ι Τα μυστικά του Κόλπου
Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2006
Το παράδειγμα Μπουτάρη μπορεί ν’ αλλάξει τα στερεότυπα

Μην εκπλαγείτε αν στις επόμενες εκλογές δείτε να εμφανίζονται σε κάθε δήμο της χώρας ανεξάρτητες υποψηφιότητες. Όχι «αντάρτες» των κομμάτων, δηλαδή εξοργισμένοι νεοδημοκράτες και πασόκοι που δεν έλαβαν το χρίσμα από τα κομματικά επιτελεία, αλλά πραγματικά ανεξάρτητες κινήσεις πολιτών, συγκροτημένες αυτοδύναμα μέσα στις τοπικές κοινωνίες.

Ο Γιάννης Μπουτάρης διέψευσε πανηγυρικά το μύθο ότι οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται πια για την πολιτική. Με την κίνηση στην οποία μπήκε επικεφαλής απέδειξε ότι υπάρχει ένα πολύ σημαντικό ανθρώπινο δυναμικό, έτοιμο να κινητοποιηθεί, να ασχοληθεί με τα κοινά, να ξαναμπεί (ή να μπει για πρώτη φορά) στο παιχνίδι. Όχι πλέον κάτω από τις απωθητικές κομματικές σημαίες των κομμάτων εξουσίας ή τις εξίσου απωθητικές των κομμάτων της στατικής αριστεράς. Οι πολίτες αυτοί, πολλοί σε αριθμό και (κατά κάποιον τρόπο) όντας οι πιο ανήσυχες και δημιουργικές προσωπικότητες των τοπικών κοινωνιών, διαπίστωσαν χειροπιαστά στις εκλογές της περασμένης Κυριακής, ότι μπορούν να αποτινάξουν την καταθλιπτική κυριαρχία των κομμάτων και να διεκδικήσουν αποτελεσματικά τη δική τους παρουσία στα κοινά.

Πρώτη και σημαντικότερη προϋπόθεση για να υπάρξει την επόμενη φορά ένα κύμα από τα κάτω, που θα αμφισβητήσει αποτελεσματικά το στάτους κβο που έχουν επιβάλλει τα κόμματα και κρατά τους πολίτες δέσμιους στον καναπέ, μπροστά στις τηλεοράσεις, είναι το παράδειγμα της κίνησης Μπουτάρη να βρει ΑΠΟ ΤΩΡΑ μιμητές. Αυτό θα πει πως οι προσπάθειες για συνάντηση / συζήτηση / δραστηριοποίηση πρέπει να ξεκινήσουν σε κάθε χώρο έγκαιρα και όχι λίγους μήνες πριν τις εκλογές.

Κάθε δήμος, κάθε πόλη, έχει τα δικά της σημαντικά προβλήματα – πολλά από τα οποία τα δημιουργεί η κεντρική εξουσία και οι εκπρόσωποί της στις τοπικές κοινωνίες – στη λογική της «ανάπτυξης μέσω του μπετόν». Για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη είναι έτοιμο να υλοποιηθεί ένα έργο το οποίο, χωρίς να λύνει κανένα πρόβλημα, θα αλλοιώσει δραματικά τη φυσιογνωμία της πόλης και θα απαγορεύσει την πρόσβαση των κατοίκων στη θάλασσα. Πρόκειται για την υποθαλάσσια αρτηρία, η οποία θα κατασκευαστεί εις βάρος των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, αν οι Θεσσαλονικείς δεν αντιδράσουν μαζικά, έντονα, αποφασιστικά ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. Λίγα μόνο παραδείγματα από την περιοχή της ευρύτερης Θεσσαλονίκης που απαιτούν, επίσης, άμεση παρέμβαση των πολιτών είναι η επέκταση του αεροδρομίου με μπάζωμα του Θερμαϊκού, η «αξιοποίηση» της παραλίας στην Καλαμαριά (την οποία χάνουν οι πραγματικοί της ιδιοκτήτες, δηλ. οι Καλαμαριώτες) και η χωματερή των Ταγαράδων που δηλητηριάζει συστηματικά μια τεράστια κατοικημένη περιοχή.

Φυσικά, οι κινήσεις πολιτών δεν θα πρέπει να περιοριστούν σε αμυντικό αγώνα – να λένε δηλαδή μονάχα «όχι» στα διάφορα τερατουργήματα που ετοίμασαν ή ετοιμάζουν η κεντρική εξουσία και τα παραρτήματά της στους δήμους. Απαραίτητη προϋπόθεση για να φτουρήσουν είναι οι θετικές, δημιουργικές, καινοτόμες προτάσεις και δράσεις σε κάθε χώρο.

Αν γίνουν όλα αυτά, θα μοιάζουν με θαύμα. Κι όμως, θαύματα γίνονται – αλλά μονάχα αν οι άνθρωποι τα θέλουν και προσπαθήσουν γι’ αυτά. Ο Γιάννης Μπουτάρης και οι συν αυτώ το απέδειξαν και με το παράδειγμά τους άνοιξαν έναν δρόμο, που μπορεί να βγάλει τους πολίτες από το τέλμα της κομματοκρατίας, δηλαδή της κοινωνικής απάθειας και της πολιτικής μοιρολατρείας.
 
Έγραψε ο Πάνος - Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2006 |


30 Comments:


  • At 6:58 μ.μ., Blogger Artois

    Αρκεί να βρεθεί κάτι σε επιτυχημένο και γνωστό επιχειρηματία για να τραβήξει το κάρο.

    Αλλά τότε δεν μιλάμε για πολίτες που είναι έτοιμοι να δεχθούν μια ανεξάρτητη κίνηση, αλλά για πολίτες που είναι είναι έτοιμοι να αντικαταστήσουν την μία εξάρτηση με την άλλη - την κομματική με την εκείνη που ασκεί επάνω τους η εικόνα του πετυχημένου. Ή του σελέμπριτυ.

    Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζαμε τι θα έπαιρνε ο ίδιος ακριβώς συνδυασμός με έναν αυτοδιοικητικό αλλά λιγότερο αναγνωρίσιμο επικεφαλής.

     
  • At 7:09 μ.μ., Blogger Πάνος

    artois,

    το σχόλιό σου έχει βάση. Ωστόσο, μην υποτιμάς το ρόλο των προσώπων - χωρίς αυτά δε γίνεται τίποτα!

    Τα σελέμπριτυ μπορεί να λειτουργήσουν για λίγο - αν δεν υπάρχει ουσία, ξεφουσκώνουν.

     
  • At 9:16 μ.μ., Anonymous ο θειος Ισιδωρος

    Σελέμπριτυ ο Μπουταρης? (καλα κρασια!!!).
    Οχι αγαπητε,προφανως δεν γνωριζεται οτι ο Μπουταρης δεν ειναι ο γκλα-μουρατος αστος, ο νεοπλουτος ελεω της Α ή της Β κυβερνησης, ο τυπος που ξεληγουριασε χθες και τοριξε στα κοτερα, στα λιαρ τζετ, και στις κρεπαλες.
    Προκειται για 2η (ή 3η?) γεννεια αστων, αμεσα συνδεδεμενη με την παραγωγικη διαδικασια (και οχι με ρεμουλες και κρατικες επιχορηγησεις κλπ οικονομικα σκανδαλα).
    Ατομο με συγκροτηση, κυρος και αξιπρεπεια, με μακροχρονια παρουσια στα κοινα.
    Τυχαινει να γνωριζω περιπτωσεις που τοσο ο ιδιος, οσο και ο αδελφος του ο Κωσταντινος, εχουν σταθει αρωγοι σε ζητηματα που αφορουσαν την τεχνη και και τον πολιτισμο και τα οποια οχι μονο δεν τους εξασφαλιζαν καμια προβολη αλλα το αγνοουσαν και οι πιο κοντινοι τους ανθρωποι. Και αυτο οχι σημερα αλλα δεκαετιες τωρα.
    Τοχω πει και σε αλλο ποστ, θα το επαναλαβω κι εδω οτι αν το 10% της Ελληνικης αστικης αστικης ταξης αποτελειτο απο Μπουταρηδες αυτη η χωρα θα ηταν πολυ διαφορετικη.
    Ομως δεν αποτελειται Το υποτιθεμενο "καθαροαιμο" κομα της Αστικης ταξης εκφραζει τη ...λαϊκη δεξια, ενω το αλλο ...αστα καλυτερα.

    (Εκτος αν εχουμε προβλημα με την Αστικη ταξη ...γενικως.
    Τοτε αλλαζει η συζητηση οποτε μπορουμε να συζητησουμε με ορους ...ταξικης παλης, προλεταριακης επαναστασης κλπ.)

     
  • At 10:04 μ.μ., Blogger exiled

    Για να καταλάβουμε καλύτερα την επιρροή του Μπουτάρη, θα πρέπει να εξηγηθεί το μέγεθός του και η αναγνωρισιμότητά του στην κοινωνία της πόλης. Θα βοηθούσε αν μιλούσαμε με αναλογίες. Ο κυρ-Γιάννης είναι για τη Σαλονίκη, ό,τι είναι ένας γνωστός και δραστήριος πολιτικός μηχανικός π.χ. σε μία επαρχιακή πόλη. Δηλαδή, άνθρωπος με ειδικό κοινωνικό βάρος, που μπορεί κάλλιστα να ενεργοποιηθεί πολιτικά και εκτός κομματικών σχηματισμών. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σε περιπτώσεις μάλιστα, όπως αυτή του Πέτσου στο νομό Πέλλης, επικράτησαν όλων των λοιπών κομματικών σχηματισμών (ο Πέτσος δεν είχε κατεβεί ως αντάρτης τότε, αλλά ως κοινή αντίδραση των ανθρώπων του νομού ενάντια στην πολιτική παραμέλησής τους από το κράτος). Ο κίνδυνος, γνωστός και από το παράδειγμα που παρέθεσα. Ότι δηλαδή πάντα θα υπάρχει ο κίνδυνος να απορροφηθεί η ισχυρή προσωπικότητα από ένα κόμμα εξουσίας (δεν ανέφερα και τον ακατονόμαστο Β.). Θέλουν πολύ χρόνο και αξιοπιστία των συμμετεχόντων τέτοιες κινήσεις.

     
  • At 9:40 π.μ., Blogger OldSkipper

    Πάνο, μακάρι και πότε. Καιρός ήταν να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Θεωρώ την παρουσία ενος "σελέμπριτυ" - ακόμα και αν δεν εχει υποβαθρο - σαν εποικοδομητικη. Βοηθαει στην αρχικη αναγνωριση, κι ας ξεφουσκωσει μετα.

    Θειε Ισιδωρε, ευχαριστω για τις πληροφοριες (δεν γνωριζα). Αφου ειναι ετσι, τοτε ακομα καλυτερα.

     
  • At 10:10 π.μ., Anonymous Pontiac

    Αθάνατη Hellas!

    Βρίσκεσαι πάντα κάποιες φάσεις πίσω! Ίσως νάναι και αυτό μέρος της γοητείας σου.

    Το φαινόμενο Μπουτάρη, που καλά θα ήταν να το αντιμετωπίζαμε μόνο ώς απόπειρα παρέμβασης των αυτόνομων πολιτών ενάντια στα κόμματα-μαφίες, τείνει να εξελιχθεί σε μια λατρεία των γνήσιων αστών με ένα τρόπο που θυμίζει 18ο -μάλλον 17ο- αιώνα.

    Αυτή η αστολαγνεία μας θυμίζει τις εποχές που οι προοδευτικοί αστοί πάλευαν ενάντια στις αυταρχικές Αυτοκρατορίες για τον αστικοδημοκρατικό μετασχηματισμό και τη δημιουργία εθνών-κρατών.

     
  • At 2:20 μ.μ., Blogger Athanassios

    Το εγκατελειμένο καλάμι να μην το πάρουν μόνο κι άλλοι τυχάρπαστοι "μιμητές" του Μπουτάρη και το καβαλήσουν.
    Ο Μπουτάρης δεν είναι τυχαίος, ούτε ήλθε από το πουθένά. Οπως λέει κι ο θείος έχει έντονη παρουσία στην κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή της πόλης εδώ και δεκαετίες, όπως και στην ιδιαίτερη πατρίδα του το Νυμφαίο Ν. Φλωρίνης, όπου εκτός από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ και τον πολυτελέστατο ξενώνα που διαθέτει, έχει να επιδείξει σημαντικό έργο.

     
  • At 3:47 μ.μ., Blogger Πάνος

    Δυο σύντομα σχόλια:

    α. Προσωπικά ουδέποτε εκτίμησα ιδιαίτερα την ελληνική αστική τάξη (ή ό,τι τελοσπάντων ονομάζεται έτσι, γιατί κατά πολλούς ουδέποτε υπήρξε πραγματική ;αστική τάξη στον Ελληνικό χώρο). Υπάρχουν εξαιρέσεις (ιστορικές) αλλά ειδικά το σήμερα είναι σκ**** !

    β. Επαινώ τον Αθανάση - είναι ο μόνος που προσέχει την εικονογράφηση των μτκ!

     
  • At 8:57 π.μ., Anonymous Pontiac

    Nάμαστε και πάλι!

    Μάλλον θα ξαναζήσουμε το σενάριο, σε τούτα δω τα μάρμαρα... των μτΚ:

    "Πόντιοι αντικαπιταλιστές" (που παραμένουν αριστεροί)

    εναντίον

    "αυτοχθόνων μοναρχοφασιστών" (που το παίζουν "προοδευτικοί").


    Πάνο, μην τσιμπάς. Δεν εννοώ εσένα.

     
  • At 11:45 π.μ., Anonymous Pontiac

    Και για να ολοκληρώσω τη σκέψη μου:

    Κaλά bρε Athanassios, πώς είναι δυνατόν από τη μια να σου βγαίνουν τέτοιες ευαισθησίες, όπως αυτή:

    "Το ζεϊμπέκικο όμως που με συγκλόνισε ήταν αυτό της Ευδοκίας... "

    και από την άλλη να ενδύεσαι ένα απίsτευτα σκληρό και ανάλγητο πρόσωπο;

    Μάλλον ξέρω...
    αλλά σε ρωτάω προβοκατόρικα!

    ...mias kai tha ta ksanapoume ti Deftera.

     
  • At 2:33 μ.μ., Blogger Athanassios

    Βρήκε ο γύφτος τη γενιά του και αγαλλίασε η καρδιά του.... Πάνο δεν το λέω για σένα..

    Πόντιε γιατί παραληρείς?

     
  • At 5:55 μ.μ., Anonymous Pontiac

    pafsi siopis!

    Γιατί στα αρχεία σ' έψαχνα και εδώ σε βρήκα.

    Σ' αφήνω εγώ τώρα;

     
  • At 8:29 μ.μ., Blogger Athanassios

    Πόντιε, μάλλον το έχεις χούι να μελετάς αρχεία και να κατασκευάζεις κατά πως σε βολεύει " ψυχολογικά" προφίλ. Καμία αντίρρηση, κάνε τις μελέτες σου, να θυμάσαι όμως καλά αυτό που σου έγραψε ο θείος Ισίδωρος :

    "Βλεπω εχεις μερακι με την ψυχολογια (αν δεν εισαι επαγγελματιας ψυχολογος) στο αψε-σβησε τοκανες το ψυχογραφημα μου)!
    Αφου λοιπον το ..."εξατομικευσες", τι νοημα εχει η πολιτικη?"

     
  • At 9:27 μ.μ., Anonymous Pontiac

    Kάνεις λάθος αν πιστεύεις ότι με ενδιαφέρειτο ψυχολογικό σου προφίλ. Έχεις εσύ άλλα στοιχεία, που για μένα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα.

    Άσε τον θείο, αυτός είναι άλλη περίπτωση...

    Και μιας και τόφερε η κουβέντα: από πια εθνικοτοπική ομάδα προέρχεσαι; Έτσι, για το κοινωνικό μέρος της συζήτησης.

     
  • At 7:06 μ.μ., Blogger Athanassios

    Για το κοινωνικό και μόνο μέρος τη συζήτησης θα σου πω ότι είμαι μισός νησιώτης και μισός Μακεδόνας, αλλά για μένα ισχύει αυτό που λέει ο θείος...
    "πιάνω τ' αρχίδια μου όταν με λένε συμπατριώτη"....
    Αυτό ολοφάνερα δεν το κάνεις εσύ και ανάγεις ένα απλό θέμα σε μείζον, χάριν του "κοινωνικού μέρους της συζήτησης"...

     
  • At 1:44 μ.μ., Anonymous Pontiac

    Kala, kala!!!

    Makedόνας των Σκοπίων,
    Μακεδόνας του Βαρδάρη,
    Μακεδόνας απ' το Λέχοβο ή Μακεδόνας από το Λιβάδι;

    Ρε, ποικιλία οι Μακεδόνες;

    Δυστυχώς έχει πέσει τώρα το ίντι, αλιώς θα σούδινα ένα ενδιαφέρον λινκ.

    Αργότερα,
    έτσι για την περιπλάνηση....

     
  • At 6:30 μ.μ., Blogger Athanassios

    Στο Λέχοβο και στο Λιβάδι η πλειονότητα είναι βλάχοι,μιλούσα για τη Κεντρική Μακεδονία, επαρχία Βοίου.

     
  • At 8:12 π.μ., Anonymous Pontiac

    Stο Λέχοβο είναι Αρβανίτες,
    στο Λιβάδι Βλάχοι.

    Στα Σκόπια, ξέρεις. Κάτι μεταξύ Βουλγάρων και απογόνων του Μεγαλέξενδρου.

    Στην επαρχία Βοϊου μάλλον ελληνόφωνοι και χριστιανοί. Γιατί τους μουσουλμάνους (τους Βαλαάδες) τους "ανταλλάξαμε". Νομίζω ότι στις επίμαχες δεκαετίες ('20 και '30), η περιοχή υπήρξε επίκεντρο του αντιπροσφυγικού ρατσισμού. Φυσικά το διακύβευμα δεν περιοριζόταν μόνο στον τοπικισμό των ντόπιων -που δεν "γούσταραν" του "ξένους"- αλλά και στις περιουσίες των προσφύγων (Ανταλλάξιμη Περιουσία), το μεγαλύτερο μέρος της οποίας -όπως ήτο φυσικόν- δεν το καρπώθηκαν οι πρόσφυγες.

     
  • At 2:01 μ.μ., Blogger Athanassios

    Δυστυχώς δεν μπορώ να επιβεβαιώσω αυτά που λες διότι ουδέποτε έζησα εκεί, ούτε έχω βιώσει κάποιον αντίστοιχο " ρατσισμό" ,είτε για πρόσφυγες, είτε για ανταλλάξιμες περιουσίες.
    Οι δικοί μου είχαν καταστραφεί από τον εμφύλιο και μετοίκησαν εκεί από ένα ορεινό χωριό των Γρεβενών, γύρω στο 1950. Οπότε δεν έχω ιστορική πληροφόρηση για το '20 ή το ΄30, αλλά ούτε και μ΄ενδιαφέρει να έχω.

     
  • At 3:52 μ.μ., Anonymous Pontiac

    τα συγκεκριμένα φυσικά ανήκουν στην ιστορία. Αλλά αφού δεν σ' ενδιαφέρει, δε συνεχίζω.

     
  • At 5:22 μ.μ., Blogger Πάνος

    Τους "Βαλαάδες" τους αναφέρω κι εγώ στον "ΕΡΜΗ" του Νησιού της Καλυψώς. Πολύ θα ήθελα, αν διαβάζει ο Βλάσης Αγτζίδης, να μας ετοίμαζε κάποια στιγμή ένα "επαγγελματικό" ποστ με αυτό το θέμα...

     
  • At 6:29 μ.μ., Blogger Athanassios

    Σε προσωπικό επίπεδο αυτά που γίνονταν το 20 και το 30 στη συγκεκριμένη επαρχία δεν με αφορούν και μ΄αφήνουν αδιάφορο, τόσο οι Βαλαάδες, όσο και οι πρόσφυγες, οι περιουσίες τους και η τύχη τους.
    Τώρα αν θες να συνεχίσεις γιατί θεωρείς ότι η ιστορική αναδρομή έχει να προσφέρει κάτι στη συζήτηση είναι δικό σου θέμα. Εσύ είσαι ο μελετητής, το έπος της ποντιακής φυλής δεν μ΄ενδιαφέρει, μου φτάνει που είδα την "Οδύσσεια του ξεριζωμένου" με τον Ξανθόπουλο και σταματώ εκεί...

     
  • At 8:42 π.μ., Anonymous Pontiac

    M' aρέσουν οι παρθενογεννημένοι!!!

    1ον Δεν υπάρχει ποντιακή φυλή. Αυτό είναι μια κατασκευή όσων το μυαλό βρίσκετε ακόμα στη φυλετική κοινωνία. Και τέτοιους βρίσκεις παντού!

    2ον Οι Πόντιοι, δηλαδή οι προερχόμενοι από τον Πόντο Έλληνες, εκφράζονται και πολιτικά και λαογραφικά και διεκδικούν κάτι το αυτονόητο: τη συμπερίληψη του πολιτισμού που μεφανίστηκε εκεί, καθώς και της ιστορίας τους στο έθνος-κράτος. Το πρόβλημα είναι γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει αυτή η συμπερίληψη... Ώστε να επέλθει μια σχετική Κάθαρσις μετά την Ύβρι, που τους πέταξε στο βαλκανικό Νότο.

    3ον. Και εφόσον νομίζεις -αυτό είναι για τον Athanassios- oti η γνώση της Ιστορίας αφορά μόνο κάποιους καθηλωμένους "θρησκόληπτους", υποχρεώνεις τον καλλιτέχνη να σηκώσει τα χέρια ψηλά και

    4ο. Αφού κάποιοι από τους παππούδες σου ήταν (ελπίζω, είναι) Μακεδόνες και εφόσον δεν "πιάνεις τ' αρχίδια σου όταν σε λένε εγγονό τους"

    δες αυτό

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=587474#588619


    Υ.Γ. Ουφ! Δε μένουμε καλύτερα στο Λάκη Καραλή και στην 6η Ολομέλεια...

     
  • At 2:37 μ.μ., Blogger Athanassios

    Η αναστροφή των επιχειρημάτων είναι παλιά τακτική και τη γνωρίζω πάρα πολύ καλά λόγω επαγγέλματος.
    Θα προσπαθησω να είμαι σύντομος :
    1) Με ενοχλεί και μ' εξοργίζει ιδιαίτερα η επίκληση της καταγωγής, όποια κι αν είναι αυτή και η εκμετάλλευσή της για πολιτικούς σκοπούς. Αυτό κάνει ο Ψωμιάδης με τους ομοφύλους του και όχι μόνον αυτός.Επομένως δεν ζω εγώ στην κοινωνία των "φυλετικών" , αλλά οι πόντιοι ή άλλως η συντριπτική πλειονότητα τους.
    Αυτό είναι και το θέμα της συζήτησης.
    2) Υπερθεματίζω για την συμπερίληψη της ιστορίας του ποντιακού ελληνισμού στη σύγχρονη ιστορία μας και των λαογραφικών, πολιτιστικών στοιχείων βεβαίως.
    3) Δεν μπαίνω στη διαδικασία να μου παραθέσεις κανένα σεντόνι με ιστορία,για να καταλήξεις ότι οι πόντιοι το κάνουν αυτό γιατί ήταν πάντα κατατρεγμένοι, είτε από τούρκους, είτε από φασίστες ντόπιους. Να βγει μετά και κανένας αυτόχθων και να υποστηρίξει ότι μισεί τους πόντιους γιατί πήραν γη ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο και να κάθομαι εγώ να μετράω ποιανού η μαλακία είναι κοντύτερη ή μακρύτερη. Αυτός είναι ο μόνος λόγος που δεν θέλω να συνεχιστεί η συζήτηση μ' αυτή τη μορφή. Αν θες να ενημερώσεις για την ποντιακή ιστορία, γράψε ένα ποστ στα φιλόξενα μτκ, άλλωστε ο Πάνος εξεδήλωσε ενδιαφέρον. Προσωπικά δεν μ' ενδιαφέρει και ούτε πρόκειται να το διαβάσω, όπως δεν διάβασα και τα προηγούμενα. Οχι γιατί αρνούμαι την ιστορία, απλά αυτά κάποτε πρέπει να μπουν στο χρονοντούλαπο.Εχω διαβάσει ιστορία, γνωρίζω αυτά που μου χρειάζονται και βέβαια δεν έχω χρόνο να διαβάζω αδιάφορα κείμενα. Προσωπική άποψη είναι, δεν χρειάζεται να με κρεμάσετε.
    4) Το τέχνασμα με τον Παππού κακό.
    Η καταγωγή με τη συγγένεια δεν έχει καμία σχέση.Αλλά αφού το θέτεις έτσι, αν μου έλεγε ο παππούς μου, είσαι μακεδόνας και νάσαι περήφανος κι όπου βλέπεις Μακεδόνα να τον βοηθάς και να τον υποστηρίζεις, όχι μόνο θα έπιανα τα αρχίδια μου, αλλά θα του τα έδινα και στο χέρι.
    Θα διαβάσω πάντως το site που προτείνεις και αν χρειαστεί θα επανέλθω.
    Καλό τριήμερο.

     
  • At 9:25 μ.μ., Blogger Athanassios

    Pontiac,τελικά είχες απόλυτο δίκαιο... ας μείνουμε στο υστερόγραφο του σχολίου σου...
    Μπήκα , διάβασα και αναφώνησα: " πω πω καφρίλα !!!"... Μετά μιλάς εδώ για ρατσισμό, φασισμό και παρθενογέννητους. Αν είναι δυνατόν !!!
    Ναι, φίλε μου, για μένα όλα αυτά είναι χονδρομαλακίες, δεν μ' ενδιαφέρει η ύπαρξη εθνοτήτων, μειονοτήτων και του διαόλου τα κέρατα. Η ιδεολογία μου είναι η ανυπαρξία και το θάψιμο όλων αυτών, της εθνικής κυριαρχίας και των συνόρων συλλήβδην μπας και γλυτώσουμε απ΄όλους αυτούς που συνομιλούν εκεί μέσα και προφασίζονται την ιστορία και τη γνώση της για να προβάλουν τον ιδιότυπο φασισμό τους.
    Μένω έκπληκτος και θα συγχαρώ το θείο, γιατί το αντιλήφθηκε πολύ πιο γρήγορα από μένα και το ξεκαθάρισε.

     
  • At 10:50 μ.μ., Blogger Athanassios

    Πάνο, πρώτα θέλω να ζητήσω συγγνώμη γιατί θα το χοντρύνω.. Δεν είναι του ήθους μου, ούτε του ύφους μου και το ξέρεις, αλλά πραγματικά είναι υπεράνω της ανοχής μου, όσες μαλακίες διάβασα απόψε και τις προηγούμενες μέρες..

    Pontiac, είσαι ένας δυστυχισμένος άνθρωπος που φιλτράρει λόγω της ιδεοληψίας του όλους αυτούς που συναναστρέφεσαι, ακόμη και στην προσωπική σου ζωή, με μοναδικό κριτήριο την καταγωγή τους και τη φυλετική τους προέλευση. Το έκανες με το θείο, με μένα, τον ανώνυμο και τον κυκλαδίτη (πάς μη πόντιος ελληνόφων τη γάμησε...άκου διακρίσεις... ελληνόφωνες πόντιοι, τουρκόφωνοι πόντιοι, μακεδόνες, σλαβομακεδόνες, αρχιδομακεδόνες... και μαλακίες στο πάτερο)...

    Είμαι βέβαιος όταν γνωρίζεις οποιονδήποτε τον περνάς και τον κρίνεις, φτιάχνοντας το προφίλ του ΙΚΑ style (γεια σου θείε!!) μέσα από αυτό το φίλτρο...
    Είσαι φασίστας, ρατσιστής στο έπακρο και να ντρέπεσαι που αυτοαποκαλείσαι αριστερός και άθεος....
    Είσαι χειρότερος του Ψωμιάδη, γιατί αυτός τουλάχιστο είναι ντόμπρος και το δηλώνει, ενώ εσύ είσαι το " αυγό του φιδιού"...

     
  • At 11:56 μ.μ., Anonymous Pontiac

    Αthanassios,

    παραφρόνησες ακατανοήτως...

    Έκανες λες και έβλεπες στον καθρέφτη.

    Χαλάρωσε...

     
  • At 8:18 π.μ., Anonymous Pontiac

    Πάνο,
    πρέπει να μου πεις τα όρια του βρισίματος και του μπινελικιού που θέτεις στο χώρο σου και κατά συνέπια επιτρέπεις. Γιατί, τώρα που πέρασα το πρώτο σοκ από τις γελοιότητες του Τhanassius, μπορώ να απαντήσω στο ίδιο επίπεδο και πολύ καλύτερα.

    Είναι απίστευτο ότι ο τύπος που μας ξέσκισε εξ αρχής με τις ρατσιστικές του ανοησίες και μας ανάγκασε να τις αντικρούομε, να γίνεται στο τέλος τιμητής, αδυνατώντας -πιθανόν λόγω φύσεως, οπότε το πρόβλημα γίνεται μικρότερο- να αντιληφθεί τη συζήτηση που έγινε στο ίντι. Όπου μεταξύ αντιπαράθεσης απόψεων, σύγκρουσης με το σλαβομακεδονικό μεγαλοϊδεατισμό και αρκετού χιούμορ, γράφτηκαν και ειπώθηκαν αυτά, που καλό είναι να τα δεις και συ και να γράψεις τη γνώμη σου. Εξάλλου το λινκ τόδωσα, με πολύ καλή διάθεση, γιατί ο απίστευτος αυτός τύπος δήλωσε Μακεδόνας εκ καταγωγής και το θέμα τον αφορούσε -γιατί για Μακεδόνες μιλούσε.

    Φαίνεται ότι μέσα στο ρατσιστικό θερμοκήπιο που ζουν κάποιοι στη βόρεια Ελλάδα, δεν γνωρίζουν ότι στον αληθινό κόσμο υπάρχουν και αντιθέσεις και συζητήσεις και συγκρούσεις.

    Και είναι τόσο το θράσος και η ανοησία του, που ακόμα και το χιουμοριστικό σχολιασμό που έγινε -καταρχάς για το άθλιο ελληνοτουρκικό ριάλιτι του Μέγκα- δεν κατανόησε. Απλά τότε, για να κριτικαριστεί ο γελοίος εθνικισμός που έβαζε τους Τούρκους και τους Έλληνες να "αγωνίζονται" για το έθνος τους, η χιουμοριστική κριτική έγινε μέσα από την υπενθύμιση της πολυεθνοτικής συγκρότησης των δύο αυτών εθνών.

    Δες τα καλύτερα δημοσιευμένα!

    Και βέβαια, όπως σου είπα στην αρχή, εδώ πρέπει να παρέμβει ο Απόλυτος Άρχων τούτου 'δω του ημερολογίου, που είσαι εσύ.

    See you later!


    Υ.Γ. Κάτι ήξερα όταν επέλεγα το ψευδώνυμο Pontiac, από τον ομώνυμο Ινδιάνο.

     
  • At 10:34 π.μ., Anonymous Pontiac

    Πάνο,
    δες και αυτό

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=581052#581168

    Εδώ είναι αυτό που έγραψα για το ελληνοτουρκικό ριάλιτι και τους ελληναράδες....

     
  • At 2:36 μ.μ., Blogger Πάνος

    Pontiac & Athanassios,

    και οι δύο μαζί υπερβαίνετε τα 90 (χρόνια)!

    Τι "όρια" να βάλω; Τα σχόλια στα μτΚ είναι ελεύθερα (με ένα μικρό διάλειμμα τον περασμένο Γενάρη, όταν είχα γίνει μπίλιες με κάποιον - ξεχασμένη ιστορία)

    Μοναδικό όριο είναι η ευπρέπεια, αλλά όπως την αντιλαμβάνεται από μόνος του ο κάθε σχολιαστής, από μόνος του. Δε μπορώ και δε θέλω να κάνω "λογοκρισία" - ντρέπομαι και να δώσω "συμβουλές"...

    Θα πω τι κάνω εγώ σε παρόμοιες περιπτώσεις: όταν διαπιστώσω πως ένας συνομιλητής είναι στόκος, απλώς σταματάω να ασχολούμαι μαζί του! Τόσο απλά.