ι Τα μυστικά του Κόλπου
Σάββατο, Οκτωβρίου 07, 2006
Μια τρύπα στο νερό
Την υποθαλάσσια αρτηρία την εμπνεύστηκαν, τη σχεδίασαν, την υποστηρίζουν και θέλουν να την υλοποιήσουν άνθρωποι των οποίων τη σκέψη δε μπορώ να καταλάβω. Τον περασμένο Μάιο, ο Σχολιαστής είχε γράψει στα μτΚ ένα κείμενο για την υποθαλάσσια αρτηρία – και είχε γίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση (ως συνήθως, τα ιστολόγια προηγούνται...) Τώρα που έχουμε εκλογές ασχολούνται και οι υποψήφιοι. Όλοι πλην Παπαγεωργόπουλου, είναι κατά του συγκεκριμένου έργου. Τα μτΚ συγκέντρωσαν τις διαθέσιμες καταγραμμένες απόψεις και τις παραθέτουν.

*

Ξεκινάμε με τις θέσεις του Γιάννη Μπουτάρη.

Τα δεδομένα του έργου και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν

Η αρτηρία αντιμετωπίζεται ως τμήμα του μικρού περιφερειακού δακτυλίου, ο οποίος όμως παραμένει ένα ημιτελές ημικύκλιο. Συνδέει τη δυτική πλευρά της πόλης με την ανατολική παρακάμπτοντας το ιστορικό κέντρο με ένα υποθαλάσσιο τούνελ και μετατρέποντας την οδό Μ. Αλεξάνδρου σε αρτηρία μεγάλης ταχύτητας και συνεχούς κυκλοφορίας (χωρίς φανάρια), αμφιδρομημένη και διαπλατυμένη. Αμφιδρομείται επίσης η Ανθέων και η Β.Όλγας.

Η είσοδος- έξοδος του βορειοδυτικού άκρου συνδέεται με τις οδούς Κουντουριώτη και Πολυτεχνείου, οι οποίες διακόπτονται πλήρως στα σημεία αυτά.
Η προωθούμενη λύση καταστρέφει σε μεγάλο βαθμό το χώρο του κεντρικού Λιμένα κατεδαφίζει ιστορικές αποθήκες και πρόσφατα ανακαινισμένα κτίρια στα κάτω Λαδάδικα, όλα χαρακτηρισμένα διατηρητέα. Στο ανατολικό άκρο δημιουργούνται δύο είσοδοι-έξοδοι μία στο Πάρκο του Άρεως και η δεύτερη στο ύψος της Κλεάνθους.

Τι σημαίνουν αυτά τα δεδομένα;

-Ότι τα οχήματα θα βγαίνουν με ανεμπόδιστη κίνηση και αυξημένη ταχύτητα από το υπόγειο και υποθαλάσσιο τμήμα και θα συνωστίζονται στην προέκταση των εξόδων-εισόδων στο υπάρχον πυκνοδομημένο οδικό δίκτυο.
Το μόνο που θα πετύχουμε δηλαδή είναι να μεταφέρουμε σε άλλα σημεία της πόλης (Λ. Στρατού, Β. Όλγας, Ανθέων, Βαρδάρη) το μποτιλιάρισμα και τις παρενέργειές του.

-Ότι στο επίγειο τμήμα της αποκτά χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας με χιλιάδες αυτοκίνητα, θόρυβο, καυσαέρια, ηχοπετάσματα που αποκρύπτουν τη θάλασσα αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία της περιοχής. Κατασκευάζονται επίσης τρεις αερογέφυρες κατά μήκος της Μ. Αλεξάνδρου ως μόνη δυνατότητα κίνησης των πεζών προς την παραλία.

Και τα προβλήματα συνεχίζονται

Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι προτάσεις για τον εξαερισμό της αρτηρίας, (3 πύργοι ύψους 25 μέτρων που θα κατασκευαστούν στην προβλήτα του λιμανιού δίπλα στο Λευκό Πύργο και στο Πάρκο της Ηλεκτρικής Εταιρείας), ενώ εκκρεμεί και η αντιμετώπιση του προβλήματος των κτιρίων των διοδίων στα οποία θα δημιουργείται μεγάλος συνωστισμός καθώς και των κτιρίων διαχείρισης και υποστήριξης της υποθαλάσσιας.
Είναι απαράδεκτο ένα έργο που θα αλλοιώσει πλήρως τη μορφή ενός από τα θελκτικότερα κομμάτια της πόλης να μην κοινοποιείται για να συζητηθεί νηφάλια από τους ίδιους τους κατοίκους της πόλης.
Το έργο αυτό θα έπρεπε να είναι κλασσική περίπτωση σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία για να παρουσιασθεί να συζητηθεί και να τεθεί σε δημοψήφισμα.


Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης αγνοούν την αλήθεια

Η θέση της «Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη»είναι ότι το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας όπως προωθείται πρέπει να ματαιωθεί, να ανασχεδιασθεί και να αξιολογηθεί η προτεραιότητα κατασκευής του, αφού εφαρμοσθούν πρώτα όλα τα άμεσα μέτρα βελτίωσης της κυκλοφορίας που προτείνουν πολλές μελέτες που έχουν γίνει.
Καλούμε τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να αναλογισθεί το μέγεθος της καταστροφής που θα επιφέρει στη μορφή και τη ζωή της πόλης ένα έργο πολυδάπανο και πρόχειρα μελετημένο.
Καλούμε τέλος τους ενεργούς πολίτες να κινητοποιηθούν και να αποτρέψουν την επιχειρούμενη κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας που θα αποκλείσει τους Θεσσαλονικείς από τη θάλασσα με τρόπο μη αναστρέψιμο.


*

Ακολουθεί ο Τάσος Κουράκης, ο οποίος θέλει μια άλλη, ήπια υποθαλάσσια.
Είμαστε αντίθετοι στην υπό κατασκευή υποθαλάσσια αρτηρία

Διασχίζοντας την πόλη - Διχάζοντας την πόλη

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η λεγόμενη υποθαλάσσια αρτηρία αποτελείται από τρία τμήματα, ένα επίγειο που ξεκινάει από τη δυτική είσοδο και φτάνει μέχρι το λιμάνι, το υποθαλάσσιο μέρος που αρχίζει από το λιμάνι και αναδύεται στην περιοχή του Μακεδονία Παλλάς και ένα άλλο επίγειο που μετατρέπει την παραλιακή λεωφόρο μέχρι την 25η Μαρτίου σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας διπλής κατεύθυνσης.
Η δημοτική μας κίνηση είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην σημερινή μετεξέλιξη του έργου που από δημόσιο έγινε με σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή κατασκευή με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και τροποποιήθηκε σύμφωνα με τις προτάσεις των υποψηφίων εργολάβων με αποτέλεσμα να δημιουργεί σοβαρά κοινωνικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα και να προϋποθέτει την ύπαρξη διοδίων.
Είμαστε αντίθετοι στην προβλεπόμενη λύση
γιατί:
• Διαπλατύνεται η παραλιακή λεωφόρος και μετατρέπεται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, διπλής κατεύθυνσης, με συνολικό πλάτος εννέα (9) λωρίδων σε βάρος των πάρκων της νέας παραλίας. Έτσι:
• αποκόπτεται η πρόσβαση των κατοίκων στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης που αποτελεί ζώνη αναψυχής, επιτρέποντας τη διέλευση των πεζών σε όλο το μήκος της λεωφόρου μόνον από τρεις εναέριες πεζογέφυρες.
• μειώνεται σημαντικά το πράσινο και από τις δύο πλευρές του δρόμου και ανατρέπονται τα έργα ανάπλασης της νέας παραλίας με τα θεματικά πάρκα που ήδη έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται.
• ακυρώνεται ο προβλεπόμενος υπόγειος χώρος στάθμευσης στο πάρκο της συμβολής των οδών Ανθέων και Μαρίας Κάλλας που έχει δημοπρατηθεί εδώ και χρόνια.
• τα ήδη σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην οδό Ανθέων γίνονται ακόμη πιο έντονα από τη συσσώρευση πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου και την αμφιδρόμηση του τμήματος μέχρι την οδό 25ης Μαρτίου.
o Δημιουργούνται έντονα συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά προβλήματα από τη δημιουργία σταθμών διοδίων στην οδό Κωλέττη και στην περιοχή των Δικαστηρίων.
o Το πάρκο στο πεδίο του Άρεως ουσιαστικά εξαφανίζεται και υποβαθμίζεται το περιβάλλον του Αρχαιολογικού και του Βυζαντινού Μουσείου, ενώ προστίθενται κυκλοφοριακά προβλήματα με την ύπαρξη εκεί και του Δημαρχιακού Μεγάρου.
o Δεν έχει αντιμετωπιστεί ικανοποιητικά ο εξαερισμός του υποθαλάσσιου τμήματος της αρτηρίας, καθώς δημιουργείται σοβαρό αισθητικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα εξαιτίας του μεγέθους και της χωροθέτησης των πύργων εξαερισμού και των κτιρίων που θα στεγάσουν τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις κατά μήκος της αρτηρίας, που ανταγωνίζονται σε όγκο το Λευκό Πύργο.
o Επιβάλλονται διόδια σε ένα δρόμο κατά βάση αστικής κυκλοφορίας, μήκους μόλις 3,5 χιλιομέτρων περίπου, ακυρώνοντας μ' αυτόν τον τρόπο τον κοινωφελή χαρακτήρα του έργου.
o Όλες οι προβλεπόμενες από τους εργολάβους κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αποσκοπούν στην καθοδήγηση των αυτοκινήτων στην υποθαλάσσια αρτηρία, για την αύξηση των κερδών από την εκμετάλλευση των διοδίων, δημιουργώντας πολλαπλάσια προβλήματα από αυτά που η κατασκευή του έργου υποτίθεται ότι θα λύσει.

Προτείνουμε
Με δεδομένο, σύμφωνα με τις μετρήσεις, ότι το 40% της κυκλοφορίας που διέρχεται από το κέντρο της Θεσ/νίκης είναι διαμπερής, η δημοτική μας κίνηση, υποστηρίζει την κυκλοφοριακή παράκαμψη του από την πλευρά της θάλασσας. Αποδέχεται την κατασκευή υποθαλάσσιας αρτηρίας, η οποία όμως θα έχει ήπια χαρακτηριστικά επέμβασης στον αστικό ιστό, δεν θα συνιστά αρνητική επέμβαση στο χαρακτήρα και στην ταυτότητα της πόλης και θα σέβεται το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
• Προτείνουμε την επαναδημοπράτηση του έργου με αναθεωρημένη οριστική μελέτη που θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα που επισημαίνουμε, σαν κλασσικό δημόσιο έργο, χωρίς διόδια, με χρηματοδότηση αποκλειστικά από δημόσιους πόρους.
• Στο πλαίσιο αυτής της οριστικής μελέτης, πιστεύουμε ότι πρέπει να διερευνηθεί η προβλεπόμενη από την Γενική Κυκλοφοριακή μελέτη της Θεσσαλονίκης, επέκταση της υποθαλάσσιας αρτηρίας μέχρι την Καλαμαριά (έξοδο Γκόνη - Πόντου -Περιφερειακή), ενδεχομένως μόνο για την κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά, ώστε να υπάρχει διπλή έξοδος των αυτοκινήτων, μαζί με την αντίστοιχη στο Μακεδονία Παλλάς. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος της παραλιακής λεωφόρου, δεν θα χρειαστεί να διαπλατυνθεί και θα αποσυμφορηθεί η οδός Ανθέων.
Ενημέρωση και δημοψήφισμα τώρα!!


*

Αγάπιος Σαχίνης και Γιώργος Καρατζαφέρης.

(Από δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ

«Γνωρίζω τα στοιχεία του έργου και γι' αυτό είμαι αντίθετος», τονίζει ο υποψήφιος δήμαρχος Αγάπιος Σαχίνης. Αντιτίθεται στην επιβολή διοδίων, χαρακτηρίζει τον πρώτο σχεδιασμό ξεπερασμένο, τον τωρινό σχεδιασμό ασύμφορο και επικερδή μόνο για τους εργολάβους.

(...)

Κάθετα αντίθετος στη δημιουργία της υποθαλάσσιας δηλώνει και ο υποψήφιος δήμαρχος και αρχηγός του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης. «Η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται ένα έργο-τυφλοπόντικα, που θα χαλάσει το ωραιότερο κομμάτι της» επισημαίνει. Χαρακτηρίζει το έργο κωμικό, γελοίο και επικίνδυνο.


*

Αναρωτηθήκατε σίγουρα, τι θέση έχει η Χρύσα Αράπογλου.

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Σε ότι αφορά δε στα μεγάλα έργα για την πόλη, υπόσχεται αφειδώς σχεδιάζει για μία ακόμα φορά επί χάρτου και προτείνει λύσεις που δεν βασίζονται σε καμμία εφαρμόσιμη μελέτη. Φαίνεται πως έχει καταλάβει ότι υπόσχεται έργα που δεν θα υλοποιήσει ποτέ γιατί ο λαός της Θεσσαλονίκης θα του δώσει την απάντηση του στις 15 Οκτωβρίου.


Είναι πολύ πιθανόν στο αναρτημένο πρόγραμμα να υπάρχει κάτι πιο αναλυτικό. Ατυχώς, τα αρχεία έχουν πρόβλημα στο κατέβασμα. Αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω, ας το πει.

*

Και ο νομάρχης πάσης Μπουγατσαδουπόλεως, κ.κ. Πανίκας Α'; Προστρέχουμε και πάλι σε δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ:

Πλήρη άγνοια για τη μελέτη του έργου δήλωσε χθες και ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Χαρακτήρισε τα διόδια στην υποθαλάσσια «πρωτότυπο νταβατζιλίκι» και απαράδεκτο το γεγονός «να μην υπάρχει στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, ούτε ένα απλό σχέδιο για την υποθαλάσσια αρτηρία».

Αμ, πως!

Ο Πανίκας μπορεί να είναι απαράδεκτος από πάσης απόψεως, βλάκας όμως δεν είναι!

*

Κλείνοντας αυτό το μικρό αφιέρωμα στην υποθαλάσσια, να σημειώσω οτι ΚΑΤΑ είναι και οι υποψήφιοι νομάρχες Μιχάλης Τρεμόπουλος, Στρατής Πλωμαρίτης και Μαριάννα Μπρεκάση.

*

Αν οι Θεσσαλονικείς επιτρέψουν / ανεχθούν να κατασκευασθεί ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΡΑΣ, θα είναι άξιοι της μοίρας τους. Μπορεί για το θέμα της επέκτασης του αεροδρομίου να υπάρχει μια δυσκολία στην κατανόηση του προβλήματος, αλλά εδώ τα πράγματα είναι φως - φανάρι: κάθε άνθρωπος με στοιχειώδη νοημοσύνη είναι σε θέση να καταλάβει!
 
Έγραψε ο Πάνος - Σάββατο, Οκτωβρίου 07, 2006 |


8 Comments:


  • At 6:55 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Δε γκοβεται, λεω ΄γω, τις μαλακιες εκει πανω και νασχοληθειτε λιγο πιο σοβαρα με τα χαλια σας?
    Που ο Μπουταρης λεει ...θα δωσει τη Σαλονικη στις Τουρκοι -αμαν και ποτε να ησυχασουμε κιεμεις κιαυτοι (δεμπράζ΄ θα καμουμε τη Λάρσα συμπρωτευουσα).

    Να βαλεις επρεπε υποψηφιος με το Μπουταρη μπας και...

     
  • At 7:11 μ.μ., Blogger Πάνος

    θείε,

    οι υποψήφιοι διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

    α) αυτοί που θεωρούν τον εαυτό τους σοβαρό πολιτικό παράγοντα (οι χειρότεροι) και

    β) οι χαζοχαρούμενοι ψωνισμένοι.

    Δεν ανήκω ούτε στη μια ούτε στην άλλη κατηγορία, οπότε δεν είμαι υποψήφιος.

    ΥΓ. Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία, οι "από συνήθεια" - συνήθως στους χώρους της (τέως) αριστεράς. Σκέτη μιζέρια...

     
  • At 8:09 μ.μ., Blogger Σχολιαστής

    Καλά ωρέ Πάνο, λες να μην υπάρχουν και κάποιοι που είναι σοβαροί, με διάθεση να προσφέρουν και δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες α και β;

    O Ηλίας για παράδειγμα, σίγουρα δεν ανήκει στις κατηγορίες αυτές.

    Θείο, τα χάλια της Αθήνας είναι ασυναγώνιστα. Είσαστε παστωμένοι σα σαρδέλες, σε μια πόλη που βρομοκοπάει, άσε που όλα τα φρούτα έχουν μαζευτεί εκεί για να κάνουν μπίζνες. Κατά τ' άλλα, βαστάτε Τούρκοι τ' άλογα.

     
  • At 8:39 μ.μ., Blogger N.Ago

    Να προσφέρουν ε;
    Σαν των Ψωμιάδη των λεβέντη των "πανίκα" των τραγουδιστή;
    Η των…»φτερωτό» των τσίφτη των καραμπουζουκλή;
    Αυτοί ας πούμε, τη λένε για τους μετανάστες;
    Ε

     
  • At 9:19 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Σχο
    η Αθηνα δεν ειναι καμια ερωτικη πολυ για ναχει χαλια.
    Οσο για μερικα μικροπροβληματα που εχει θα τα λυσει ο Νικηταράς.
    Και αμα δεν γουσταρετε το Μπουταρη στις επομενες δημ. εκλογες θα τον κανουμε Δημαρχο Αθηνας και θα αδελφοποιηθουμε με την Αγκυρα και καθηστε εσεις με τον Ψωμιαδη και τον Καρατζαφερη.

     
  • At 10:51 μ.μ., Blogger Πάνος

    Σχολιαστή,

    ο Ηλίας είναι εκτός κατηγοριών!

    *

    n. ago,

    ο Σχολιαστής δεν εννοεί τον φτερωτό και τον Πανίκα. Μπέσα!

    *

    θείο,

    καλά, οι Αθηναίοι ΑΣ ΠΟΥΜΕ πως θέλουν το Μπουτάρη. Αυτός, θέλει;

    Όσο για τον Καρατζαφέρη είναι εκλογική μεταγραφή περιορισμένου χρόνου. Αθηναίος είναι - σ' εσάς θα παραμείνει!

    Μη σας στερήσουμε κιόλας τέτοιο κελεπούρι...

     
  • At 11:36 μ.μ., Blogger N.Ago

    Οκ! Πάσο!
    Μακάρι Πάνο μου να υπάρχουν αλλά που…
    Και όταν λέω για τους μετανάστες( μην βάλω και κάνα αυτογκόλ) δεν λέω ότι φταίνε αυτοί για τους νόμους που (δεν) κάνει η κεντρική εξουσία αλλά, το ότι κατά καιρούς ο, κατά τα’αλλα διασκεδαστής Νομάρχης, έχει εκφραστεί όχι και τόσο αγαθών προθέσεων απέναντι τους.
    Είναι σχολή Καρατζαφέρη αυτός.
    Πόντος Πάνο, την Θεσσαλονίκη την λατρεύω γιατί έζησα χρόνια στη Δράμα και έχω έρθει καμιά 20 φορές.
    Τη όμορφη που είναι. Και τη κορίτσια έχει!
    Φιλία πολλά.

     
  • At 1:55 μ.μ., Anonymous Pontiac

    Και miα και ξεκίνησε με τα ρατσιστικά ο Athanassios, να σας πω και 'γω κάτι που άκουσα:

    Ο Καρατζαφέρης προέρχεται από τουρκαλβανούς της Πελοποννήσου, οι οποίοι μετά την απελευθέρωση εκχριστιανίστηκαν και τη γλύτωσαν. Εξ ου και το επώνυμο: Καρά Τζαφέρ, δηλαδή ο Μαύρος ο Τζαφέρ. Βλέποντάς τον το Καρά το κατανοούμε, το Τζαφέρ όμως;;;

    Πάνο, εσύ που έχεις τα μέσα δεν το ψάχνεις λιγάκι. Γιατί αν είναι έτσι θάχει πλάκα -μένοντας φυσικά πάντα εντός του Athanassios's πλαισίου.

    Θα είναι κάτι σαν τον Μιχαλολιάκο της Χρυσής Αυγής, που υποδύεται τον Άριο και ο ίδιος μοιάζει σαν Άραβας από τη βόρεια Αίγυπτο, δηλαδή το Νότο.