ι Τα μυστικά του Κόλπου
Κυριακή, Σεπτεμβρίου 24, 2006
Τα αδελφικά μαχαιρώματα των ρασοφόρων στα ιστολόγια
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ. Στυλιανός έδωσε μια συνέντευξη στο ΒΗΜΑ, όπου τα ψέλνει σε πλάγιο τέταρτο στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Χριστόδουλο, όπως μόνο ένας ρασοφόρος μπορεί να το κάνει. Και όχι μόνο: περιλαβαίνει και τον κ. Βαρθολομαίο και τον Περγάμου και τους Ρώσους και τον Πάπα και όποιον άλλον τυχαίνει να γνωρίζει. Προφανώς διότι ΕΝΑΣ είναι ο καλός /μορφωμένος/ υπεράνω "Ορθόδοξος": ο ίδιος!

Και τι μας ενδιαφέρει εμάς, θα μου πείτε. Ειλικρινά δεν μας ενδιαφέρουν οι απαξιωτικές κρίσεις του κ. Στυλιανού για τους "αδελφούς" του ιεράρχες. Είδα όμως σε ένα ιστολόγιο
κάτι που μου έκανε εντύπωση: Προκειμένου να χτυπηθεί ο κ. Χριστόδουλος, προβάλλεται /χρησιμοποιείται η συνέντευξη του Αυστραλίας, χωρίς το παραμικρό κριτικό σχόλιο, την ώρα που είναι γεμάτη από εξώφθαλμη εμπάθεια, κακότητα και αντιφάσεις! Για παράδειγμα, τα ρίχνει χοντρά στους Χριστοδουλικούς για την "υπονόμευση του Πατριαρχείου" και αμέσως μετά δηλώνει με απίστευτη άνεση ότι ο ίδιος έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια (δεν το λέει έτσι ακριβώς, αλλά αυτό εννοεί) την ομόφωνη εκλογή του από την Πατριαρχική Συνόδο, ως μέλους της! Τη σνομπάρει και δεν πάει, λέει!

Όχι έτσι, παιδιά. Δεν επικαλούνται τη Χάρυβδη όσοι θέλουν να τα βάλουν με το απέναντι θεριό! Στοιχειώδες...
 
Έγραψε ο Πάνος - Κυριακή, Σεπτεμβρίου 24, 2006 |


8 Comments:


  • At 3:14 π.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Δεν νομίζω ότι λέει αυτό ακριβώς, αλλά και το "Βήμα" δεν είναι η κατάληλη θέση για να ανοίξει κανείς τέτοιο διάλογο.
    Αλλά, θα μου πεις, και που θα απευθυνθεί?

    Απ' ότι φαίνεται, ασκεί κριτική και όχι υποχθόνια πολιτική. Και για να ασκήσεις κριτική χρειάζεσαι μια σταθερή θέση. Μην μπλέκουμε την θέση με την υπεροψία.

    Αυτήν την κριτική θέση την έχουμε πάρει πολλοί από εμάς που ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο θέμα (Σχέσεις Ελλαδικής Εκκλησίας-Οικουμενικού Πατριαρχείου-Ρωσικού Πατριαρχείου). Δεν νομίζω να είμαστε όλοι εμπαθείς ή υπερόπτες!

    Ο ανώνυμος

     
  • At 8:13 π.μ., Blogger s.frang

    Η παράθεση ενός κειμένου (άρθρο, συνέντευξη κλπ.) εφημερίδας ή περιοδικού σε μια σελίδα blog δεν σημαίνει υποχρεωτικά ταύτιση με το περιεχόμενο και το ύφος. Καταρχάς σημαίνει επισήμανση κάποιου προβλήματος...

    Ως προς την ουσία, η "αγάπη" μεταξύ των στελεχών του εκκλησιαστικού μηχανισμού είναι από αιώνες γνωστή και ξεπερνάει ακόμα και την παροιμιώδη "χριστιανική αγάπη"...

     
  • At 11:27 π.μ., Blogger Πάνος

    Φίλε ανώνυμε,

    ολόκληρη η συνέντευξη παρατίθεται μέσω του συνδέσμου που δίνω στο ποστ. Διάβασέ τη και θα βγάλεις μόνος σου τα συμπεράσματά σου.

    Φυσικά δεν είναι όλοι οι ασχολούμενοι με το συγκεκριμένο θέμα εμπαθείς ή υπερόπτες - αλοίμονο! Ο κ. Στυλιανός, ωστόσο, είναι. Και εμπαθής και υπερόπτης και ανακόλουθος - με λίγα λόγια απαράδεκτος!

    Αυτό όμως αφορά περισσότερο εσάς τους "ασχολούμενους". Η δική μου επισήμανση αφορά τη χρήση ενός τέτοιου "λόγου" από τον αντι-χριστοδουλικό ιστολόγο, προκειμένου να χτυπηθεί ο κ. Χριστόδουλος. Ως γνωστόν, ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα!

    *

    sfrang,

    φυσικά δε σημαίνει ταύτιση. Θεωρώ ωστόσο οτι πρόκειται για λάθος, γιατί, έμμεσα, λες στους αναγνώστες σου: "δείτε τι κακός που είναι ο Χριστόδουλος, το λέει και ο Στυλιανός". Αν δεν επισημαίνεις οτι ο Στυλιανός είναι κολιός από το ίδιο βαρέλι με τον Χριστόδουλο, γλυστράς στην πολεμική κατά του Χριστόδουλου αποκλειστικά, ενώ το πρόβλημα είναι η παπαδοκρατία συνολικά.

     
  • At 12:08 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    Αντί να πάς στην εκκλησία πρωί πρωί, τα βάζεις με τους αντιπροσώπους του θεού επι γής. Τέκνο μου, μετάνιωσε όσο είναι καιρός.

    Βέβαια αν διαβάσει κανένας την δυο χιλιετιών εγκληματική ιστορία του χριστιανισμού, νιώθει ευτυχής που έχουν ξεδοντιαστεί και δεν μπορούν να κάνουν αυτά που έκαναν οι πρόγονοί τους. Κυνήγησαν με μανία την έρευνα, την επιστήμη, τον ορθό λόγο. Κάθε άνθρωπο που διαφωνούσε με την άποψή τους τον βάφτιζαν αιρετικό και τον κυνηγούσαν με κάθε τρόπο. Προκάλεσαν ποτάμια αίματος έχοντας το δόγμα "για του Χριστού την πίστη την αγία θα σας αλλάξουμε την Παναγία".
    Ευτυχώς σήμερα στην Ελλάδα και το δυτικό κόσμο, τους έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα να σκοτώνουν. Ασχολούνται με τα "προσκυνήματά" τους, τις κυλάρες τους και τις off shore εταιρίες τους. Ας ασχολούνται.

    Παραδείγματα όπως ο Αλβανίας Αναστάσιος, δείχνουν ότι μέσα σ' αυτή τη μαφία, ποορεί να υπάρξουν και φωτεινές εξαιρέσεις.

    Αυτά τα ολίγα εν Χριστώ αδελφέ.

     
  • At 7:48 μ.μ., Blogger roidis

    αγαπητέ Πάνο, λέει ΚΑΙ αλήθειες ο Αυστραλίας και αυτές μόνο θα προβάλω στο μεθαυριανό μου ποστ που ετοιμάζω...

    αυτές οι αλήθειες πρέπει να προβάλονται ανεξάρτητα ποιος τις γράφει...Αυτό με την "Χρυσοπηγή" που αναφέρει πάντως ο Αυστραλίας, είναι Αλήθεια με κεφαλαία. ή Όχι;

     
  • At 7:56 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Και βέβαια διάβασα, φίλε Πάνο, την συνέντευξη. Μάλον όμως θα γνωρίζεις περισσότερα από εμένα.

    Αγαπητέ σχολιαστή, αν ασχοληθεί κανείς με την δέκα χιλιάδων χρόνων ιστορία του εγκληματικού ανθρώπινου πολιτισμού, θα καταλάβει ότι ανέκαθεν διωκόταν ο ορθός λόγος και οι ριζοσπαστικές ιδέες. Αυτός όμως δεν είναι λόγος για να απαξιώνουμε το ανθρώπινο είδος συλλήβδην!

     
  • At 8:48 μ.μ., Blogger Πάνος

    Σχολιαστή,

    κι όμως ΠΗΓΑ σε εκκλησία: μνημόσυνο βλέπεις...

    Αυτά που γράφεις ισχύουν απολύτως για τις Εκκλησίες ως οργανώσεις εξουσίας. Εξαιρούνται πάντα οι καλοπροαίτετοι (ας τους πούμε έτσι) πιστοί, οι οποίοι, πολλές φορές, έβρισκαν (και βρίσκουν) το μπελά τους από τους επισκόπους.

    *

    αγαπητέ Ροϊδη,

    επίτρεψέ μου να επιμένω. Αν θέλω να αντικρούσω το Χίτλερ, δεν θα βασιστώ ΠΟΤΕ σε κείμενα του Γκαίμπελς ή του Χίμλερ, για να αντλήσω επιχειρήματα.

    Όλοι ξέρουμε τι είναι η Χρυσοπηγή. Είμαστε σίγουροι, όμως, ότι αυτός που τα λέει είναι καθαρός - ή παίζει το τόσο γνωστό ανάμεσα στους ρασοφόρους παιχνίδι της εμπάθειας και του μίσους;

    Κι αν δεχόμαστε πως είναι "καθαρός" σε αυτό το επίπεδο, τότε πρέπει πολύ προσεκτικά να "διαβάζουμε" αυτά που λέει: ούτε λέξη για τον εσμό των παραεκλησιαστικών οργανώσεων - στόχος του είναι τα στελέχη της Χρυσοπηγής ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ.

    Σα να μου λέει ο Χρουτσώφ ότι ο Στάλιν ήταν κακός - απο εκεί και πέρα κανένα πρόβλημα!

    Νομίζω πως η αντιπαράθεση πρέπει να γίνεται "στα ίσια" - και από θέσεις αρχών (πολιτικές αλλά και φιλοσοφικές). Οι χριστιανικές Εκκλησίες (και η Ορθόδοξη) βαρύνονται με τόσα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και κατά των ανθρώπων (και πνευματικά και ηθικά και οικονομικά εγκλήματα) που είναι εντελώς δευτερεύον αν ο κ. Χριστόδουλος είναι "καλός" ή "κακός".

    Αν το παιχνίδι παίζεται σε αυτό το επίπεδο, τότε, στην καλύτερη περίπτωση θα διαδεχθεί τον "κακό" ένας "καλός" - και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

    Δηλαδή, αν αναλάβει αρχιεπίσκοπος Αθηνών ο κ. Αναστάσιος της Αλβανίας (που τόσο θαυμάζει ο Σχολιαστής - και ίσως έχει δίκιο, σε επίπεδο προσώπου) μήπως σημαίνει τάχα οτι λύθηκε κάποιο πρόβλημα;

    Μακάρι να ήταν τόσο απλά τα πράγματα...

    *

    Φίλε ανώνυμε,

    είμαι ΑΠΟΛΥΤΩΣ βέβαιος πως δεν είμαι εγώ αυτός που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα στο χώρο της Εκκλησίας.

    Στο προκείμενο, δε χρειάζεται βαθιά ιστορική ή άλλη γνώση για τον Άγιο Αυστραλίας: μια προσεκτική ανάγνωση των λεγομένων του στη συνέντευξη αρκεί για να φανεί ολοκάθαρα το ποιόν του ανδρός.

    Όχι, δε θα μπω στον πειρασμό να αναλύσω και να τεκμηριώσω λέξη λέξη τα παραπάνω. Είναι τόσο πολύ κραυγαλέα, που αν δε γίνονται κατανοητά με μια απλή επισήμανση, τότε τσάμπα καίει η λάμπα...

    (η τελευταία φράση είναι κλασσική - πρόκειται για στίχο άσματος γνωστής σκυλο-υμνωδού)

    Όσο για το σχόλιό σου επί του σχολίου του Σχολιαστή - μάλλον παρεξήγησες αυτό που είπε. Αλλά, καλύτερα να απαντήσει ο ίδιος.

     
  • At 7:12 π.μ., Blogger roidis

    βρε Πάνο,
    νομίζεις ότι δεν ξέρω ότι έχεις 1000% δίκιο;

    ήθελα να τονίσω το εξής απλό.
    Στις ανακρίσεις μεταξύ εμπλεκομένων που ο καθένας θέλει να σώσει το τομάρι του, βγαίνουν αλήθειες. εδώ βλέπε: συνέντευξη Αγίου Αυστραλίας. Όλοι γυροφέρνουν στον τόπο του εγκλήματος, στο τόπο του οικοδομήματος με πράξεις και ιδεολογήματα που διαρκούν αιώνες. Σε κάθε του στρίμωγμα, ο ένας "δίνει" τον άλλον και η βρώμα διαχέετε φτάνοντας σε μας, στους θνητούς.