ι Τα μυστικά του Κόλπου
Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 15, 2006
Στο εργοτάξιο του 10/28: τι δεν είδε ο Κ. Καραμανλής


Τη διαφημιστική πινακίδα του έργου μπορεί και να την είδε. Ίσως δεν πρόσεξε τις ανακρίβειες που περιέχει:
- Το έργο δεν είναι προϋπολογισμού 246.000.000 Ευρώ. Τόσο έλεγε η προκήρυξη - επί αυτής της τιμής έγινε έκπτωση 48,5% Άρα ο προϋπολογισμός του έργου είναι σχεδόν ο μισός - άλλο αν οι ενδιαφερόμενοι σκοπεύουν να τον αυγατίσουν. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ίσως σκέφτηκε οτι άλλη χάρη (επικοινωνιακή) έχουν τα 246 εκατομμύρια και άλλη τα μισά...
- Το έργο ΘΑ συγχρηματοδοτηθεί από την ΕΕ μόνο στην περίπτωση που η Επιτροπή Περιβάλλοντος απορρίψει τις προσφυγές του Δήμου Θερμαϊκού, κάτι που φαίνεται χλωμό.
- Το σκίτσο δεν αποδίδει χρωματικά την αλήθεια: ο πρόβολος δεν θα είναι κίτρινος, αλλά στο γοητευτικό σκούρο του μπετόν.
- Την κατασκευή του έργου δεν την κάνουν η ΑΘΗΝΑ και ο ΑΚΤΩΡ, αλλά (όπως είναι κοινό μυστικό) ο ΑΚΤΩΡ σκέτος. Ίσως η κατάσταση αλλάξει αργότερα: οι διαφημιστικές πινακίδες είναι πάντοτε αισιόδοξες!



Ο πρωθυπουργός αποκλείεται να είδε τα φορτηγά να πηγαινοέρχονται στο δρόμο που κατασκευάστηκε επιτούτου - θα τον ενοχλούσε η σκόνη και ίσως κάποιος του υπενθύμιζε οτι ένας από τους σημαντικότερους ρυπογόνους παράγοντες του έργου είναι η μεταφορά με τα φορτηγά 7 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων σκύρων (μπάζα) που υπολογίζεται οτι χρειάζονται για το μπάζωμα της κατασκευής.



Η απόληξη του δρόμου, ένας άτεχνος, πρόχειρος λιμενοβραχίοντας σε σχήμα Τ.



Κοντινότερο πλάνο. Πάνω στο πλωτό, η βυθοκόρος. Ο βυθοκορισμός, δηλαδή η απόξεση του βυθού είναι ενέργεια ουσιαστικά παράνομη και καταχρηστική, με βάση τις αποφάσεις του ΣτΕ. Και η πολιτική της κάλυψη απαράδεχτη, σε μια δημοκρατική πολιτεία, όπου η εκτελεστική εξουσία οφείλει να σέβεται τη δικαστική!

Στη φωτογραφία διακρίνεται ο πρόχειρος λιμενοβραχίονας. ΠΟΙΟΣ τον κατασκεύασε, με βάση ποιά μελέτη επιπτώσεων; Η κίτρινη γραμμή που διακρίνεται πίσω από τη βυθοκόρο είναι (μάλλον) πέτασμα, δηλ. φράχτης, για να συγκρατεί τα προϊόντα της διάλυσης των φερτών υλικών. Ξεκινά από τον αιγιαλό και προχωρά λίγες εκατοντάδες μέτρα μέσα στη θάλασσα.



Σε συνάφεια με την ακτή, ένα παραλληλόγραμμο κατασκεύασμα άγνωστης σε εμάς λειτουργίας.



Χαρακτηριστική άποψη του θλιβερού λιμενοβραχίονα, ο οποίος φαίνεται οτι θα διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη, με τον πρώτο γαρμπή... Το έργο "κραυγάζει" οτι, εκτός από αρπακολατζίδικη δουλειά, είναι πολύ πρόσφατο.



Που αποτίθενται τα βυθοκορήματα, δηλαδή ο βούρκος του βυθού που αποξέει η βυθοκόρος; Αν δεν πρόκειται για κάποια τραγική παρεξήγηση, είναι η λασπουριά που φαίνεται αποθεμένη λίγες δεκάδες μέτρα από την ακτή, σε ένα χώρο που βρέθηκε πρόχειρος. Λεπτομέρεια: το γαλάζιο κτίριο που στο βάθος της εικόνας είναι το ΚΑΠΑ - το πρότυπο κλειστό γυμναστήριο για αθλητές ή ασκούμενους με ειδικές ανάγκες, ένα στολίδι της περιοχής, το οποίο προβλέπεται να εγκαινιαστεί σε λίγες μέρες. Κάποιοι, δείχνοντας πόσο υψηλή ευαισθησία διαθέτουν, φρόντισαν να διαμορφώσουν τον περιβάλλοντα χώρο του. Φαντάζομαι οτι κι αυτό δεν το είδε ο πρωθυπουργός...



Η ίδια εικόνα, από πιο μακρυά.

* * *

Ο Κ. Καραμανλής είδε ό,τι είδε και, προς το παρόν, δεν φαίνεται να συνειδητοποιεί οτι υποπίπτει σε ένα μεγάλο πολιτικό λάθος, το οποίο θα το βρει μπροστά του σε λίγο καιρό. Αυτό δε μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, μας ενδιαφέρει το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός:
- στηρίζει ένα έργο για το οποίο η κοινή γνώμη της περιοχής εκφράζει φόβους οτι θα καταστρέψει τον Θερμαϊκό και τις όμορες ακτές - και το οποίο έχει καταγγελθεί από ειδικούς επιστήμονες (πχ ο καθ. του ΕΜΠ Κουμεντάκης) οτι στερείται παντελώς από αξιόπιστες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
- καλύπτει ή συναινεί στην υποστήριξη που προσφέρει το ΥΠΕΧΩΔΕ στους κατασκευαστές ώστε αυτοί να προχωρούν σε έργα επί του θαλασσίου βυθού, παρά το πνεύμα των αποφάσεων του ΣτΕ, παρά το γεγονός οτι ήταν το ΥΠΕΧΩΔΕ αποκλειστικά υπεύθυνο για τις δυο απανωτές αναβολές της εκδίκασης και παρά το ότι η τσαμπουκαλίδικη συμπεριφορά για δημιουργία τετελεσμένων δεν συνάδει με τους κανόνες της δημοκρατίας.

* * *

Τέλος, τρία εύλογα ερωτήματα:

- πότε θα δούμε στις εφημερίδες και στα κανάλια ένα δημοσιογραφικό (επαγγελματικό) ρεπορτάζ για όσα συμβαίνουν αυτήν την περίοδο στο εργοτάξιο του 10/28;
- ποιός πολιτικός θα έχει το θάρρος να φέρει το θέμα στη Βουλή; (η λέξη "θάρρος" αφορά τους βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, κόμματα τα οποία είναι υπέρ της επέκτασης)
- αν το ΣτΕ απαγορέψει τις εργασίες που γίνονται (ετοιμάζεται νέα προσφυγή ασφαλιστικών μέτρων από το Δήμο Θερμαϊκού) και διατάξει επανόρθωση των βλαβών, πως θα δικαιολογηθούν ο πρωθυπουγός και ο ΥΠΕΧΩΔΕ, για την υποστήριξη που πρόσφεραν στους εργολάβους;

Και ας μη το ξεχνάμε: Αν υπήρχε ένα αξιόλογο κίνημα πολιτών για την προστασία του Θερμαϊκού στη Θεσσαλονίκη, τότε όλοι αυτοί που σήμερα πουλάνε αγριάδα, τσαμπουκά και αυθαιρετίλα, θα ήτανε "κυρίες"...
 
Έγραψε ο Πάνος - Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 15, 2006 |


3 Comments:


  • At 5:59 μ.μ., Blogger Andreas

    Τι να λεμε τώρα για τον 10/28. Μπορεί να γίνει καινούργιο αεροδρόμιο; Αυτό θα ήταν το καλύτερο απ' όλα...

     
  • At 6:46 μ.μ., Blogger Πάνος

    Αντρέα,

    όπως έχουν έρθει τα πράγματα, για να γίνει νέο αεροδρόμιο στα επόμενα 20 χρόνια, πρέπει να ματαιωθεί η επέκταση του 10/28. Έτσι και πραγματοποιηθεί αυτό το έργο, η Θεσσαλονίκη θα το κάνει σαν το Μανιάτη με το σαπούνι...

    (είπε ο μανιάτης, που είχε αγοράσει σαπούνι αντί για τυρί: τι αφρίζεις και ξαφρίζεις, εγώ τον παρά μου τον έδοσα, θα σε φάω!)

     
  • At 7:22 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    Τι λές ωρέ μπίρο μου, γίνονται αυτά στην Ελλάδα;