ι Τα μυστικά του Κόλπου
Δευτέρα, Ιουνίου 12, 2006
Μια τεράστια χωματερή ιδεών...
Έφτασαν δυο μέηλ που μου κίνησαν την περιέργεια: τι στην ευχή γράφει ο Κώστας Γιαννακίδης στο «Ε» για τα μπλογκ; Αναζήτησα λοιπόν την "Ε" - και ιδού:

1. Όλα μαζί σχηματίζουν μια τεράστια χωματερή ιδεών, όπου χρειάζεται να σκάψεις αρκετά για να βρεις κάτι που αξίζει τον κόπο να διαβάσεις

Αυτό το γράφει ο Κ.Γ. για τα μπλογκ, αλλά έρχεται γάντι στις ελληνικές εφημερίδες – και φυσικά στην «Ε». Κι αν νομίζουν στ’ αλήθεια ότι δεν είναι απλώς μια «χωματερή» (και όζουσα, μάλιστα) ας κόψουν τα DVD και τα χαϊμαλιά και τα μπιχλιμπίδια και θα δουν πόσα απίδια βάζει ο σάκος! Με την ευκαιρία, επειδή έχω ένα γεμάτο χρόνο που παρακολουθώ τη μπλογκόσφαιρα, όχι, δεν είναι τόσο δύσκολο /απίθανο / επίπονο να βρεις στα μπλογκς κάτι που αξίζει τον κόπο να διαβάσεις! Όποιος το γράφει αυτό, απλώς δε γνωρίζει για ποιο χώρο μιλάει. Εδώ και ένα χρόνο, συνέχεια, σε παλιά και καινούρια ιστολόγια, συναντάω συνεχώς κείμενα – διαμαντάκια, τέτοια που είναι απολύτως αδύνατον να τα βρεις στα συμβατικά μέσα – χώρια η δυνατότητα που έχει κανείς να τα σχολιάσει επιτόπου!

2. Μπορεί τα περισσότερα μπλογκς να είναι για πέταμα, αλλά ως σύνολο δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον

Η ελληνική μπλογκόσφαιρα σας ευχαριστεί εκ βάθους καρδίας, αγαπητέ κύριε… Κατά σύμπτωση, η αντίληψη που έχουμε σχεδόν όλοι οι μπλογκεράδες για τις εφημερίδες (ΚΑΙ όσοι δουλεύουν ως δημοσιογράφοι), περιγράφεται επακριβώς με τα λόγια σας – μόνο που οι εφημερίδες δεν είναι πια σε θέση να δημιουργήσουν ΤΙΠΟΤΑ νέο, όντας ανεπανόρθωτα στείρες και κακογερασμένες, εδώ και πολύ καιρό. Προσπαθούν απλώς να συντηρηθούν – και να συντηρήσουν και τους άλλους, με τους οποίους έχουν κοινά (διαπλεκόμενα) συμφέροντα. Τέτοια παρακμή στα μπλογκ δεν υπάρχει - το αντίθετο μάλιστα!

3. Για τον κόσμο της επικοινωνίας είναι σα να φυτεύεις ένα βουνό στην Πλατεία Συντάγματος – ακόμα κι αν είναι κούφιο θα το προσέξεις. Τα blogs έγιναν μόδα

Φυσικά, ο κλασσικός «κόσμος της επικοινωνίας» σπεύδει να ασχοληθεί ξανά και ξανά και δια μακρών με την «κούφια» υπόθεση – αποδεικνύοντας ακόμα μια φορά πόσο σοβαρός είναι…

4. (λίγο παρακάτω): Κάτι συναρπαστικό συμβαίνει κάτω από τη μύτη των συμβατικών μέσων ενημέρωσης.

Παρόλα τα 1,2,3; Μια (από τις πολλές) μορφές του «συναρπαστικού» είναι αυτό που γίνεται ΕΔΩ και που είναι αδύνατον να γίνει στην εφημερίδα: ο άμεσος και ελεύθερος διάλογος.

5. Σήμερα όλοι θέλουν αν διατηρούν blog. … Οι περισσότεροι δεν έχουν τίποτα να πουν και διοχετεύουν στο διαδίκτυο την ανάγκη για έπαρση και επιβεβαίωση. Εκ των πραγμάτων είναι επιθετικοί απέναντι στα συμβατικά μέσα ενημέρωσης και στους δημοσιογράφους

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ… Για να μην αντιγράφω εδώ μια μακριά λίστα με ονόματα και μπλογκς, παραπέμπω στους συνδέσμους των «μτΚ» (στο 80%). Υπάρχουν τουλάχιστον άλλα τόσα ιστολόγια που δεν τα έχω εκεί – χώρια εκείνα που δεν έτυχε να τα επισκεφθώ. Η απόφανση του παντογνώστη δημοσιογράφου είναι …(καλύτερα να μην πω τι είναι!) Όσο για τα συμβατικά μέσα και τους δημοσιογράφους, η πλειοψηφία των ιστολόγων απλώς δε δίνει δεκάρα... Οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους δεν είμαστε "επιθετικοί" από φυσικού μας - τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι εί ναι που επιζητούν συνεχώς και αδιαλλείπτως το ...σιχτίρισμα!

6. …προς το παρόν δε στοιχειοθετούν κάποια καλύτερη πρόταση. Ξεκινούν με την πρόθεση να γίνουν κάτι σαν ‘Ζορρό ιδεών’, αλλά, με εξαίρεση ορισμένες περιπτώσεις, καταλήγουν κακοσχεδιασμένο cartoon του εαυτού τους. Είναι όμως δικαίωμά τους. Κανείς δε σε υποχρεώνει να διαβάσεις το blog τους

Μα, πείτε το και σε μας, τι πίνετε εκεί στην «Ελευθεροτυπία» όταν κάθεστε μπροστά στο πληκτρολόγιο;

7. Δυο τρεις έχουν μεταφέρει τα κείμενά τους σε βιβλίο (Πιτσιρίκος, Κουρούνα, Ν. Δήμου). Αυτό ακούγεται εξαιρετικό όσο και ματαιόδοξο. Ποιοι θα το αγοράσουν; Άλλοι bloggers, που θα το ξεφυλλίσουν με φθόνο.

Εδώ ο σεμνός μπλογκεράς σηκώνει τα χέρια… Αυτές οι φράσεις – επίτευγμα, απλώς δε σχολιάζονται.

*

Επίλογος; Νάταν η *&%^$ βιολί, θα το παίζανε πολλοί…

 
Έγραψε ο Πάνος - Δευτέρα, Ιουνίου 12, 2006 |


72 Comments:


  • At 3:51 μ.μ., Blogger Krotkaya

    κι επειδή εγώ σε φθονώ ακόμα πιο πολύ ξάδερφε, δεν πρόκειται καν να σε αγοράσω! χα!

    μάλλον τους ενοχλεί πάρ α πολύ που ο κόσμος τους γυρίζιε την πλατη κι αποφασίζει να δράσει μόνος του.

    σιχτίρ, καλαμαράδες!

     
  • At 3:54 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Καλα ανηψιε, μην τρελενεσαι κι εσυ με τις μαλακιες του κ δημοσιογραφου και κανεις το ιδιο λαθος μ΄αυτον, παρασυρεσαι δλδ σε γενικους χαρακτηρισμους και δαιμονοποιησεις.
    Δεν υπαρχουν σε εφημεριδες και καλα αρθρα, καλες αναλυσεις, σοβαρα ρεπορταζ?
    Ενταξυ μαγαζια ειναι οι φυλλαδες, συμφεροντα σπρωχνουνε αλλα δεν ειναι...ισωμα!
    Οι φυλλαδες τα μπλογκια, η ΤV ειναι το "μεσον" και ο καθενας κρινεται απο αυτα που ο ιδιος γραφει στο και στο πλαισιο της δυνατοτητας που του παρεχεται.
    Το τιτλο "Μια χωματερη ιδεων" παντως τον βρισκω μαλλον σωστο.
    Με την παρατηρηση οτι στις χωματερες βρισκει κανεις (και) Θησαυρους οπως και αχρηστα ρακη.

     
  • At 4:22 μ.μ., Blogger Ergotelina

    χα,χα..Ιδου ο Πολεμος
    του Δωρεαν με το "επι Πληρωμης"!!

    ...........................
    .....................................

     
  • At 4:23 μ.μ., Blogger skata

    Μάθαν πως γαμιόμαστε... πλακώσανε κι οι γύφτοι!

     
  • At 4:49 μ.μ., Blogger nik-athenian

    Πάνο, άκου και τα ψύχραιμα λόγια του θείου σου...lol.
    Μην τα παίρνεις στο κρανίο.
    Αντί να λες γενικά "οι δημοσιογράφοι", μίλα για τα αμαρτωλά μαγαζιά τους.
    Το μαγαζί του Λ. Το μαγαζί του Μπ. Το μαγαζί του Τεγ. κ.λ.π.
    Έπειτα, όσο κι αν η πλειοψηφία των γραφτών τους είναι κατευθυνόμενη, θα ήθελα να διαβάσω που ωθούν το κάθε τρέχον ζήτημα της Ελληνικής και διεθνούς πραγματικότητας.
    Για να ξέρω βρε αδερφέ που το πάνε κάθε φορά οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης.

     
  • At 5:04 μ.μ., Blogger Πληρωμένη πένα

    Έχω παρατηρήσει πως οι πιο «διάσημοι» bloggers αναλώνονται πια στο να γράφουν για τα ίδια τα blogs, για το παγκόσμιο φαινόμενο και πάει λέγοντας. Κάτι σαν διαρκής αναπαραγωγή του τίποτα δηλαδή. Το αν είναι φαινόμενο και το τι αποτελέσματα θα φέρει θα το δείξει η πορεία. Αν και αγαπώ τα blogs και διατηρώ blog ο ίδιος από το 2003 (στο Pathfinder), έχω κατακρίνει πολλές φορές τα μέσα που τρέχουν να αναλύσουν το «νέο φαινόμενο» και να του δώσουν διαστάσεις ανύπαρκτες. Στην Ελλάδα τα blogs είναι μόδα, δεν είναι κανενός είδους επανάσταση. Μακάρι να προκύψει κάτι καλό από το θέμα αλλά είναι ακόμα νωρίς για να το κρίνουμε. Απλώς γράφουμε κάποια πράγματα που θέλουμε να εκφράσουμε και οι άλλοι τα διαβάζουν αυτό είναι όλο.

     
  • At 5:06 μ.μ., Blogger ιχνηλάτης

    Πάνο, όταν χθες σου έγραψα Δες το αφιέρωμα στο " Ε " και μετά τα λέμε, αυτό ακριβώς εννοούσα.
    Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση οι χαρακτηρισμοί του δημοσιογράφου για τους μπλογκερς. Είναι φανερό από το όλο κείμενο ότι ο άνθρωπος βλέπει τους μπλογκερς ανταγωνιστικά, και με μια ανεξήγητη εμπάθεια.
    Θα ήταν ενδιαφέρον πάντως να μας εξηγήσει η Ελευθεροτυπία πως είναι δυνατόν την ίδια μέρα στο ένα ένθετο της να δημοσιεύει αφιέρωμα σε μπλογκερς που κρίθηκαν από εκδοτικό οίκο αρκετά αξιόλογοι ώστε να εκδοθούν τα κείμενα τους σε βιβλία, και στο άλλο ένθετο της να δημοσιεύει ένα άλλο αφιέρωμα που θεωρεί την μπλογκόσφαιρα χωματερή ιδεών..

     
  • At 5:14 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    Πάνο,εγώ μπλόγκ δέν έχω ,ούτε θέλω να αποκτήσω!
    Εγραφα φανατικά στο μπλόγκ τού Μιχάλη Μητσού γιατί είναι μία γλύκα άνθρωπος!
    Τώρα κάνω μιά βόλτα στίς ελεύθερες ώρες και εχω σημειώσει κάποια μπλόγκς (λίγα)πού με ενδιαφέρουν.
    Μπορώ από τήν μεριά μου καί μόνο να απαντησω στον Γιαννακίδη καί να τού πώ ότι ναί,βεβαίως,έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο πού δέν ξέρουμε τι να τόν κάνουμε καί ασχολούμαστε με αυτά !Εγώ προσωπικά ΚΑΙ διαβάζω ,και ακούω μουσική και παρακολουθώ κινηματογράφο και φτιάχνω γλυκό τού κουταλιού βύσσινο
    γιατί βεβαίως έχω ελεύθερο χρόνο.
    Αυτό είναι όλο κι όλο!!!!!

     
  • At 5:39 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    πρός τόν Πάνο και τον (φίλο πιά)Ιχνηλάτη.
    Αυτό πού εμένα θα μού έκανε εντύπωση δεν είναι πώς αντιμετωπίζει τήν κατάσταση ο Γιαννακίδης.
    ΑΥΤΟ πού μού κάνει εντύπωση είναι το πώς σκέφτεται γιά τούς άλλους και ο λόγος (γλώσσα)πού χρησιμοποιεί.
    Δυστυχώς όμως τέτοιο λόγο και τέτοια γλώσσα και παρόμοια σκέψη γιά τούς άλλους εχω δεί ΚΑΙ μέσα στα μπλόγκς.
    (ελπίζω να μπόρεσα να γίνω κατανοητή)

     
  • At 5:47 μ.μ., Blogger Tolisbak

    Προς τους μπλόγκερς που έλαβαν τα mail του Γιαννακίδη: Αγνοήστε τον.

     
  • At 6:11 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Το να λέει κάποιος ότι οι δημοσιογράφοι μπορεί και να ζηλεύουν τα μπλογκ, αυτό είναι μεγαλομανία και σχιζοφρένεια, γιατί το αναγνωστικό κοινό των μπλογκ είναι αστείο ποσοτικά και συνήθως είναι....μπλόγκερ.Τα κείμενά τους παιδαριώδη...Τέσσερεις πέντε εξαιρέσεις (πιτσιρίκος κ.α.) δεν αναιρούν τον κανόνα.
    Στην Αμερική, τα μπλογκ είναι πιο σωστά γιατί είναι τα περισσότερα πολιτικού σχολιασμού, και μερικοί δημοσιογράφοι έχουν μπλογκ μεγάλης αναγνωσιμότητας. Ήταν όμως δημοσιογράφοι. Δεν πήγαν σαν αποτυχημένοι στα μπλογκ μπας και κάνουν κατάσταση στο διαδίκτυο... Εδώ όμως είναι όπως τα λέει ο Γιαννακίδης. Χωματερή ιδεών, και πολύ επιεικής είναι...

     
  • At 7:00 μ.μ., Blogger Πληρωμένη πένα

    Εντάξει, διάβασα όλο το άρθρο. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα έχετε πάρει τόσο άσχημα. Διάβασα και το σχετικό θέμα του πιτσιρίκου και απόρησα. Εντάξει, ο συντάκτης λέει την άποψή του, μπορεί να διαφωνεί σε μερικά θέματα αλλά δεν είναι τελείως αρνητικός. Η αλήθεια είναι πως μας λείπουν μερικά Blogs με κάποιο πιο ειδικευμένο περιεχόμενο. Ίσως θα πρέπει να δούμε πιο εποικοδομητικά την κριτική αντί να σπεύσουμε να δείξουμε τα δόντια μας.

     
  • At 7:33 μ.μ., Blogger Πάνος

    Δεν τα βάζω γενικά με τις εφημερίδες - οι εφημερίδες είναι τελειωμένη υπόθεση για μένα, χρόνια τώρα. Συνέβη μόνο του - από τα 13 μου και για δεκαετίες υπήρξα καθημερινός αναγνώστης. Τώρα, δε με τραβάνε, βρε αδερφέ! Μόνο που βλέπω αυτά τα "πακέτα" με τα DVD, τα λάιφ-στάιλ περιοδικά και τα υπόλοιπα τσουμπλέκια, να πιάνουν ολόκληρο το πάτωμα στο ψιλικατζίδικο, ανακατέβομαι! Και θέλουν και 2,5 ή 3 ευρώ!

    Όχι, αυτό το πράγμα δεν είναι "Τύπος", τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ. Φυσικά στις εφημερίδες γράφουν ένα σωρό αξιόλογοι σχολιαστές, αλλά τι να το κάνεις; Τους τρώει η σαβούρα...

    *

    Με τους δημοσιογράφους δεν έχω τίποτα, πρέπει κι αυτοί να βγάλουν το ψωμί τους, άλλωστε. Τα "μαγαζιά" αρνούμαι να χρηματοδοτήσω, μόνο κατ' όνομα είναι "εφημερίδες". Ούτε ενημέρωση προσφέρουν, ούτε έρευνες κάνουν - και τα άρθρα γνώμης είναι θαμμένα μέσα σε τόνους σαβούρας...

    *

    Όλο αυτό το όργιο της σπατάλης καλύπτεται από την "ατέλεια δημοσιογραφικού χάρτου"; Αν ναι, πρόκειται για σκάνδαλο!

    *

    Όλες οι απόψεις των φίλων που άφησαν σχόλιο είναι απολύτως σεβαστές, αν και είναι προφανές οτι εκφράζονται αντιδιαμετρικά αντίθετες απόψεις. Γιατί όχι;

    *

    Προσωπικά δεν υπερτιμώ τα μπλογκ, ούτε τα θεωρώ κανενός είδους επανάσταση / εξέλιξη της ανθρωπότητας κλπ - είναι αστείο να λέμε κάτι τέτοιο. Αλλά και η προσέγγιση που λέει ότι δεν έγινε και τίποτα, είναι εξίσου λάθος.

    *

    Αγαπητέ "ανώνυμε" (6.11μμ) διευκρινίζω οτι ποτέ εγώ δε μίλησα για ζήλια κλπ - το θεωρώ αστείο. Μίλησα όμως για κάποιους που δε γνωρίζουν επαρκώς το θέμα και επιπλέον το προσεγγίζουν με απίστευτη οίηση και ανεξήγητη κακότητα. Κι εδώ που τα λέμε, τι ζητάς στις χωματερές των ιστολογίων βρε αδερφέ; Μείνε στα αρωματισμένα σαλονάκια των εφημερίδων - και θα είμαστε όλοι ευχαριστημένοι!

    *

    Constantin, ο συντάκτης σε άλλα σημεία είναι θετικός και σε άλλα αρνητικός - όπως τύχαινε... (ας μη το αναλύσουμε περισσότερο - όποιος διαβάζει προσεκτικά, καταλαβαίνει) Δεν πρέπει να γίνεται κριτική από τα μπλογκ σε κάποιον που κάνει (στην εφημερίδα του) κριτική στα μπλογκ; Αυτό θα συμβεί μόνον όταν τα ιστολόγια κλείσουν... Ως τότε, ας το έχουν υπόψη τους οι επαγγελματίες - πως μπορεί να υπάρξει αντίλογος και μάλιστα άμεσος!

     
  • At 7:53 μ.μ., Blogger Art Attack

    Εγω παλι θα σταθω στο: Επίλογος; Νάταν η *&%^$ βιολί,
    Γιατι δεν γραφεις δηλαδη τη λεξη ΠΟΥΤΣΑ, φοβασαι μην ερθει κανενας αρχισυντακτης και σου κοψει το κειμενο η ειναι σπουδη πανω στην σεμνοτυφια? Αν ναι τοτε μη γραφεις καθολου την προταση!

    Επισης συμφωνω με τον δημοσιογραφο, τα περισσοτερα μπλογκ ειναι κακογραμμενα και χωρις κανενα ενδιαφερον.Μαλακιες απο δω κι'απο κει, ναχαμε να λεγαμε.Πιο πολυ επικρατει η αναγκη να επικοινωνησουν με καποιον παρα η αναγκη να καταθεσουν καποια ανησυχια τους,να εκφραστουν για οτιδηποτε η να μας δειξουν κατι καινουργιο.Αναμασημενα και χιλιοειπωμενα πραγματα, τις περισσοτερες φορες με αντικειμενο που ενδιαφερει το πολυ καποια κομμωτρια η αλλον μεροκαματιαρη χωρις ιδιαιτερα ενδιαφεροντα, που δεν εχει ανοιξει ποτε καμια εφημεριδα η καποιο περιοδικο.
    Και κατι τελευταιο, εσεις οι περισσοτεροι που θεωρειται καλα καποια μπλογκ και ταχα μου με καλο λογο κλπ, αν ολοι αυτοι επαιρναν τις σημειωσεις τους χωρις την ταμπελα του μπλογκερ (που χαιρουν τις εκτιμησης λογω του οτι ειναι της μοδας και οχι για κανενα αλλο λογο) εξω στην αγορα δεν θα πιανανε μια.Το πολυ-πολυ να τους βαζανε να γραφουν αγγελιες.
    Μη τρελαθουμε τωρα επειδη μας δοθηκε ενα βημα να νομιζουμε οτι γιναμε και καποιοι η οτι κανουμε καμια επανασταση, χαλαρα, ας ξεκαβαλησουμε
    και λιγακι το καλαμι.Και κυριως να ξεκαβαλησουν μερικοι μερικοι, οι οποιοι για τον ενα η το βητα λογο αναφερθηκαν τα μπλογκ τους στα media, τα οποια φυσικα το σκοπο τους εξυπηρετουν, δηλ. την αναφορα ενος μαζικου γεγονοτος και οχι γιατι πισω απο τα μπλογκς ανακαλυψαν καποιον νεο Χεμινγουει!
    Ετσι παιδια μου? Αντε γιατι μετα απο ενα χρονο που δεν θα μας θυμαται κανεις και ολοι θα μας εχουν ξεχασει (μ'αρεσει που χρησιμοποιω και ορους ομαδας, λες και ειμαστε καμια καστα ξαφνικα) δεν ξερω κι'εγω ποσοι θα αντεξουν να ξαναγυρισουν στη πεζη καθημερινοτητα τους!

     
  • At 7:59 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Αγαπητέ ιστολόγε,δεν είπα ότι εσύ φθονείς, αλλά σε μερικά σχόλια ήταν φανερό πως θέλαν να δώσουν αυτή τη πρόθεση στον Γιαννακίδη. Και αυτό με συγχωρείς αλλά είναι σχιζοφρένεια. Τι να ζηλέψουν οι δημοσιογράφοι? Πενήντα αναγνώστες?
    Το δικό σου μπλογκ ίσως είναι από τα μοναδικά αξιόλογα. Και αυτό το λέω χωρίς όρεξη να σε καλοπιάσω, δεν με ξέρεις δεν σε ξέρω, δεν πρόκειται να συναντηθούμε, ανώνυμος είμαι εδώ, και δεν είμαι καν μπλόγκερ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ! (βιάστηκες...).
    Ο Γιαννακιδης περιγράφει τη κατάσταση όπως είναι. Αν συντεχνιακά κλείνουν κάποιοι τα μάτια τους μπροστά στην αλήθεια, τότε το επιπεδο των ελληνικών μπλογκ θα παραμείνει άθλιο.
    Στον τύπο υπάρχει πολύ σαβούρα, σύμφωνοι, αλλά υπάρχει και ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και ΚΑΛΟΓΡΑΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ ΜΕ ΑΠΟΨΗ (και μη μου πείτε ότι ενημερωνόσαστε από τη τηλεόραση...).
    Εδώ τι υπάρχει? αστεία ημερολόγια και αποτυχημένες συγγραφικές απόπειρες, μην γελιόμαστε τώρα...Ο καθένας είναι ελεύθερος να μπει και ν απει το κοντό του και το μακρύ του. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, έτσι μαζεύεται η χωματερή, και πρέπει να περάσεις τρείς μέρες για να βρεις κάτι αξιόλογο...
    Μακάρι το άρθρο του Γιαννακίδη, να γίνει αφορμή για να κάνουν την ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ τους οιμπλόγκερ και να γίνουν πιο σοβαροί...

     
  • At 8:08 μ.μ., Blogger Πάνος

    art,
    πολύ απλό: αν ανατρέξεις στα πρώτα ποστ των "μτΚ" θα διαπιστώσεις πως όλες οι λέξεις γραφόντουσαν κανονικά. Όταν διαπίστωσα ότι κάποιοι ερχόντουσαν στα "μτΚ" δίνοντας στις μηχανές αναζήτησης λέξεις- κλειδιά για τσοντοσελίδες, είπα να μην τους ταλαιπωρώ τους ανθρώπους και χάνουν την τζάμπα ώρα τους. Πάντως η σωστή λέξη δεν είναι "πούτσα" αλλά "ψωλή" - με την πούτσα δε βγάζεις τις όμορφες συνηχήσεις του "λ" που εξασφαλίζουν η ψωλή και το βιολί.

    *

    Για τα υπόλοιπα κανένα πρόβλημα, όπως είπε και ο μεγάλος Κλιντ Ίστγουντ - ο καθένας έχει από μιαν άποψη! Νομίζω όμως πως το "κουμπί" δεν είναι στην αξιοσύνη του κάθε μπλόγκερ (βλέπουμε το δέντρο), αλλά στη συνολική αξιολόγηση του φαινομένου (βλέπουμε το δάσος), το οποίο μάλλον θα έχει περαιτέρω εξέλιξη...

     
  • At 8:28 μ.μ., Blogger Πάνος

    Αγαπητέ "ανώνυμε" (7.59μμ),
    κανονικά δεν πρέπει να υπάρχει καμιά "αντίθεση" ανάμεσα σε μπλογκ και εφημερίδες - ο κεθάνας κάνει τη δουλειά του και έχει το ελάχιστο ή πολυπληθές κοινό του.

    Να όμως που οι εφημερίδες βρήκαν θέμα - και δόστου απανωτά δισέλιδα ή πολυσέλιδα για τα μπλογκ. Το κείμενο του Γιαννακίδη είναι το πιο φιλόδοξο απ' όσα έτυχε να έχω δει ως τώρα, αλλά ...ξαναδιάβασε σε παρακαλώ τις φράσεις που έχω απομονώσει στο ποστ - δε νομίζω πως τον αδίκησα στο παραμικρό, ο ίδιος πάει γυρεύοντας!

    *

    Σχετικά με αυτά που λες για τα ιστολόγια, θα τα σεβαστώ απολύτως αν μου πεις πως έχεις διαβάσει (όχι με μια επίσκεψη...) Αθήναιο, Ιστολόγιο, Κουρούνα, Πιτσιρίκο, Μιραντολίνα, το Χημείο, Αδερφή, Ψιλικατζού, Γιώργο Στρατή, Διαταραχές, Κουκουζέλη, Άωρον, Λαμπρούκο, Ροϊδη, Γέφυρες, Vita Monderna, Dont kiss the frog, old boy, main menu, allu fan marx, Χοιροβοσκό, Δύοντα-Ανατέλλοντα, ανεμομαζώματα κλπ κλπ -ΧΩΡΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΦΥΝΤΑΝΙΑ που κατέφθασαν τις τελευταίες βδομάδες!

    Αν τους ξέρεις όλους αυτούς, καλώς, δεν έχω να προσθέσω τίποτα - ας μείνει ο καθένας με τη γνώμη του. Αν όχι, φρόντισε να τους διαβάσεις και τα ξαναλέμε...

     
  • At 8:44 μ.μ., Blogger cyrusgeo

    Δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να υπάρχει "κριτήριο αξιολόγησης" σ' ένα εντελώς ελεύθερο μέσο, όπου μπορεί να συμμετέχει ο καθένας.

    Και άντε να μην ανοίξω το στόμα μου για τα "κριτήρια αξιολόγησης" σε εφημερίδες, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, περιοδικά, εκδοτικούς οίκους και δισκογραφικές εταιρίες...

     
  • At 8:50 μ.μ., Blogger Πάνος

    (άσχετο)
    Σχολιαστή, δες το σχόλιο που ήρθε στο δικό σου κομμάτι για την υποθαλάσσια

     
  • At 8:55 μ.μ., Anonymous xpsilikatzoy

    Ως άνθρωποι του πνεύματος, οφείλετε να αργείτε σήμερα.
    Τα λέμε αύριο.

    :P

     
  • At 8:59 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    Όι ανθρωποι πού γράφουνε πάντα τσακώνονται!!!!!!!
    ΓΙΑΤΙ?
    Για την καρδιά τού αναγνώστη!!!!

     
  • At 9:09 μ.μ., Blogger raffinata

    αφού δεν ξέρουν να σκάβουν, γιατί μπαίνουν στις χωματερές και λερώνουν τα παπούτσια τους;
    αυτάαααα και ξαναγυρνάω στο "κομμωτήριό" μου...

     
  • At 9:53 μ.μ., Blogger Art Attack

    Σου ζητω συγγνωμη που βιαστηκα να σε κρινω ως προς το πρωτο σκελος.

    Οσο για το δευτερο εχει δικιο ο μεγαλος Κλιντ Ίστγουντ, ολοι εχουμε τη γνωμη μας, και αν κρινω και απο τα μπλογκ που ανεφερες ακομα πιο δικιο ειχε η μεγαλη Κοκο Σανελ που ελεγε πως με το γουστο γεννιεσε, δεν το αποκτας!

     
  • At 10:06 μ.μ., Anonymous ο θειος

    "Οι γνωμες ειναι σαν τις κωλο@@υπιδες, ο καθενας εχει απο μια, τουλαχιστον"
    (παλια παροιμια των υπαξιωματικων του 6ου Στολου)


    ΥΓ1 εκτος απο τις ειναι παραπλανητικες.
    ΥΓ2 το ιδιο ισχυει και με τις δικαιολογιες.

     
  • At 10:33 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    θα συμφωνήσω ότι ο Γιαννακίδης είναι οξύς στις εκφράσεις του, όμως έχει δίκιο. Η πλειοψηφία των ελληνικών μπλογκ είναι σαβούρα. Μπορεί να αλλάξει αυτό. Και εκεί στοχεύουν παρόμοια άρθρα. Αν ζει κανείς με την φενάκη ότι η κατάσταση είναι ωραία, τότε δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα.
    Και όσο οξύς και αν είναι ο Γιαννακίδης, αυτό δεν σημαίνει πως έχει κακή προαίρεση.
    Αν δεν μας αρέσει μια κριτική δεν σημαίνει πως πρέπει να βρίζουμε αυτόν που την έκανε...ειδικά αν λέει και αλήθεια...
    Εγώ ανέφερα τα μεγάλα (και σοβαρά) αμερικάνικα μπλογκ που τα κρατάνε δημοσιογράφοι. Να μου πεις ότι αυτά μπορούν να συναγωνιστούν τις εφημερίδες, αυτό έχει λογική μέσα του. Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι αξιοθρήνητη όμως. Και να μου πεις ότι οι εφημερίδες νοιώθουν ανταγωνιστικά προς τα μπλογκ, τότε μιλάμε για φαντασίωση στη καλύτερη περίπτωση και σχιζοφρένεια στη χειρότερη.
    Τι να φοβηθεί μια εφημερίδα με τιράζ εκατοντάδων χιλιάδων φύλλων μπροστά σε 50 αναγνώστες που αλληλοδιάβαζονται (μπλόγκερ συνήθως -γιάννης κερνάει , γιάννης πίνει)
    Και το επίπεδο των κειμένων τις πιο πολλές φορές εκτός από εξαιρέσεις είναι άθλιο.
    Απο τα μπλογκ που είπες, διαβάζω προσεχτικά Πιτσιρίκο και Ιστολόγιο και είναι υποδειγματικά στο είδος τους. Τα υπόλοιπα, τα έχω διαβάσει ευκαιριακά και αν (αλλά με το να μην μου δημιουργήσουν την επιθυμία να ξαναμπώ και αυτό κάτι λέει, έτσι? όμως μπορεί να είναι αξιόλογα, δεν αποκλείεται)

     
  • At 10:49 μ.μ., Blogger Πάνος

    art,
    αν εμφανιζόταν στο χωριό μου μια κυρία (που τη έλεγαν) Κοκό, θα γινόταν μεγάλος χαβαλές. Χωριαταραίοι, τι περιμένεις...

     
  • At 10:54 μ.μ., Blogger artfarted

    "Όλα μαζί σχηματίζουν μια τεράστια χωματερή ιδεών, όπου χρειάζεται να σκάψεις αρκετά για να βρεις κάτι που αξίζει τον κόπο να διαβάσεις"


    Αυτό εύκολα συνάγεται και για τις εφημερίδες και για τα glossy περιοδικά και για την τηλεόραση (και για τα φρούτα και τα λαχανικά στους πάγκους!).

    Πάντως υπάρχει μια αντίφαση στη συγκεκριμένη πρόταση που προδίδει έναν ίστρο αντιπάθειας του συγγραφέα και την προκατάληψή του για ιδέες που δεν του ανήκουν: "χωματερή ιδεών".
    Οι ιδέες είναι τα μόνα αγαθά που δεν καταλήγουν σε χωματερές.

     
  • At 10:55 μ.μ., Anonymous ο θειος

    Φυντανιδη (ανωνυμε) ασ΄τις πουστιες!

     
  • At 10:58 μ.μ., Blogger Πάνος

    Είπε ο "ανώνυμος":

    Η πλειοψηφία των ελληνικών μπλογκ είναι σαβούρα

    Και οι εφημερίδες, τα κανάλια, τα πανεπιστήμια, τα σχολεία, η Τοπική Αυτοδιοίκη, οι Βουλευτές, τα καφέ, οι διαφημιστικές εταιρείες, οι εκκλησίες, τα στρατά, τα σουπερμάρκετ, οι καλλιτέχνες, οι διανοούμενοι... στην πλειοψηφία τους "σαβούρα" είναι!

    Τα μπλογκ (αντίθετα με ΟΛΟΥΣ τους άλλους) δε σου χρεώνουν τον κούκο γι' αηδόνι και δε σε υποχρεώνουν (με προφανείς και αφανείς τρόπους) να έχεις συναλλαγή μαζί τους. Επιπλέον, σου δίνουν τη δυνατότητα να τους την πεις, άμα δε σ' αρέσουν! Λίγο είναι;

     
  • At 11:03 μ.μ., Blogger Rodia

    Το ζουμί πάντως είναι ότι με όποιο τρόπο κι αν σχολιάσουν οι εφημερίδες τα blogs, θετικό ή αρνητικό, καλό κάνουν! Επειδή κάνουν γνωστή την ύπαρξή τους στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό.

    ..και.. νομίζω πως οι εφημερίδες έχουν -ακόμη, στην Ελλάδα- περισσότερους αναγνώστες από τα βιβλία και το διαδίκτυο..

    :-)

    Α! Ισως ο κ. Γιαννακίδης να προετοιμάζει το έδαφος, ώστε να είναι εύφορο όταν ανοίξει το δικό του blogάκιον!;-)

     
  • At 11:11 μ.μ., Anonymous "Φυντανίδης"

    Καλά τις αφήνω τις πουστιές. Αφού με πήραν χαμπάρι...
    Ο ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΙ.
    Ναι το έχουν το καλό αυτό. Συμφωνώ. Θα ήταν πραγματικά καλό όμως αν υπήρχε και η ανάλογη ποιότητα. ¨Οταν τα περισσότερα γραφουν άχρηστα ή κακοβαλμένα πράγματα, τότε τι να την πει ο ένας στον άλλον και για ποιο λόγο? Κοροιδία είναι......
    Δεν είμαι αρνητικός στα μπλογκ, για αυτό έφερα και παράδειγμα πολλά αμερικάνικα μπλογκ. Είμαι αρνητικός στο όπως είναι ΤΩΡΑ...
    Και ναι και οι εφημερίδες έχουν σαβούρα, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ...Στα μπλογκ έχει γίνει ο κανόνας. Και καλό είναι να αλλάξει.
    Μην βλέπετε παντού κακή προαίρεση, όταν γίνεται αρνητική κριτική. Μπορεί απλά να λέει την αλήθεια. Δεν πρέπει να αλλάξει η κριτική αλλά αυτό που είναι σάπιο στο βασίλιο της Δανιμαρκίας.
    Και το σάπιο στις εφημερίδες ΔΕΝ αλλάζει.Το δεχόμαστε όπως δεχόμαστε και τα καλά τους, την όποια ενημέρωση αλλά και τους σοβαρούς αρθρογράφους που είναι αρκετοί...
    Στα μπλογκ το σάπιο μπορεί να αλλάξει πιο εύκολα, και αυτό είναι υπέρ του.
    Αρκεί να το δει κανείς όμως...
    Γιατί είναι που είναι τραγικά λίγο το κοινό που πάει στο διαδίκτυο να διαβάσει (στην ελλάδα) , αν διαβάζει και συνεχώς "γειά σου Γιάννη τι κάνεις,κουκιά σπέρνω", την έχει κάτσει άσχημα η φάση από την αρχή...

     
  • At 11:19 μ.μ., Anonymous Ισιδωρος

    Σεραφειμ, τι εγινες ρε ψυχη, χαθηκαμε!
    Τον Μητσαρα τον βλεπεις?
    Τη Σουλα?

     
  • At 11:20 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    Αγαπητέ Πάνο,όπως έχεις καταλάβει τήν κατάσταση σε αυτό το μπλόγκ τήν ελέγχει ο Θείος Ισίδωρος!
    Ας το παραδεχτούμε όλοι!

     
  • At 11:20 μ.μ., Anonymous Στράτος Φουντούλης

    είμαστε στην αυγή νέων δεδομένων στο χώρο της ενημέρωσης και κυρίως της έκφρασης.

    όποιος το καταλάβε καλώς.
    (τα ΜΜΕ το έχουν καταλάβει...)

    Ροδιά γειά σου, είμαι ο Στράτος του e-περιοδικό Στάχτες...Που μας τιμά η παρουσία κειμένου σου εδώ και καιρό...

    Φίλε Πάνο δες το περιοδικό κάνοντας κλικ στ'όνομά και είσαι και εσύ ευπρόσδεκτος, αν φυσικά το επιθυμείς. Τα κείμενά σου θα με ευχαριστούσαν

    Ερασιτέχνης με μεράκι είμαι εδώ και πάνω από 3 χρόνια.

    Στράτος Φουντούλης
    Ζωγράφος
    Βρυξέλλες.

     
  • At 11:22 μ.μ., Anonymous "φυντανίδης" (ανώνυμος)

    Σούλα λένε τη σκυλίτσα μου , πώς το ξέρεις???

     
  • At 11:39 μ.μ., Blogger roidis

    φίλε Πάνο,
    εγώ είπα στον Στράτο από τις Στάχτες να σε επισκεφθεί...

     
  • At 12:08 π.μ., Blogger Rodia

    Κάτι ακόμα: Το σημαντικό είναι η επικοινωνία των εγκεφάλων τόσων πολλών ανθρώπων, πράγμα αδύνατο να συμβεί σε παλιότερες εποχές. Και η ανταλλαγή ιδεών και πληροφοριών φυσικά σε χρόνο dt...

    Γεια σου Στράτο! Θα στείλω κι άλλο! Νά'σαι καλά που με θυμήθηκες!:-))

     
  • At 12:09 π.μ., Blogger Πάνος

    artfarted,
    πολύ σωστή επισήμανση, αν και ορισμένες ιδέες (πχ ολοκληρωτισμός, φονταμενταλισμός, ρατσισμός κλπ) είναι όντως για τη χωματερή

    *

    Ανώνυμε (Φυντανίδη)
    μην παρεξηγείς το θείο Ισίδωρο. Λόγω ηλικίας (73) και ταμπεραμέντου (ΕΞΙ διαζύγια, δεκατρία χρόνια φυλακή στις χώρες του Παραπετάσματος, έντεκα εξώγαμα...) μπορεί να λέει και μια κουβέντα παραπάνω, όποτε γουστάρει.

    *

    Στράτο,
    επισκέφτηκα τις "στάχτες" - ευχαριστώ για την πρόσκληση. Σε λίγες μέρες θα έχεις κάτι από μένα.

    *

    Ροϊδη - ευχαριστώ.

    *

    Μαριέλε,
    ο Θείος Ισίδωρος αισθάνεται σαν στο σπίτι του - και καλά κάνει. Τι αξία θα είχαν τα "μτΚ" αν δεν υπήρχαν μερικοί φίλοι (με γούστο) που να ευχαριστιούνται να έρχονται και να κάνουν παιχνίδι;

    *

    Ροδιά,
    ποιός ξέρει; Ο κ. Γιαννακίδης πήρε (στο ίδιο "Ε") και μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη από τον μεγάλο μαθηματικό Δημήτρη Χριστοδούλου. Άρα, έχει τα φόντα να γίνει μπλόγκερ...

    (ελπίζω να πιάνει το μήκος κύματος αυτό το παιδί - και να μη μας πάρει όλους με τη σειρά για ανθρωποφάγους...)

     
  • At 12:12 π.μ., Blogger nik-athenian

    Ρε συ θείο, άσε τον Σεραφή και πες μας τι λένε οι πληροφορίες σου: Ποια καινούργια εξαγορά ετοιμάζεται να σκάσει στα ΜΜΕ;
    Τα μπλόγκια δεν μιλάνε γι αυτά.

     
  • At 12:35 π.μ., Anonymous ο θειος

    Η αγια μητερα Εκκλησια του κυριου εξαγορασε το ΕXTRA TV (για τους απληροφορητους) και ο Απολλων Καλαμαριας εκλεισε με τον Αλμπαν Μπούσι για ενα χρονο.
    Κατα τα λοιπα στασιμοτης.

     
  • At 1:28 π.μ., Blogger ViSta

    Λοιπόν εγώ είμαι πάλι πολύ ηλίθια και όσο και να διαβάζω το κείμενο, όσο και να προσπαθώ να καταλάβω τα επιχειρήματα, δεν καταλαβαίνω προς τι η αναστάτωση.
    Ποιός είπε ότι τα blogs επιχειρούν να κάνουν την επανάσταση;
    Ποιός είπε ότι ΠΡΕΠΕΙ τα blogs να έχουν δημοσιογραφικό περιεχόμενο;
    Επειδή κάποιον ενδιαφέρουν μόνον αυτά με δημοσιογραφικό περιεχόμενο δεν σημαίνει ότι μπορεί να τα κρίνει όλα με βάση αυτό το κριτήριο.
    Συγνώμη βρε παιδιά, αλλά μην τρελαθούμε και όλας.
    Ποιός είπε πως θεωρούμε τους εαυτούς μας αυθεντείες;
    Ερασιτέχνες ήμαστε, και κάνουμε το hobby μας, ψάχνουμε ένα τρόπο έκφρασης, επικοινωνίας και εκτόνωσης. Βεβαίως ενημερωνόμαστε και μέσα από τα blog, και αρκετά θέματα ίσως μπορεί ένας "απλός" blogger να τα εξηγήσει καλύτερα από ότι ένας πολιτικός (που έχει συμφέρον να είναι υποκειμενικός), μια εφημερίδα (που σίγουρα ενδιαφέρεται να έχει υψηλή κυκλοφορία) ή μια τηλεόραση που δεν θέλει να θίξει κάποιες εταιρίες που θα μπορούσαν να ανακαλέσουν τυχόν διαφημίσεις.

    Δημοκρατία και πλουραλισμός.
    Αυτά μου αρέσουν στην ζωή πέρα από το internet,
    αυτά μου αρέσουν και μέσα σε αυτό.

    Και τι να πω; Αν κάποιος τα ονομάζει χωματερή, άποψή του. Δεν θα κάτσω να σκάσω. Δεν συμφωνώ, αλλά δεν με ενδιαφέρει και να του αλλάξω την γνώμη.
    Δημοκρατία και πλουραλισμός.-
    Την καλησπέρα μου.

     
  • At 1:45 π.μ., Blogger Μάρκος

    Γνωστός κομπλεξικός ο Γιαννακίδης. Επαρχιώτικο πνεύμα και αυταρέσκεια. Ό,τι δεν είναι δικό του το σφάζει με το βαμβάκι. Ιδίως τις απόψεις. Τώρα το κάνει και με τα μπλόγκια. Είμαι πολύ νέος σ' αυτά αλλά γουστάρω. Για να τα λέει έτσι άρα κάτι καλό υπάρχει!

    Χαιρετώ σε!

     
  • At 3:22 π.μ., Blogger skata

    Η σαβούρα είναι σχετική. Υπάρχουν άνθρωποι που ψάχνουν για σαβούρα. Το ίντερνετ όλο είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό σαβούρα.

    Και αν θυμάται κανείς ας μου πει αν στην "παγκόσμια ιδρυτική διακύρηξη των μπλογκς" υπήρχε καμιά υπόσχεση να έχουν λογοτεχνική αξία ή να υπακούουν σε κάποιους κανόνες ή να υπόκεινται σε οποιαδήποτε αξιολόγηση από ανθρώπους που βρίσκονται σε θέση ισχύος.

    Ο καθένας εδώ μέσα μπορεί να είναι όποιος θέλει ότι ώρα θέλει και να λέει ότι θέλει. Αν κάποιος πετύχει κάτι παραπάνω με αυτό μπράβο του αν δε πετύχει ίσως και να μην το ήθελε ποτέ. Ποιος μπορεί να το πει με σιγουριά για τον άλλο.

    Ο Γιαννακίδης και οι εφημερίδες κάνουν το παιχνίδι τους. Δε θα τις απαξιώσω αλλά είναι τόσο προφανές ότι όπως κάποτε τυλίγαμε τα ψάρια με αυτές τώρα τυλίγουμε cd, βιβλία και περιοδικά ποικίλης ύλης.

    Επιπλέον είναι προφανές ότι και ο πιο αναγνωρισμένος γραφιάς αργά ή γρήγορα θα υπηρετήσει κάποια γραμμή αν δεν έχει επιλέξει να την υπηρετεί σε μόνιμη βάση.

    Υπομονή... το ίντερνετ είναι πολύ καινούργιο παιχνιδάκι για τους έλληνες ακόμα.

     
  • At 10:06 π.μ., Anonymous Tray

    Ελάτε ρε παιδιά, αυτός γράφει ότι του υπαγορεύει ο αρχισυντάκτης του. Φοβούνται και είπαν να μας χτυπήσουν με στυλ. Γνωστή ιστορία τώρα με το Εψιλον

     
  • At 11:51 π.μ., Blogger Λίτσα

    Λοιπόν, αναρωτιόμουν να γελάσω ή να εκνευριστώ και απεφάσισα να εκνευριστώ μειδιώντας. Και έχω και απορίες βέβαια:
    - ποιος είπαμε ότι είναι ο κ. Γιαννακίδης;
    - μπορεί να μας δείξει τις περγαμηνές του ή τα διακριτικά του τέλος πάντων;
    -ποιος είπαμε ότι τον διόρισε κριτή;(αν είναι θεϊκή η αποστολή του, πάσο - αλλά, ως άλλος μεσσίας, διακινδυνεύει να προσ-ηλωθεί)
    -και με ποιο ακριβώς κριτήριο διαχωρίζει τα σκουπίδια από τα διαμάντια;
    Αρκούν αυτά - προς το παρόν.
    Την καλημέρα μου.

     
  • At 11:54 π.μ., Blogger sourfou

    Ενω οι εφημερίδες είναι τόποι γνώσης και πλήροφόρησης....

    Τσου ρε λάκηδες δημοσιοκοπρίτες! Τουλάχιστον στα περισσότερα blogs ο καθένας, ναι μεν γράφει οτι του κατέβει, είναι όμως αληθινά και κατα κανόνα ειλικρινά.

     
  • At 12:14 μ.μ., Blogger Γιώργας

    Η βασική κατα την γνώμη μου διαφορά ανάμεσα στους αρθρογράφους των εφημερίδων, και σε αυτούς των blogs είναι οτι οι αρθρογράφοι των εφημερίδων μπορούν να γράφουν οτι μπούρδα θέλουν χωρίς τον κίνδυνο να τους έρθουν βροχή οι ντομάτες την αμέσως επόμενη στιγμή της δημοσίευσης του άρθρου, οπως συμβαίνει με τους αρθρογράφους των blogs.

    Οπότε δέν απορεί κανείς για το άρθρο της Ελευθεροτυπίας. Αυτός που το έγραψε γύρισε στο σπίτι του με το πουκάμισό του καθαρό.

     
  • At 12:29 μ.μ., Blogger candyblue

    ο Ντεμπόρ έγραφε το 1957 : «Η ζωή τού ανθρώπου είναι μια σειρά αναγκαστικών καταστάσεων. Αν και καμμιά απ' αυτές δεν είναι ολόιδια με τις άλλες, στην τεράστια πλειοψηφία τους αυτές οι καταστάσεις διαφέρουν τόσο ελάχιστα και είναι τόσο θολές, που δίκαια δίνουν την εντύπωση οτι είναι απαράλλαχτες. Έτσι, οι σπάνιες αληθινά συναρπαστικές καταστάσεις που γνωρίζουμε στη ζωή, την ακινητοποιούν και την οριοθετούν αυστηρά. Πρέπει να προσπαθήσουμε για την κατασκευή καταστάσεων, δηλαδή συλλογικών ατμοσφαιρών, ενός συνόλου εντυπώσεων που θα καθορίζει την ποιότητα μιάς στιγμής»

     
  • At 1:26 μ.μ., Blogger Epsilon

    Γιατί διακρίνω από τον "κύριο" αυτόν μια αφάνταστη ζήλεια? Μήπως γιατί όταν ο "κύριος" ξεκίνησε την δημοσιογραφική του καριέρα έκανε τους συμβιβασμούς του (έλα μωρέ να τόσο δα...)προκειμένου να δει τις δικές του ιδέες τυπωμένες ενώ τώρα σκάνε μύτη κάτι κωλόπαιδα (τς τς τς), που γράφουν ό,τι γουστάρουν, χωρίς να πληρώνουν/πληρώνονται/αγοράζονται??? Και μήπως το να διαβάζεις μερικούς ή ακόμα και όλους απο εμάς έχει περισσότερο ενδιαφέρον από κάτι τέτοιους "κυρίους"? Μήπως λέω σφίξαν οι κώλοι???

     
  • At 2:19 μ.μ., Blogger ιχνηλάτης

    Πάνο, έχεις e-mail !

     
  • At 2:24 μ.μ., Blogger Πάνος

    raffinata & cyrusgeo,
    συγνώμη, γιατί χθες μου "ξέφυγαν" τα σχόλιά σας - αμφότερα ...στο στόχο!

    *

    (τέως) Ψιλικατζού (αλλά παντοτινή μας αγάπη)
    αν έπιασα σωστά το νόημα του σχολίου σου - λέω καλύτερα κάπως υπερβολική αντίδραση, παρά καθόλου αντίδραση. Τα σχόλια εδώ, στου Μάρξ και αλλού δείχνουν οτι ΥΠΑΡΧΕΙ λόγος: τα μπλογκ δεν παρέχουν άσυλο, όπως πολύ σωστά λέει ο Γιώργας. Όταν λες (γράφεις) κάτι γι αυτά, θα πάρεις απάντήσεις! Αν όχι, τότε θα έχει τελειώσει η ιστορία με τα ιστολόγια - και πάμε γι άλλα!

    *

    Vista,
    αν κάποιος σε ονομάζει χωματερή και ο ίδιος δουλεύει στη χαβούζα, έχεις κάθε δικαίωμα να του το επισημάνεις και μετά να προβληματιστείς για το χώρο που έχεις επιλέξει για να εκφράζεσαι. Τόσο απλά και δημοκρατικά!

    *

    Μάρκο,
    γειά και από μένα!

    *

    mcfly,
    σωστός!

    *

    tray,
    δε συμφωνώ. Την υπογραφή μας και το λιλί μας προσέχουμε που τα βάζουμε - και σε κάθε περίπτωση έχουμε την ευθύνη!

    *

    Λίτσα,
    καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει (και να κατακρίνει) τα μπλογκ - δε θα του ζητήσουμε κουρίκουλουμ, αλοίμονο! Αλλά επειδή τα μπλογκ έχουν αυτή τη δυνατότητα της άμεσης ανάδρασης, θα τα ακούσει - δε πα να είναι και ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών!

    *

    sourfu,
    χαίρε!

    *

    Γιώργα,
    κέντρο του στόχου!

    *

    candyblue,
    merci για το ενδιαφέρον απόσπασμα.

    *

    epsilon,
    ίσως υπερβάλλεις λιγάκι...

     
  • At 2:29 μ.μ., Blogger nik-athenian

    Για να προκαλεί σε τόσους πολλούς τόση έξαψη το θέμα αυτό, σημαίνει κατά τη γνώμη μου ότι αρκετοί τρέφουν για το διαδίκτυο προσδοκίες για περισσότερη-ειλικρινέστερη-δημοκρατικότερη πληροφόρηση σε σχέση με τα ΜΜΕ.
    Από την άλλη, στους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και σε πολλούς από τους υπαλήλους τους, καθόλου δεν αρέσει μια τέτοια μελλοντική προοπτική.
    Πέφτω έξω;

     
  • At 2:31 μ.μ., Blogger Athanassios

    Διάβασα το άρθρο του Γιαννακίδη και τις απόψεις όλων. Μάλλον είμαι πιο κοντά στην άποψη Γιαννακίδη, παρά του μπλογκάρχη. Κάνεις μια χειρουργική κριτική του άρθρου, κόβεις και σφάζεις αυθαίρετα, κατά τη γνώμη μου πάντα.Σιγά ο Γιαννακί-δης μη κάθησε να σκεφτεί όταν το έγραφε όσα του καταλογίζεις!!!
    Το blogging είναι χασομέρι, η δημοσιογραφία επάγγελμα.Κάτω από το πρίσμα αυτό λοιπόν, δεν υπάρχει ανταγωνιστικότητα, ούτε εμπάθεια, ούτε ζήλια, ούτε σύγκριση.

    Το blogging κατά τη γνώμη μου πάντα, είναι μετεξέλιξη των chat rooms. Η διαφορά τους είναι ότι εδώ οπωσδήποτε ο μπλογκάρχης θέτει ένα θέμα και όσοι θέλουν σχολιά-ζουν. Απλά τα chat rooms ήταν πιο εποικοδομητικά σε προσωπικό επίπεδο.
    Τη σωστότερη και πιο ενδιαφέρουσα άποψη για το blogging τη διάβασα από τον alombar.." το έκανα για να αφιερώνω κανένα τραγούδι..."... μετεξέλιξη των παλιών ερασιτεχνικών ραδιοσταθμών.

     
  • At 2:51 μ.μ., Blogger Πάνος

    nik-athenian,
    στο πρώτο μέρος συμφωνώ, στο δεύτερο όχι. Τα ελληνικά ιστολόγια δεν είναι (ακόμα, τουλάχιστον) ανταγωνιστικά με τα ΜΜΕ, τα μεγέθη ΔΕΝ συγκρίνονται. Συνεπώς, γιατί να ανησυχούν κλπ τα ΜΜΕ;

    *

    Athanassios,
    δεν θα προσπαθήσω να αποδείξω ότι δεν σφάζω αυθαίρετα, αλλά με κανόνες - θα ξαναέγραφα τα ίδια Χ2! Πήγαινε και στον Μάρξ, ίσως σε πείσει αυτός.

     
  • At 3:06 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    Τι ωραία που βρισκόμαστε στην Ελλάδα, και ο καθένας λέει το κοντό του και το μακρύ του, και όχι στο Ιραν, γιατί θα ψάχναμε για λαιμό.

    Στα blogs τα πράγματα είναι εντελώς ανεξέλεγκτα. Για παράδειγμα κάποιος έγραψε "καλά κάνανε τα παιδιά και σκοτώσανε τον Αλεξ" και αυτό διαφημίστηκε και στο Monitor. Αυτό για μένα δεν είναι Δημοκρατία αλλά προσβολή νεκρού.

    Αν οι ίδιοι οι blogers δεν περιφρουρήσουν το βήμα αυτό, θα το πάρει και θα το σηκώσει.

    Και αυτός που θα γράψει μια μαλακία σε εφημερίδα θα κριθεί από τους αναγνώστες.

    Ας αφήσουμε όλα τα λουλούδια να ανθήσουν και ας αποφεύγουμε τις τσουκνίδες.

     
  • At 6:00 μ.μ., Blogger sourfou

    Ακριβώς όπως το είπες Athanasie! Η δημοσιογραφία είναι επάγγελμα, το blogging χασομέριμα...θα το πώ μεράκι καλύτερα! Στο πρώτο πληρώνεσαι για να γράψεις, να πεις, να σπιλώσεις, να παραθυρο-δικάσεις, να παραπληροφορήσεις, να διαφημήσεις...με δυο λόγια, να κάνεις ενα ή 1 εκατομμυριο εγκεφάλους, πουρέ!!!

    @Σχολιαστή
    Οχι άλλες επιτροπές, οχι άλλες υπερεσίες (σωστά το έγραψα!), οχι άλλα δήθεν πρέπει!

    Ασχετο άραγε...??...Do what you Will, shall be the whole of the Law.

     
  • At 6:10 μ.μ., Blogger ViSta

    ο Σχολιαστής είπε...
    ...Για παράδειγμα κάποιος έγραψε "καλά κάνανε τα παιδιά και σκοτώσανε τον Αλεξ" και αυτό διαφημίστηκε και στο Monitor. Αυτό για μένα δεν είναι Δημοκρατία αλλά προσβολή νεκρού. ...

    Συγνώμη αλλά αυτό δεν είναι Δημοκρατία. Δεν υπάρχουν στην Δημοκρατία μόνον νόμοι και ελευθερίες αλλά και ηθικοί κανόνες. Τους ηθικούς κανόνες δεν τους αναφέρουμε όμως γιατί είναι αυτονόητοι. (Τουλάχιστον για μένα)

    Αν το δω από αυτή την άποψη Πάνο, καταλαβαίνω την αντίδρασή σου.

     
  • At 6:30 μ.μ., Blogger Athanassios

    Sourfou δεν διαφωνώ μαζί σου περί δημοσιογραφίας. Διαφωνώ όμως με την άποψη που εκφράστηκε ότι ο Γιαννακίδης είδε την απειλή των blog με δρασκελιές να πλησιάζει και πήρε εντολή από τα αφεντικά του να κηρύξει πόλεμο και να τ'αποκαλέσει χωματερή ιδεών,επιπλέον δε να βάλει με τον τρόπο αυτό (την πένα του) κατά ενός συγχρόνου κοικωνικού φαιν ομένου, το οποίο εξαπλώνεται ραγδαία και θα εκμηδενίσει τη λειτουργία του τύπου, ενώ οι bloggers ή έστω κάποιοι από αυτούς θα γίνουν φίρμες και περιζήτητοι, ενώ ο Γιαννακίδης και άλλοι μέχρι που θα χάσουν τις δουλιές τους.
    Υπερφίαλα όλα αυτά και αν είναι μεράκι, όπως το λες. μάλλον οι περισσότερες απόψεις που εκφράστηκαν εδώ είναι διαφορετικές από τη δική σου.
    Do what you Will, shall be the whole of the Law.
    Αυτό αφορά το χασομέρι-μεράκι κι όχι το επάγγελμα.
    Ο Νόμος έχει σκοπό να περιορίζει τη βούληση κι όχι να την αφήνει ελεύθερη.

     
  • At 6:32 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Αντε ρε τον κομπλεξικό, το σίχαμα τον βλάκα που μιλάει και για τα blogs. Να δω τώρα τι θα κάνει ο ηλίθιος που θα τον σουτάρουν από την Ελευθεροτυπία γιατί εκεί έχει παιδιά που διατηρούν blog και θα θέσουν θέμα να τον πετάξουν με τις κλωτσιές έξω. Στο διάολο να σαπίσει το τομάρι

     
  • At 7:19 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    "Στο πρώτο πληρώνεσαι για να γράψεις, να πεις, να σπιλώσεις, να παραθυρο-δικάσεις, να παραπληροφορήσεις, να διαφημήσεις...με δυο λόγια, να κάνεις ενα ή 1 εκατομμυριο εγκεφάλους, πουρέ!!!"

    Ωρε παιδιά, πέφτουμε στην παγίδα να θεωρούμε τους άλλους υποκείμενα και τον εαυτό μας τον καλυτερότερο. Δηλαδή αν διαβάσεις στην "Ε" ένα άρθρο του Τσόμσκι ή στο "Βήμα" ένα άρθρο του Πλωρίτη γίνεται το μυαλό σου πουρέ;

    Να θέσω ένα υποθετικό ερώτημα. Αν έκλειναν τα 10 δημοφιλέστερα blog νομίζετε ότι θα γινόταν θέμα; Εδω σταμάτησε κοτζάμ Λαμπρούκος και δεν κουνήθηκε φύλλο. Aντίθετα θα ήταν μείζον πρόβλημα για τον πλουραλισμό και την πολυφωνία αν έκλειναν οι τρείς δημοφυλέστερες εφημερίδες. Είναι θέμα κλίμακας, είναι τόσο διαφορετικά τα μεγέθη που δεν μπορεί να γίνουν συγκρίσεις.

    sourfou, όταν λές "@Σχολιαστή
    Οχι άλλες επιτροπές, οχι άλλες υπερεσίες (σωστά το έγραψα!), οχι άλλα δήθεν πρέπει!" το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σε στείλω να ξαναδιαβάσεις το σχόλιό μου. Αυτό ακριβώς προτείνω, δέκα τριμελείς επιτροπές λογοκρισίας απο πέντε-έξι άτομα η καθεμία!!! Το μόνο που πρότεινα, είναι τέτοιες περιπτώσεις να τις αντιμετωπίζουν οι μπλογγεράδες με το σκατόφτιαρο.

    Σιγά μην είναι o Κώστας Γιαννακίδης, ο γιαγκούλας ο ληστής επειδή έγραψε ότι έγραψε. Το χρόνο που παρακολουθώ την κίνηση στα μπλόγκ αρκετές φορές έτυχε ο ίδιος blogger να γράφει και καλά κομμάτια και μπούρδες. Δεν τον αποθεώνουμε στην πρώτη περίπτωση και δεν τον σταυρώνουμε στη δεύτερη. Ψυχραιμία παιδιά.

     
  • At 7:57 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Σε λιγο προκειται να προβω σε δηλωσεις!

     
  • At 9:33 μ.μ., Blogger Μαριέλε

    θειε Ισίδωρε ,μού θυμιζεις εναν αλλο θείο,τον θείο του Πρωθυπουργού!...

     
  • At 9:56 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    Θείο θα σε διαβάσω αύριο, γιατί αρχίζει το ματς.

    Να κάνω και πρόβλεψη.
    Βραζιλία - Κροατία 4-1

     
  • At 1:57 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Μέσα έπεσες

     
  • At 2:29 π.μ., Blogger eryx-t

    Πάνο, πιστεύω ότι θα μπορούσες να γράψεις ένα πολύ καλύτερο άρθρο για το θέμα αν διαχώριζες την προσωπική-συναισθηματική διάσταση από το γενικότερο θέμα.

    Νομίζω ότι το πρώτο σχόλιο του θείου Ισίδωρου είναι ιδιαίτερα εύστοχο.

    Αν οι εφημερίδες αισθάνονται να απειλούνται από τις αλλαγές που συμβαίνουν, δεν ισχύει το ίδιο γι' αυτόν που γράφει και δημοσιεύει τα κείμενά του όποτε και όπως θέλει. Η δική μας η απειλή είναι από τα μέσα νομίζω :-).

    [Δες αν θέλεις και το σχόλιο που έγραψα στον LeNonce.]

     
  • At 7:58 π.μ., Blogger Πάνος

    eryx-t,

    Δεν είχα καμιά πρόθεση να γράψω "άρθρο". Το ποστάκι ήταν απλά ενημερωτικό, με ελάχιστα συνοδά σχόλια.

    Είδα το σχόλιό σου στον La notche - πολύ ενδιαφέρον. Μπαίνοντας όμως για πρώτη (και τελευταία) φορά στο εν λόγω ιστολόγιο, εξεπλάγην δυσάρεστα - όχι μόνο από την απίστευτη στρεψοδικία - διαστρέβλωση που επιχειρείται, αλλά και από το γεγονός οτι κανένας σχολιαστής δεν ενοχλήθηκε από την απαράδεχτη (και επανειλημμένη) χρήση του όρου "fascio των ιστολόγων" (sic!)

    Για μένα, ένας τέτοιος μπλόγκερ (που με αποκαλεί εμμέσως πλην σαφώς φασίστα) καλό είναι να μένει στην ησυχία του - πάντως δεν πρόκειται να του την χαλάσω εγώ!

     
  • At 11:14 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Καλημέρα σ΄όλους,
    Αρχικά ζητώ κατανόηση για το ……. anonymus και ευχαριστώ για την φιλοξενία, όποτε αυτή μου επιτρέπεται.

    Μια μικρή εισαγωγή
    Παρακολουθώ εδώ και δύο χρόνια περίπου τα blog, όχι μόνο τα ελληνικά.
    Σε ορισμένα «κόλλησα», για διαφορετικούς λόγους στο καθένα.

    Ένα από αυτά ήταν και του κ. Δήμου όχι τόσο για τις απόψεις του, όσο για τα θέματα που «άνοιγε».
    Με αφορμή λοιπόν τον «χαμό» που γινόταν με τα σχόλια, ήθελα να γράψω το παρακάτω σχόλιο αλλά δεν υπήρχε η επιλογή …. anonymus. Το έστειλα λοιπόν μόνο σε δύο blog. Από το ένα βγήκε άμεσα η επιλογή anonymus.

    «Τελικά εάν δεν δείχνατε με τόοοοοση προσπάθεια, πόσο ......έξυπνοι είστε , όλα θα ήταν καλύτερα.
    Σ΄ αυτήν την χώρα, όλοι, μα όλοι, πάνε "καβάλα στ΄ άλογο".
    Αποκαρδιωτικό.»
    Το σχόλιο αυτό ταιριάζει πιστεύω και στον σχετικό «χαμό» για το άρθρο του κ. Γιαννακίδη. Θα πρόσθετα μόνο ότι όλη η ιστορία μου θυμίζει επιπλέον …..τρικυμία σε ποτήρι.

    Υ.Γ. Είμαι εξαρτημένος αναγνώστης των εφημερίδων και δή της Ελευθεροτυπίας. Σχεδόν μεγάλωσα μαζί της από το πρώτο φύλλο. Όλο και λιγότερο συμφωνώ με αρκετά θέματα που παρουσιάζει. Νοιώθω περισσότερο θλίψη για την «εξέλιξή της». Αλλά είπαμε . Εξάρτηση είναι αυτή.

    Ευχαριστώ.

     
  • At 10:56 μ.μ., Blogger aggelos-x-aggelos

    Χρόνια μας πολλά!!!

    Σήμερα είναι η παγκόσμια ημέρα των bloggers!!!

     
  • At 11:28 μ.μ., Anonymous Simos

    Τί θα ζήλευε ένας δημοσιογράφος από ένα blog?

    Μα φυσικά την απόλυτη ελευθερία έκφρασης. Ελευθερία. Αυτό που θέλουμε όλοι. Οι bloggers δεν έχουν όρια, sky is the limit, δεν έχουν εκδότη, δεν έχουν αρχισυντάκτη, δεν έχουν συμφέρονται, εμπορικό τμήμα να πιέζει...

    Μπορεί οι εφημερίδες να έχουν πράγματι πολλούς αγοραστές (και ναι και αναγνώστες) αλλά ποιοι δημοσιογράφοι γράφουν ακριβώς αυτό που θέλουν με απόλυτη ελευθερία? Πόσοι? Και πόσοι αγοράζουν πια εφημερίδες καθαρά και μόνο για την ύλη τους.. Και τότε γιατί τόσα DVD?

    Μην ξεχνάμε ότι οι εφημερίδες είναι επιχειρήσεις. Τα blogs είναι τρέλα. Και η τρέλα δεν έχει όρια. Είναι δύσκολο να είσαι πάντα καταπιεσμένος. Να θες να βγεις και να φωνάξεις για κάτι που βλέπεις και να συμβιβάζεσαι. Γι'αυτό με τρυφερότητα να τους φέρεστε, ειδικά αυτούς που τα βάζουν με τα blogs., κατά βάθος θα ήθελαν να είναι bloggers. Για να μπορούν να πουν αυτά που πραγματικά βλέπουν και ακούν και να μην καταπιέζουν την πένα τους στο βάρος μιας επιχείρησης...

    Χωρίς κακίες και εχθρότητες με όνειρο για εφημερίδες με ύλη.

    Simos

     
  • At 3:17 μ.μ., Anonymous Makis

    E-blogison!!!

     
  • At 7:25 π.μ., Blogger Heliotypon

    Ας μην μας διαφεύγει ότι η ποιότητα, σε όλους, μα όλους, τους χώρους υπάρχει σε μικρές δόσεις, σπανίζει. Τι να πρωτοαναφέρω; Τα βιβλία, τα περιοδικά, τα σχολεία, το κΥνοβούλιο, τα μαγαζιά κάθε είδους, τα κτήρια, τις πόλεις, τους επαγγελματίες κάθε είδους, τους αθλητές, τους δασκάλους; Ακόμη και η εμφάνιση των ανθρώπων μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι. Πόσοι από εμάς είναι καλοφτιαγμένοι, ελκυστικοί; Πόσοι ποιοτικοί στον χαρακτήρα. Αλλά αυτό ειναι μιά αναντίρρητη πραγματικότητα που κανείς δεν διανοήθηκε να αμφισβητήσει. Γιατί θα έπρεπε να ισχυριστούμε ότι όλα τα Ελληνικά μπλογκ είναι διαμάντια ποιότητας; Υπάρχουν διαμάντια, υπάρχουν σκουπίδια και όλες οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις.

    Ειλικρινώς, αδυνατώ να καταλάβω την έννοια της αντιπαράθεσης εδώ και μάλιστα με τόση οξύτητα από μέρους μερικών!

     
  • At 7:25 π.μ., Blogger Heliotypon

    Ας μην μας διαφεύγει ότι η ποιότητα, σε όλους, μα όλους, τους χώρους υπάρχει σε μικρές δόσεις, σπανίζει. Τι να πρωτοαναφέρω; Τα βιβλία, τα περιοδικά, τα σχολεία, το κΥνοβούλιο, τα μαγαζιά κάθε είδους, τα κτήρια, τις πόλεις, τους επαγγελματίες κάθε είδους, τους αθλητές, τους δασκάλους; Ακόμη και η εμφάνιση των ανθρώπων μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι. Πόσοι από εμάς είναι καλοφτιαγμένοι, ελκυστικοί; Πόσοι ποιοτικοί στον χαρακτήρα. Αλλά αυτό ειναι μιά αναντίρρητη πραγματικότητα που κανείς δεν διανοήθηκε να αμφισβητήσει. Γιατί θα έπρεπε να ισχυριστούμε ότι όλα τα Ελληνικά μπλογκ είναι διαμάντια ποιότητας; Υπάρχουν διαμάντια, υπάρχουν σκουπίδια και όλες οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις.

    Ειλικρινώς, αδυνατώ να καταλάβω την έννοια της αντιπαράθεσης εδώ και μάλιστα με τόση οξύτητα από μέρους μερικών!