ι Τα μυστικά του Κόλπου
Σάββατο, Σεπτεμβρίου 09, 2006
Ο δήμαρχος Αντώνης Ματζάρης για το διάδρομο 10/28
Kείμενο του δημάρχου Θερμαϊκού, Αντώνη Ματζάρη.

Ο διάδρομος προσαπογείωσης 10/18 – έργο προόδου ή καταστροφής;

Η ιστορία του διαδρόμου προσαπογείωσης 10/28 παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μάλιστα σε επικοινωνιακό επίπεδο η χθεσινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο εργοτάξιο αναδεικνύει τη σημαντικότητα του έργου. Το μεγάλο θέμα είναι όμως αν τελικά το έργο αυτό είναι έργο προόδου ή έργο καταστροφής.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τόσο η Θεσσαλονίκη σαν πόλη αλλά και σαν νομός διέρχεται μια περίοδο κρίσης. Μοιάζει ότι η Θεσσαλονίκη δεν ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει την αλλαγή της οικονομίας και το πέρασμα από τις οικονομίες του πρωτογενή (γεωργία, κτηνοτροφία) και δευτερογενή (μεταποίηση) τομέα στην οικονομία των υπηρεσιών. Το κλείσιμο μεγάλων βιομηχανικών μονάδων αλλά και η μετακίνηση μεσαίων βιοτεχνιών και άλλων επιχειρήσεων σε χώρες όπου τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα οδήγησε τη πόλη σε ένα ιδιότυπο είδος αναπτυξιακού μαρασμού. Από την άλλη πλευρά το φυσικό κάλλος του Νομού μας αλλά και της γειτονικής Χαλκιδικής αλλά και η πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό Θεσσαλονίκη δημιουργούν νέες προοπτικές ανάπτυξης που όμως απαιτούν και τις ανάλογες υποδομές. Επίσης η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα σπουδαίο πόλο εκπαίδευσης και έρευνας σε υψηλό επίπεδο. Ας μην ξεχνάμε ότι στον νομό Θεσσαλονίκης υπάρχουν τρία από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας (ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) και έχει ήδη εξαγγελθεί η δημιουργία και τετάρτου μεγάλου πανεπιστημίου (το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Νέα Μηχανιώνα). Και αυτή η διάσταση είναι διάσταση αναπτυξιακή.

Έτσι το αίτημα όλων μας ήταν να δημιουργηθούν οι υποδομές εκείνες που αφενός θα βελτίωναν τη καθημερινότητα των πολιτών αλλά θα υποστήριζαν και τις νέες αναπτυξιακές προσπάθειες.

Και φυσικά η ύπαρξη ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου δικτύου συγκοινωνιών και μεταφορών είναι η βάση για την αποτελεσματική ανάπτυξη μιας οικονομίας υπηρεσιών είτε αυτές είναι τουριστικές είτε εμπορικές είτε εκπαιδευτικές.

Ανάμεσα στα μεγάλα έργα λοιπόν που θα έδιναν μια αναπτυξιακή πνοή στν Θεσσαλονίκη, και αυτά είναι το Μετρό, η υποθαλάσσια αρτηρία, η περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, ήταν και η αναβάθμιση του Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ τόσο σε ότι αφορά τον τερματικό σταθμό (αναχωρήσεις – αφίξεις) όσο και το διάδρομο προσαπογείωσης.

Και από εδώ και μπρος αρχίζει η ιστορία μας!

Ο Δήμος Θερμαϊκού προέβαλλε αντιρρήσεις για τον τρόπο κατασκευής του έργου από την πρώτη στιγμή που η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Και για την ιστορία αναφέρω ότι την εποχή εκείνη η σημερινή κυβέρνηση ήταν αντιπολίτευση. Άρα το ζήτημα δεν είναι κομματικό όπως πολλοί θέλουν να το παρουσιάσουν.

Είναι σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος ότι οι αντιρρήσεις μας έχουν να κάνουν με τον τρόπο κατασκευής του έργου και με την αδυναμία του ΥΠΕΧΩΔΕ να εγγυηθεί την προστασία των ακτών και του περιβάλλοντος του Δήμου Θερμαϊκού. Άρα ο ισχυρισμός ότι ο Δήμος αντιστέκεται γενικά στην κατασκευή ενός αναπτυξιακού έργου είναι έωλος και εκ του πονηρού.

Αν υπάρχει ένας Δήμος που μπορεί να κερδίσει κάτι από τα «υπερατλαντικά’ ταξίδια που θα γίνονται στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αυτός είναι ο Δήμος Θερμαϊκού που είναι ο κοντινότερος στο αεροδρόμιο, τουριστικά αναπτυγμένος Δήμος, με εξαιρετικά ξενοδοχεία και μοναδικές επιχειρήσεις εστίασης.

Είναι όμως απορίας άξιο το πώς ξαφνικά θα αλλάξει ο αεροπορικός χάρτης της χώρας και από κει που προς όφελος του Διεθνούς Αεροδρομίου των Αθηνών όλες οι πτήσεις γίνονται από την πρωτεύουσα – αναφέρω χαρακτηριστικά ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει καν απευθείας πτήση προς τις Βρυξέλλες παρά το γεγονός ότι είναι η μοναδική πόλη της Ελλάδας που φιλοξενεί υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – τώρα ξαφνικά θα γίνονται υπερατλαντικά ταξίδια στη Θεσσαλονίκη; Είναι πράγματι το μήκος του διαδρόμου το πρόβλημα που το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν έχει διεθνείς πτήσεις ή μήπως η αλήθεια κρύβεται πίσω από την οικονομική βιωσιμότητα και τα συμβόλαια αυτοχρηματοδότησης του αντικειμενικά σπουδαίου αεροδρομίου των Αθηνών;

Σε κάθε περίπτωση όμως και ακόμη και αν ο διάδρομος πρέπει να επεκταθεί για να μη χαθεί η χρηματοδότηση, τότε δε θα πρέπει να ληφθούν τα μέτρα εκείνα που θα προστατέψουν το περιβάλλον από τις επεμβάσεις; Δεν μιλάμε για μικρές επεμβάσεις. Μιλάμε για εκατοντάδες στρέμματα προσχώσεων μέσα στη θάλασσα!

Στη διπλανή παρουσίαση φαίνονται πρακτικά παραδείγματα αλλά και με επιστημονικά πορίσματα του Εργαστηρίου Τεχνικής Γεωλογίας και Υδρογεωλογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ότι η διάβρωση που θα προκληθεί στις ακτογραμμές θα είναι καταστροφική και ενδεχομένως μη αναστρέψιμη.

Εμείς πραγματικά δεν είμαστε ειδικοί (κάτι που συνεχώς αναφέρει ο «ειδικός» Υπουργός) αλλά απευθυνθήκαμε σε ειδικούς και μάλιστα αμερόληπτους ειδικούς στο Πολυτεχνείο. Ο καθηγητής Κουμεντάκης αναφέρει χαρακτηριστικά

«Επισημαίνεται ότι σε σημαντικό τμήμα στην περιοχή αυτή που κινδυνεύει να κατακλυσθεί, το υψόμετρο του εδάφους βρίσκεται χαμηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας και κατάκλισης αυτού ύστερα από διάβρωση της ζώνης που παρεμβάλλεται θα οδηγήσει σε εισχώρηση – εισβολή της θάλασσας, με πλήθος περιβαλλοντικών ανακατατάξεων, χωροταξικών μεταβολών και σημαντικότατων κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων»

Ακούμε συχνά ότι έγινε προσομοίωση και ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με το έργο. Η προσομοίωση έχει δύο προβλήματα. Πρώτον σύμφωνα με τον καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Κουμαντάκη

Με βάση τις υφιστάμενες γεωλογικές και λοιπές συνθήκες της υπ’ όψη περιοχής και τους φυσικούς παράγοντες που η αθροιστική τους δράση καθορίζει τη διάβρωση, καθώς και τη μεταφορά και απόθεση των υλικών (ιζηματογένεση – προσάμμωση), η δημιουργία ενός προσομοιώματος που να αναπαράγει όλο αυτό το πολύπλοκο – πολυπαραγοντικό – πολυπαραμετρικό σύστημα, είναι ιδιαίτερα δύσκολη και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα είναι ελεγχόμενα.

Άρα η προσομοίωση αφενός δε μπορεί να είναι ακριβής. ¨όμως υπάρχει και ένα ηθικό ζήτημα. Πρέπει να αναφερθεί επίσης ότι η φοβερή σε ακρίβεια προσομοίωση που επικαλείται ο Υπουργός ανατέθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ απευθείας στον καθ. Μουτζούρη. Εμείς δε μπορούμε αν κρίνουμε την επιστημονική συγκρότηση του καθ. Μουτζούρη, αλλά για λόγους δεοντολογίας δεν θα έπρεπε να κάνει τη μελέτη αφού σήμερα είναι Πρύτανης του Πολυτεχνείου εκλεγμένος με τη κομματική σημαία της Νέας Δημοκρατίας, ενώ στους ακαδημαϊκούς κύκλους θεωρείται «πνευματικό τέκνο» του σημερινού Υφυπουργού Δημοσίων έργων κ. Ξανθόπουλου. Γιατί δεν ανέθεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ τη μελέτη σε έναν εντελώς ανεξάρτητο επιστήμονα;

Εμείς έχουμε να δείξουμε τεκμήρια από λιμενικά έργα τα οποία ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας και τα οποία κατέστρεψαν ακτογραμμές εξαιρετικού κάλλους. Έχουμε άλλωστε αντίστοιχο παράδειγμα στην περιοχή μας (σκάλα Νέων Επιβατών) αλλά από ότι φαίνεται, όπως λέει και ο σοφός λαός μας, μιας και ο Υπουργός αρέσκεται να χρησιμοποιεί παροιμίες «Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα».

Σε ότι αφορά τις νομικές κινήσεις του Δήμου.

Ο Δήμος Θερμαϊκού έχει ασκήσει το περασμένο Καλοκαίρι δύο (2) Αιτήσει Ακύρωσης, στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η πρώτη στρέφεται κατά της Διακήρυξης του Διαγωνισμού Ανάθεσης του Έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων και η δεύτερη κατά της Ανάθεσης του Έργου αυτού.

Μας έκανε μεγάλη εντύπωση ότι το έργο ανατέθηκε μα την πρωτοφανή έκπτωση 48.5%. Δηλαδή ένα έργο προϋπολογισμού 246.000.000 Ευρώ η εργολάβος εταιρεία το ανέλαβε με την υποχρέωση να το κατασκευάσει με 126.000.000 Ευρώ περίπου. Ας βγάλει λοιπόν ο καθένας τα συμπεράσματά του. Μήπως ο κ. Σουφλιάς που είναι και μηχανικός μπορεί να μας πει πως θα γίνει αυτό; Δηλαδή εδώ είτε κάποιος έχει κάνει τρομερό λάθος στη μελέτη είτε οι εργασίες θα γίνουν με εκπτώσεις σε ποιότητα υλικών και σε προδιαγραφές. Και αυτό είναι που μας τρομάζει. Γιατί στο τέλος θα την πληρώσει το περιβάλλον και η θαυμάσια ακτογραμμή μας. Εκτός αν η ανάδοχος εταιρεία αποφάσισε να χαρίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ένα έργο. Η ιστορία αυτή έχει πολύ ζουμί το οποίο θα ήταν ενδιαφέρον να ερευνήσει μια δημοσιογραφική ομάδα που ασχολείται με τέτοια ζητήματα. Να δούν τα πρακτικά του διαγωνισμού και να δουν ποιος πραγματικά κάνει σήμερα το έργο.

Οι αιτήσεις αυτές είναι εκκρεμείς στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και δεν έχουν, μέχρι σήμερα, εκδικασθεί. Η εκδίκασή τους είχε ορισθεί για τις 3 Φεβρουαρίου 2006, αλλά η συζήτησή τους αναβλήθηκε αυτεπάγγελτα για τις 2 Ιουνίου 2006 και στη συνέχεια για τις 3 Νοεμβρίου 2006, οπότε και ευελπιστούμε ότι θα συζητηθούν.

Ο Δήμος Θερμαϊκού έχει επίσης προσφύγει το περασμένο καλοκαίρι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με δύο (2) Προσφυγές. Η πρώτη απευθύνεται στη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος, με αντικείμενο παραβάσεις του Κοινοτικού Δικαίου για την Προστασία του Περιβάλλοντος και η δεύτερη στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς με αντικείμενο παραβάσεις του Κοινοτικού Δικαίου για την Ανάθεση των Δημοσίων Έργων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει εξηγήσεις από τις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές, οι οποίες, εξ όσων γνωρίζω, έχουν απαντήσει και αυτή τη στιγμή οι Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μελετούν τις απαντήσεις των Ελληνικών Αρχών, χωρίς να έχουν λάβει καμιά απολύτως Απόφαση επί των Καταγγελιών μας.

Πρέπει να τονίσω ότι το ζήτημα του αεροδρομίου είχε περιληφθεί στην Ατζέντα των θεμάτων της συνάντησης της 19-20 Ιανουαρίου 2006, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, μεταξύ Κλιμακίου της παραπάνω Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς και εκπροσώπων των Ελληνικών Αρχών, διότι η σχετική Καταγγελία μας θέτει, μεταξύ άλλων, σημαντικά ζητήματα για την εφαρμογή του τελευταίου Νόμου για τα Δημόσια Έργα.

Ύστερα από τα παραπάνω πρέπει να είναι σαφές ότι ούτε το Συμβούλιο της Επικρατείας δίκασε τις Υποθέσεις μας, ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε επί των καταγγελιών μας.

Αντιθέτως μάλιστα, στην 814/15.9.2005 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, που απέρριψε την Αίτηση Αναστολής που είχαμε ασκήσει, διατυπώνεται ως λόγος απόρριψης και η κρίση ότι «…κατά το σχετικώς βραχύ χρονικό διάστημα» μέχρι την έκδοση αποφάσεων επί των Αιτήσεων Ακύρωσης «οι εργασίες κατασκευής της επεκτάσεως του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», οι οποίες θα διαρκέσουν συνολικά τουλάχιστον 5 έτη και 9 μήνες, θα ευρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, και δεν αναμένεται ότι θα έχουν αναπτύξει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις».

Όμως με τις συνεχείς αναβολές το βραχύ χρονικό διάστημα δεν υπάρχει, ο εργολάβος έχει ήδη ξεκινήσει κύριες εργασίες και ήδη φαίνονται οι πρώτες επιπτώσεις. Η περιβαλλοντική ευαισθησία του εργολάβου φαίνεται και από τον τρόπο που έχει εναποθέσει τα αμφιβόλου συστάσεως βυθοκορρήματα. Η φωτογραφία δίπλα είναι χαρακτηριστική.

Βάσει της προηγούμενης λοιπόν Απόφασης αυτής, ενόψει και των προσφάτων εξελίξεων, ο Δήμος Θερμαϊκού θα εξετάσει, εντός των αμέσως προσεχών ημερών, τη δυνατότητα να ζητήσει εκ νέου την λήψη Ασφαλιστικών Μέτρων από το Συμβούλιο της Επικρατείας, με νέα Αίτηση Αναστολής Εκτέλεσης.

Πρέπει να τονίσω ότι ως Δήμαρχος Θερμαϊκού, ως πολίτης και ως άνθρωπος αρνούμαι κατηγορηματικά να απαντήσω σε απόψεις, πρακτικές ή και προκλήσεις, οι οποίες εξ αντικειμένου βάλλουν κατά του κύρους της Δικαιοσύνης και κατά της ακράδαντης πίστης μου για την απονομή της από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Εμείς λοιπόν λέμε ναι σε κάθε έργο που θα βοηθήσει την ανάπτυξη της πόλης της Θεσσαλονίκης αλλά και του Νομού και φυσικά και της δικής μας περιοχής αλλά λέμε όχι σε κάθε έργο το οποίο θα υποβαθμίσει την ποιότητα της ζωής των πολιτών μας και θα καταστρέψει την υπέροχη ακτογραμμή μας.

Εμείς είμαστε υπέρ της ανάπτυξης αλλά μιας ανάπτυξης με κέντρο τον άνθρωπο γι αυτό θα εξακολουθήσω ως Δήμαρχος να εκπληρώνω στο ακέραιο το καθήκον μου, για την προστασία του περιβάλλοντος του Δήμου Θερμαϊκού ενώ ταυτόχρονα κάθε ενέργειά μου θα κινείται πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και θα έχει στόχο την περιφρούρηση του κύρους της Δικαιοσύνης, ανεξάρτητα από την έκβαση των εν λόγω δικών.

*

Αυτή ήταν η ομιλία που εκφώνησε ο δήμαρχος Αντώνης Μαντζάρης σε ημερίδα του Ναυτικού Ομίλου Περαίας, σήμερα Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2006. Τη δημοσιεύω (σα μια μικρή τοπική …αποκλειστικότητα) με στόχο την ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων. Επειδή σε αρκετά σημεία διαφωνώ με τις θέσεις του δημάρχου, επιφυλάσσομαι να επισημάνω τις διαφωνίες αυτές στα σχόλια.
 
Έγραψε ο Πάνος - Σάββατο, Σεπτεμβρίου 09, 2006 |


5 Comments:


  • At 6:44 μ.μ., Blogger Dark Angel

    Πάντως ο Ματζάρης σε μια επαφή που είχα είναι και γαμώ τα άτομα. Δεν αναφέρομαι σε πολιτικές τοποθετήσεις (ψηφίζω Α' Θεσσαλονίκης τα τελευταία 20 χρόνια)αλλά σε συμπεριφορά...

    :)

     
  • At 9:33 μ.μ., Blogger Πάνος

    Είναι γνωστή η προσπάθεια που έχει γίνει από τα «μτΚ», να συμβάλλουν σε ελάχιστο έστω βαθμό, στην ενημέρωση της κοινής γνώμης, ώστε να αποτραπεί το έγκλημα της επέκτασης του 10/28 μέσα στο Θερμαϊκό. Κατά σύμπτωση, πριν ένα χρόνο ακριβώς (και τρεις μόλις μέρες μετά το άνοιγμα του μπλογκ) ξεκίνησα να ανεβάζω ποστ για το θέμα: με ένα «εύγε» στον Αντώνη Μαντζάρη!
    Μόλις είχα μάθει την πρώτη επιτυχία του δήμου Θερμαϊκού στο ΣτΕ.

    Από τότε οι απόψεις μου για το δήμαρχο πέρασαν από διάφορες φάσεις. Για παράδειγμα, στις 13 Οκτωβρίου προσπαθούσα να τον παρακινήσω να απευθυνθεί επιτέλους στην κοινή γνώμη και να την κινητοποιήσει, για να δημιουργηθεί πολιτική πίεση στην κυβέρνηση (κάτι που ως τώρα ΔΕΝ το έχει κάνει – και τώρα έχουμε εκλογές…). Δείτε ΕΔΩ! Παρεμπιπτόντως, από το ποστ αυτό πιθανόν να εμπνεύστηκε ο δήμαρχος τον τίτλο της σημερινής του ομιλίας…

    Η προσπάθεια συνεχίστηκε (και συνεχίζεται ακόμα…) Για παράδειγμα, τις 5 Φεβρουαρίου 2006 ανέβηκε κι άλλο ποστ με κριτική στο δήμαρχο για παράλειψη κινητοποίησης της κοινής γνώμης

    *

    Πρώτο σημείο κριτικής λοιπόν ήταν το γεγονός ότι δεν έβαζε στο παιγνίδι τους κατοίκους της Περαίας. Δεύτερο, το γεγονός ότι συζητούσε (και συζητά) για «μέτρα προστασίας των ακτών». Όμως, απ’ όσα μπόρεσα να καταλάβω γύρω από το πρόβλημα, δεν υπάρχει μέθοδος προστασίας των ακτών από τη διάβρωση: άμα γίνει η επέκταση, οι ακτές θα φύγουν - ή θα τσιμεντωθούν και ο κόλπος θα γεμίσει λιθορριπές!

    Ο δήμαρχος δεν αξιοποίησε, κατά τη γνώμη μου, τη γνωμοδότηση του ΤΕΕ (τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας), η οποία μπορούσε έγκαιρα (Νοέμβριος 2005) να γίνει σημαία για την κινητοποίηση των κατοίκων – έστω και αν οι ειδήμονες του επιστημονικού αυτού φορέα χρησιμοποίησαν περίτεχνη βυζαντινή γλώσσα για να πουν ότι οι "μελέτες" περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο είναι μπαρούφες.

    Και να σκεφτεί κανείς ότι οι δημότες του Θερμαϊκού, τουλάχιστον, έχουμε μπροστά στα μάτια μας ένα τόσο εύγλωττο παράδειγμα, του τι σημαίνει παρακώλυση των ρευμάτων του Κόλπου…


    *

    Η θέση (την οποία ο δήμαρχος ΠΟΤΕ δεν ανέφερε /χρησιμοποίησε, παρόλο που προσωπικά τη θεωρεί σωστή) είναι ότι η επιλογή της θέσης του υπάρχοντος αεροδρομίου είναι λάθος και θα πρέπει να επιλεγεί μια άλλη, στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.

    Αντίθετα, στα «μτΚ» αυτό τονίζεται ως βασική άποψη, από την αρχή


    *

    Παρένθεση: στην κουβέντα μας, χωρίς να το περιμένουμε, ήρθε και το ΥΠΕΧΩΔΕ! Στις 7 Οκτωβρίου 2005 πήρα την πρωτοβουλία να στείλω ένα (ηλεκτρονικό) γράμμα σε όλους τους πολιτικούς, πολλούς πανεπιστημιακούς, δημοσιογράφους κλπ. Η συντριπτική πλειοψηφία με αγνόησε, αλλά ανάμεσα στους ελάχιστους που απάντησαν, έστω για τα μάτια,
    ήταν το ΥΠΕΧΩΔΕ!

    *

    Ο δήμαρχος έχει δεσμεύσεις που προκύπτουν από το ρόλο του (όπως τον αντιλαμβάνεται – σεβαστό!) που τον περιορίζουν καταθλιπτικά. Ένα από τα χειρότερα βαρίδια που έχει, είναι το τοπικό ΠΑΣΟΚ. Οι αθεόφοβοι τοπικοί πασόκοι προσπάθησαν ακόμα και να «πουλήσουν» στην κοινή γνώμη του δήμου Θερμαϊκού την άποψη ότι η επέκταση θα είναι προς το συμφέρον των κατοίκων!
    Ως ιμάντας μεταβίβασης της …γραμμής, ήταν σωστοί, αλλά ατύχησαν: ίσως και χάρη στις προσπάθειες που έγιναν στο μεταξύ, είδαν πως δεν τους σήκωνε το κλίμα και άλλαξαν τροπάρι: δε βοηθάνε / δεν αντιδρούν / δε μιλάνε (ως τοπικό ΠΑΣΟΚ) για το θέμα, με εξαίρεση όσους το κάνουν με δική τους πρωτοβουλία, ως άτομα – γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια το επίσημο κόμμα! Φυσικά, ο δήμαρχος δε λέει «κιχ» για δαύτους, ενώ περνάει γενεές δεκατέσσερις τη Νέα Δημοκρατία, όταν υποστηρίζει με νύχια και με δόντια το έργο!

    Ακόμα και στη σημερινή του ομιλία (9/9/06) κάνει πως δεν άκουσε τις δηλώσεις του Βαγγέλη Βενιζέλου…

    Ο δήμαρχος προσπαθεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα: είναι κατά της επέκτασης, αλλά ταυτόχρονα είναι επίσημος υποψήφιος του ΠΑΣΟΚ για το δήμο, το οποίο ΠΑΣΟΚ είναι αναφανδόν ΥΠΕΡ… Το αποτέλεσμα, πέρα από την πολιτική μπαλαφάρα, είναι ζημιογόνο για την υπόθεση, γιατί ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος για να απευθυνθεί και να κινητοποιήσει την κοινή γνώμη, έχει κάθε στιγμή να σκέφτεται την κομματική του ιδιότητα – και τις δεσμεύεις που αυτή συνεπάγεται.

    Το έργο ωρίμασε επί ΠΑΣΟΚ και γίνεται επί ΝΔ. Και οι δύο το υποστηρίζουν – και τα δυο κόμματα έχουν ευθύνη για το τερατούργημα που επιχειρείται!
    Ο δήμαρχος, αντί να δημιουργήσει ΜΕΤΩΠΟ απέναντι στους Βενιζελοσουφλιάδες, έκανε ακόμα και το λάθος να διατυμπανίσει, τον περασμένο Ιούνιο, ότι υποχώρησε το ΥΠΕΧΩΔΕ! Αλλά ήταν μονάχα ευσεβής πόθος – και ένα ακόμα λάθος, καθώς περνούσε μέσα από την εφημερίδα του δήμου η άποψη ότι το κερδίσαμε το θέμα!

    *

    Κλείνοντας το μακροσκελέστατο αυτό σχόλιο, επισημαίνω τρία ενδιαφέροντα ποστ:

    1. Ένα δικό μου κείμενο, με τίτλο
    ερωτήσεις σε πολιτικούς και παράγοντες

    2. Την πρώτη γνωμοδότηση του καθηγητή Κουμαντάκη για τις επιπτώσεις της επέκτασης στις ακτές της Περαίας

    3. Τη συμπληρωματική έκθεση γνωμοδότησης του καθηγητή Ι. Κουμαντάκη

    Σας θυμίζω επίσης το «απόσταγμα» της όποιας παρέμβασης καταφέραμε να δημιουργήσουμε, με στόχο την ενημέρωση των κατοίκων – όχι μόνο του δικού μας δήμου: Μπάζωμα στο Θερμαϊκό; Όχι, ευχαριστώ!

    Τέλος, δείτε μια γελοιογραφία που δεν αφορά τον Αντώνη Μαντζάρη, αλλά ΚΑΠΟΙΟΥΣ αφορά! Και μια δεύτερη, δώρο!

     
  • At 9:43 μ.μ., Blogger Πάνος

    Μια διόρθωση: Ο τρίτος κατά σειρά σύνδεσμος, εκεί που διαβάζετε

    Η προσπάθεια συνεχίστηκε (και συνεχίζεται ακόμα…) Για παράδειγμα, τις 5 Φεβρουαρίου 2006 ανέβηκε κι άλλο ποστ με κριτική στο δήμαρχο για παράλειψη κινητοποίησης της κοινής γνώμης

    βρίσκεται εδώ, και όχι εκεί που στέλνει το προηγούμενο σχόλιο!

     
  • At 9:48 μ.μ., Blogger Πάνος

    dark angel,

    ο Αντώνης Μαντζάρης είναι ένας συμπαθής, καλλιεργημένος, ευγενής και σοβαρός άνθρωπος. Η δική μου κριτική απέναντί του, για ό,τι έκανε και για ό,τι δεν έκανε στην υπόθεση της επέκτασης, θα ήταν πολύ πιο αιχμηρή (στην έκφραση, όχι στην ουσία - η ουσία δεν αλλάζει) αν δεν είχε αυτά ακριβώς τα χαρακτηριοστικά. Συν το γεγονός οτι (εκτιμώ, τουλάχιστον) θέλει ειλικρινά να αποτραπεί το τερατούργημα εις βάρος του τόπου που γεννήθηκε.

     
  • At 12:28 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    ...να σε γιαούρτωνα εκεί που ρητορεύεις..., κύριε Τζαφώλια, συγνώμη, κύριε Χαρχούδα.

    Εξακολουθώ Πάνο, να πιστεύω ότι ο κ. δήμαρχος τα λέει απο μέσα του, με τη λόγική "σιγά, θα μας ακούσουν".

    Αν θέλει να ακουστεί, μαζεύει τον κόσμο και τα λέει ξεκάθαρα. Αλλοιώς, φτάνει το δούλεμα. Και αφου έχει αυτά τα ευγενή χαρακτηριστικά που λές, το δούλεμα είναι ακόμα πιο χοντρό.