομάδα που διεκδίκησε τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας προερχόταν από τους πρόσφυγες του μικρασιατικού Πόντου. Στις 6 Ιουνίου 1998 πραγματοποιήθηκε Διεθνές Συνέδριο στη Νέα Υόρκη με τίτλο "Genocide of Hellenes of Pontos (1914-1923)" (Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου). Οργανωτές του Συνεδρίου ήταν το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού-Παράρτημα Αμερικής, η Παμποντιακή Ομοσπονδία ΗΠΑ-Καναδά και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι ποντιακών ομοσπονδιών και συλλόγων από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ-Καναδά, την Αυστραλία, τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γεωργία, την Αρμενία, το Καζαχστάν και την Κιργιζία, τη Γερμανία, την Ελβετία, τη Νότια Αφρική και τη Μεγάλη Βρετανία, μαζί με το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και με εκπροσώπους της Βουλής των Ελλήνων, κατέθεσαν Υπόμνημα στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ζητώντας τη διεθνή αναγνώριση.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια ανοίγει το δύσκολο δρόμο για τη διεκδίκηση της διεθνούς αναγνώρισης της συνολικής Ελληνικής Γενοκτονίας που πραγματοποιήθηκε εις βάρος των ελληνικών πληθυσμών της Δυτικής Μικράς Ασίας, του Πόντου και της Ανατολικής Θράκης και την καταγραφή της στη συλλογική μνήμη της Ανθρωπότητας.
 
Έγραψε ο Πάνος - Πέμπτη, Ιουνίου 01, 2006 |


5 Comments:


  • At 9:09 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Ερωτηση που αφορα κυριως το προηγουμενο ποστ σχετικα με τους φορεις του ποντιακου ριζοσπαστικου κινηματος ως "Ιταλους" του Πασοκ ποιοι αναφερονται?
    Ο Βουνατσος? Ο Χαραλαμπιδης, ποιοι?
    Και ως φορεις της εξωκοινοβουλευτικη αριστερας ποιοι?
    Επειδη δεν γνωριζω λεπτομεριες αν ειναι αυτοι, οπως υποθετω, υπαρχει η εξης απορια:
    Οι Λυμπερης, Καλεντεριδης κλπ συμετεχουνε στην κινηση?
    Οι Καραμπελιας, Χρυσανθος, δυκτυο 21 κλπ?

     
  • At 9:36 π.μ., Anonymous Βλάσης

    Ως "Ιταλοί" αναφέρονται όσοι συγκροτούν σήμερα την Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη.

    Από την εξωκοινοβουλευτικη Αριστερά πρόέρχονταν κάποια άτομα που το 1986 θα συναντηθούν με νέους Πόντιους πρόσφυγες από το Καχαζστάν και θα ιδρύσουν στην ΚΑλλιθέα Αττικής ένα μικρό ποντιακό σύλλογο (Αργώ). Το πρώτο δημόσιο κείμενο που έθεσε πολιτικά το ζήτημα της αναγνώρισης της γενοκτονίας κυκλοφόρησε ως προκήρυξη (τυπωμένη σε πολύγραφο) το καλοκαίρι του 1986 και ήταν μάλλον ένα ιδιότυπο μαοϊκό κείμενο με τροστσκιστικές ευαισθησίες (καταδίκη των σταλινικών διώξεων). Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε στο Convoy το χειμώνα του '86 -εάν δε με γελά η μνήμη μου!

     
  • At 9:44 π.μ., Anonymous Βλάσης

    σημείωση: ο δαίμων του τυπογραφείου έγραψε λάθος το "Καζαχστάν" στο προηγούμενο σημείωμα.

    Οσον αφορά τις άλλες ερωτήσεις του "θείου Ισίδωρου", νομίζω ότι οι περισσότεροι είδαν το νέο -τότε- ποντιακό κίνημα με περιέργεια και ίσως να γελούσαν κάτω από τα μουστάκια τους. Βλέπεις, δεν είναι εύκολο όταν προέρχεσαι από μια κοινωνία που διασκεδάζει με τα ρατσιστικά ποντιακά ανέκδοτα, να αντιδράσεις διαφορετικά. Απόδειξη: μέχρι σήμερα οι πορείες που οργανώνονται στις 19 Μάη προς το τουρκικό προξενείο, συμμετέχουν μόνο τα μέλη των ποντιακών συλλόγων. Ενώ οργανώσεις και ομάδες, όπως αυτή του "Άρδην" φυσιολογικά θα έπρεπε να συμμετέχει, εν τούτοις αντιμετωπίζει τα δρώμενα, με ευαισθησία αφενός, αλλά και με μια απίστευτη παγωμάρα!!!

    Πιθανόν, να ζούμε την αδυναμία των πολιτικών υποκειμένων να παραδεχτούν ότι η κοινωνία η ίδια, αυθόρμητα και άτεχνα πολλές φορές, τους προσπερνά!

     
  • At 11:24 π.μ., Anonymous Smyrnios

    Θέλω να σας καταθέσω κάποιες αφελείς ερωτήσεις:

    -Γιατί πολίτες που προέρχονται από την Αριστερά ή τον αναρχικό χώρο δε συμμετέχουν στο κίνημα αυτό και προτιμούν να το εκχωρήσουν στην ακροδεξιά;

    -Γιατί, ενώ θα πήγαιναν με ευχαρίστηση και χαρά σε εκδηλώσεις για τη σφαγή των Ινδιάνων από τους Αγγλοσάξωνες ή για υποστήριξη των σύγχρονων ινδιάνικων κινημάτων (τύπου Ε. Μοράλες), σνομπάρουν και αντιτίθενταιστο κίνημα που θυμίζει τη δική μας γενοκτονία από τον τουρκικό εθνικισμό;

    -Γιατί ενώ συμμετέχουν και κατανοούν το δράμα των λαών της αμερικανικής ηπείρου που προκλήθηκε από τους Ισπανούς αποικιοκράτες του 15ου αιώνα -και τους αγγλοσάξωνες στη συνέχεια, δεν δείχνουν την παραμικρή συμπάθεια για μας -τους Έλληνες της Μικράς Ασίας- που αντιμετωπίσαμε αντίστοιχη βία από τους μουσουλμάνους Οθωμανούς από τον 15ο αιώνα, που θα κορυφωθεί με τη σφαγή μας και την οριστική εκδίωξή μας από τις πατρίδες μας;

     
  • At 11:41 μ.μ., Blogger lupus1453

    αναπαντητω θα μεινει το ερωτημα σου φιλε μου. θεωρουν οτι ειναι σημαντικοτερο να προτοστατισουν σε κινητοποιηση για εναν αναρχικο που πεταξε βρε αδερφε και μια μολοτοφ παραπανω(τσακιρ κεφι) και εκαψε το αμαξακι που εκανες αμοιρε 3 χρονια να πληρωσεις...